ورق-فولادی

طرح تولید ورقه های فولادی

فولاد یا نام لاتین آن steel یکی از آلیاژهای آهن می باشد که بدلیل سختی و مقاومت بالا کاربرد زیادی در صنعت دارد. بخش عمده این آلیاژ را آهن و بین ۰.۲ تا ۲.۱ درصد آن را کربن یا یکی از عناصر منگنز، کروم، وانادیوم و تنگستن تشکیل می دهد. فولادی که امروزه برای مقاصد تجاری استفاده می شود بسته به نیاز و کاربرد خواص متفاوتی می تواند داشته باشد. به همین دلیل علاوه بر کربن می توان از عنصر منگنز و نیکل برای بالا بردن پایداری شیمیایی در سختی و کشش آلیاژ بهره جست.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید ورقه های فولادی

طرح توجیهی تولید محصولات فولادی: ۲۷۱۰۱۲۱۰
طرح توجیهی تولید ورق گالوانیزه فولادی: ۲۷۱۰۱۲۱۲

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید ورقه های فولادی

انواع مختلف محصولات فولادی بسته به خواص کاربرد فراوانی در صنایع مختلف همچون لوازم خانگی و ابزار آلات، خودرو، هوافضا، ساخت کشتی و قطار دارند. بعنوان مثال در صنعت خودرو علاوه بر ورقه فولادی مورد استعمال برای ساخت بدنه، برای تولید قطعاتی نظیر موتور و رینگ نیز از فولاد با خواص دیگر استفاده می شود. از دیگر موارد استفاده ورقه فولاد می توان ساخت لوله، ساختمان سازی، پکیج های گرمایشی و سرمایشی و لوازم خانگی را نام برد. اما روی هم رفته امروزه عمده ترین مصرف انواع ورقه فولادی در بخش ساخت بدنه و سازه خودرو است.

اهمیت طرح تولید ورقه های فولادی

فولاد امروزه با تولید بیش از ۱.۳ میلیارد تن در سال یکی از پر کاربردترین فلزات در دنیاست و دلیل اساسی آن استفاده بالای این آلیاژ در صنعت به جهت ویژگی های متمایز آن می باشد.در واقع می توان گفت صنعت فولاد یکی از صنایع بسیار مهم و مادر در جهان است که نقش اساسی و تعیین کننده در رشد و جهش صنعتی یک کشور ایفا می کند.

طرح تولید ورقه های فولادی

قیمت خط تولید ورقه های فولادی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید ورقه های فولادی برابر با ۲۴ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت ورقه های فولادی

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۰۰۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۰۰ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۳۰۰۰ میلیارد ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)