طرح تولید پنبه هیدروفیل

پنبه هیدروفیل به آن نوع پنبه گویند که مدت زمان جذب آن بسیار کم بوده و بتواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد این محصول در عملیات پزشکی و بهداشتی مصرف می گردد و در بسته بندی های مختلف زیگزاگی طوماری (لوله ای) از ۵٠تا ٢۵٠گرمی به بازار عرضه می گردد. از نظر طول الیاف ،طول الیاف پنبه هیدروفیل می بایستی بین ١۴و ۶میلیمتر و بصورت یک توده یکنواخت باشد .این پنبه نبایستی دارای الیاف مواد دیگر که در اصطلاح به آن الیاف خارجی گویند باشد.توده پنبه می بایستی بی بو بوده و ضمن آنکه در لمس کردن نبایستی دارای صدا باشد . بایستی دارای قابلیت ارتجاع بوده ودر مقابل کشش مقاومت نماید . مقدار رطوبت مجاز موجود در پنبه هیدروفیل حدود ٨ %و مقدار چربی ورزین آن نبایستی از ٣%تجاوز نماید .علاوه بر آن وجود مقدار مواد محلول موجود در پنبه تا ۵%مجاز بوده و بیشتر از این مقدار غیر مجاز است

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت پنبه هیدروفیل

طرح توجیهی تولید پنبه هیدروفیل: ۱۷۱۱۱۱۴۳

موارد مصرف و کاربرد پنبه هیدروفیل

این محصول در عملیات پزشکی و بهداشتی مصرف می گردد و در عمل دارای نقش پر اهمیتی می باشد طوری که بدون آن انجام بسیاری از کارهای پزشکی وبهداشتی و آرایشی غیر ممکن است.

اهمیت تولید پنبه هیدروفیل در کشور

پنبه از مهمترین محصولات کشاورزی است که علاوه بر تامین مواد اولیه صنایع نساجی و روغن کشی در اشتغال زائی بخش های کشاورزی ، صنعت و بازرگانی نقش مهمی ایفا می کند. کمتر محصول کشاورزی از نظر قابلیت ایجاد ارزش افزوده و تنوع فرآورده ها ،یارای برابری با پنبه را دارد قبل از انقلاب اسلامی که دوران رونق پنبه بشمار می رفت تولید سالیانه پنبه حلاجی شده بطور متوسط ١۶۵ هزار تن بوده که حدود ۵٠ درصد آن به خارج صادر و باقیمانده در صنایع نساجی کشور مصرف می شد . مدیران و کارشناسان صنایع نساجی معتقدند ایران از استعداد های فراوان و برتری های نسبی و پویا در صنعت نساجی برخوردار است. لذا باید از فرصت ها و ظرفیت های موجود برای بهبود کیفیت ،تنوع و حضور در بازارهای جهانی استفاده کرد.

طرح تولید پنبه هیدروفیل

قیمت خط تولید پنبه هیدروفیل

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید پنبه هیدروفیل از سبوس گندم و برنج، برابر با ۱۰۴ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت پنبه هیدروفیل

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۴۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۵۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۲ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۶۷۳۸۸۴ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)