طرح تولید یخچال ویترینی

یخچال ویترینی دستگاهی است که وظیفه دفع گرمای موجود در مخزن را بر عهده دارد، این دستگاه از قابلیت سالم نگهداشتن مواد غذایی، داروها و سایر مواد خراب شدنی برخوردار است. در عصر کنونی شکل ظاهری و طراحی داخلی و خارجی یخچال های فروشگاهی و صنعتی‌ از لحاظ شیوه ی قرار گیری محصولات، تجهیزات رفاهی و نور‌پردازی برای مصرف کنندگان بسیار پراهمیت است چرا که این امر در انگیزش مصرف کنندگان جهت استفاده از این یخچال تاثیرگذار است.
یخچال ویترینی، برای به نمایش گذاشتن انواع مواد غذایی بسیار مناسب است و در ساخت آن از استیل و ورقه های رنگی با طرح های متفاوت استفاده می شود، از مدل بدون موتور آن می توان برای نگهداری شیرینی های خشک استفاده کرد که اندازه ای حدود دو متر دارند.

مزایای یخچال ویترینی

– کاهش فضای مورد نیاز : یک یخچال ویترین در ظرفیت برابر جای کمتری نسبت به یک یخچال خوابیده می گیرد.
– در دسترس بودن : با تغییر شکل خرید از فروشگاه ها، ظاهر یخچال ها نیز دچار تغییر شده اند؛ یخچال های ویترینی به راحتی در دسترس مشتریان قرار دارند.
– طراحی ویژه : در طراحی فریزر های ویترینی به جذابیت بیشتر توجه می‌ شود. استفاده از شیشه های شفاف تر، بهره بردن از نورهای LED و درب های کشویی یا بازشونده رو به بیرون، از جلوه های تزییناتی این یخچالهاست.
– جابه‌جایی : اغلب این مدل از یخچالها بر روی پایه های چرخ دار سوار شده اند. این موضوع مسئلۀ جابه‌جایی را ساده‌تر کرده و استفاده از یخچال ویترین را در اولویت قرار می دهد.
– قدرت سرماسازی : طراحی موتور یخچال های ویترینی نیز مدرن تر شده و همین موضوع مدیریت دمای فریزر را راحت‌تر کرده است. دمای فریزرهای ویترینی با توجه به کاربرد آن قابل تنظیم است.
– نظافت یخچال : نظافت فضای درونی یخچال های خوابیده یکی از معضلات همیشگی این یخچال ها به شمار می رود. موضوعی که در یخچال های ایستاده حل شده است. فضای بزرگ یخچال و درب هایی که کاملاً باز می شوند، نظافت یخچال را بسیار ساده کرده است.

یخچال ویترینی عمودی

یخچال ویترینی عمودی به انواع تک‌درب، دودرب و سه‌درب تقسیم می‌شوند. این یخچال های فروشگاهی به دلیل داشتن عرض کم، بهترین گزینه برای فضاهای کوچک هستند. شما می‌توانید تعداد زیادی نوشیدنی را در هر طبقه این یخچال جای دهید.کارخانه‌های داخلی می‌توانند این یخچال‌ها را بطور سفارشی با روکش حاوی لوگوی فروشگاه شما تولید و در حقیقت شخصی‌سازی کنند.
داشتن شیشه سه‌جداره پر شده با گاز آرگون سبب شده این یخچال بتواند از برچسب انرژی A که بمعنای مصرف بهینه انرژی است، برخوردار و در مقابل ضربات احتمالی نیز بسیار مقاوم باشد.

یخچال ویترینی افقی

یخچال ویترینی افقی در دو نوع صندوقی و ویترینی در بازار موجود می‌باشند. فریزرهای صندوقی همان یخچال‌های بزرگی هستند که از قدیم برای نگهداری بستنی در سوپرمارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
یخچال ویترینی افقی دارای عرض زیادی هستند که بیشتر در فروشگاه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع فریزر با داشتن درب شیشه‌ای در بالا گزینه مناسبی برای نمایش محصولات هستند.

