طرح تولید ورق و میله های فایبرگلاس

طرح تولید ورق و میله های فایبرگلاس

ورق فایبرگلاس از ترکیب مواد نفتی و پشم شیشه تشکیل می شود و در عایق کردن مخازن آب و اسید کاربرد های فراوانی دارد، به ویژه در کارخانه ها و… که سبب جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن مخزن ها، هم چنین جلوگیری از ضرر های آن می شود.

ورق های فایبر گلاس در صنعت به سبک بودن و استحکام بالا شناخته می شوند، به همین دلیل استفاده از فایبر گلاس در صنعت قطعات خودرو، هواپیما و انواع لوازم الکترونیکی کاربرد فراوانی دارد.

مواد تشکیل دهنده فایبرگلاس

فایبر گلاس از مواد نفتی و همچنین پشم شیشه تشکیل شده است که هر کدام از این مواد ویژگی ها و مزایایی دارند که با ترکیب این مواد محصولات فایبر گلاس بسیاری تولید می گردد.
به دلیل سبک بودن و محکم بودن فایبر گلاس این محصول در تولید دیگر مصالح ساختمانی نیز استفاده می شود که از جمله آنها می توان به ایرانیت یا ساندویچ پانل های فایبر گلاس اشاره کرد.

معایب ورق فایبرگلاس

-ورق فایبر گلاس در برابر آفتاب تغییر رنگ داده و به رنگ زرد تبدیل می شود.
-قابلیت استفاده در مناطق بادخیز را دارا نمی باشد.
-در برابر بارش های تگرگ مناسب نمی باشد و امکان سوراخ شدن آن وجود دارد.
-این ورق ها خاصیت شکنندگی دارند.

مزایای ورق فایبرگلاس

۱- به دلیل داشتن وزنی سبک که علت این وزن کم استفاده از مواد به خصوص در ساخت آن می‌باشد، به صورتی که باعث شده در استفاده از این نوع ورق وزن قطعات ساخته شده به شدت کاهش پیدا کند، به همین دلیل یکی از مهم ترین کاربرد های این ورق در ساخت قطعات برای هواپیماها و… می باشد.
۲- به دلیل دارا بودن استحکام بالا در مقابل ضربه و… مانند فلزات عمل کرده و تقریبا می‌توان تحمل ضربه از سوی این ورق را با ورق های از جنس آهن مقایسه نمود.
۳- دارای دوام بسیار بالا در مقابل اشعه های یو وی uv که از خورشید ساطع می شود و از طرفی دارای مقاومت شیمیایی بالا در صنعت ساخت و ساز مواد می باشد.
۴- در ساخت ورق هایی از جنس فایبر گلاس از طرح های مختلف، رنگ های متفاوت استفاده گردیده و هم چنین از کیفیت سطحی بالا بر خوردار می باشد. به همین دلیل باعث شده که علاوه بر داشتن این گونه مزیت ها ورق فایبر گلاس از نظر اقتصادی قیمتی قابل توجیه و از لحاظ اقتصادی مناسب می باشد.
۵- در ساخت مخازن نگهداری اسید، مواد شیمیایی و… از ورق فایبر گلاس استفاده می شود.
۶- ورق فایبر گلاس در طبیعت تجزیه نمی‌شود.

انواع ورق های فایبرگلاس

این محصول با نام های زیر در بازار عرضه می شود.
-ورق فایبرگلاس ضخیم
-ورق فایبرگلاس طرح دار
-ورق فایبرگلاس رنگی
-ورق فایبرگلاس شفاف
-ورق فایبرگلاس مات

کاربرد های ورق فایبرگلاس

-استفاده به عنوان نورگیر سالن ها، سوله ها، گل خانه ها، پوشش سقف و یا بدنه
-قالب ها و قطعات صنایع هواپیمایی
-قالب ها و قطعات دریایی
-قالب ها و قطعات صنایع ساختمانی
-به کارگیری در انواع گلخانه ها
-استفاده در پارکینگ ها
-تولید ساندویچ پانل

ویژگی های ساندویچ پانل فایبرگلاس

-خاصیت ضد آب آن
-مقاومت در برابر ضربه
-مقاومت در برابر اشعه بنفش
-تنوع رنگ و طرح های خاص برای انواع استفاده ها
-خاصیت ترکیب شدن با مصالح دیگر
ویژگی های ساندویچ پانل فایبرگلاس
از ویژگی های ساندویچ پانل فایبر گلاس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

میله فایبرگلاس

انواع مختلفی از میله های فایبرگلاس وجود دارد و سناریوهای کاربردی و عملکرد هر میله فایبرگلاس بسیار متفاوت است. بیشتر میله های الیاف شیشه ای موجود در بازار بدون مواد تقویت کننده خاصی هستند. این نوع میله الیاف شیشه فقط برخی از کاربردها را می تواند برآورده کند. میله های فایبرگلاس تولید شده در کارخانه ما اکثر انواع عمومی میله های فایبرگلاس را پوشش می دهد. در زیر تفاوت بین هر نوع میله فایبرگلاس را معرفی خواهم کرد و میله فایبرگلاس مورد نیاز خود را در اینجا خواهید یافت.

