طرح تولید نخ ابریشم قالی

به طور کلی ابریشم نوعی تار پروتئینی طبیعی می باشد که در اثر خشک شدن مواد ترشح شده از کرم ابریشم حاصل می گردد. از نخ ابریشم تولیدی در چله و خامه فرش ها استفاد می گردد. تولید نخ ابریشم در ایران سابقه تاریخی داشته و با توجه به استفاده آن در تولید فرش ایرانی دارای شهرت جهانی می باشد. الیاف و نخ ابریشم با توجه به قطر یکسان بسیار محکم تر از الیاف پشمی است. با توجه به گرانی نخ ابریشم قالی ها و فرش های ابریشمی بسیار گرانتر از سایر قالی ها بوده ولی در عین حال بسیار لطیف تر می باشند. در برخی از تولیدات جهت براق و برجسته نشان دادن طرح و نقش قالی استفاده می شود که نمونه آن قالی های گل ابریشم شهرستان نائین می باشد و یا اینکه به عنوان نخ تار و نخ پود در تولید قالیچه های ابریشمی کاربرد دارد. در ایران نیز بیشتر از نخ ابریشمی جهت تولید فرش های دست بافت استفاده می شود و میزان کمی به تولید لباس های ابریشمی اختصاص می یابد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید رادیاتور پنلی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نخ ابریشم : ۱۷۱۱۵۱۲۳۲۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید رادیاتور پنلی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نخ ابریشم : ۵۰۰۴۰۰ – ۵۰۰۴۰۰۱۰ – ۵۰۰۴۰۰۹۰ – ۵۰۰۵۰۰

فرایند تولید

انواع نخ ابریشم به دو روش به دست می آیند، در روش اول این نخ ها را از پیله های کرم ابریشم به دست می آورند و در روش دوم به صورت مصنوعی تولید می شود که نوع مصنوعی آن جهت بافت قالی بسیار مناسب نمی باشد.
در ابتدا می بایست عملیات انتخاب پیله ها ، خفه کردن پیله ها و خشک کردن آنها انجام گردد در مرحله بعدی فرآیند کرک زدایی پیله ها انجام می گردد سپس پیله های کرک زدایی شده به اصطلاح غربال می شوند و در مرحله بعدی عملیات مخلوط کردن پیله های انجام می گیرد. پس از مخلوط کردن پیله ها فرآیند پخت پیله ها تحت شرایط مخصوص انجام می پذیرد سپس برس زنی شده و در مرحله بعدی ابریشم کشی می گردند نهایتا نخ حاصله کلاف پیچی می شود و به ترتیب مراحل سوکینگ و تابندگی روی آن صورت می پذیرد و نهایتا در دوک های مخصوص بسته بندی و دوک پیچی می شوند و جهت فروش روانه بازار می گردند.

 

 

وضعیت واحدهای فعال تولید نخ ابریشم قالی

نمودار واحدهای فعال تولید نخ ابریشم قالی خودر به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

 

وضعیت واردات و صادرات نخ ابریشم قالی

نمودار واردات و صادرات نخ ابریشم قالی به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

 

صادرات نخ های ایرانی به کشور های همسایه

صادرات نخ های ایرانی به کشور های همسایهصادرات نخ های ایرانی به کشور های همسایه از رونق خوبی برخوردار است به جرات می توان گفت کشور ما از جمله تولید کنندگان برتر این کالا در سطح جهانی می باشد به طوری که نه تنها در داخل کشور بلکه در کل دنیا مشتریان خاص خود را دارد.

کشور عزیز ما می تواند با صادرات بهترین نخ های تولید داخل ارزآوری خوبی در بخش صادر کردن محصولات غیر نفتی داشته باشد و علاوه بر کشور های همسایه محصولات خود را به نقاط دورتر نیز بفرستد و از این طریق نام ایران و ایرانی را در کل دنیا بدرخشاند.

وجود مواد اولیه با کیفیت سبب تولید بهترین انواع نخ ها در کشور شده است به طوری که علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، نیاز بازار های خارجی را نیز بر طرف کرده است و توانسته زمینه کسب و کار و اشتغال برای افراد بیشتری را ایجاد کند.

بازار فروش

بازار فروش نخ ابریشم قالی با قیمت و کیفیت عالی انواع برند های این محصول را در خود جای داده است. کیفیت خوب نخ ابریشم می تواند به قالی جلوه خاصی ببخشد و هنرهای زیبای بافنده آن را به نمایش بگذارد به طوری که چشم های هر بیننده ای را محو تماشای خود کند.
نخ ابریشم مورد استفاده در فرش و تابلو فرش که هم زیبایی طرح رو دوچندان میکنه و هم قیمتش رو بالا میبره.قیمت ابریشم مرغوب و درجه یک ۴۶۰_۴۸۰هزار تومنه.در تابلو فرشها معمولا بین ۵تا ۱۰رنگ ابریشم استفاده میشه.ولی توی فرش ها بخصوص فرش طرح سالاری۱۵_۲۰رنگ ابریشم درش بکار میره.البته در طرح های قدیمی که اکثرا درشت بافت بوده ونخ مصرفیش پشم بوده, تعداد نخ بکاربرده شده ابریشمش خیلی کمتر هستش.فرشهای تمام ابریشم بسیار زیبا و گرانبها هستن.اما متاسفانه بدلیل بالا بودن قیمت ابریشم و سختی بافتش کمتر کسی میتونه طرح رو تهیه و بافت بزنه.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید نخ ابریشم قالی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰ تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۶ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)