طرح تولید نانو سرامیک خودرو

پوشش ‌نانو سرامیکی، یک پلیمر مایع است که مانند کاور روی بدنه خودرو کشیده می شود و با رنگ خودرو پیوند برقرار کرده و لایه ای آب گریز یا هیدروفوبیک را ایجاد می کند. این مواد برای ترکیب شدن با رنگ خودرو باید با متریال بی‌رنگ و نسبتا مات پایه سرامیکی ترکیب شوند.
روکش‌های نانو سرامیک به صورت یک لایه سه بعدی و ضخیم روی بدنه خودرو اعمال می شوند و از مزایای آن می توان به براق شدن بدنه خودرو ، جلوگیری از آفتاب سوختگی، جلوگیری از خط و خش و جلوگیری از خوردگی شیمیایی اشاره کرد.
بدنه خودروها همیشه مورد توجه خودروسازان و صاحبان خودرو بوده است و در چند سال اخیر با پیشرفت فراوان در زمینه صنعت خودروسازی، واکس، پولیش و شوینده‌های تخصصی برای رفع خط و خش بدنه خودرو، وارد بازار شده و مورد توجه عموم قرار گرفته است .
در یک دهه اخیر و با ورود فناوری نانو به صنایع خودروسازی، متخصصان با ایجاد لایه های محافظتی، مقاومت خودرو را در برابر خط و خش‌های سطحی و همچنین لکه‌های شیمیایی بالا می برند.
پوشش های ‌نانو سرامیکی برای اولین بار توسط شرکت های تیونینگ برای خودرو های گران قیمت و لوکس مورد استفاده قرار گرفت و بعدها با پیشرفت فناوری به بازارهای عمومی نیز راه پیدا کرد.
سرامیک خودرو به دلیل ویژگی های ذاتی خود خاصیت آبگریزی را به بدنه خودرو اضافه میکند. همین موضوع باعث محافظت بدنه از آلودگی هایی مانند گرد و خاک خواهد شد. از طرفی استفاده از نانو سرامیک خودرو موجب می شود که بدنه خودرو همانند روز اول خود براق و شفاف بشود و باعث دوام بیشتر رنگ بدنه نیز خواهد شد. نانو سرامیک خودرو در مقایسه باپولیش عمر بیشتری دارد و استفاده از آن راحتتر است. در گذشته از این ماده تنها برای شفافیت خودروهای لوکس استفاده می شد اما درحال حاضر برای تمامی خودروها بکار می رود.

سرامیک بدنه خودرو تحولی در صنعت خودروسازی

یکی از بهترین راه هایی است که در طی سالیان اخیر به منظور حفظ و مراقبت از خودروهای گرانقیمت مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به دلیل استقبال زیادی که از جانب صنایع خودروسازی از آن صورت می گیرد توانسته است به یکی از نخستین گزینه های پیشنهادی به منظور محافظت از خودروهای مختلف برشمرده شود. هر چند نانو سرامیک بدنه خودرو برای خودروهای مختلف و با درجات کیفی متفاوتی عرضه می شود که بهتر است بدین منظور حتما از مشاوره و پیشنهاد کارشناسان مربوطه استفاده کنید. هر چند افرادی که سعی دارند تا از این پوشش برای خودروهایشان استفاده کنند بهتر است ابتدا در خصوص کاربردهای آن اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

 

انواع نانو سرامیک خودرو

یکی از مواردی که در چند سال اخیر توجه طراحان خودرو را به خود جلب کرده کاورهای سرامیک است که برای بدنه خودروها استفاده می شود. کیفیت انواع سرامیک خودرو متفاوت است.
برخی از این سرامیک ها دارای خاصیت نانو می باشند. استفاده از سرامیک خودرو سبب می شوند آنها بتوانند مانع از آسیب خودرو توسط انواع آلودگی ها و گرد و غبار بشوند.
در فصل های بارانی و مناطق دارای رطوبت نیز می توان به راحتی از این نانوکاورها استفاده کرد. با استفاده از این کاورها، علاوه بر درخشش و زیبایی ظاهر خودرو، هیچ نگرانی در مورد ایجاد خش در بدنه وجود ندارد. برای تقسیم بندی انواع سرامیک خودرو می توان دسته های زیر را بکار برد:

• سرامیک پلیمری

پیوند سرامیک پلیمری خرد با بدنه بسیار بالا است به گونه ای که انگار بخشی از خود خودرو است. در برابر آسیب ها بسیار مقاوم است و پوشش سرامیک پلیمری به سادگی از بین نمی رود.

