طرح تولید پودر عسل

عَسَل یا اَنگَبین مایعی شیرین و گران‌رو است که توسط زنبورعسل و برخی حشرات دیگر تولید می‌شود . زنبورها، عسل را از ترشحات شکری گیاهان و گل‌ها (شهد گلها) یا ترشحات برخی حشرات دیگر (مانند عسلک) از راه بالااوری، فعالیت آنزیمی و تبخیر آب تولید می‌کنند. زنبورها عسل را در ساختارهایی از جنس موم به نام کندو ذخیره می‌کنند. عسلی که توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود به دلیل تولید جهانی و تجاری سازی آن، بیشترین شهرت را دارد.[۴] عسل از کلونی‌های زنبورهای وحشی یا از کندوهای زنبورهای اهلی جمع‌آوری می‌شود، که به این فعالیت زنبورداری گفته می‌شود.
عسل شیرینی خود را از مونوساکاریدها، فروکتوز و گلوکز بدست می‌آورد و شیرینی نسبی آن در حد ساکارز است. میزان کالری عسل حدود ۳۲۵ کیلو کالری انرژی در هر ۱۰۰ گرم است. عسل به لحاظ داشتن برخی مواد تخمیری در تبادلات غذایی و کمک به هضم غذا بالاترین مرتبه را در میان غذاها دارد.
عسل به علت اسیدیته خاص، مقدار بسیار اندک آب و وجود هیدروژن پراکسید به سختی فاسد می‌شود[۷] و از همین روی نگهداری، انتقال و تجارت آن آسان است. قبل از کریستال سازی شربت نیشکر و تهیه شکر، عسل تنها ماده غذایی بود که جهت شیرین‌کنندگی توسط بشر استفاده می‌شد. مصرف عسل برای کودکان زیر دو سال به دلیل ایجاد سم بوتولینم، خطرناک است.
عسل با گذشت زمان خودبخود شکرک می‌زند و این یک فرایند طبیعی است که هیچگونه تأثیری بر روی خواص شیمیایی یا کیفیت آن نمی‌گذارد. برای آب کردن این شکرک می‌توان از آب گرم استفاده کرد ولی باید توجه شود که اگر عسل با دمایی بیش از ۴۰ درجه سلسیوس گرم شود، مواد بیولوژیکی فعال آن از بین خواهد رفت.

پودر عسل چیست؟

کی از موادی که ارزش غذایی بالایی دارد و برای درمان بیماری های مختلف کاربرد دارد عسل است، برای نخستین بار در کشور محققین موفق شدند پودر عسل که از فرآورده های عسل است تولید کنند. پودر عسل همان عسل معمولی است که آب آن گرفته‌شده و به شکل پودر درآمده است. پودر عسل معمولاً تنها ۲ درصد از مایع عسل را در خود دارد و ۹۸ درصد مایع عسل گرفته می‌شود. ازآنجایی‌که آب عسل در این فرآیند گرفته می‌شود، پودر عسل دارای ماندگاری بیشتری است و برای استفاده در دستورهای آشپزی مختلف کاربردی‌تر می‌باشد. برخلاف تصور بسیاری از افراد پودر عسل رنگ سفید خالص دارد و معمولاً با آرد ذرت اشتباه گرفته می‌شود. پودر عسل برای اولین بار در کشور در استان آذربایجان غربی، پایتخت عسل کشور تولید شد. پودر عسل نقش مهمی در توسعه صنعت غذایی کشور دارد.
عسل دارای غلظت فراوان است و به همین دلیل حالت چسبندگی آن بسیار زیاد است درنتیجه برای راحت‌تر شدن کار به خشک‌کردن عسل و تبدیل آن به پودر پرداختند اما باید گفت در پودر عسل هیچ‌گونه ماده‌ شیمیایی موجود نمی‌باشد و خود عسل طبیعی است.

موارد استفاده از پودر عسل

پودر عسل در صنایع مختلف مانند تهیه نان استفاده می‌شود جالب است بدانید که طبق نتایج و تحقیقات موجود استفاده از این پودر به‌جای شکر باعث می‌شود که کیفیت و نرمی نان بهتر شود و در ضمن ماندگاری نان را نیز افزایش می‌دهد.
پودر عسل در کارخانه‌های شکلات‌سازی، بستنی، لوازم‌آرایشی و … نیز کاربرد دارد.
اغلب مردم از پودر عسل به‌عنوان یک طعم‌دهنده برای غلات صبحانه، سالاد میوه، نان، کیک و دسرهای مختلف استفاده می‌کنند.
بسیاری از نانوا‌ها و آشپزان از این پودر در پخت‌وپز بهره می‌برند. علاوه بر کاربردهای فراوان در آشپزی، پودر عسل خواص فراوانی نیز دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پودر عسل

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک پودر عسل مصنوعی ۱۵۴۹۴۱۲۳۷۸
کد آیسیک پودر عسل طبیعی ۱۵۴۹۴۱۲۶۸۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پودر عسل

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی پودر عسل ۱۷۰۲۹۰۰۰ میباشد.

روش تولید پودر عسل

عسل طبیعی دارای ۱۷ تا ۲۰ درصد رطوبت است. با تبخیر رطوبت عسل می توان پودر عسل به دست آورد. البته پودر عسل هم دارای رطوبت است که این مقدار از چند درصد تجاوز نمی کند.
برای تبخیر رطوبت عسل جهت تولید پودر عسل راهکارهای مختلفی وجود دارد که عبارتند از:
پاششی
انجمادی
تحت خلاء
ماکروویو
۴ روش فوق، روشهای علمی و معتبر خشک کردن عسل یا همان تولید پودر عسل هستند.

عسل به دلیل وجود آنزیم‌ها و مواد قندی بهینه و … از اهمیت غذایی بالایی برخوردار است.

وضعیت واحد های فعال تولید پودر عسل

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید پودر عسل در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید پودر عسل

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۵۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۴۰۰ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)