طرح تولید وان و جکوزی خانگی

در بازار لوازم و تجهیزات حمام و استخر انواع متفاوتی از وان ها ( پنل های دوش – سونای بخار – سونای خشک – جکوزی – استخر – جکوزی ایستاده – و… ) در طرح ها و مدلهای مختلف از نوع تکنفره نشسته با ابعاد حدود ۸۰ الی ۱۰۰ گرفته تا وان جکوزی دو نفره خوابیده با ابعاد حداقل ۳ متر مرع یافت میشود که میتوان بنابر هزینه و فضای مورد نظر آنها را خریداری و نصب نمود . لازم به ذکر است که یک وان مناسب باید فضای کافی را داشته باشد اما فضای اضافی نداته باشد زیرا مستلزم پر کردن اضافی میباشد .
البته در فضای آپارتمان نشینی امروز از دوشها و وانهای ایستاده بیشتر استفاده میشود تا وان زیرا فضای کمتری را اشغال میکند و این به خاطر حمام های کوچک در آپارتمانهای نقلی میباشد ٰ اما وان برای افراد مسن بهتر میباشد . وانها علاوه بر اینکه میتوان برای استخمام از آنها استفاده کرد جایی برای آرامش نیز میتواند باشد . دوشهای امروزی یا کابین دوشها برای استحمام سریع و آپارتمانهای کوچک امروزی بیشتر مورد استفاده میباشند . اما از وان استفاده های بیشتری میتوان کرد مانند : ماساژ – آب درمانی – استراحت و بدست آوردن آرامش و …
جنس وان ها اکثرا از مواد پلیمری میباشد که برای جلو گیری از لغزنده بودن کف آنها دارای شیار هایی میباشد . این وان ها در رنگ های مختلف یافت میشوند . که میتوان در اینترنت کاتالوگ های زیادی را در این زمینه یافت . اما نکته حائز اهمیت که میخواهیم آن را یاد آوری کنیم : قبل از نصب وان جای وان را خشک و تمیز کنید ٰ شاید نصاب وان وقت این کار را نداشته باشد . وانها در اشکال مختلف ساخته میشوند مانند شکل ال – دال – و خطی که در کنار دیوار قرار میگیرد – حدودا کوچکترین وانی که موجود است ۸۰ در ۱۳۵ میباشد و بزرگترین آنها به ۳ متر طول و عرض میسند . بعد از استحمام وان را خشک کنید به خصوص قسمت هایی که با کف یا دیواره مماس هستند. این مناطق مناطقی برای رشد میکروبها و باکتری ها میباشند . میتوانید از تهویه محیط یا یک سشوار استفاده کنید .
در بیشتر استخرها جکوزی های عمومی و بزرگ با پمپ های بسیار قوی و خروجی های زیادی کار می کنند. سیستم لوله کشی جکوزی آنها هر چند تفاوت زیادی با نوع خانگی ندارد ولی بسیار بزرگتر و قوی تر است.اما وان جکوزی خانگی یک سیستم بسیار ساده تر و جمع و جور با همان قابلیت های وان های بزرگ عمومی می باشد که در بعد خانگی و برای استفاده افراد معمولی بصورت ۱ تا نهایتا ۳ تا ۴ نفره بسته به نوع جکوزی اجرا می شود.