• سرامیک کوارتزی

سرامیک کوارتزی، قوی ترین پوشش سرامیکی موجود در بازار است. در برابر انواع خط و خش ها بسیار مقاوم است. ماندگاری و براقیت بسیار بالایی دارد. زیبایی ظاهر خودرو شما را برای مدت بسیار طولانی تر حفظ می کند.

• نانو سرامیک هیبریدی

سرامیک هیبریدی، ترکیبی از دو نوع سرامیک پلیمری و کوارتزی است. بنابراین با ترکیب بهترین خصوصیات دو پوشش قبل، بهترین پوشش سرامیکی را ایجاد کرده است. این نوع پوشش، سخت ترین پوشش سرامیکی است و لایه محافظ دارای مقاومت بالا را برای ماشین ایجاد می کند.

مزایای نانو سرامیک خودرو

داشتن خاصیت آبگریزی که در نتیجه مانع از نفوذ یا باقی ماندن لکه های آب روی خودرو می شود.
جلوگیری از خوردگی شیمیایی بدنه خودرو در اثر باران های اسیدی
عدم ایجاد لکه های ناشی از انواع آلودگی های محیطی
جلوگیری از انجام واکنش اکسیداسیون ناشی از اشعه های خورشیدی در بدنه خودروها
عدم ایجاد خش در اثر برخورد سنگ یا سایر اجسام روی بدنه خودرو
دوام و ماندگاری بالا
عملکرد بهتر نانوسرامیک ها در مقایسه با انواع واکس هی بدنه خودرو
صرفه اقتصادی

 

معنی ۹H در پوشش سرامیک خودرو

اگر از طرفداران محصولات نگهداری خودرو از جمله پولیش، واکس و پوشش سرامیک بدنه خودرو باشید حتما تا بحال با اصطلاح ۹H در محصولات نانو سرامیک مواجه شده اید .در این مقاله کارواکس به شما توضیح میدهد که این ریشه کاربرد این اصطلاح از کجاست و دقیقا به مفهومی میباشد .
در حقیقت ۹H یک امتیاز و درجه در تست سختی مداد ( Pencil Hardness Test ) محسوب میشود . آزمون سختی مداد برای تعیین میزان مقاومت در برابر خراش روی بدنه استفاده میشود که در این آزمون حرف H مخفف HARDNESS به معنی سختی حرف B مخفف BLACKNESS به معنی سیاهی میباشد .
دو استاندارد مختلف در آزمون سختی مداد مورد استفاده قرار میکیرد ، نام اولین استاندارد ASTM D3363 و نام دومین استاندارد K-5600-5-4 میباشد . در هردو استاندارد روش ها و سطوح با ضخامت های مختلفی برای تست مورد استفاده قرار میگیرد تا نتایج دقیقی به دست آید.

<h5کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید نانو سرامیک های پیشرفته

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک نانو سرامیک های پیشرفته ۲۶۹۹۳۱۲۳۹۹

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید نانو سرامیک های پیشرفته

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

مواد سرامیک خودرو

در ساخت مواد سرامیک خودرو از پلیمرها، کوارتز و ترکیبی از این دو استفاده می شود. کوارتز علاوه بر ایجاد خاصیت مقاومت به خش دارای یک حالت ارتجاعی نیز هست. این خاصیت سبب می شود که با استفاده از کوارتز بتوان بهترین پوشش سرامیک مقاوم و ضد خش را ایجاد کرد.
از یک نوع پلیمر مایع به نام اورتان نیز در ساخت مواد سرامیک خودرو استفاده می شود. این ماده نیز دارای خاصیت آبگریزی و ضد خش می باشد. ضد خش بودن و آبگریزی دو گزینه ای است که در انتخاب مواد سرامیک خودرو مد نظر قرار می گیرد.

نتیجه گیری

استفاده از نانو سرامیک خودرو میتواند زیبایی و شفافیت را بصورت همزمان برای بدنه خودروی شما به همراه داشته باشد. در عین حال موجب دوام بیشتر رنگ بدنه و براقیت مداوم می شود. سرامیک خودرو نسبت به روش هایی مانند پولیش و واکس خودرو محافظ محکمتر و مطمئن تری محسوب می شود و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. بنابراین به عاشقان خودرو توصیه می شود به کمک افراد متخصص اقدام به اجرای آن کنند.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید نانو سرامیک خودرو

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)