نانو-ذرات

طرح تولید نانو ذرات اکسید روی در صنعت آرایشی و بهداشتی

ساخت اولین مواد آرایشی بهداشتی به قرن ها پیش بر میگرددد. زمانی که بشر با استفاده از ترکیب پودر پوست تخم مرغ، زاج سفید، بادام، تخم خشخاش، شیر، کره، میوه و سبزیحات ماسک های پوست درست می کرد. اما در سالهای ۱۹۲۰ بود که انقلابی در کارخانه های لوازم آرایش به وجود آمد و سایه های رنگارنگ برای چشم ها، رژگونه و رژ لبهای متنوعی ساخته شد. کرمها و لوسیونهای گوناگون برای پوست و شامپوهای نرم کننده و تقویتی مو به بازار آمد. در سالهای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ مواد پاک کننده پوست، کرمها، لوسیون ها و نرم کننده هاو لوازم آرایش متنوعی وارد بازار شدند. از سالهای ۱۹۷۰ به بعد کارخانه ها رنگهای متفاوتی برای آرایش روز و شب و مواد و لوازم آرایش برای زیبایی، سلامتی و پاکیزگی پوست و مو ارائه کردند و مردم بیشتر و بیشتر جذب این مواد شدند. در حال حاضر نیز با ورود فناوری نانو انواع محصولات با ویژگیهای منحصربه فرد تولید می شود تا مصرف کنندگان دارای گزینه های انتخابی بیشتر و به محصولاتی با کیفیت بهتر دسترسی داشته باشند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت نانو ذرات اکسید روی در صنعت آرایشی و بهداشتی

طرح توجیهی تولید اکسید روی معدنی: ۱۳۲۰۱۵۱۱
طرح توجیهی تولید اکسید روی: ۲۴۱۱۱۵۱۴

طرح تولید نانو ذرات اکسید روی

موارد مصرف و کاربرد نانو ذرات اکسید روی در صنعت آرایشی و بهداشتی

اکسید روی از اکسیدهای فلزی بسیار پر اهمیت و پر مصرف در صنایع مختلف مانند صنعت آرایشی و بهداشتی، سلامت و پزشکی، صنایع لوازم خانگی، بهداشتی، نفت و گاز و پتروشیمی و صنعت نظامی می باشد. نانو اکسید روی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ساخت کاتالیستهای متداول، سنسورهای هشدار دهنده گازهای اسیدی، جاذب سولفیدها و گاز H2S و همچنین در محیط های سیال حفاری به کار می رود. نانو اکسید روی در لاستیک خودرو برای افزایش ولکانیزاسیون شاخه ای استفاده کرد که باعث افزایش پایداری لاستیک می شود.

اهمیت تولید نانو ذرات اکسید روی در صنعت آرایشی و بهداشتی در کشور

با توجه به جایگزین موجود جزء محصولات استراتژیک به حساب نمی آید اما به عنوان یک محصول که می تواند کیفیت محصولات آرایشی بهداشتی کشور را افزایش دهد، برای صنعت ضروری است. همچنین توان رقابتی شرکتها با این کالا به مقدار بالایی افزایش می یابد.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت نانو ذرات اکسید روی در صنعت آرایشی و بهداشتی

بودجه: زیر ۱میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۴۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۳۵۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۲۲ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۶۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۶۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۶۰۰۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)