طرح تولید میل لنگ خودرو

میل لنگ یکی از قطعات اصلی خودرو است که در موتور و همچنین حرکت کردن خودرو نقشی اساسی دارد.میل لنگ (Crankshaft) قطعه ای است که حرکت خطی پیستون ها در داخل سیلندر خودرو را به حرکت دورانی تبدیل می کند. اغلب میل لنگ ها از جنس فولاد با کربن متوسط یا آلیاژ فولاد در ترکیب با فلزات کروم و نیکل و به روش فورج ساخته می شود. در ساخت این قطعه، از فلز وانادیوم که در برابر هوا به سرعت خنک می شود، استفاده می گردد.

میل لنگ های موتورهای خطی با موتورهای خورجینی

در پیشرانه های خطی به تعداد لنگ های میل لنگ سیلندر وجود دارد اما در موتورهای خورجینی تعداد سیلندرها دو برابر تعداد لنگ هاست. میل لنگ معمولا از فولاد با کربن متوسط و یا آلیاژ فولاد ساخته می شود. در ساختار این قطعه به منظور تسریع در خنک کنندگی از فلز وانادیوم استفاده می شود.

ساختار میل لنگ

میل لنگ دارای تعدادی تکیه گاه ثابت و تعدادی لنگ متحرک است. در یک سر میل لنگ قطعه ای به نام فلایویل نصب می شود و باعث خنثی شدن ارتعاشات آن می شود. در سر دیگر این قطعه نیز یک چرخ دنده قرار می گیرد که وظیفه به حرکت در آوردن میل بادامک را بر عهده دارد. همچنین در جلوی این چرخ دنده نیز یک پولی (Pulley) نصب شده که مسئول به حرکت در آوردن دینام، پمپ هیدرولیک، کولر و واتر پمپ است.

به منظور حفظ تعادل در برابر فشار پیستون ها وزنه های تعادلی در میل لنگ قرار گرفته که موجب روان تر شدن حرکت موتور و افزایش دور آن نیز می شود. همچنین ذکر این نکته مهم است که هر چه طول میل لنگ بیشتر باشد تعداد نقاط اتکا نیز باید بیشتر شود تا موتور نرم تر کار کند و احتمال تاب برداشتن آن نیز کمتر شود. در موتور خورجینی به دلیل کوتاه تر شدن طول میل لنگ احتمال تاب برداشتن آن در اثر فشار و گرما کمتر است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید میل لنگ خودرو

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
میل لنگ خودرو۳۴۳۰۴۱۲۵۴۶
میل لنگ غیر خودرویی۲۹۱۳۵۱۲۳۶۲
پولی میل لنگ خودرو۳۴۳۰۴۱۲۴۲۳
درپوش میل لنگ خودرو۳۴۳۰۴۱۲۵۷۲
میل ماهک جعبه دنده خودرو۳۴۳۰۵۱۲۳۱۴
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید میل لنگ خودرو

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
میل لنگ خودرو۸۴۰۹۹۱۹۰
میل لنگ غیر خودرویی۸۴۸۳۱۰۹۰
پولی میل لنگ خودرو۸۴۰۹۹۱۹۰
میل ماهک جعبه دنده خودرو۸۷۰۸۴۰
نحوه کار میل لنگ

میل لنگ در واقع قطعه ای است که حرکت پیستون ها را به یک حرکت دورانی تبدیل می کند و آن را به گیربکس انتقال می دهد. پیستون ها در درون سیلندرها دارای یک حرکت خطی هستند. میل لنگ با اتصال به این پیستون ها به دلیل ساختار خاص خود یک حرکت دورانی تولید می کند. میل لنگ ها با توجه نوع پیشرانه خودرو به دو دسته خطی و خورجینی تقسیم می شوند.

وضعیت واحد های فعال تولید میل لنگ خودرو

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید میل لنگ خودرو  در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات میل لنگ خودرو

نمودار واردات و صادرات میل لنگ خودرو در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

قیمت

قیمت میل‌لنگ با توجه به نوع خودرو می‌تواند کاملا متفاوت باشد. هر چند که احتمال خرابی میل‌لنگ بالا نیست اما ممکن است روزی نیاز به تعویض آن پیدا کنید. در صورتی که به پیشرانه فشار بیش از حد وارد نکنید و سیستم روغن‌کاری را نیز به صورت مرتب چک کنید و به آن توجه داشته باشید احتمال خرابی به شدت پایین می‌آید.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید میل لنگ خودرو

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰ هزارعدد
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵۶ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۳ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)