طرح تولید پاکت نامه پلاستیکی

پاکت نامه چیست؟
پاکت نامه نوعی پاکت برای بسته‌بندی است از جنس های مختلف است و برای انتقال برگ کاغذ یا کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی از اجزای ست های اداری پاکت نامه می باشد. پاکت نامه از ملزومات مکاتبات اداری می باشد که لازم است طبق استانداردهای موجود طراحی گردد.پاکت نامه برای مراسلات و قراردادن قراردادهای شرکت و … مواردی از این دست طراحی می شود.
پاکت نامه وسیله ای برای نگهداری و رساندن مکاتبات اداری، صورتحسابها، قراردادها و … هستند. پاکت ها جزء جدایی ناپذیر اقلام ست اداری به شمار میروند. چاپ پاکت ها معمولا در سایزهای مختلف از جمله چاپ پاکت A4 و چاپ پاکت A5 مورد استفاده قرار میگیرند.
ابعاد پاکت نامه بر اساس ابعاد سربرگ مشخص میشود و استفاده های مختلف و متفاوتی دارد. چاپ پاکت A4 معمولا به این دلیل انجام میشود که اوراق بدون تا خوردگی داخل پاکت قرار بگیرد. این اوراق جدا از نامه های معمول اداری هستند و معمولا برای مناقصه و مزایده و کارهایی از این دست ارسال میشوند.
پاکت های نامه معمولی را اصطلاحا پاکت ملخی هم میگویند. چاپ پاکت ها بر اساس نیاز مشتری و بودجه آنها انجام میشود. انتخاب پاکت مناسب میتواند بیانگر اعتبار هر موسسه یا شرکتی باشد. توجه به کیفیت طراحی و چاپ پاکت نقش زیادی را در ارائه بهتر خدمات برای شما بازی میکند. پاکت نامه باید مناسب با سایر اوراق اداری و همسو با آنها طراحی شود. به این وسیله شما اعتبار سازمان خود را ارتقاء خواهید بخشید.
کاربرد پاکت نامه چیست؟
یک پاکت نامه فقط دو هدف و کاربرد دارد. یکی حمل ایمن محتوای آن از مبدا به مقصد و هدف دیگر، باز کردن آن است. این دو مورد ممکن است بسیار ساده به نظر برسند اما از وظایف اصلی یک پاکت نامه هستند. برای اطمینان از موفقیت در هر دو زمینه، دانش و خلاقیت نیاز است و برای ساختن محصولی دست‌نخورده که تولید هدف را تحقق می‌بخشد، باید به تجربه کارمندان تولیدی متکی بود.
انتظار می‌رود که پاکت ملخی و یا پاکت نامه‌های امروز، در طیف گسترده‌ای از تجهیزات چاپ و درج، بی نقص عمل کنند.
باید راه‌های جدیدی برای جلب ارتباط گیرندگان با پاکت پیدا کرد. خواه یک روش متفاوت برای باز کردن آن باشد یا یک یادداشت جابجا شده و پنجره پنهان. هیچ چیز مانند ایده‌های جدید، برای کمک به بازاریان در رقابت وجود ندارد.

