طرح تولید هویه (1)

طرح تولید هویه

هُویه وسیله‌ای است که برای ذوب لحیم و اتصال قطعات فلزی به یکدیگر به کار می‌رود. هویه‌ها را می‌توان به دو دستهٔ اصلی تقسیم کرد، هویه‌های غیربرقی (گازی، چکشی)، و برقی (الکتریکی). با توجه به جنس و اندازۀ نقطهٔ اتصال، باید هویه مناسب که بتواند حرارت (دما) لازم را تولید کند، انتخاب کرد.

انواع هویه

هویه قلمی
از هویه های قلمی برای توان های کم استفاده می شود و برای کارهای الکترونیکی استفاده می شود و برای کارهای الکترونیکی استفاده می شود. هویه های قلمی با توان ۱۶ الی ۴۰ وات استفاده می شود.

هویه تفنگی یا هفت تیری
توان هویه های تفنگی ۱۰۰ وات می باشند و نسبت به هویه های قلمی تفاوت هایی دارند که نوک هویه های تفنگی بزرگ تر هستند. کار با هویه تفنگی به دلیل این که گرمای زیادی دارند راحت تر است.هویه هفت تیری که الهام گرفته از هفت تیر واقعی است نباید به صورت مداوم روشن باشد که یکی از عوامل سوختن می باشد. هویه های معمولی تشکیل شده است از نوک هویه و دسته عایق و با برق شهری ۲۲۰ ولتی کار می کند و در توانهای مختلف از ۱۵ وات تا چند صد وات موجود است.

هویه قابل حمل
هویه های قابل حمل گرمای مورد نیاز خود را با گاز مایع ذخیره شده در مخزن همراه خود تولید می کند که پس از اتمام گاز باید آن را همانند یک فندک گازی شارژ کنید.

هویه شارژی
این هویه از طریق شارژ مخصوص خود شارژ می گردد.

طرح تولید هویه (2)

هویه باتری خور
این هویه ها با تعدادی باتری ۱.۵ ولت کتابی کار می کند.

هویه چکشی
هویه های چکشی از سه قسمت اصلی تشکیل می شود که در زیر به آنها اشاره میکنیم.و با چراغ های کوره ایی گرم می شوند و هویه های صنعتی معروف هستند.
-دسته چوبی
-دسته فلزی
-سرچکشی

هویه هوای گرم
هویه هوای گرم که نام دیگر آن هیتر می باشد از پر کاربرد ترین ابزارات لحیم کاری می باشد که به دو صورت زیر می باشد:
-هیتر هویه هوای گرم دیجیتال
-هیتر هویه هوای گرم آنالوگ
هویه هیتر هوای گرم با هوا و فشار هوا کار میکند که مونتاژ کارها برای برداشتن آی سی و مقاومت و خازن از هیتر هویه هوای گرم استفاده می کنیم. در بعضی از هیتر ها یک کمپرسور در ساختمان داخلی هیترها قرار می گیرد و به وسیله یک شلنگ که بر روی دستگاه هیتر هویه هوای گرم قرار دارد عمل می کند. هیتر هوای گرم دو ولوم درجه دارندکه یکی حرارت را تنظیم می کند و دیگری شدت میزان باد خروجی را.

کاربرد هویه

این محصول به طور کلی جهت لحیم کاری و اتصال فلزات مختلف به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد که از آن جمله می توان به استفاده در تولید بسیاری از وسایل برقی، مدارها و بردهای الکترونیکی اشاره نمود که در این بردها تمامی اتصالات مقاومتها، خازنها و سایر اجزای برد به صفحه اصلی از طریق لحیم کاری صورت می گیرد. در واقع این محصول در صنایع مختلف برقی، الکترونیکی و تعمیرگاههای وسایل برقی مورد استفاده قرار می گیرد.

کشورهای تولید کننده هویه

کشورهای تولید کننده این محصول تعدادی از کشورهای صنعتی می باشند که عبارتند از آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و سوئد و عمده مصرف کنندگان هویه برقی نیز به دلیل توسعه صنعت الکترونیک در کشورهای صنعتی کشورهای آمریکا، آلمان، چین، ژاپن، روسیه و هند می باشند. کشورهای سوئد، ژاپن، چین و تایوان از کشورهایی میرباشند که بخش عمده این کالا را به کشورمان صادر می کنند.

طرح تولید هویه (3)

فرآیند تولید هویه

١‐ قطعات بدنه راست، بدنه چپ و مهره پلاستیکی از طریق پلی پروپیلن توسط دستگاه تزریق پلاستیک ١٠٠ گرمی ساخته می شوند. این قطعات پس از خروج از قالب بازرسی شده و پلیسه گیری می گردند.
٢‐ جهت ساخت ورقه پوششی و دنباله بوش، ورق فولادی به ضخامت ٠.٠۵ میلیمتر توسط گیوتین برش زده می شود.
٣‐ تسمه تولید شده در مرحله برش در این مرحله توسط پرس ضربه ای ١٠٠ تن پرسکاری می شود.
۴‐ قطعات حاصله از پرسکاری توسط ماشین رول، رول پیچی می گردند.
۵‐ مفتول مسی و مفتول فولادی جهت ساخت به ترتیب نوک هویه بوش تراشکاری شده و سپس مورد کنترل ابعادی قرار می گیرند.
۶‐ مجموعه بوش و دنباله بوش توسط دریل ستونی سوراخکاری و قلاویزکاری می شود.

طرح تولید هویه (5)

٧‐ میله نوک، مجموعه بوش و دنباله بوش مورد آبکاری برقی قرار می گیرند.
٨‐ در مونتاژ قطعات هویه از روشهای پرسکاری، پیچ و مهره، لحیم کاری و جاگذاری استفاده می گردد.
٩‐ هویه بین یک مقوا و روکش پلاستیکی شفاف قرار گرفته و هر ١۵٠ هویه در یک کارتن بسته بندی می شوند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید هویه

۱. هویه لحیم کاری غیرالکتریکی : ۲۹۲۲۵۱۲۳۹۶
۲. هویه لحیم کاری الکتریکی : ۲۹۲۲۵۱۲۳۹۷

قیمت جهانی هویه

قیمت جهانی این محصول با توجه به کشور و کارخانه سازنده آن دارای نوسان زیادی می باشد. قیمت نوع ژاپنی این محصول بین ۱۳ تا ۱۷ دلار متغیر می باشد. نوع چینی و تایوانی آن نیز بین ۸ تا ۱۲ دلار و انواع سوئدی و آلمانی آن دارای قیمتی بین ۱۰ تا ۱۴ دلار می باشد. با توجه به توضیحات فوق الذکر قیمت جهانی این محصول با توجه به کارخانه و شرکت سازنده آن دارای نوسان زیادی بوده و از ۸ تا ۲۰ دلار متغیر می باشد.

جدول موازنه صادرات و واردات هویه

طرح تولید هویه (7)

وضعیت واردات و صادرات هویه

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات هویه در کشور به تفکیک سال آمده است .

طرح تولید هویه (6)

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید هویه

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۸۸۵ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۰ میلیارد تومان
میزان فروش : – میلیون تومان
نرخ بازده داخلی :- درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

امتیاز