طرح تولید پاور بانک

پاوربانک‌ها درواقع باطری های خاصی هستند که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخص ، فشرده شده‌اند.آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که انرژی الکتریکی را ذخیره کنید و درزمان لازم ازانرژی موجودبرای شارژ موبایل یا تبلت استفاده نماید.
امروزه استفاده ازپاوربانک تقریبا به امری معمول تبدیل شده است وبه عنوان امری ضروری برای استفاده کنندگان موبایل وتبلت وپخش کننده‌های پرتال شناخته شده است.
پاوربانکها برای تمام دستگاههایی که دارای پورت یو اس بی(USB) باشندقابل استفاده است،بطورمثال: اسپیکرهای پرتابل،سیستم های GPS ، پلیرهای MP3 ،تلفن های هوشمند و تبلت ها میتوانند با پاوربانک‌ها شارژ شوند.بطورخلاصه هردستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را میتوانید با پاوربانک شارژ نمایید.

پارو بانک چگونه کار می کند؟

طراحی ساخت پاور بانک ها به این صورت است که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخصی فشرده شده و اجازه می دهند انرژی الکتریکی را ذخیره نموده و در مواقع ضروری برای شارژ موبایل یا تبلت و یا تمامی دستگاه های دارای پورت usb مثل اسپیکرهای پرتابل،سیستم های GPS ، پلیرهای MP3 و … از آن استفاده نمایید. استفاده از پاور بانک ها روز به روز فراگیر تر شده و پیش بینی می شود به زودی هر فردی یک پاور بانک همراه خود داشته باشد.

انواع پاور بانک ها

به صورت کلی پاور بانک ها در سه دسته بندی اصلی قرار می گیرند:
دسته اول: پاور بانک های معمولی در سایز ها و ظرفیت های متنوع که برای اکثر دستگاه های دیجیتال قابل استفاده هستند.
دسته دوم: پاور بانک های خورشیدی مثل “پاور بانک خورشیدی سولار” که دارای پنل فتوولتائیک هستند و باتری داخلی شان با قرار گرفتن در نور آفتاب شارژ می شود که اغلب دیر شارژ شده اما بسیار کاربردی برای مسافرت ها و نقاطی که دسترسی به انرژی الکتریکی ممکن نیست هستند.
دسته سوم: پاور بانک های تعبیه شده درون قاب محافظ گوشی های موبایل که چند منظوره بوده و علاوه بر اینکه قاب محافظ گوشی هستند دارای باتری نیز بوده و پاور بانک های کوچک با ظرفیت کم تر می باشند. این مدل پاور بانک ها کم تر فراگیر شده و برای انواع خاصی از گوشی های موبایل عرضه شده علاوه بر اینکه قیمت بالایی نیز دارند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پاور بانک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک شارژر همراه : ۳۱۱۰۵۱۲۴۸۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پاور بانک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پاور بانک یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

ساختار داخلی و اجزای پاور بانک

هر پاور بانک از یک پورت USB و از یک پورت مینی سوکت یو اس بی Mini USB Socket ورودی برای شارژ خود دارد تا بتوان انرژی الکتریکی لازم را درون آن ذخیره نمود برخوردار است. بسته به طراحی و مدل پاور بانک ها ممکن است پورت های دیگری نیز بر روی پاور بانک ها تعبیه شده باشد که از امکانات اضافی آن به حساب می آیند. هم‌چنین، در تعدادی از پاور بانک‌ها درگاه لایتنینگ تعبیه شده است و این موضوع به معنای قیمت بالاتر آن‌ خواهد بود.
توجه داشته باشید که درگاه اضافی بر روی جریان خروجی پاور بانک تاثیرگذار است. برای مثال، زمانی‌که یک پاور بانک دو درگاه ۲ آمپری داشته باشد ؛ جریان خروجی در صورت اتصال یک دستگاه به دو آمپر می‌رسد و در صورت استفاده از دو درگاه، ممکن است جریان خروجی به هر دستگاه به ۱.۵ آمپر محدود شود. البته پاور بانک‌هایی نیز وجود دارد که مجموع جریان خروجی از آن‌ها به ۴ آمپر می‌رسد اما قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.
فراموش نکنید جریان ورودی برای گوشی موبایل بسیار پر اهمیت تر از ظرفیت پاور بانک است چرا که اکثر گوشی های قدیمی دارای جریان وروی ۱ میلی آمپر و گوشی های جدید تا ۲.۱ میلی آمپر ارتقا یافته اند. عدم سازگاری پورت خروجی پاور بانک با آمپر قابل دریافت گوشی به این صورت است که گوشی موبایل شارژ می شود اما به مرور زمان صدمه می بیند. بطور مثال شارژر تلفن همراه خروجی ۱ آمپری دارد، پس باید کابل شارژ را به پورتی از پاور بانک وصل کنید که خروجی آن ۱ آمپر است البته این بدین معنا نیست که اگر به خروجی ۲ آمپری پاور بانک وصل کنید باتری گوشیتان خراب میشود، وصل کردن به پورتی که آمپر بالایی دارد باعث میشود گوشیتان سریعتر شارژ شود اما در دراز مدت باتری گوشی کارایی خود را از دست میدهد.

