طرح تولید نوشمک و یخمک

نوشمک حالت مایع یخمک یک نوع بستنی و میان وعده (snack) بر پایه آب است که با انجماد چاشنی مایعی نظیر انواع آب میوه یا پوره میوه تهیه می شود. در صنعت یخمکی که به دور تکه ای از چوب تهیه شود بستنی یخی نامگذاری شده است. بستنی یخی خانگی آلاسکا نام دارد. می توان گفت بستنی یخی، نوشمک، یخمک، آلاسکا همگی در یک خانواده قرار دارند، با این تفاوت که بستنی یخی و آلاسکا دور تکه از چوب تهیه می شود، ولی نوشمک و یخمک فاقد چوب می باشد.
یخمک نوعی دسر منجمد بوده که پس از تولید به صورت شربت مایع با اسانس‌های مختلف درون محفظه پلاستیکی مخصوص به فروش میرسد. یخمک قبل از استفاده باید به مدت چند ساعت درون فریزر قرار گرفته، تا به صورت منجمد مصرف گردد. آلاسکا نیز یک نوع یخمک می‌باشد که در قالب‌های آماده خانگی در یخچال تولید می شود. فرآورده یخی خوراکی از مخلوط آب و شیرین‌کننده‌ها و افزودنی‌های مجاز خوراکی تهیه شده و طبق استاندارد ملی ایران شماره ۳۹۶۴ فرآورده‌های یخی خوراکی به منظور نگه‌داری، فروش و عرضه می‌تواند به‌ صورت مایع است که در این صورت حتما باید دستورالعمل مصرف روی برچسب فرآورده درج شود. نوشمک یکی از بهترین محصولات کارخانه های فرآوردای یخی می باشد که در فصل گرما بعنوان یک خنک کننده خوشمزه می باشد و تاثیر خوبی بر روی سلامت قلب دارد. نوشمک علاوه بر بوی بسیار مطبوعی دارای طعمی خوشمزه می باشد.(طرح تولید نوشمک و یخمک)

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید نوشمک و یخمک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک نوشمک و یخمک به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد آیسیک
فرآورده یخی خوراکی۱۵۲۰۵۱۲۷۶۳

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید نوشمک و یخمک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد تعرفه گمرکی نوشمک و یخمک به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
فرآورده یخی خوراکی۲۱۰۵۰۰۰۰

 

تولید نوشمک با بخار

ساخت نوشمک با بخار به صورت صنعتی می بایست با استفاده از استیم پاور این کار را انجام داد. در واقع ما می توانیم با این نوع محصول به فرایند نوشمک سازی یا یخمک و کلیه نوشیدنی امکان تولید دهیم. این وسیله به این صورت کار می کند که در واقع می بایست، نحوه کار با لوله های آتشخوار را بلد باشیم. این لوله ها در طراحی خود با این روند پیش می روند که ابتدا ورق گذاشته می شود، سپس ورق را بر حسب قانون برش آن، برش می دهیم. بعد لوله ها را در مکان مربوط به خود تعبیه و جوشکاری انجام می گیرد. در واقع جوشکاری را در دفعات بسیار انجام داده تا در اثر شروع کارهای سنگین در برخی کارخانجات ساخت نوشمک از دیگ بخار بتوان بسیار استفاده نمود، و مقاومت بالایی را با جوشکاری دقیق در فرایند تولید نوشمک در دیگ ایجاد کنیم.
با نگاه و کنترل این نوشمک ها و آبمیوه های صنعتی میتوان به این رابطه که با بخار دارد، بیشتر پی برد. در واقع کنسانتره واژه ای انگلیسی می باشد، که به معنای استخراج آب از مواد و تقویت آب میوه می باشد، این مایع توسط بخار در خلاء و تبخیر آب موجود در آن، به عصاره خالص از آن میوه تبدیل می گردد که با بسته بندی های گوناگون نام های مختلفی به آنها اطلاق می شود. در نتیجه به این مایع غلیظ کنسانتره میوه گویند. که در بسته های نوشمک ریخته شده و به بازار عرضه می گردد.

دیگ بخار برای ساخت نوشمک

درست کردن تجهیزات این دیگ بخار بسیار زمان می برد، همچنین استیم پاور در تولید بدنه بر طبق استانداردهای بین المللی و با کنترل مهندسین خبره طراحی و ساخته می شود.
این محصول از لحاظ استاندارد بین المللی می تواند سه پاس انجام دهد و سرانجام از اگزوز بیرون رود. این سه پاس سبب می گردد قسمت اساسی مشعل به آب انتقال یابد. با این کار اسراف انرژی به حداقل می رسد. اگر میزان لوله ها در سیستم پایین تر از میزان استاندارد باشد، سبب می گردد تعداد پاس پایین برود و در نهایت از سه پاس، به دو پاس برسد که در این صورت زمان آماده سازی بخار در سیستم چندین برابر بالا رفته و ممکن است انرژی بسیاری هدر رود.
دیگ بخار با لوله های آتشخوار می بایست برای تحمل دما و فشار بالا ساخته شود و برای استفاده حداکثری حرارت و فشار آماده باشد.
بنابراین تمام دستگاه های استیم پاور دارای سه پاس هستند. نوع و شکل جوشکاری دستگاه ها هم از سوی سازمان استاندارد مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد. به این منوال، در کلیه سیستم های ما با هر گنجایش و وزنی این کارکرد گرمایشی به طور سه پاس صورت می پذیرد. اکثر کارخانه های مطابق با استانداردهای جهانی و بین المللی این گونه عمل می کنند.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید نوشمک و یخمک

ظرفیت تولید سالیانه: ۳۰۰ تن
نرخ برابری دلار: ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز: ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل: ۴۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز: ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت: ۴ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات: ۱.۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا: ۳۴ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)