طرح تولید نمک ماشین ظرفشویی

رسوبات و کلسیم منیزم موجود در آب (سختی آب) باعث ایجاد لکه روی ظروف پس از شستشو در ماشین ظرفشویی میگردد. جهت جلوگیری از این لکه ها و نرم شدن آب سخت نیاز به یک سیستم سختی گیر میباشد که ظرف نمک در ماشین ظرفشویی وظیفه این کار را برعهده دارد. ظرف نمک ماشین ظرفشویی تشکیل شده از چند قسمت میباشد که قسمت رزین وظیفه گرفتن سختی آب و کلسیم منیزیم موجود در آب را برعهده دارد. جهت شستشوی رزین کثیف شده در انتهای هر بار کارکرد دستگاه شیربرقی ظرف نمک به مدت چند ثانیه باز شده و محلول آب و نمک رزین را شستشو میدهد و همزمان پمپ تخلیه دستگاه آب خروجی از ظرف نمک را تخلیه مینماید. در صورتی که در ماشین ظرفشویی نمک ریخته نشود به مرور رزین ظرف نمک آغشته به املاح شده و دیگر نمیتواند سختی آب ورودی به ماشین ظرفشویی را جذب نموده و در نتیجه باعث ایجاد لکه و خط وخش روی ظروف شده و کیفیت شستشو دچار افت قابل توجهی خواهد شد. ظرف نمک باید به طور مرتب و هر زمان که چراغ نمایشگر نمک روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی روشن شد شارژ گردد و در هربار شارژ مخزن نمک باید حدود یک کیلوگرم نمک مخصوص ماشین ظرفشویی داخل مخزن ریخته شود. حتما پس از ریختن نمک داخل مخزن با یک قاشق بلند چوبی یا پلاستیکی نمک ها را داخل مخزن هم بزنید تا در تمام قسمت های مخزن ظرف نمک پخش گردد.
به جرئت می‌توان گفت که نمک ظرفشویی عضوی جدانشدنی و مهم در ماشین ظرفشویی است، همان‌طور که ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف به قرص و یا ژل ماشین ظرفشویی احتیاج دارد به همان میزان نیز به نمک ظرفشویی احتیاج دارد،
یک ظرفشویی برای شستن ظروف از فشار آب برای این کار استفاده می‌کند که این فشار می‌تواند باعث کدر شدن و خش افتادن ظروف شود، در اینجا ماشین ظرفشویی با استفاده از نمک، میزان سختی آب را کاهش می‌دهد تا در طی شستشو باعث جلوگیری از خش افتادن ظروف و کدر شدن آنها شود و بزرگترین اشتباه این است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند زمانی که از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند احتیاجی به نمک ماشین ظرفشویی ندارند در صورتی که اشتباه بسیار بزرگی است.
از دیگر کارایی‌های نمک در ظرفشویی، کاهش رسوبات آهکی است؛ در طول زمان رسوبات آهکی باعث باریک شدن و گرفتگی مسیر آب در ماشین ظرفشویی می‌شود و این باعث می‌شود ماشین ظرفشویی برای اینکه بتواند آب را با فشار مناسب پمپ کند فشار بیشتری به موتور بیاورد و در نتیجه این مسئله باعث کاهش طول عمر ماشین ظرفشویی می‌شود.
لازم به ذکر است که رسوبات آهکی باعث می‌شود ماشین ظرفشویی برای گرم کردن آب نیز به انرژی بیشتری احتیاج داشته باشد که این موضوع باعث بالا رفتن مصرف انرژی در ماشین ظرفشویی می‌شود. بنابراین باید همیشه از پر بودن مخزن نمک ظرفشویی اطمینان حاصل پیدا کرد تا هیچ‌گاه ظروف کدر و تار نشود و از طرف دیگر به طول عمر دستگاه کمک شود.

نمک ماشین ظرفشویی چیست و جلادهنده ماشین ظرفشویی به چه دردی می‌خورد؟

جلادهنده ماشین ظرفشویی متعلق به زمان تکنولوژی منسوخ پودر ماشین ظرفشویی است زمانی که قرص و ژلی در کار نبود. با ژل ماشین ظرفشویی و قرص ماشین ظرفشویی عملا نیازی به جلادهنده ماشین ظرفشویی ندارید چرا که در ترکیبشان جلادهنده موجود است مگر این که خیلی دلتان بخواهد ظرف‌هایتان برق بزند و در مهمانی‌ها چشم فامیل شوهر را دربیاورید که در این صورت می‌توانید از جلادهنده ماشین ظرفشویی استفاده کنید در غیر این صورت و در صورت استفاده از قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی ضرورتی برای استفاده از جلادهنده وجود ندارد.
اما نمک ماشین ظرفشویی جنبه‌اش با جلادهنده ماشین ظرفشویی فرق دارد چرا که موجبات سلامت ماشین ظرفشویی شما را فراهم می‌کند. تقریبا می‌شود گفت که به خاطر سختی آب در تمامی شهر‌ها و مناطق ایران نیاز به نمک ماشین ظرفشویی وجود دارد حتی در صورتی که از ژل یا قرص استفاده کنید هم این نیاز وجود دارد بنابراین حتما استفاده از نمک ماشین ظرفشویی را جزو اولویت‌های اساسی نگهداری از ماشین ظرفشویی‌تان قرار دهید و به هیچ وجه در استفاده از نمک ماشین ظرفشویی تردید نکنید.