یخچال ویترینی شیشه خم

یخچال های شیشه خم در سایزهای بزرگ با صفحات شیشه‌ای خمیده و نورپردازی‌های زیبایی که در هر طبقه دارند، برای استفاده در شیرینی‌فروشی‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید یخچال ویترینی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
یخچال ویترینی (افقی)۲۹۱۹۵۱۲۳۳۴
یخچال ویترینی (عمودی)۲۹۱۹۵۱۲۳۳۵
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید یخچال ویترینی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کدتعرفه گمرکی یخچال ویترینی (عمودی و افقی) : ۸۴۱۸۵۰۰۰

اجزای تشکیل دهنده یخچال ویترینی

اجزای اصلی تشکیل دهنده یخچال های ویترینی شامل کمپروسور،ترموستات،کندانسور و اواپراتور میباشد.

کمپرسور

کمپرسور یخچال صنعتی از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل گردیده است که هر دو قسمت درون پوستهای صنعت یخچال صنعتی فولادی قرار دارند.
قسمت الکتریکی در اغلب یخچالهای صنعتی یک الکتروموتور از نوع آسنکرون می باشد که وظیفه به حرکت درآوردن قسمت مکانیکی را به عهده دارد. البته در سالهای اخیر کمپرسورهای یخچال فریزرها هم تغییرات زیادی داشته اند؛ و قسمت الکتریکی آن اینورتری یا موتور خطی شده اند.
قسمت مکانیکی در کمپرسورهای یخچال صنعتی شامل سیلندریست که پیستون آن توسط هسته موتور الکتریکی به حرکت در می آید. حرکت رفت و برگشتی پیستون باعث ایجاد حالت مکش و دمیدن می شود؛ و البته در کمپرسورهای نوع خطی و نوع کمپرسور روتوری و یا کمپرسور نوع اسکرال، میل لنگ دیگر وجود ندارد. مقدار مشخصی از روغنی که مخصوص این کار ساخته شده داخل پوسته وجود دارد که وظیفه روانکاری و خنک کردن قسمت الکتریکی و مکانیکی را بر عهده دارد.

ترموستات

ترموستات نیز کار قطع و وصل شدن جریان برق (متعادل نگه داشتن دمای یخچال صنعتی) را به کمپرسور انجام می دهد. به طوری که وقتی دمای یخچال بالا آمد داخل یخچال صنعتی گرم شد) با وصل شدن جریان برق کمپرسور شروع به کار می کند و داخل یخچال صنعتی را خنک می کند و وقتی دما پایین آمد (داخل یخچال خنک شد) جریان برق را از کمپرسور قطع می کند.

کندانسور

کندانسور (به انگلیسی: Condenser) (چگالنده) قسمتی از سیستم است که وظیفه خنک سازی سیال عامل و عمدتا تبدیل بخار به مایع را در یخچال صنعتی بر عهده دارد. در واقع گاز فریون بس از فشرده شدن توسط کمپرسور در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می گردد. در یخچالهای صنعتی معمولا به صورت شبکه ای لوله ای بر روی دیواره پشت یخچال نصب شده است ودر یخچالهای بزرگ فروشگاهی معمولا شبیه رادیاتور اتوموبیل است که اغلب از یک فن جهت بهبود فرایند میعان نیز استفاده شده است.|

اواپراتور

کمپرسور وظیفه فشرده کردن و گردش گاز مبرد فریون را درون کانالهای اواپراتور بر عهده دارد؛ که در نتیجه گردش گاز در کانالها و به خاطر خاصیت گاز مبرد فریون باعث خنک شدن اواپراتور یخچال صنعتی می شود. به عبارت صحیح تر کمپرسور یخچال صنعتی وظیفه فشرده کردن ماده مبرد را دارد، تا در قسمت کندانسور گاز داغ، با از دست دادن گرما تبدیل به مایع شود
و در اواپراتور مایع مبرد اجازه انبساط پیدا می کند و با تغییر فاز از حالت مایع به گاز، گرما را از داخل یخچال صنعتی می گیرد و در قسمت کندانسور به محیط میدهد. در نتیجه با عث خنک شدن یخچال صنعتی می شود. امروزه مبردهای فریون بعلت مشکلات زیست محیطی، با مبردهای دیگر مثل R۱۳۴ و R۶۰۰ جایگزین شده اند.

وضعیت واحد های فعال تولید یخچال ویترینی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحد های فعال تولید یخچال ویترینی (عمودی و افقی) در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات یخچال ویترینی

نمودار واردات و صادرات انواع یخچال ویترینی (عمودی و افقی) در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد تولید یخچال ویترینی

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد تولید یخچال ویترینی اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید یخچال ویترینی

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۱۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)