پاکت4انواع پاکت های بسته بندی بر اساس جنس
پاکت های بسته بندی بر اساس جنس به سه گروه عمده
کاغذی
مقوایی
پلاستیکی یا پلی اتیلنی
تقسیم می شوند. هر یک از این موارد برای گروه خاصی از محصولات تولیدی کاربرد دارند.
پاکت نامه پلاستیکی
بسیاری از پاکت های نامه با استفاده از پلاستیک یا نایلون تهیه می شوند. مواد پروپیلن مورد استفاده در این روش برای تولید رول های OPP یا CPP مورد استفاده قرار می گیرد. این دو به لحاظ ظاهر مشابه هم هستند. اما نوع CPP در مقایسه با OPP نرمی و لطافت بیشتری دارد.
در اکثر موارد لایه زیرین این نوع پاکت از جنس CPP و لایه رویین از جنس OPP تهیه می شود. با این کار لایه باکیفیت در تماس با محصول قرار می گیرد. علاوه بر این چاپ روی لایه رویین ایجاد شده و با محصول تماس پیدا نمی کند.
قابلیت بازیافت ، ظاهر شکیل ، نداشتن تغییر رنگ ، مقاومت بالا و بازدارندگی در برابر رطوبت از مزایای این نوع پاکت است. امکان چاپ انواع طرح و رنگ روی پاکت هایی از این جنس وجود دارد.
کیفیت چاپ نیز به حدی بالا است که تمام جزئیات در نگاه اول نمایان می شود.
رول های CPP و OPP به اشکال مختلف در کنار هم قرار گرفته و به سلفون تبدیل می شوند.
سلفون مورد استفاده در صنعت بسته بندی با نوع خانگی متفاوت است و سلفون ترس نام دارد. انواع مختلفی از ترس یا سلفون صنعتی در دسترس قرار دارد که شامل شفاف ، متالایزر و صدفی است.پاکت نامه کاغذی
متداول ترین و ارزان ترین پاکت های نامه از جنس کاغذ یا کرافت تهیه می شوند. مزایای بسیاری برای پاکت های کرافت عنوان شده است که چاپ پذیری یکی از آن ها است. در نتیجه می توان لوگو ، طرح یا متن مورد نظر را روی پاکت اجرا کرد. البته کیفیت چاپ روی بسته بندی چندان بالا و مطلوب نیست. قابلیت بازیافت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست یکی دیگر از مزایای این نوع بسته بندی است.

پاکت

پاکت نامه مقوایی
پاکت نامه مقوایی در مقایسه با نوع کاغذی از مقاومت و ایستایی بیشتری برخوردار است. امکان چاپ انواع طرح ، لوگو و متن در رنگ های مختلف نیز روی بسته بندی مقوایی وجود دارد.

پاکت های اداری
و در نهایت رایج ترین نوع پاکت که غالباً از آن استفاده می‌کنید؛ پاکت های اداری. این پاکت ها غالباً کاغذی و پلاستیکی می‌باشند. تقریباً تمام شرکت ها هر روز از این پاکت ها برای پست کردن نامه ها و اسنادشان استفاده می‌کنند.
برای نامه های اداری سایزهای استانداردی وجود دارند که بین المللی و تحت ISO216 می‌باشند، به این معنا که در اکثر کشورها سایز پاکت های اداری یکسان است. در سال ۱۷۹۸ در فرانسه قانونی برای استاندارد کردن سایز صفحات به تصویب رسید که کار را برای شرکت های فعال در عرصه بین المللی ساده کرد.

این سایزها در تمامی مقیاس ها رعایت می‌شود و در نتیجه تولید و استفاده از پاکت ها در سطح بین المللی بسیار ساده تر شده است. پاکت سایز C1 دو برابر سایز C2، C2 دو برابر سایز C3 است و الی آخر. اما رایج ترین نوع پاکتی که در تجارت مورد استفاده قرار می گیرد، سایز DL است.

پاکت های اداری دریچه ای در بخش جلویی دارند که به شما اجازه می دهند نامه هایی را که آدرس گیرنده بر روی آن ها درج شده، مستقیماً درون آن قرار دهید تا دیگر نیازی نباشد آدرس را مجدداً بر روی پاکت بنویسید، چرا که آدرس نوشته شده بر روی نامه از طریق دریچه پاکت قابل رویت است.
برخی پاکت های اداری یم فلاپ چسبناک دارند و در نتیجه کار مهر و موم کردن پاکت را سریع و آسان می‌کنند. این پاکت ها غالباً عمر قفسه ای بالایی دارند چون صمغ به کار رفته در این پاکت ها با لایه کاغذی محافظت می‌شود.