اجزای تشکیل دهنده  وان و جکوزی خانگی

وان های جکوزی برای اینکه بتوانند به خوبی عملیات خود را انجام دهند، نیاز به قطعات مختلفی دارند. اهمیت شناختن این قطعات برای عیب یابی و تعمیر جکوزی آپارتمانی بسیار زیاد است.
زیرا تنها با شناخت این قطعات و وظیفه ای که آنها بر عهده دارند، می توانید به راحتی در صورت بروز مشکل آن را شناسایی و برای مرتفع شدن آن اقدام نمایید.
از جمله متعلقات وان جکوزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– ورق
لایه رویی حوضچه وان و یا وان جکوزی را ورق هایی تشکیل می دهند که در واقع آب در آن قرار می گیرد.این ورق ها در ضخامت های مختلف تهیه و استفاده می شوند. اغلب ضد آب و مقاوم در برابر خط و خش هستند و رویه ای فوق العاده نرم دارند تا باعث آسیب به پوست نشوند.
هر چه اکریلیک این ورق ها خلوص بالاتری داشته باشد، مقاومت آنها در برابر خط و خش و خوردگی بیشتر است.اما با این وجود در صورت خوردن خط و خش و یا آسیب دیدن قسمتی به راحتی می توانید با بتونه مناسب و رنگ مناسب آنها را اصلاح کنید
– پمپ جکوزی و یا موتور
پمپ های جکوزی یا همان موتور جکوزی وظیفه چرخاندن و یا به گردش در آوردن جریان آب در جکوزی را بر عهده دارند. این پمپ ها از بالاترین ایمنی، مقاومت خوب در برابر گرما، دارای لرزه گیر، صدای پایین و با قدرت زیاد هستند.
پمپ دمنده یا بلوئر برخی از وان های جکوزی علاوه بر موتور اصلی یک موتور دمنده هم در ساختار خود دارند که وظیفه این بلوئرها مکش هوا از محیط و دمیدن آن از ماساژورهای اطراف وان می باشد.
– شاسی
شاسی اسکلت اصلی وان جکوزی است که سایر اجزا را نگه می دارد و معمولاً بر اساس تعداد نفرات وان جکوزی مقاومت های متفاوتی دارد.
– پانل
پانل ها دیوارهای متحرکی هستند که برای نصب و یا دسترسی راحت برای تعمیر و بازدید از وان جکوزی و اینکه بدون نیاز به ساخت و ساز خاصی قابل نصب باشند، در جلو کابین طراحی می شود.این قسمت های وان جکوزی معمولاً هم رنگ و هم جنس با ورقه بدنه می باشند، ولی ممکن است قطر کمتری داشته باشند.
پانل ها روی شاسی قرار می گیرند و با بست و یا پیچ بر روی شاسی نصب می شوند، عملاً وظیفه خاصی نداشته و بیشتر جنبه زیبایی دارند.لازم به ذکر است پانال ها را بصورت متحرک در نظر می گیرند، که هم حمل و نقل راحت تری داشته باشند و هم اینکه دسترسی راحت به قطعات داخلی وان جکوزی را برای تعمیر، نظافت و یا بازدید از آنها را فراهم نماید.

– ماساژورها
ماساژورها همان ورودی های آب و هوا در درون جکوزی هستند که هم در بدنه و هم گاهاً در کف جکوزی تعبیه می شوند.
برخی از این ماساژورها منافذ قابل تنظیمی دارند، به این صورت که با چرخاندن آنها می توان فشار ورودی آب را به داخل جکوزی کم و زیاد کرد. به ماساژورهای جکوزی بلوئر و جت هم گفته می شود.
– شیر هوا
شیر هوا وظیفه تنظیم میزان هوا در آب خروجی ماساژورها را بر عهده دارد. اگر شیرهای هوا را بر خلاف عقربه های ساعت حرکت دهید، مقدار هوا بیشتر و اگر موافق با عقربه های ساعت بچرخوانید میزان هوا در آب کمتر می شود.
هرچه هوا در آب خروجی بیشتر باشد، میزان فشار آب هم بیشتر می شود.

– ساکشن
ساکشن ها دریچه هایی هستند که آب را به طرف پمپ بر می گردانند. آب موجود در وان جکوزی از طریق این روزنه ها یا ساکشن ها به سمت موتور باز می گردد تا با هوا مخلوط و دوباره وارد وان شود.
این بخش از ملحقات وان جکوزی نیروی خود را از همان موتور می گیرند و در واقع این جریان موتور است که باعث مکیده شدن آب می شود. توری ها و صافی هایی داخل ساکن مو و مواد زاید دیگر را از آب دریافت می کند.ضمناً نباید در هنگام استفاده از وان جکوزی پا و یا بدن فرد استفاده کننده مسیر ساکشن را مسدود کند، زیرا به پمپ فشار وارد می شود و کارایی جکوزی کم می شود.

