طرح تولید موم ارتودنسی

موم ارتودنسی Orthodontic wax، موم دندانی، یا وکس ارتودنسی، ماده ای نرم است که برای پوشش دادن موقت سطوح تیز ابزار داخل دهان استفاده می شود. موم ارتودنسی ماده بی خطری است که کودکان و افراد بزرگسال از آن برای محافظت از لثه ها و دیگر بافت های ظریف داخل دهان در مقابل براکت ها و سیم های برجسته ارتودنسی استفاده می کنند. زمانی که برای نخستین مرتبه براکت ها روی دندان ها قرار می گیرند، برخورد اجزاء آن از داخل به بافت های دهان، مانند لب ها و گونه ها می تواند موجب ایجاد زخم و نقاط حساسی روی سطوح داخلی دهان، مخصوصاً در روزها و هفته های نخست پس آغاز درمان شود. وقتی احساس ناراحتی ناشی از براکت های جدید شدید می شود، قرار دادن یک تکه کوچک موم ارتودنسی روی براکت ها التیام دهنده خواهد بود. زمانی که یک براکت یا سیم روی براکت ها شکسته می شود، تا دفعه بعد که به ارتودنتیست مراجعه می کنید، قرار دادن یک تکه موم می تواند از فرو رفتن سیم به داخل بافت لثه یا گونه و ایجاد درد جلوگیری نماید. موم کمک می کند بین براکت ها و بخش های داخلی دهان مانند لب ها، گونه ها، زبان و لثه ها مانع ایجاد شود. استفاده از موم ارتودنسی بسیار ساده است.
ویژگی خاص موم ارتودنسی آن را به ابزاری عالی برای محافظت از لثه ها در برابر لبه های فلزی براکت ها تبدیل کرده است. موم در دمای اتاق جامد است، اما در مجاورت گرمای انگشتان فرد می تواند نرم شود و شکل آن تغییر کند. این موم با نرم شدن به براکت ها چسبانده می شود و بین براکت ها و لثه ها نقش ضربه گیر را ایفا می کند. موم دندانپزشکی، تا زمانی که داخل دهان قرار دارد، نرمی خود را حفظ می کند و با شکسته شدن آن، بدون هیچ خطری پوسته پوسته و کنده خواهد شد.

موم ارتودنسی از چه موادی ساخته می شود؟

موم ارتودنسی حاوی مواد متفاوتی است که مزه و ساختار آن را تغییر می دهند اما عموماً از موم های طبیعی تهیه می شوند. برخی از انواع موم های دندانپزشکی از موم زنبور عسل یا موم کارنابا (یا همان موم نخل یا موم برزیلی که از برگ درخت نخل برزیلی گرفته می‌شود) تهیه می شوند، در حالی که در ساخت دیگر موم ها از پارافین استفاده می شود. بر اساس اطلاعات انجمن ارتودنتیست های کانادا بلعیدن مقداری موم ارتودنسی به خاطر بیرون پریدن آن حین حرف زدن و جویدن غذا کاملاً طبیعی و بی خطر است. موم ارتودنسی شفاف و معمولاً بدون مزه است، در حالی که انواع مزه دار آن، با مزه های نعنا و دیگر مواد نیز وجود دارد.