نحوه نگه داری نمک ظرفشویی چگونه است؟

‌نمک را باید در جای خشک و دور از نور مستقیم خورشید باید نگهداری کرد.

کار نمک ماشین ظرفشویی

لازم است با کاربرد نمک ظرفشویی آشنا بشوید :
ماشین ظرفشویی قطعه ای به نام رزین دارد.
کار رزین گرفتن سختی آب برای شستشو آسانتر در ماشین ظرفشویی است.
این قطعه به نام رزین نیاز به شستشو دارد تا تمیز شود.
کار نمک ظرفشویی، شستن رزی است.
نمک ظرفشویی در ۵ قیقه آخر رزین را شستشو نموده و برای شستشوی بعدی آماده میکند.

نمک ماشین ظرفشویی

باید بدانید که استفاده از نمک ماشین ظرفشویی لازم است زیرا با نرم کردن آب های سخت از جمع شدن رسوب بر روی ظروف جلوگیری میشود.
همچنین نمک ماشین با نرم کردن آب، موجب پاک شدن لکه های روی ظروف و نیز جلوگیری از صدمات ناشی از آب سخت به ظروف شیشه ای و آکروپال میشود.
اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که؛ استفاده از نمک حاوی ناخالصی هایی مانند آهن و کربنات باشد جدا خودداری کنید.
این امر می تواند میزان نرم شدن آب را پایین آورد و در نتیجه ظرف ها آسیب ببینند.

نشت نمک در ماشین ظرفشویی

این مشکل فقط با استفاده از نمک ماشین ظرفشویی حل می شود زیرا این ماده باعث شده تا با نرم کردن آب های سخت از تشکیل رسوب جلوگیری کند. با این کار آز آسیب ناشی از آب سخت بر روی ظروف شیشه ای و آرکوپال خود جلوگیری می نمایید. حتما به کیفیت نمک خریداری شده دقت کنید زیرا اگر حاوی ناخالصی هایی نظیر کربنات و آهن باشد دیگر توانایی از بین بردن سختی آب را نداشته در نتیجه ظروف تان خط و خش افتاده و لکه های سفید رنگ روی آن تشدید می شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید نمک ماشین ظرفشویی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک نمک ماشین ظرفشویی ۲۴۲۴۵۱۲۳۳۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید نمک ماشین ظرفشویی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید نمک ماشین ظرفشویی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید نمک ماشین ظرفشویی در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

نتیجه گیری

این محصول صنعتی در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. بخش اعظم ماشین ظرف‌شویی در ایران وارداتی است. همزمان با افزایش نرخ دلار در مقابل ریال ماشین ظرف‌شویی واردات ی از ۲ میلیون تومان به ۱۱ میلیون تومان در عرض یک سال رسید. خدمات و قطعات آن نیز به مراتب همین رشد رو تجربه کردند. قرص ماشین ظرف‌شویی، نمک ماشین‌ظرف‌شویی، مایع ماشین‌ظرف‌شویی از جمله مهم‌ترین محصولاتی است که با حضور یک ماشین ظرف‌شویی در خانه الزامی می‌شود. قیمت یک بسته نمک ماشین‌ ظرف‌شویی در سال ۹۸  از ۱۲ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان در طول کمتر از ۶ ماه افزایش پیدا کرد.

در توجیه اقتصادی این طرح می توان گفت با وجود اینکه اگر این محصول در کشور تولید شود با هزینه بسیار کمتری می‌تواند بازار را در دست بگیرد اما هزینه و سرمایه‌گذاری اولیه برای آن تعریف نشده‌است. محصولاتی همچون نمک ماشین ظرف‌شویی، قرص نمک، مایع ماشین‌ ظرف‌شویی فناوری چندان پیچیده‌ای ندارد و این گونه نیست که توانایی تولید نمک ماشین‌ظرف‌شویی را نداشته باشیم ، اما نیاز به سرمایه‌گذاری دارد .

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید نمک ماشین ظرفشویی

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۴۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۳ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)