– هیتر یا گرم کن
برخی از وان های جکوزی به این هیترها مجهز هستند و برخی تنها با آب گرم مصرفی گرم می شوند. البته اغلب وان های جکوزی دارای هیتر هستند و تثبیت دمای آب توسط همین هیترها صورت می گیرد.
این هیترها دارای ترموستات محیطی و یا سنسورهایی هستند که باعث تنظیم دمای آب می شود و در هنگام استفاده از جکوزی هیترهای آن به کار می افتند.
– سنسور سطح سنج آب
سنسورهای سطح سنج آب وظیفه دارند تا از به کار افتادن پمپ در مواقعی که آب از حد استاندارد پایین تر است ،جلوگیری کنند.
– زیر آب تخلیه
زیر آب تخلیه مسیر تخلیه آب جکوزی به سمت فاضلاب است. این زیر آب ها معمولا چرخشی هستند و با چرخاندن دستگیره آن به سمت عقربه های ساعت باز می شوند تا آب جکوزی تخلیه شود.
– سیستم روشنایی
برخی از جکوزی های خانگی مدرن و پیشرفته تر به حالت فانتزی دارای سیستم روشنایی هم هستند که ادعای درمانی هم گاهاً می کنند، اما اغلب این نور پردازی تنها جنبه تزئینی دارد.
این چراغ ها بسته به نوع جکوزی در قسمت های مختلف جکوزی نصب می شوند و با استفاده از صفحه ای کنترلی روشن و خاموش می شوند.
– تصفیه کننده آب
تصفیه کننده های آب معمولاً در سیستم جکوزی های خانگی به کار می رود، که نیاز به لوله کشی جکوزی دارند.به منظور بالا بردن کیفیت کار جکوزی پس از اینکه آب توسط پمپ مکش شد، وارد این تصفیه کننده ها می شود تا همه آلاینده ها و کثیفی های آب تصفیه شوند.در ادامه این آب تصفیه شده مجددا وارد مدار پمپ شده و با ترکیب آب و هوا به درون وان جکوزی با فشار هدایت شود.
این تصفیه کننده ها باید خودشان حداقل هر ۳ ماه یک بار شستشو شوند که برای این کار نیاز به مواد ضد عفونی کننده مناسب می باشد.

مزایای وان و جکوزی خانگی

به راحتی قابل نصب و جابجایی در هر نقطه و مکانی است.

حتی می توان جکوزی را در محیط های خارج از منزل و محیط های مسقف نصب کرد.

در هوای سرد و برفی زمستانی از آب گرم همراه با ماساژ استفاده کرد.

توصیه می شود از نصب و راه اندازی جکوزی در مکان هایی که احتمال ریزش اجسام و اشیاء زائد درون آن وجود دارد خودداری گردد.

همچنین این نوع وان جکوزی  قیمت ارزان و به صرفه ای دارد.

اما از مرغوب ترین مواد و بهترین جنس موجود ساخته شده است.

در برابر برخورد و آسیب های احتمالی بسیار مقاوم است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید وان و جکوزی خانگی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک جکوزی پلاستیکی : ۲۵۲۰۵۱۲۶۷۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید وان و جکوزی خانگی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی جکوزی پلاستیکی : ۳۹۲۲۹۰۰۰
کدتعرفه گمرکی جکوزی سرامیکی : ۶۹۱۰

وضعیت واحد های فعال تولید وان و جکوزی خانگی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید جکوزی پلاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات وان و جکوزی خانگی

جدول واردات و صادرات وان و جکوزی پلاستیکی و سرامیکی در کشور به تفکیک سال در شکل های زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید وان و جکوزی خانگی

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۳درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۸/۵ - (۶ امتیاز)