طرح تولید چسب نواری شفاف

چسب نواری یا نوار چسب یکی از انواع بسیار از چسب‌های فشاری حساس پوشش داده شده‌است که در انواع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این چسب‌ها از پوشش دهی مواد خاص چسبنده بر روی نوارهایی از جنس پلاستیک، کاغذ، فیلم، فویل‌های فلزی و پارچه حاصل می‌شود. این چسب‌ها بدون نیاز به حرارت و با کمی فشار بر روی محل مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع چسب نواری شفاف :

چسب کتاب
چسب کتاب حدودا سه سانتی متر عرض دارد و چسبندگی خیلی زیادی ندارد. معمولا از چسب کتاب برای چسباندن قطعات کاغذ به یکدیگر استفاده می کنند.
چسب پهن
نوعی دیگر از چسب های شفاف، چسب های پهن می باشند که به اندازه ی پنج سانتی متر و یا بیشتر عرض دارند. این چسب ها در مقایسه با چسب کتاب چسبندگی بیشتری دارند. چسب پهن برای مصارف زیادی استفاده می شود و فقطه به چسباندن کاغذ محدود نیست.

کاربرد های مختلف چسب نواری شفاف:

نوار چسب شفاف کاربرد های زیادی در مصارف خانگی و صنعتی دارد.
در منازل از این چسب ها برای چسباندن کاغذ، کاغذ کادو، پوشاندن سطح کتاب و وسایل و همچنین برای چسباندن موقت بیشتر قطعات شکسته استفاده می شود.
در صنعت نیز از چسب نواری شفاف برای پوشش سطح هایی که نمی خواهند با عوامل خارجی برخورد داشته باشند و یا برای چسباندن قطعات مختلف استفاده می کنند.

مزایای نوار چسب شفاف:

بی رنگ بودن:
چسب نواری شفاف به دلیل بی رنگ بودن می توانند در هر مکانی مورد استفاده قرار بگیرند و شکستگی های معمولی را به راحتی پوشش دهند.
قدرت چسبندگی:
چسب نواری شفاف قدرت چسبندگی مناسبی دارند که می توانند قطعات را به یکدیگر وصل کنند. اما از طرفی نیز می توانند به راحتی جدا شوند و این برای مواردی که از چسب فقط به عنوان پوشش استفاده می شود، بسیار مهم است.
بی خطر بودن:
این چسب های شفاف سمی نبوده و در صورت برخورد با پوست و تنفس آن ها مشکلی برای سلامتی شما ایجاد نخواهد شد. فقط حواستان باشد به قسمت چسبدار چسب دست نزنید، زیرا قدرت چسبندگی خود را از دست خواهد داد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید چسب نواری شفاف

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد آیسیک اختصاصی برای تولید چسب نواری شفاف یافت نشد لذا کد آیسیک انواع نوار چسب و برچسب پلاستیکی به شرح زیر است.
کد آیسیک انواع نوار چسب و برچسب پلاستیکی : ۲۵۲۰۴۱۲۶۴۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید چسب نواری شفاف

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای تولید چسب نواری شفاف یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

مواد اولیه مورد استفاده در خط تولید نوار چسب شفاف

کاغذ لوله ای برای مرکز چسب نواری
غشا یا فیلم پلاستیکی BOPP
چسب مایع

فیلم پلاستیکی مورد استفاده می تواند از ترکیبات مختلف و ضخامت و عرض های گوناگون تولید شود. چسب مایع نیز می تواند ترکیبات و ضخامت متفاوتی داشته باشد. به این شکل با تغییر پارامترهای فوق، نوار چسب های متنوع تولید می گردد، که در صنایع مختلف همانند چاپ شبرنگ و برچسب، لوازم التحریر، صنایع ساختمانی، خودرو، الکتریسیته و بسته بندی استفاده می شود.

لیست تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در خط تولید نوار چسب شفاف

دستگاه ساخت نوار با دستگاه چاپی تک رنگ و دستگاه برش
دستگاه پوشش گذار یا کوتینگ نوار BOPP
خط تولید نوار چسب با دستگاه سانترال
دستگاه rewinding و دستگاه برش
لودر خودکار مرکزی با یک قالب
دستگاه برش رول بزرگ
برش اتوماتیک مرکزی
چاپ گراور(Gravure)

 

فرآیند تولید نوارچسب شفاف

خط تولید نوار چسب به ترتیب (کوتینگ – چاپ کردن – خشک کردن – چرخاندن یا بازپیچی – برش ) طراحی شده است، فیلم یا غشاء پلاستیکی با عرض و ضخامت معین وارد سیستم کوتینگ می شود. البته در حین این عمل، چسب مایع، با فرمولاسیون خاص تهیه می شود و در مخزن آماده برای ورود به قسمت کوتینگ است.
در بخش کوتینگ چسب مایع از مخزن خارج شده بر روی فیلم به صورت یکنواخت و با ضخامت مشخص آغشته می شود. سپس فیلم چسب دار خیس وارد بخش خشک کن می شود و چسب برروی فیلم تثبیت می گردد. در مرحله بعدی نوار چسب به دستگاه جمع کن منتقل شده به صورت رول در می آید.
دستگاه تولید نوار چسب BOPP، می تواند نوار چسب از مواد خام به اندازه های مختلف و به صورت نوارهای چاپی و شفاف و رنگی برروی یک ماشین با یک مرحله تولید کند. همچنین به دلیل چهار محوره بودن دستگاه، زمان کمتری برای تولید و ساخت نوار چسب مورد نیاز است.
در سیستم خشک کن خط تولید نوار چسب از گرمایش الکتریکی استفاده می شود.خط تولید بصورت نیمه اتوماتیک بوده و تعداد نفرات مورد نیاز در تولید ۱-۲ نفر می باشد.همچنین دستگاه قابلیت چاپ انواع طرح درخواستی مشتری را بر روی فیلم پلاستیکی دارد. تاسیسات عمومی مورد نیاز خط : شامل کمپرسورهوا، آون خشک کن و کابین کنترل الکتریکی است.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع نوار چسب و برچسب پلاستیکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع نوار چسب و برچسب پلاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات انواع نوار چسب و برچسب پلاستیکی

باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای تولید چسب نواری شفاف یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید نوارچسب شفاف

ظرفیت تولید سالیانه: ۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۶۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۹ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)