طرح تولید مولدهای ترکیبی تولید برق و حرارت

تولید همزمان برق و حرارت یک روش صرفه جویی انرژی است که در آن برق و حرارت بطور همزمان تولید می شوند. در فرایندهای نیروگاهی مقدار زیادی حرارت از وسایل مختلف مانند سیستم های خنک کاری یا از گاز خروجی تلف می شود. بیشتر این حرارت قابل بازیافت است و می تواند در احتیاجات گرمایی در بخش صنعت، اقتصاد، بخش مسکونی و یا گرمایش و سرمایش مورد استفاده قرار گیرد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت مولدهای ترکیبی تولید برق و حرارت

طرح توجیهی تولید ماشین آلات و دستگاه های برقی: ۷۴۲۱۳۱۰۱

موارد مصرف و کاربرد مولدهای ترکیبی تولید برق و حرارت

استفاده از مولدهای ترکیبی تولید برق و حرارت برای تولید برق بصورت پراکنده در مناطقی که دسترسی به سوخت (گاز یا گازوئیل) وجود دارد، توصیه می شود و با توجه به بازده بالای این گونه مولدها که منجر به کاهش قابل ملاحظه هزینه های مربوطه می شود، استفاده از آنها در ساختمان اداری و مسکونی با مساحت متوسط یا بزرگ، ساختمان های تجاری، بازارها و هتل و همچنین واحدهای صنعتی کوچک دارای مزیت خواهد بود.

اهمیت تولید مولدهای ترکیبی تولید برق و حرارت در کشور

استفاده از ماشین آلات و تجهیزات با بازده انرژی بالاتر در واحدهای صنعتی از دیرباز مورد توجه بوده است، این امر از دو جنبه حائز اهمیت می باشد، اول بحث هزینه و دوم مسایل زیست محیطی ناشی از مصرف بیشتر حاملهای انرژی و در نهایت سوخت های فسیلی. انرژی برق از جمله حامله های انرژی پرمصرف در بخش صنعتی و خانگی می باشد که بصور ت سنتی در نیروگاه های برق و با استفاده از سوخت های فسیلی تولید میشود و توسط شبکه توزیع به مصرف کنندگان منتقل می شود. بازده پایین در نیروگاه ها از یک سو و مسائل و مشکلات فنی و زیست محیطی از سوی دیگر سبب شده است تا در دهه اخیر، دولت توجه بیشتری به استفاده از سیستم های جایگزین در این حوزه معطوف دارد.

طرح تولید مولدهای ترکیبی تولید برق و حرارت

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت مولدهای ترکیبی تولید برق و حرارت

بودجه: بین ۴ تا ۸ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۵۰ دستگاه
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۰۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۲۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۴۱ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۶۷،۱۱۲ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)