درست است که پاکت ها در سایزها و رنگ های استانداری ارائه می‌شوند اما این بدان معنی نیست که کیفیت تمامی پاکت ها خوب و مرغوب است آن هم صرفاً به این علت که بسیار محبوب و رایج هستند. فلاپ صمغی، ضخامت، کیفیت کاغذ، رنگ و میزان چسبندگی صمغ متغیر است.

پاکت های ارزان قیمت پلاستیکی یا کاغذی به اندازه ای نازک هستند که می‌توان محتویات چاپی درون آن را ید و چه شرکتی است که بخواهد مکاتباتش برای دیگران مشهود باشد – مخصوصاً زمانی که قرار باشد نامه ها و اسناد محرمانه و شخصی را پست کنید. اطمینان یابید که پاکت های شما چنین ضعفی ندارند و اصرار کنید پاکت هایتان از کیفیت مطلوبی برخوردارند تا بتوانید مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید، هر چه باشد آن ها قرار است این پاکت ها را باز کنند.
پاکت‌های ملخی دکمه‌دار پلاستیکی
پاکت نامه‌های پلاستیکی و دکمه‌دار از محبوب‌ترین انواع پاکت‌های ملخی هستند. زیرا اولین چیزی که در مورد این پاکت‌ها وجود دارد، مجموعه شگفت انگیزی از رنگ‌ها است. رنگ‌هایی مثل قرمز، آبی، سبز، متالیک و غیره. بدون شک یکی از این موارد مناسب کار شما خواهد بود. زیرا شما انتخاب‌های متنوعی از اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف دارید. اگر با دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که وجود دکمه می‌تواند تضمینی برای ایمن نگه داشتن محتوای داخل پاکت هم باشد. این نوع از پاکت نامه‌های ملخی، هیچگاه از مد نمی‌افتند و همواره در کارهای شخصی و اداری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
علاوه بر این‎ها، جنس این پاکت از مواد پلاستیکی مقاوم ساخته شده است که ضد خش و آب است. پلاستیک پاکت نامه‌های ملخی، انعطاف‌پذیر و در عین حال با دوام ساخته شده‌اند و دارای بسته بندی دکمه هستند که آن را مناسب اسناد بزرگتر می‌کند که به مکانی برای ذخیره محافظت بالا نیاز دارند. از این پاکت می‌توان در محل کار، خانه یا کلاس استفاده کنید تا اسناد و مدارک شما از ایجاد فرورفتگی، خمیدگی و خراشیدگی در امان باشد.
برای سازماندهی بهتر، از مجموعه چند رنگی که با رنگ‌های متفاوت تهیه شده است، استفاده کنید. پاکت نامه‌های ملخی که دارای یک دکمه روی درب آن هستند، برای ایمن و منظم نگه داشتن مطالب طراحی شده‌اند و بهترین راه برای سازماندهی مقالات مهم، یادداشت‌ها، پروژه‌ها، سخنرانی‌ها، نامه‌ها و فرم‌های شما در خانه، دفتر، مدرسه یا محل کار است.

کد آیسیک مرتبط با تولید پاکت نامه پلاستیکی
کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصول
Product Name
کد آیسیک
پاکت کاغذی نایلونی

Nylon-paper pocket

۲۱۰۹۵۱۲۳۰۶
پاکت پستی

Postal envelopes

۲۱۰۹۴۱۲۳۰۲

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید پاکت نامه پلاستیکی
تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولProduct Nameکد تعرفه گمرکی
پاکت کاغذی نایلونیNylon-paper pocket۴۸۱۷
پاکت پستیPostal envelopes۴۸۱۷۱۰۰۰
وضعیت واحد های فعال تولید پاکت نامه پلاستیکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید پاکت نامه پلاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

پاکت نامه

وضعیت واحد های فعال تولید پاکت نامه پلاستیکی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید پاکت نامه پلاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

پاکت نامه

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید پاکت نامه پلاستیکی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۶۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)