کیفیت باتری استفاده شده در پاور بانک ها

مهم ترین بخش یک پاور بانک باتری داخلی آن است که از لحاظ کیفیت، کارایی و طول عمر از رتبه خوبی برخوردار باشد. همیشه گران ترین پاور بانک ها دارای بهترین باتری ها نیستند و برخی پاور بانک های شرکت های جدید مثل شرکت شیائومی از کیفیت باتری خارق العاده ای برخوردارند. اما قابل توجه است که پاور بانک های کمپانی های بزرگ سامسونگ و ال جی نیز حرفی برای گفتن دارند.

ظرفیت اسمی و واقعی پاور بانک برای شارژ انواع دستگاه ها

ظرفیت های اسمی و واقعی که در پاور بانک ها زیاد شنیده می شوند در خصوص میزان ظرفیت نام گذاری شده و میزان ظرفیت قابل استفاده واقعی پاور بانک می باشد. ظرفیت پاور بانک همان توانایی ذخیره سازی انرژی الکتریکی در واحد اندازه گیری میلی آمپر بر ساعت می باشد. بنابر این اگر یک پاور بانک با ظرفیت معمولی داشته باشید جهت یک بار شارژ گوشی موبایل کافی است اما برای شارژ دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ تر مثل تبلت ها ممکن است لازم باشد چندین بار نیاز به شارژ پیدا کنید. برای مثال یک پاور بانک ۱۰ هزار میلی آمپر دارای ۱۰ هزار میلی آمپر ظرفیت اسمی است که از آن ۸ هزار میلی آمپر ظرفیت واقعی قابل استفاده پاور بانک می باشد. البته این یک اشکال نبوده و برای تمامی باتری ها همیشه یک مقدار از فضای باتری خالی در نظر گرفته می شود تا طول عمر باتری بیشتر باشد و صدمه نبیند.
پاور بانک ها در ظرفیت های متنوعی از قبیل ۸۰۰۰ ،۱۰۰۰۰، ۱۲۰۰۰ یا ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت با تنوع بالایی چه از لحاظ ظرفیت و چه از لحاظ قیمت عرضه شده است. برای مثال گوشی موبایل سامسونگ اس ۷ با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی آمپر نیاز به یک پاور بانک با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر دارد.
فرض کنید پاوربانک مورد استفاده قابلیت ۸۰% شارژ و تخلیه شارژ را دارا باشد در اینصورت با فرمول زیر می‌توان محاسبه کرد که چندبار می‌توان گوشی خود را بایک پاوربانک با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی شارژ کرد:
ظرفیت پاوربانک در نرخ توانایی شارژ در نرخ توانایی تخلیه تقسیم بر ظرفیت گوشی یا دستگاه شما : ۲.۵ = ۱۵۰۰/ ۰.۸ × ۰.۸ × ۶۰۰۰
بطورتقریبی با یک پاوربانک ۶۰۰۰ میلی آمپر میتوان ۲ بار و نیم یک گوشی با ظرفیت باطری ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت را شارژ کرد.

وضعیت واحد های فعال تولید پاور بانک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید شارژر همراه در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات پاور بانک

با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پاور بانک یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد تولید پاور بانک

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد تولید پاور بانک اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید پاور بانک

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰ هزار دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۹۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.

در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۲ امتیاز)