طرح تولید ورق ومیله های فایبرگلاس

میله های فایبرگلاس چگونه ساخته می شوند؟

میله فایبرگلاس با حرارت دادن و عمل آوری قالب از نخ و رزین فایبرگلاس ساخته می شود. در حال حاضر ، فرآیند اصلی تولید میله فایبرگلاس چوب خراش است. کارگر ابتدا تعداد نخ مورد نیاز را با توجه به اندازه میله فایبرگلاس محاسبه می کند و سپس تعداد مشخصی از نخ را از قالب شکل دهنده عبور می دهد قبل از عبور از قالب ، نخ باید با مقدار مشخصی رزین آلوده شود. وقتی رزین به داخل قالب آورده می شود ، به دلیل دمای بالای قالب ، رزین جامد می شود ، بنابراین نخ فایبرگلاس به شکل میله فایبرگلاس شکل می گیرد.

ویژگی های میله فایبرگلاس

وزن سبک و مقاومت بالا
چگالی نسبی در حدود ۱.۹ ، فقط ۱/۴ ~ ۱/۵ از فولاد کربنی است ، اما مقاومت کششی نزدیک یا حتی بهتر است و مقاومت ویژه را می توان با فولاد آلیاژی درجه بالا مقایسه کرد. بنابراین ، در استفاده از هواپیما ، موشک ، فضاپیما ، مخزن تحت فشار و سایر محصولاتی که به کاهش وزن خود نیاز دارند ، تأثیر بسیار خوبی دارد. مقاومت کششی ، خمشی و فشاری برخی از FRP های اپوکسی می تواند به بیش از ۴۰۰MPa برسد.

مقاومت در برابر خوردگی خوب

FRP یک ماده مقاوم در برابر خوردگی است که مقاومت خوبی در برابر جو ، آب ، غلظت عمومی اسید ، قلیایی ، نمک ، انواع روغنها و حلالها دارد. این ماده به تمام جنبه های ضد خوردگی شیمیایی اعمال شده است و جایگزین فولاد کربن ، فولاد ضد زنگ ، چوب ، فلزات غیر آهنی و غیره می شود.

عملکرد الکتریکی خوب

این یک ماده عایق عالی است که برای ساخت عایق استفاده می شود. خاصیت دی الکتریک خوب می تواند در فرکانس بالا محافظت شود. انتقال مایکروویو خوب است و به طور گسترده ای در رادیوم استفاده شده است.

عملکرد حرارتی خوب

هدایت حرارتی FRP کم است که در دمای اتاق ۱.۲۵ ~ ۱.۶۷kj / (متر · K) است ، فقط ۱/۱۰۰ ~ ۱/۱۰۰۰ فلز است ، بنابراین یک ماده عایق حرارتی عالی است. در مورد دمای فوق العاده فوری لحظه ای ، این ماده از مواد محافظ حرارتی و مقاوم در برابر فرسایش ایده آل است که می تواند سفینه را از فرسایش جریان هوای پرسرعت بالاتر از ۲۰۰۰ protect محافظت کند.

طراحی خوب

با توجه به نیاز ، ما می توانیم انواع محصولات ساختاری را با انعطاف پذیری طراحی کنیم تا نیازهای استفاده را برآورده کنیم ، که می تواند محصول را از یکپارچگی خوبی برخوردار سازد.
مواد را می توان به طور کامل انتخاب کرد تا عملکرد محصول را برآورده کند ، از جمله: می توان برای مقاومت در برابر خوردگی ، دمای بالا گذرا ، محصولات در یک جهت خاص دارای مقاومت بالا ، دی الکتریک خوب و غیره طراحی شده است.

تکنولوژی عالی

فرآیند قالب گیری را می توان با توجه به شکل ، نیازهای فنی ، کاربرد و مقدار محصول به صورت انعطاف پذیر انتخاب کرد.
این فرایند ساده است ، می تواند در یک زمان تشکیل شود ، اثر اقتصادی برجسته است ، به ویژه برای شکل پیچیده ، آسان نیست که به شکل تعداد کمی از محصولات ، برجسته تر برتری تکنولوژیکی آن است.

کاربرد میله فایبرگلاس

میله های فایبرگلاس به دلیل مزایای عملکرد منحصر به فرد ، در بیش از ده صنعت از جمله هوا فضا ، راه آهن ، معماری تزئینی ، مبلمان منزل ، نمایش تبلیغات ، هدایای صنایع دستی ، مصالح ساختمانی و لوازم بهداشتی ، اسکله قایق بادبانی ، مواد ورزشی ، محیط زیست به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. مهندسی بهداشت و غیره ، و بسیار مورد ستایش قرار می گیرند. آنها در دوره جدید به حیوان خانگی تقاضای تجار در صنعت مواد تبدیل شده اند. محصولات FRP نیز با مواد سنتی متفاوت هستند و از نظر عملکرد ، کاربرد و عمر بسیار بهتر از محصولات سنتی هستند. شکل دهی آن آسان است ، می توان آن را سفارشی کرد ، استقرار رنگ به دلخواه ، مورد پسند مشاغل و فروشندگان ، سهم فزاینده ای از بازار را اشغال می کند ، چشم اندازهای گسترده!

کد تعرفه گمرکی مرتبط باطرح تولید ورق ومیله های فایبرگلاس

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید ورق ومیله های فایبرگلاس

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۵۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۳۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۸.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۸ درصد

 

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید

۵/۵ - (۲ امتیاز)