طرح تولید سیم برش الماسه

جهت برش انواع سنگ  باید از الماس مخصوص آن سنگ استفاده نمود تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید الماس های خود را در گریدهای خاصی تولید می نمایند که طیف وسیعی از برش سنگ را شامل می گردد. انتخاب الماس را بر عهده متخصصین این کار قرار دهید. چون کارشناسان تولید میتوانند با توجه به ساختار سنگ و محل بهره برداری و دانش و تجربه خود متریال و کمپاند و مش ساختار مناسب الماس را ارائه نمایند.
برای بهره برداری و استخراج سنگ های تزئینی و ساختمانی از روش های زیادی استفاده میشود. برش با دستگاه جت آب ، استخراج سنگ با استفاده از مواد منفجره ، برش سنگ با لیزر ، استخراج سنگ با استفاده از حرارت ، برش با سیم برش الماسه و استخراج با مواد شیمیایی منبسط شونده ، روش های مختلف برای استخراج سنگ های ساختمانی هستند که در حال حاضر در اکثر معادن سنگ های ساختمانی ، استفاده از سیم برش الماسه و مواد منبسط شونده ، معمول تر است.
با استفاده از وسایل برش الماسه ، برش ، فرم دهی و پرداخت محصولات سنگی ( سنگ مرمریت ، سنگ گرانیت ، سنگ تراورتن ، سنگ چینی و … ) با سرعت بالاتر و کیفیت بهتری نسبت به سایر روش ها انجام میشود.
در استخراج سنگ با سیم الماسه ، میزان ضایعات سنگی در مقایسه با دیگر روش ها کمتر است.بعلاوه استخراج سنگ با روش سیم الماسه از لحاظ اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.دستگاه سیم برش الماسه شامل یک سیم الماسه است.سیم الماسه سیمی است فولادی که در آن مهره های الماس دار نصب شده است که بر اثر کشیده شدن مداوم سیم الماسه بر روی سنگ ، شکاف روی سنگ ایجاد میشود.با استفاده از دستگاه سیم برش الماسه به دلیل وجود دانه های الماس و یکنواختی سرعت دستگاه ، سطوح به صورت کاملا صاف برش داده میشوند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید سیم برش الماسه

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک انواع سیم برش الماسه : ۲۸۹۳۴۱۲۴۳۳
کد آیسیک سیم برش الماسه۱۰ متری : ۲۸۹۳۱۲۹۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید سیم برش الماسه

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
علارقم جستجو های انجام شده کد تعرفه گمرکی مختص با این عنوان یافت نشده .

فرآیند دستگاه سیم برش الماسه

دستگاه های سیم برش الماسه دردونوع ، با الکترو موتور ۵۰ اسب و الکترو موتور ۶۰ اسب تولید می شود که هر دو نوع آن دارای سیستم پیشروی مجهز به اینورتر می باشد.پولی بزرگ بسته به نوع دستگاه و قدرت الکترو موتور از قطر ۷۰ سانتی متر الی ۸۰ سانتی متر روی دستگاه نصب می شود که مقدار سرعت برش بستگی به قطر پولی بزرگ دارد. عملیات برش توسط سیم الماسه معمولا در قطعات ۴۰ متر ، ۵۰ متر ویا ۶۰ متر بکار گرفته می شود انجام می گیرد.
سیم الماسه زمانی که روی پولی بزرگ قرار می گیرد و توسط الکترو موتور به حرکت در می آید همزمان دستگاه روی سه قطعه ریل دومتری که به همدیگر متصل شده مجموعا شش متر ریل شروع به حرکت رو به عقب می کند و عمل برش را انجام می دهد . این دستگاه قابلیت کار در محیط ۳۶۰ درجه دارد که به راحتی می تواند در زوایای مختلف و همچنین در حالت کف بری (افقی) و بغل بری (عمودی) عمل برش را انجام دهد .شاسی دستگاه توسط جرثقیل ، تابلو برق دستگاه و ریل ها توسط نفر قابل جابجایی است و هرجای معدن که نیاز به برش داشته باشد مستقر می شود. مزیت هایی که از این دستگاه در مقایسه با معادن انفجاری قدیم می توانیم نام ببریم اول افزایش بهره وری و بالا بردن سنگ بارگیری شده نسبت به سنگ باطله است دوم سلامت سنگ استخراج شده و همچنین سنگ ذخیره معدن ، چون انفجار ترکهای ریز روی سنگ استخراجی و همچنین روی سینه کار معدن ایجاد می کند که از ارزش سنگ کاسته می شود سوم اینکه چون ابعاد سنگ به سایز های دلخواه و همچنین مکعبی شکل در می آید هنگام فرآوری سنگ ضایعات سنگبری تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند و چهارم خطرات ناشی از انفجار که منجر به زخمی یا کشته شدن می شود به صفر میرسد.

وضعیت واحد های فعال تولید سیم برش الماسه

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید سیم برش الماسه در کشور به تفکیک استان آمده است .

نتبجه

اگرچه هزینه های عملیات استخراج در روش سیم الماسه بیشتر است، اما میزان سنگ فرآوری شده به ازا حجم سنگ استخراج شده بیشتر و به تبع آن درآمد ناشی از روش برش با سیم الماسه را افزایش می دهد که جبران هزینه های بیشتر عملیات استخراج را می نماید و روش استفاده از سیم برش را اقتصادی تر می نماید. تجربه استفاده از سیم برش الماسه برای اولین بار در معادن گرانیت در معدن گرانیت گزیک بیرجند نشان داد که عملا امکان استفاده از روش سیم برش الماسه در معادن گرانیت و با صرفه اقتصادی بیشتر وجود دارد و می توان در سایر معادن نیز از آن استفاده نمود.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید سیم برش الماسه

ظرفیت تولید سالیانه : ۷۳۶۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز :۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز :۴۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۱ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات :  ۱۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)