طرح تولید پلی آمید روغنی (زلامید)

پلی آمید یکی از مهم ترین انواع پلیمر هایی است که امروز در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به آن نایلون نیز گفته می شود که نام بیشتر شناخته شده این پلیمر است. پلی آمید ها یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین پلاستیک های مهندسی شده است که از نظر عملکرد مکانیکی یعنی مقاومت در برابر فشار و سایش بسیار متنوع شده اند که این موضوع سبب شده که دسته های این نایلون فشرده، جایگیزین ایده آلی از فولاد به شمار آید.
زلامید یکی از انواع پلی آمید است که به نام PA6G oil یا پلی آمید ۶ جی روغنی نیز شناخته می شود. پلی آمید روغنی یا زلامید، نوعی پلی آمید ۶ (PA6) اصلاح شده به همراه درصد بالایی از محلول روان کننده است. این ترکیب عجیب و غریب در تولید، یک توزیع همگن از ذرات روغن در محصول اعطا می کند. این روش خود روانکاری، مقاومت در برابر شوک و جذب رطوبت بوده و باعث بهبود کاهش میزان مقاومت در برابر شوک و روانکاری و جذب رطوبت می گردد.
پلی آمید روغنی (زلامید یا PA6G OIL)، پلی آمید ۶ (PA6) اصلاح شده بهمراه درصد بالایی از محلول روان کننده است. این ترکیب عجیب و غریب در تولید، یک توزیع همگن از ذرات روغن در محصول اعطا می کند. این روش خود روانکاری، مقاومت در برابر شوک و جذب رطوبت بوده و باعث بهبود کاهش میزان مقاومت در برابر شوک و روانکاری و جذب رطوبت می گردد. همچنین ویژگی های مکانیکی در مقایسه با پلی آمید روغنی (زلامید یا PA6GOIL) بهبود یافته است. این نوع از پلی آمید بازسازی شده مناسب برای برنامه های کاربردی خاص است. ماشین کاری نیز بسیار آسان تر و جذب رطوبت بهبود می یابد. (طرح تولید پلی آمید روغنی (زلامید))

خصوصیات ظاهری زلامید
رنگ های PA 6G OIL

رنگ اصلی میلگرد ویا ورق زلامید یا همان پلی امید روغنی، زرد رنگ و سیاه‌ رنگ است اما بیشتر با همان رنگ زرد داخل بازار یافت می شود.

قالب های زلامید

کاربرد این پلیمر الیاف دار بیشتر در قالب های مبلگرد و ورق در بازار ایران موجود می باشد که میتوان به رنج سایزی ۵۰ میلیمتر تا ۱۵۰ میلیمتر به عنوان پر مصرف ترین سایزهای میلگرد زلامید اشاره کرد.
واسطه کوپلینگ از میلگرد پلی آمید روغنی زلامید. یکی از قطعاتی که در حین کار، نیاز به روغن کاری مداوم دارد تا اصطکاک کمتری ایجاد شود، واسطه‌ی بین کوپلینگ ها می باشد و با توجه به اینکه این قطعه در معرض فشار بالایی هم قرار دارد، میلگرد پلی آمید روغنی زلامید بهترین انتخاب و گزینه به شمار می آید.

طرح تولید زلامید

ویژگی های زلامید

زلامید خاصیت روانکاری خودکار بیشتری در مقایسه باPA6G دارد.
در قیاس با سایر پلی امیدها زلامید حدود ۱۰ برابر مقاومت بالاتر در برابر سایش و حدود ۵۰% ضریب اصطکاک پایین تری دارد.
عمده کاربرد این نوع پلی امید برای موارد صنعتی که با سایش و اصطکاک بالا سرو کار دارند و با مواردی که امکان روانکاری و روغن کاری قطعه وجود ندارد می باشد. این پلی آمید می تواند جایگزین مناسبی برای المینیوم ، برنج و فسفربرنز باشد.
مقاومت پایین تر نسبت به پلی آمید ۶ طبیعی
استرس کششی و استحکام فشاری شبیه به پلی آمید کست یا قالبی می باشد.
عالی برای استفاده در ماشین سازی
باعث بهبود خواص ضدالکتریسیته ساکن و هر آنچه مرتبط با کاهش جذب رطوبت است، می شود.

محصولات زلامید موجود در بازار
۱. میلگرد زلامید

میلگرد زلامید روغنی یا اصطلاحا پلی آمید پر شده از روغن که با فرمولاسیون ویژه ای در طی فرآیند تولید توسط یک الیاف روان کننده محصور می شود که به آن میلگرد زلامید گفته میشود.

۲. ورق زلامید

ورق های زلامید نیز به ورق هایی گفته می شود که از پلی آمید های PA6 روغنی تولید می شود. ورق های زلامید در ضخامت های ۱۰ الی ۶۰ میلی متردر ابعاد ۲*۱ متر به رنگ زرد موجود می باشد.

۳. بوشن زلامید

بوشن یا همان لوله های زلامید در ابعاد و ضخامت های مختلف در طول های ۱۵ ، ۲۰ و ۳۰ سانتی متری موجود می باشد.

۴. قطعات زلامید

از میلگرد ، ورق و لوله های زلامید جهت تولید انواع قطعات که نیاز به روانکاری خودکار دارند یا با سایش بالایی سروکار دارند استفاده می شود مانند: ساخت انواع چرخ دنده، کوپلینگ ، قرقره و سایر قطعات

کاربرد های زلامید

بلبرینگ
بوش های قطر بزرگ
قرقره و چرخ دنده
کار با چرخ دنده و یاطاقان های کمکی
ساخت قطعات ماشین آلات
ساخت و ساز
حمل و نقل
صنعت کشتی سازی
در سیستم های کابل کشی خودرو

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پلی آمید روغنی (زلامید)

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)