طرح تولید مقوای کوتینگ شده با پلاستیک

کوتینگ به پوششی گفته میشود که معمولا بر روی سطح اجسام قرار داده می شود تا خواص آنها را برای مقاصد مختلف بهبود بخشد. ایجاد یک لایه ظریف از محلول کوتینگ، می تواند ویژگیهای متنوع و جدیدی را ایجاد کند. ویژگیهایی چون: ایجاد قابلیت چاپ با کیفیت بالا، عایق یا رسانا شدن، افزایش چسبندگی، مقاومت در برابر فشار یا خوردگی و . . .
امروزه کوتینگ نقش بسزایی در صنعت نساجی ایفا میکند در این تکنولوژی تنظیم ماشین آلات، پارچه و .. باید به درستی انجام پذیرد.
کوتینگ در واقع همان آماده سازی سطوح است. بصورت تجربی دیده شده است که چاپ بر روی سطوح مختلف بدون کوتینگ نتایج خوبی نمی دهد. در واقع این کوتینگ است که سبب می شود جوهر پس از جدا شدن از برگه بر روی سطح موردنظر بچسبد.
کوتینگ به معنای پوشش است. در صنعت، انواع کوتینگ ها و یا همان پوشش ها وجود دارند که هر کدام از آنها به منظور خاصی استفاده شده و ویژگی خاصی را به سطح می دهند.
برای تولید مقوا هایی با کیفیت سطحی بالا ، روشنی بالا ، دوام بیشتر ، و همینطور جهت بالابردن کیفیت چاپ بر روی مقوا ، پس از تولید مقوا در ماشین کاغذسازی یک لایه کوتینگ بر روی آن اعمال میشود. ترکیبات عمده این لایه ، کائولین ( خاک چینی ) و کربنات کلسیم می باشند . یکسری عوامل اتصال دهنده به ترکیبات فوق الذکر اضافه میشوند تا اطمینان حاصل گردد که ذرات ریز کائولین و کربنات کلسیم به خوبی بر روی الیاف سطح مقوا بچسبند .

کاربرد محصولات تولیدی این طرح عبارت است از:

مقوای کوتینگ شده با پلاستیک جهت استفاده در تولید انواع بسته‌بندی‌ها همچون جعبه شیرینی و کفش و…
تولید جعبه دستمال کاغذی، جعبه خمیردندان و سایر انواع بسته‌بندی‌ها و در صنایع مختلف چاپ و داروسازی و…
تولید انواع کارت ویزیت

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید مقوای کوتینگ شده با پلاستیک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک مقوای کوتینگ شده ۲۱۰۱۴۱۲۳۴۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید مقوای کوتینگ شده با پلاستیک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی مقوای کوتینگ شده ۴۸۱۱ میباشد.

فرآیند تولید
کوتینگ به روش پاششی (Spray)

