طرح تولید واکسن طیور

یکی از بهترین روش های جلوگیری از بیماری های عفونی استفاده از واکسن است. مصرف واکسن چه در انسان و چه در حیوانات موجب ایجاد ایمنی نسبت به بیماری باکتریای یا ویروسی شده و نرخ مرگ و میر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. امروزه استفاده از واکسن جزیی جدایی ناپذیر از فرآیند پرورش طیور محسوب می شود. واکسن های طیور معمولا بر علیه بیماری هایی استفاده می شوند که یا با علایم کلینیکی همراه است (علایم بیماری یا مرگ و میر) و یا علایم تحت کلینیکی (کاهش تولید گوشت یا تخم) ایجاد می نمایند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت واکسن طیور

طرح توجیهی تولید واکسن طیور ۲۱۰۰۲۲۱.۲۰

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید واکسن طیور

همانگونه که گفته شد امروزه واکسن جزیی جدایی ناپذیر از فرآیند پرورش طیور محسوب می شود . با توجه به گسترش روزافزون پرورش طیور در نقاط مختلف کشور نیاز به مصرف واکسن ها به منظور افزایش میزان تولید ضروری به نظر می رسد.

اهمیت تولید واکسن طیور در کشور

واکسن ها هر چند در جهت پیشگیری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند اما بدون شک یک کالای استراتژیک درمانی به حساب می آیند. این در حالی است که تولید واکسن هرچند که از دانش بیوتکنولوژیکی سود می برد، فرآیند پیچیده ای محسوب نشده و در کشور امکان تولید آن وجود دارد. با توجه به اینکه حجم عمده ای از واکسن های طیور سالانه از خارج از ایران وارد می شود، بومی سازی تولید این کالا با توجه به نیروی کار ارزانتر موجب تولید محصول قابل رقابت با انواع وارداتی خواهد شد. در ضمن استفاده از سوی های بومی ایران برای تولید واکسن طیور درصد موفقیت در ایمن سازی گله ها را افزایش خواهد داد.

طرح تولید واکسن طیور

تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز طرح تولید واکسن طیور

هود کشت سلولی
انکوباتور معمولی
شیکر انکوباتور
فرمانتور آزمایشگاهی
اتوکلاو
ظروف شیشه ای
ظروف پلاستیکی
ترازوی دیجیتال
سانتریفوژ لوله ای
آون
دستگاه بسته بندی
فیلتر و پمپ

قیمت خط تولید واکسن طیور

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید واکسن طیور، برابر با ۲۵،۱۲۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت واکسن طیور

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۰۰۰۰۰ دوز
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۴ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۵،۰۶۳،۱۵۲میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)