کاربرد موم ارتودنسی

موم ارتودنسی که به طور معمول به عنوان موم دندان یا تسکین دهنده شناخته می‌شود، می‌تواند برای افرادی که دارای بریس روی دندان هستند، یک مزیت باشد. برای فردی که تازه بریس نصب کرده است اغلب مقداری ناراحتی در قسمت داخلی گونه و زبان به واسطه‌ی براکت‌ها به وجود می‌آید. گاهی اوقات سیم‌ها شل می‌شوند یا ممکن است قلاب‌ها به داخل و یا خارج از دهان آسیب برسانند و باعث بریدن شوند. این امر می‌تواند به علت سایش منجر به ایجاد نقاط قرمز یا تاول شود که باعث می‌شود خوردن بسیار دشوار شود.
در بعضی موارد، این زخم‌ها اگر مدت طولانی نادیده گرفته شوند، می‌توانند عفونی شوند. زمانی که یک زخم ایجاد می‌شود بیشتر از ۱ هفته طول می‌کشد تا بهبود یابد. مومها در ارتودنسی راه حل این زخم‌های جزئی اما بسیار دردناک است. موم های دندان برای افرادی که دندان مصنوعی جزئی دارند نیز مفید است. موم ها در ارتودنسی به طور کلی توسط متخصص ارتودنسی در کیت مراقبت از دندان هنگام نصب بریس‌ها ارائه می‌شود. با این حال زمانی که آنها را تمام کردید می‌توانید از داروخانه‌ها به راحتی تهیه کنید.

مزایا موم ارتودنسی

موم در دمای اتاق جامد باقی می‌ماند و معمولا شفاف است به طوری که در هنگام استفاده در دهان قابل مشاهده نیست. همچنین شامل برخی از ژل‌ها یا اصلاح کننده‌ها نیز است. موم ها قابل خوردن یا بی‌طعم است یا در طعم‌هایی مانند نعناع در دسترس می‌باشد. اغلب بیماران در مورد سلامت خود نگران هستند، به خصوص اگر آن را به طور تصادفی ببلعند. از آنجایی که انها در داخل دهان مورد استفاده قرار می‌گیرد تولید کنندگان اطمینان حاصل می‌کنند که برای سلامت انسان مضر نیست.

جایگزین های موم ارتودنسی

در صورتی که موم ارتودنسی شما تمام شد یا به آن نیاز دارید اما در دسترس شما نیست، می توانید از گزینه های جایگزین آن استفاده نمایید.
موم شمع: اگر در منزل شمع دارید، یک تکه کوچک از آن را جدا کنید و درست مانند مراحل آماده سازی موم ارتودنسی آن را آماده کنید و روی موضع قرار دهید.
موم سیلیکونی: یکی از جایگزین های معمول موم دندانی، موم سیلیکون دندانی است. این ماده در قالب نوارهایی وجود دارد که روی براکت های ارتودنسی قرار می گیرند. سیلیکون مقاوم تر است زیرا در برابر بزاق و آنزیم های داخل دهان غیر قابل نفوذ است، به این معنا که نیاز نیست مجدداً این کار را تکرار کنید. تنها نقطه ضعف موم سیلیکونی این است که براکت ارتودنسی باید کاملاً خشک شده باشد. اگر می خواهید موم های سیلیکونی را استفاده کنید، حتماً یک مرتبه به صورت آزمایشی از آنها استفاده کنید تا از عدم حساسیت بافت داخل دهان به آنها اطمینان حاصل نمایید.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید موم ارتودنسی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک موم ارتودنسی ۲۴۲۳۴۱۳۹۹۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید موم ارتودنسی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

شرایط اخذ جواز تاسیس تجهیزات پزشکی

شیوه صدور مجوز برای شرکتهای تجهیزات پزشکی بدین شرح است که اداره کل تجهیزات پزشکی به ترتیب نیازها و با توجه به اولویت بندی‎ها‎، صدور مجوز برای تجهیزات پزشکی را اجباری اعلام نموده است. اداره کل تجهیزات پزشکی برای صدور مجوز، پس از بررسی‎ها‎ی کارشناسی، گزارش کارشناسی در کمیته تخصصی مربوطه مطرح و در صورت تایید توسط کمیته مذکور مراحل اخذ مجوز انجام می‎شود.
اخذ مجوز برای تجهیزات پزشکی پس از ثبت صورت می‎گیرد. لازم به ذکر است که مجوز واردات تنها در صورتی صادر می شود که هیچ گزارشی مبنی بر مغایرت محصولات و تجهیزات واحد تولیدی و شرکت نمایندگی با شرایط دریافت گواهی در زمان ثبت وسیله دریافت نشود. در غیر این صورت، صدور مجوز با مشکل مواجه خواهد شد.

