طرح تولید ملات نسوز

ملات نسوز (Refractory mortar) به دو دسته ملات شاموتی سبک و سنگین تقسیم می‌شود و به عنوان بایندر و اتصال دهنده برای چیدن آجرهای نسوز در کوره های مختلف صنعتی استفاده می‌شود.
این محصول یک نوع ملات با کیفیت بوده که دردسرهای مربوط مراحل ساخت ملات را برای کاربر حذف کرده و برای چیدمان آجرها در ساخت کوره ها بکار گرفته می شود. همچنین با پوشاندن درز بین آجرها از هجوم سرباره‌ها و خورندگی سیستم جلوگیری می‌کند.
بطور کلی ملات های نسوز (دیرگداز) به دو دسته تقسیم میشوند: ملات های سفت شونده در حرارت (گرما خودگیر) و ملات های سفت شونده در هوا (هوا خودگیر)
ملات های گرما خودگیر، مجموعه سرامیکی با اتصالات قوی را تنها در دماهای کوره ایجاد میکنند. این ملات ها قابلیت انعطاف پذیری در انبساط و اتقباض ناشی از تغییرات دمایی کوره را ارائه میدهند. از آنجایی که ملات گرما خودگیر با ترکیبات متنوعی موجود بوده، میتوانند در دیوارهای آجری، که در آنها حداقل بودن میزان انقباض تمام اتصالات ضروری میباشد، استفاده شوند.
ملات های هوا خودگیر، بعد از خشک شدن مجموعه صلب و سختی به وجود می آورند. چسب های شیمیایی تهیه شده به وسیله مواد دیرگداز مناسب، با انتخاب و اختلاط صحیخ، از خواص و ملات های هوا خودگیر بهره مند میشوند و به استحکام اتصال در دمایی که چسب سرامیکی عمل میکند، میرسند.

مشخصات فنی ملات نسوز آماده به مصرف

ملات آماده به مصرف و خودگیر در هوا (Air set) ترکیبی از مواد سرامیکی با دانه­‌بندی مناسب، بایندرهای معدنی و بر پایه آب است که مخصوص آجرهای عایق فرموله شده است. آجرهای عایق بدلیل تخلخل بالا دارای سرعت جذب بالایی می باشند، لذا نسوز چینی آنها با ملات معمول دو جزئی همراه با مشکلات عدیده‍‌‌‌ای صورت می‌گیرد. ملات آماده به مصرف به دلیل برخورداری از فرمولاسیون خاص و منحصر بفرد ضمن افزایش زمان کارپذیری، استحکام مناسبی را پس از خشک و پخت فراهم می سازد. ضمناً این ملات برای آجرهای نسوز سنگین و Dense نیز قابل استفاده می‌باشد.

کاربرد ملات نسوز

ترمیم کوره های ذوب درضایع آهن فولاد وریخته گری محل تردد دستگاه های حمل مذاب تعمیر محل انبار کردن سرباره
رمپ کوره های کک سازی
کف سالن های ضایعی نظیر صنایع غذایی شیمیایی
پتروشیمی
آهن و فولاد که در معرض خوردگی ضربه و سایش قرار دارند
تعمیر اضطراری فونداسیون ماشین آلات
باند فرودگاه ها
پل ها و اتوبان ها

مزایای ملات نسوز

دارای استحکام مکانیکی بالا
ضد ضربه و ضد سایش
تحمل دمای بالا و نیز در معرض سرد گرم شدن مکرر تا ۱۱۰۰ درجه

ملات نسوز ضد اسید

ملات های نسوز ضد اسید مخلوطی از پودر های نرم مواد اولیه سرامیکی نسوز و مواد شیمیایی هستند که یک باند پایدار به وجود می آورند. این ملات ها به صورت دو قسمت جداگانه پودر و مایع عرضه می شوند. پودر پایه عمدتا سیلیسی دارد. پس از مخلوط شدن پودر و مایع در اثر فعل و انفعالاتی که صورت می گیرد، ماده ای رسوب می کند که حاوی مقدار زیادی آب است و به صورت آمورف می باشد. این ماده به سیلیکا ژل موسوم است. به وجود آمدن این ژل باعث سخت شدن ملات های ضد اسید می شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ملات نسوز

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک ملات نسوز ۲۶۹۲۴۱۲۳۰۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ملات نسوز

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی ملات نسوز ۳۸۱۶۰۰۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید ملات نسوز

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید ملات نسوز در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات ملات نسوز

نمودار واردات و صادرات ملات نسوز در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید ملات نسوز

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۵۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)