طرح تولید ورﻗﻪ ﻫﺎي ﭼﻨﺪ ﻻﯾﻪ اﺳﭙﺘﯿﮏ

طرح تولید ورقه‌های چند لایه اسپتیک

در بسیاری از موارد برای ایجاد هماهنگی بین نیازهای نگهداری محصول غذایی مورد نظر و ماده بسته بندی لازم استفاده گردد. چرا که این یک لایه بسته multi layer packaging material است از مواد بسته بندی مرکب یا بندی به تنهایی قادر نیست مجموعه نیازهای مورد نیاز راتامین کند، بنابراین ازمواد بسته بندی چند لایه کمک گرفته می‌شود.

در انتخاب لایه‌های مختلف که در بسته بندی محصول استفاده می‌شوند. یکی از مسائل مهم علاوه بر ممانعت کنندگی آن نسبت به اکسیژن، نور و رطوبت عدم نفوذپذیری آن نسبت به ترکیبات فرار می‌باشد. علی الخصوص ادویه جات و آبمیوه جات که با عطر و طعم خاص خود شناخته می‌شوند. در مورد محصولاتی مثل قهوه بسته بندی‌های چند لایه به منظور نگهداری طولانی مدت مواد غذایی در دمای محیط مورد استفاده واقع می‌شوند. به دلیل آب بندی کامل این نوع بسته بندی، استفاده از مواد نگه دارنده در ترکیب ماده خوراکی، الزامی نمی‌باشد که این امر امتیاز بزرگی برای این نوع پوشش بسته بندی از نظر صنایع غذایی محسوب می‌گردد. بدنه نگه دارنده، در این نوع بسته بندی از جنس مقوای چند لایه بوده که ضمن ممانعت از ورود نور، نقش اساسی را نیز ایفا می‌کند. بر روی لایه‌های مقوایی، در داخل بسته بندی، یک لایه نازک از آلومینیوم، لمینیت گردیده که مانع از انتقال مواد آلاینده به داخل بسته بندی و نیز تبادل رطوبت بین مواد داخل بسته و فضای خارجی می‌گردد. جهت بالا بردن مقاومت لایه آلومینیومی در برابر مواد غذایی اسیدی و نیز به منظور جلوگیری از تغییر طعم مواد خوراکی داخل ظرف، یک لایه نازک از پلاستیک پلی اتیلن که اصطلاحاً فیلم پلی اتیلنه نامیده می‌شود، در داخلی‌ترین جدار ظرف و بر روی لایه آلومینیومی واقع می‌شود.

معرفی کدگمرکی مرتبط با تولید ورقه‌های چند لایه اسپتیک

کیسه اسپتیک پنج لایه مقاوم در برابر نفوذ اکسیژن و هوا: ۳۹۲۳۲۱۲۰

معرفی کد آیسیک مرتبط با تولید ورقه‌های چند لایه اسپتیک

ورق پلاستیکی لمینه با فلز: ۲۵۲۰۱۳۳۹

کالاهای جایگزین و مکمل ورقه‌های چند لایه اسپتیک

بسته بندی‌های مقوایی و یا بسته بندی‌های آلومینیومی و فلزی از جمله کالاهای جایگزین این محصول به شمار می‌آیند که محصول تولیدی فوق با توجه به مزیت‌های فراوان خود در حال جایگزینی با آن‌ها می‌باشد و تنها از نقطه نظر قیمت تمام شده محصول بسته بندی شده نسبت به آن‌ها گران‌تر محسوب می‌شود. هر چند که بسته بندی مقوایی و آلومینیومی ویژگیهای منحصر به فرد محصول تولیدی در این طرح را نخواهند داشت. فیلم‌های پلاستیکی شرینگ و پانل پلاستیکی از مکمل‌های این محصول می‌باشند.

موارد کاربرد ورقه‌های چند لایه اسپتیک

انواع شیر استرلیزه و هموژنیزه
انواع آبمیوه
انواع نوشیدنیهای استرلیزه

طرح تولید ورقه‌های چند لایه اسپتیک

معرفی بازار هدف ورقه‌های چند لایه اسپتیک

عمده مصرف کنندگان این محصول صنایع تولیدکننده و بسته بندی محصولات غذایی و آشامیدنی می‌باشند که در نیمه شمالی کشور تمرکز بیشتری دارند. با توجه به اینکه این کارخانجات کل مصرف سالانه ورق‌های چند لایه اسپتیک خود را از خارج کشور تأمین می لذا، نمایند و هیچ گونه رقیب داخلی برای کارخانجات خارجی وجود ندارد تولید این محصول برای مصرف واحدهای تولیدکننده و بسته بندی محصولات غذایی و آشامیدنی ضروری به نظر می‌رسد. چنانچه این واحد در داخل کشور و به منظور مصرف واحدهای غذایی و آشامیدنی ایجاد شود بازار مناسبی برای این محصول وجود خواهد داشت. حال مزیتهای ایجاد این واحد در داخل کشور سبب عدم خروج ارز از کشور، دسترسی سریعتر و آسان‌تر تأمین این محصول برای مصرف کنندگان داخل کشور، کاهش هزینه حمل نسبت به واردات وحذف تعرفه‌های گمرکی برای محصولات داخلی و در نتیجه کاهش هزینه تمام شده محصول را سبب می‌شود.

قیمت خط تولید طرح تولید ورقه‌های چند لایه اسپتیک

قیمت خط تولید طرح تولید ورقه‌های چند لایه اسپتیک ۵۹۶،۲۵۰ میلیون ریال می باشد.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید ورقه‌های چند لایه اسپتیک

خط کامل خط تولید انواع کیسه و پاکت پلاستیکی از انواع فیلم پلاستیکی چند لایه (سه، پنج و هفت لایه) از شرکت ایتالیا و خط کامل خط تولید انواع کیسه Bobst Group Italia آلمان و Brueckner ایتالیا، Dolci های و پاکت پلاستیکی از ورق‌های بسته بندی اسپتیک چند لایه از شرکت ایتالیا Bobst Group Italia و General Vacuum Equipment انگلستان به قیمت ۱۳.۲۵ میلیون یورو می باشد.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد تولید ورقه‌های چند لایه اسپتیک

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۵۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۰۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۴۰۰۰ مترمربع
میزان نیروی انسانی مورد نیاز طرح به تفکیک:
تعداد نیروی کار ماهر مستقیم مورد نیاز: ۳۲ نفر
تعداد نیروی کار غیر ماهرمستقیم مورد نیاز: ۱۹ نفر
تعداد نیروی متخصص مستقیم مورد نیاز:۸ نفر
تعداد سال ساخت: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۶۳۳،۴۵۶ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۶۱،۹۸۸ میلیون ریال
سرمایه کل: ۶۹۵،۴۴۴ میلیون ریال
نرخ بازده داخلی ۴۴ درصد

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)