مراحل صدور مجوز برای تجهیزات پزشکی

شرکتهای نمایندگی به منظور اخذ مجوز تجهیزات پزشکی باید به ترتیب مراحل زیر اقدام نمایند:
کد تجهیزات پزشکی باید تعیین شود.
فرم ثبت وسیله توسط شرکت تولیدکننده خارجی باید دریافت و تکمیل شود.
ثبت شرکت در اداره کل تجهیزات پزشکی الزامی است. به این معنا که شناسنامه دار بودن شرکت در اداره کل تجهیزات پزشکی الزامی می‎باشد.
فرم تکمیل شده به همراه سایر مدارک مورد نیاز باید به اداره کل توسط شرکت نمایندگی ارائه و به مسئول فنی شرکت معرفی شود.

مدارک لازم جهت صدور مجوز فروش تجهیزات پزشکی

ارائه معرفی نامه از سوی شورای اصناف تجهیزات پزشکی
ارائه اصل و کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی موسس یا موسسان شرکت
ارائه اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مرتبط با یکی از رشته‎ها‎ی پزشکی، پیراپزشکی یا مهندسی پزشکی
پس از اخذ مدارک مذکور، کارشناس آنها را بررسی می‎کند و طرح آن در کمیته تخصصی مربوطه انجام می شود که در صورت موافقت با درخواست ثبت، تجهیزات پزشکی مربوطه ثبت و شماره ثبت آنها طی یک نامه به متقاضی اعلام می‎گردد.

مراحل اخذ مجوز برای شرکتهای فروش تجهیزات پزشکی

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در اداره کل؛ جهت اخذ شناسنامه شرکت تجهیزات پزشکی باید به اداره کل تجهیزات پزشکی مراجعه و دفترچه راهنمای مربوطه را از اداره مهندسی و نگهداری دریافت کرد.
دریافت کد تجهیزات پزشکی؛ سیستم کدگذاری وسایل پزشکی مجموعه ای از عناوین تجهیزات پزشکی و کدهای خاص می‎باشد که برای کسب اطلاعات میان مراکز، سازمان‎ها‎ و شرکت‎ها‎ی مختلف مرتبط با تجهیزات پزشکی است که از جمله آنها می‎توان به
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مراکز درمانی، تولیدکنندگان داخلی و خارجی، واردکنندگان، قوه قضائیه، وزارت بازرگانی، وزارت صنایع، گمرکات، وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و اشاره کرد.
واحد تولیدی تجهیزات پزشکی که در خارج از کشور مستقر شده و شرکت نماینده آن موظف است تا نسبت به تعیین کد تجهیزات مربوطه اقدام و در هنگام انجام عملیات واردات، ترخیص، توزیع و…. از این کد استفاده کند.
کلاس خطر تجهیزات پزشکی باید مشخص شود و تجهیزات پزشکی مطابق با اصول ۱۶ گانه مندرج در جزوه راهنمای طبقه بندی وسایل پزشکی انجام شود.
فرم ثبت تجهیزات پزشکی توسط شرکت تولیدکننده خارجی الزامی است. هدف از ثبت تجهیزات پزشکی، انجام امور کارشناسی کیفی، ارزیابی تجهیزات پزشکی از نظر ایمنی و اثربخشی به صورت دقیق و ایجاد بانک اطلاعات متمرکز از تجهیزات پزشکی مجاز به ورود در کشور می باشد.
در این مرحله واحد تولیدی خارجی و شرکت نمایندگی موظفند تا مطابق با تایید اداره کل تجهیزات پزشکی، ایمنی و اثر بخشی وسیله را دریافت کنند. برای انجام این کار تولیدکننده خارجی وسیله باید فرم درخواست ثبت محصول را تکمیل نموده و به همراه مدارک مورد نیاز به شرکت نمایندگی تحویل دهد.

وضعیت واحد های فعال تولید موم ارتودنسی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید موم ارتودنسی در کشور به تفکیک استان آمده است .

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)