طرح تولید پودر گیلسونایت و انواع قیر آسفالتی از قیر طبیعی

قیرماده ای است هیدروکربنی به رنگ سیاه تا قهوه ای تیره که در سولفورو کربن کاملاً حل میشود. قیردر دمای محیط جامد است.
گیلسونایت یک هیدروکربن طبیعی رزینی می باشد ، گیلسونایت یا قیر طبیعی مانند قیر نفتی است که بنامهای قیر طبیعی و قیر معدنی شناخته می شود و به خاطر سازگاری فوق العاده با محصولات نفتی غالباً برای شل و سفت کردن محصولات نفتی بکار می رود. این ماده سیاه رنگ و درخشان و شکننده بوده و براحتی به پودر قهوه ای تیره تبدیل می شود. قیر چسبنده و در مقابل آب ضد نفوذ می باشد.

کاربرد محصول:

از گیلسونایت بیش از ۱۶۰ نوع مصرف مختلف بصورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده می شود. مهمترین کاربردهای گیلسونایت (قیر طبیعی) عبارتند از :
– صنایع آسفالت و راهسازی : با مخلوط کردن گیلسونایت به آسفالت کارایی ، راندمان و بازدهی آن بشدت افزایش مییابد. آسفالت با گیلسونایت عیار بالا ، بدون نیاز به متعادل کننده بصورت کاملاً یکپارچه در می آید.
– صنعت رنگ سازی : چندین دهه است که از گیلسونایت در صنعت رنگ سازی استفاده می شود. از این رنگ بیشتر در پوشش سطوح خارجی و مقاومت در برابر اسید ها و پوشش شاسی اتومبیل استفاده می شود.
– صنعت نفت (گل حفاری) : گیلسونایت در گل حفاری و سیمانی کردن چاه های نفتی بکار میرود. با اضافه شدن گیلسونایت به گل حفاری و با پایدار و ثبات کردن ساختارهای شیلی مزاحم ، فرسایش چاهها به حداقل می رسد.
– صنعت ریختگری : گیلسونایت بعنوان افزودنی در ماسه های ریختگری استفاده میشود که باعث ایجاد صفحات هموارتر بر روی قالبها شده و به دلیل دمای پایین تر از زغال ، باعث بهبود جدا شدن فلز از قالب می شود.

وضعیت بازار تولید پودر گیلسونایت و انواع قیر آسفالتی از قیر طبیعی:

در سال ۹۳ بالغ بر ۵۳۱۱۴ تن انواع قیر و پودر گیلسونایت با ارزشی معادل ۲۲.۷ میلیون دلار از کشورهای خارجی وارد شده است + بازار مناسب داخلی و خارجی با هدف جایگزینی این محصولات بجای قیرهای نفتی

طرح تولید پودر گیلسونایت و انواع قیر آسفالتی از قیر طبیعی

معرفی مهمترین مواد اولیه مصرفی در تولید پودر گیلسونایت و انواع قیر آسفالتی از قیر طبیعی:

سنگ کلوخه قیر طبیعی محل تامین داخلی
کیسه پلی آمید و نخ بسته بندی و بشکه فلزی محل تامین داخلی

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید پودر گیلسونایت و انواع قیر آسفالتی از قیر طبیعی

پیش بینی ظرفیت و ترکیب تولید : پودر بیتومین ۱۸۰۰۰تن – انواع قیرهای نرم و سخت آسفالتی ۳۶۰۰۰ تن در سال
مساحت زمین: ۵۰۰۰ متر مربع
مساحت زیر بنا: ۲۶۵۰ متر مربع
تعداد و ترکیب نیروی انسانی: ۲۶ نفر
قیمت ماشین الات و تجهیزات : ۹ میلیارد تومان
برآورد سرمایه گذاری ثابت : ۱۷ میلیارد تومان

۵/۵ - (۳ امتیاز)