در این روش باید مایع کوتینگ را به وسیله پیستوله و یا ایر براش بر روی سطح موردنظر منتقل کرد. روش کار به این صورت است که ابتدا سطح موردنظر را با استفاده از یک دستمال مرطوب کاملاً پاک نموده تا هیچ گونه گردوغباری بر روی آن مشاهده نشود. سپس با یک دستمال خشک رطوبت سطح را نیز خشک میگردد. در مرحله بعد مایع کوتینگ را به مقدار نیاز در مخزن پیستوله و یا ایربراش ریخته میشود. پس از روشن کردن پمپ پیستوله از فاصله ۲۵ الی ۳۰ سانتیمتری مایع را به صورت یکدست و یکنواخت بر روی سطح موردنظر پاشیده میشود. بهتر است این کار در دو مرحله و از جهتهای مخالف انجام بگیرد تا سطح موردنظر کاملاً به مایع کوتینگ آغشته شود .
در صورت استفاده از پیستوله که البته برای مصارف بزرگ و زیاد کاربرد دارد پیشنهاد میشود که پیستوله کاسه رو با نازل ۱.۶ استفاده گردد؛ اما برای مصارف کمتر و کوچکتر پیشنهاد میشود که از ایربراش با نازل ۰.۳ استفاده نمایید. در انتخاب پیستوله و ایربراش بسیار دقت کنید که حتماً از نوع کاسه و تفنگ فلزی آن باشد.
استفاده از پیستوله و ایربراش فلزی به دو دلیل پیشنهاد میگردد. اول آنکه مایع کوتینگ دارای چسبندگی است و به مواد پلاستیکی سریعتر از فلزات میچسبد و این کار میتواند باعث خراب شدن سریعتر دستگاه گردد. دوم آنکه پس از پاشش مایع کوتینگ حتماً باید پیستوله و ایربراش را با یک حلال قوی همچون تینر فوری ۱۰۰۰۰ شستشو دهید و برای چند ثانیه تینر اسپری کنید که مایع کوتینگ در داخل کاسه و تفنگ باقی نماند. درصورتیکه مایع کوتینگ در داخل دستگاه بماند باعث گرفتگی مسیرهای پیستوله میشود و خرابی دستگاه را در پی دارد .
اما شستشو و اسپری کردن تینر از این خرابی جلوگیری میکند. پیستولههای فلزی در مقابل حلال های قوی همچون تینر مقاوم هستند اما دستگاههایی که دارای کاسه پلاستیکی هستند و یا خود از جنس پلاستیک هستند به دلیل مقاومت پایین در مقابل حلال به مرور دچار خوردگی داخلی میشوند. این خوردگیها باعث میشود که نازل دستگاه بهمرور گشادتر از قبل شده و دیگر کارایی مناسب را نداشته باشد

کوتینگ به روش غرقابی (Deeping)

در این روش جسم موردنظر را تماماً داخل مخزنی که از مایع کوتینگ پرشده است فروبرده و پس از چند ثانیه بیرون کشیده میشود. روش کار به این صورت است که ابتدا ظرفی را با فضای کافی از مایع کوتینگ پر نموده. پس ازآنکه حباب های تشکیل شده ناشی از ریختن مایع کوتینگ در ظرف از بین رفتند که این عمل در حدود یک دقیقه طول میکشد، جسم موردنظر را به یکباره در داخل مایع کوتینگ فروبرده و پس از چند ثانیه بیرون کشیده میشود. این روش بیشتر مناسب اجسامی است که سطح صاف ندارند .
به عنوان مثال برای کوتینگ کردن ظروف سرامیکی و به خصوص لیوان میتوان از این روش بهره برد که بسیار مقرون به صرفه تر و راحت تر از روش پاششی است. یادآوری این نکته ضروری است که چون مایع کوتینگ سابلیمیشن هوا خشک است باید عمل غرقاب کردن اجسام در کمتر از ۴۵ دقیقه به اتمام برسد تا از فاسدشدن باقیمانده مایع کوتینگ جلوگیری به عمل بیاید. پس از پایان کار مایع کوتینگ باقیمانده را در ظرفی دربسته قرار دهید تا برای استفاده های بعدی فاسد نگردد

کوتینگ گرم و کوتینگ سرد

درصورتیکه جسم کوتینگ شده توانایی تحمل حرارت بالا را داشته باشد میتوان برای تسریع فرآیند خشک شدن، جسم را داخل کوره قرار دهید. پس از پاشش و یا غرقاب کردن جسم موردنظر، مدت ۲۰ دقیقه به جسم استراحت بدهید تا مایع کوتینگ به صورت سطحی بر روی جسم بچسبد. سپس کوره را بر روی دمایی بین ۱۱۰ الی ۱۳۰ درجه قرار دهید. پس از ۵ الی ۱۰ دقیقه که کوره به دمای موردنظر رسید جسم کوتینگ شده را به مدت ۲۰ دقیقه داخل کوره قرار دهید. پس از پایان ۲۰ دقیقه جسم را خارج کرده و اجازه بدهید تا در دمای محیط کاملاً سرد گردد.

وضعیت واحد های فعال تولید مقوای کوتینگ شده با پلاستیک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید مقوای کوتینگ شده با پلاستیک در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات مقوای کوتینگ شده با پلاستیک

نمودار واردات و صادرات مقوای کوتینگ شده با پلاستیک در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید مقوای کوتینگ شده با پلاستیک

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳.۷ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز