تصفیه

طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی

درواقع یک پکیج تصفیه فاضلاب دستگاهی است که پساب خروجی از مجتمع‌های مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستان و … را دریافت می‌کند. سپس با تجمیع چندین عملیات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی مواد آلی و بیماری‌زای موجود در فاضلاب این واحدها را کاهش می‌دهد. پس از اتمام عملیات تصفیه درنهایت این سیستم پسابی زلال و بی‌بو و قابل تخلیه در طبیعت به‌عنوان خروجی ارائه می‌کند.(طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی)
سیستم تصفیه فاضلاب از آنجایی دارای اهمیت فراوان می‌باشد که با توجه به بالا رفتن تراکم واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و … در شهرها نیاز به احداث مجتمع‌های مسکونی جدید و واحدهای تصفیه فاضلاب خروجی از این واحدها بیشتر شده است.

لزوم استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که به جبران کمبود منابع آبی در کشورهای مختلف با توجه به بحران جهانی آب کمک می‌کند. آب برگشتی از منابع تولید پساب فاضلاب که توسط پکیج تصفیه فاضلاب به چرخه مصرف بازمی‌گردد را می‌توان مجدداً در چرخه تولید مورداستفاده قرار دارد. این دستگاه‌های تصفیه به انواع انسانی، بهداشتی و صنعتی تقسیم می‌شوند که نوع آن بستگی به نوع فاضلاب خروجی از منبع تولید آن را دارد.(طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی)

عوامل مؤثر در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب

ذیلاً پارامترهای تأثیرگذار در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب و نوع فرآیندی که بدین منظور مورداستفاده قرار می‌گیرد آورده شده است.
کیفیت یا میزان آلایندگی فاضلاب ورودی طبق شاخص‌های BOD و COD (برحسب ppm).
کیفیت فاضلاب خروجی یا به عبارت بهتر نحوه استفاده از پساب خروجی از پکیج.
میزان فاضلاب ورودی به پکیج (دبی حجمی) و هم‌چنین اطلاعات زمین‌شناسی و محل استقرار.
برند تجهیزات مورداستفاده در ساخت دستگاه تصفیه فاضلاب اعم از تجهیزات مکانیکال و الکترومکانیکال.
متراژ زمینی که شرکت در اختیار تولیدکننده سیستم قرار می‌دهد.
جنس بدنه دستگاه (پکیج تصفیه فاضلاب فلزی، پلی‌اتیلنی و یا کامپوزیتی)

فرآیند تصفیه فاضلاب که مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در این قسمت به تشریح پکیج تصفیه فاضلاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات در صرفه‌جویی انرژی و استفاده مجدد از آب، عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن، مزایا، نحوه طراحی، تولید و نصب انواع پکیج‌ها می‌پردازیم.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب

اجزاء مشترک پکیج‌های فاضلاب اعم از پکیج فاضلاب انسانی، بهداشتی، صنعتی و … عبارت‌اند از:
واحد آشغال‌گیری و دانه گیری تصفیه‌خانه فاضلاب
بخش متعادل‌سازی و تنظیم جریان ورودی به پکیج
ایستگاه پمپاژ یکنواخت فاضلاب
واحد کنترل pH
واحد بیولوژیکی (هوازی با غیر هوازی)
سیستم هوادهی از طریق بلوئرها و دیفیوزرها
مخزن ته‌نشینی توده‌های بیولوژیکی
واحد ذخیره و هاضم لجن
قسمت ضدعفونی از طریق نصب کلریناتور و یا ازن ژنراتور
واحدی به‌منظور کنترل بخش‌های مختلف الکتریکی از طریق نصب تابلو کنترل

تصفیه
قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

پارامترهای تأثیرگذار در محاسبه قیمت این سیستم‌ها به شرح زیر می‌باشد.

کیفیت فاضلاب ورودی

کیفیت فاضلاب ورودی به دستگاه به چهار گروه عمده فاضلاب بهداشتی، کارواش، صنعتی و ترکیبی تقسیم‌بندی می‌شود. بالاترین قیمت مربوط به سیستمی است که فاضلاب صنعتی را تصفیه می‌نماید.

کیفیت آبی که کارفرما به آن نیاز دارد

کیفیت آبی که کارفرما از ما خواهد خواست به خروجی چاه جذبی، قابل سرریز به رودخانه‌ها، استفاده به‌منظور آبیاری فضای سبز و شستشوی محوطه و ماشین‌ها قابل‌تقسیم است. هر چه استاندارد پساب خروجی از دستگاه سخت‌گیرانه‌تر باشد هزینه ساخت و قیمت پکیج تصفیه فاضلاب نیز افزایش می‌یابد.
مثلاً قیمت پکیج تصفیه فاضلاب برای رسیدن به استاندارد آبیاری فضای سبز پایین‌تر از رسیدن به استاندارد تخلیه به آب‌های سطحی می‌باشد. ناگفته نماند تکنولوژی‌های جدیدی به‌منظور کیفیت‌های بالاتر جهت ریسایکل پساب در موتورخانه، فلاش تانک و حتی شست‌وشو در پکیج‌های تصفیه فاضلاب ناب زیست به کار گرفته می‌شود.

خشک یا مرطوب بودن مکان محل نصب

خشک یا مرطوب بودن محیط محل نصب نیز در جنس بدنه و نهایتاً قیمت سیستم مورداستفاده در ساخت پکیج تصفیه فاضلاب تأثیر خواهد گذاشت.
در مناطق شمالی کشور به علت رطوبت زیاد، نیاز به تدبیر لازم جهت حفاظت بدنه از خوردگی‌های زیرسطحی (مانند افزایش ضخامت رنگ) می‌باشد. همچنین در مناطق سردسیر جهت حفاظت از یخ‌زدگی فاضلاب نیاز به پوشش مناسب بدنه می‌باشد.

نوع فرآیند تصفیه

این فاکتور نیز در برآورد قیمت تأثیرگذار است. ازجمله ملاک‌های انتخاب فرآیند پکیج‌های تصفیه فاضلاب می‌توان به نوع و کیفیت فاضلاب ورودی، استانداردهای کیفی پساب خروجی (نوع مصرف)، مسائل اقتصادی و مدیریت پسماندهای تولیدی اشاره کرد.
به‌عنوان‌مثال فرآیند هوازی MBR به دلیل استفاده از ماژول‌های MBR قیمت بالاتری نسبت به سایر فرآیندهای هوازی دارد. همچنین فرآیند MBBR به دلیل کاهش ابعاد مخازن هوادهی قیمت پایین‌تری نسبت به فرآیند تصفیه فاضلاب EAAS دارد.(طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی)

جنس بدنه

درنهایت یکی از مهم‌ترین پارامترها در قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب نوع سازه‌ای است که قرار است تجهیزات الکترومکانیکال درون آن قرار گیرد. استفاده از سازه‌های کامپوزیت، پلی‌اتیلنی، فلزی و بتنی عاملی تأثیرگذار در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب خواهد بود. انتخاب نوع سازه بدنه وابسته است به فضایی که کارفرما در اختیار تیم سازنده قرار خواهد داد.
درصورتی‌که کارفرما فضای کافی نداشته باشد قطعاً می‌بایست پکیج فاضلاب را به‌صورت دفنی درون زمین قرارداد. در این صورت جنس کامپوزیتی و یا پلی‌اتیلنی گزینهٔ مناسبی خواهد بود. زیرا پکیج تصفیه فاضلاب فلزی زنگ میزند و مقاومت مکانیکی موردنیاز برای تحمل بارهای مرده درون خاک را ندارد.
همچنین در ظرفیت‌های بسیار بزرگ تصفیه‌خانه فاضلاب ضرورتاً می‌بایست از پکیج تصفیه فاضلاب بتنی استفاده نمود. چراکه ایجاد مخازن هوادهی و … در حجم‌های بسیار بزرگ با مصالح پلی‌اتیلنی و فایبرگلاس محدودیت‌های جابجایی و مونتاژ خواهد داشت.

انواع فاضلاب

فاضلاب بهداشتی

به فاضلاب خروجی از منازل مسکونی، مراکز اداری و تجاری، بیمارستان‌ها و …فاضلاب بهداشتی یا انسانی می‌گویند.

فاضلاب صنعتی

به فاضلاب حاصل فعالیت مراکز صنعتی، کارخانه‌های، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و … فاضلاب صنعتی تلقی می‌شود. برای این پساب‌ها نیاز به استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می‌باشد.
تقریباً در تمامی موارد بار آلی و آلایندگی فاضلاب صنعتی بسیار بالاتر از فاضلاب بهداشتی می‌باشد. همچنین مکانیزم انتخاب نوع فرایند تصفیه فاضلاب به نوع فاضلاب ورودی به دستگاه وابسته است. معمولاً برای تصفیه فاضلاب بهداشتی از فرآیندهای بیولوژیکی هوازی استفاده می‌شود. برای تصفیه پساب صنعتی به دلیل بار آلی بالاتر ترکیبی از فرآیند هوای بیولوژیکی هوازی و بی‌هوازی، شیمیایی و فیزیکی استفاده می‌شود.
مثلاً در تصفیه فاضلاب کارواش استفاده از روش‌های فیزیکی و شیمیایی جواب کار را می‌دهد و کمتر به روش‌های پیچیده تصفیه نیاز خواهد بود. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی بالاتر از قیمت سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی می‌باشد.(طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی)
سایر عوامل مؤثر در برآورد قیمت این سیستم‌ها تجهیزات الکترومکانیکال از قبیل پمپ‌های انتقال، بلوئرهای هوادهی و … می‌باشد.

تعریف تصفیه فاضلاب

زدودن مواد آلاینده از فاضلاب به کمک فرآیندهای خاص و متنوع، تصفیه فاضلاب نامیده می‌شود که به سه دسته اصلی زیر تقسیم‌بندی می‌شود:
تصفیه فاضلاب از طریق فرآیندهای فیزیکی شامل: آشغال‌گیری، ته‌نشینی و شناورسازی
تصفیه فاضلاب با فرآیندهای شیمیایی شامل: خنثی‌سازی و تنظیم PH
تصفیه فاضلاب به کمک فرآیندهای بیولوژیکی

انواع فرآیندهای بیولوژیکی در پکیج تصفیه فاضلاب

به‌صورت کلی تصفیه فاضلاب به دو روش هوازی و بی‌هوازی ازلحاظ نوع فعالیت باکتری‌ها تقسیم می‌شود. روش هوازی به‌عنوان روش پیشرفته‌تر محسوب می‌شود چون خروجی آن بدون رنگ و بو است. در فرایندهای بیولوژیکی تصفیه فاضلاب با میکروارگانیسم‌ها و فرایندهای بیولوژیکی مرتبط با آن‌ها استفاده می‌شود. این روش ازنظر حضور و یا عدم حضور اکسیژن در فرآیند به دودسته کلی روش‌های هوازی (در حضور اکسیژن) و بی‌هوازی (عدم حضور اکسیژن) تقسیم‌بندی می‌شود.

تصفیه

تصفیه فاضلاب به روش بیورآکتور غشایی

امروز یکی از روش‌های پیشرفته تصفیه فاضلاب روش بیولوژیکی عشائی است که در این روش جداسازی میکروب‌ها توسط غشا انجام می‌شود. با نصب این غشاها در درون رآکتور بیولوژیکی دیگر نیازی به بخش‌های ته‌نشینی و فیلتراسیون نمی‌باشد و همین غشاها وظیفه جداسازی فاضلاب تصفیه‌شده از لجن را انجام می‌دهند. استفاده از غشا باعث می‌شود در فضای کم، تصفیه فاضلاب باراندمان بالا انجام شود به‌طوری‌که کیفیت فاضلاب تصفیه‌شده از استانداردهای فاضلاب برای تخلیه به آب‌های سطحی نیز بهتر است.
در تصفیه فاضلاب، ممبران بیو رآکتور فن‌آوری جدیدی محسوب می‌شود که ترکیبی از تصفیه به روش لجن فعال سنتی و فن‌آوری نوین جداسازی توسط ممبران می‌باشد. به علت خاصیت جداسازی قوی ممبران، لجن فعال و مواد آلی با مولکول‌های بزرگ می‌توانند در مخزن فعال‌ساز بیولوژیکی غشائی جمع‌آوری شوند و آب تمیز هم می‌تواند با عبور کردن از میان ممبران تصفیه گردد.
فرآیندهای مربوط به سیستم فعال‌ساز بیولوژیکی غشائی، بیورآکتور و فیلتراسیون آب می‌توانند به‌صورت هم‌زمان انجام شوند. مخزن برای لجن رسوب شده لازم نمی‌باشد. در این روش، غلظت لجن بسیار بیش‌تر از روش سنتی است. زمان اقامت فاضلاب در مخزن و زمان اقامت لجن در مخزن می‌تواند به‌صورت جداگانه کنترل شود.
درروش فعال‌ساز بیولوژیکی غشائی نه‌تنها فاضلاب معمولی بلکه بسیاری از فاضلاب‌های آلوده‌شده با مقادیر بسیار زیاد مواد آلی نیز می‌توانند تصفیه گردند. با استفاده از فن‌آوری فعال‌ساز بیولوژیکی غشائی می‌توان به‌آسانی بسیاری از فاضلاب‌ها را تصفیه نمود. به علت خاصیت جداسازی ممبران، عملکرد بیورآکتور توسط فعال‌ساز بیولوژیکی غشائی ارتقاء زیادی پیداکرده است.
این روش در مقایسه با روش سنتی تصفیه فاضلاب، دارای مزیت‌هایی می‌باشد، مانند مؤثرتر واقع‌شدن عملکرد بیورآکتور، مقاومت خوب در برابر فشار و ضربهٔ ناشی از فاضلاب خروجی، کیفیت بالای آب خروجی، اندازه کوچک تأسیسات مربوط به تصفیه فاضلاب، طول عمر زیاد لجن.
بیوراکتور غشایی یا MBR یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها در تصفیه فاضلاب می‌باشد که با تلفیق تصفیه بیولوژیکی، فیزیکی و فیلتراسیون درنهایت موفق به حذف حجم بالایی از مواد جامد معلق در پساب‌ها شده است. درواقع با تصفیه فاضلاب به روش بیوراکتور غشایی مرحله تصفیه شیمیایی و ته‌نشینی مواد معلق حذف می‌گردد.

مزایای MBR

• اشغال فضای کم
• کاهش تولید لجن مازاد
• کنترل کارآمد گرفتگی‌ها
• راندمان بسیار بالای تصفیه
• مدولار و سهولت افزایش ظرفیت
• امکان تغییر آسان فرآیندهای لجن فعال متعارف به لجن فعال ممبرانی
• کیفیت بالای پساب خروجی
• کنترل کامل بر SRT و HRT
• عدم نیاز به حوض‌های ته‌نشینی
• عدم وابستگی کیفیت جداسازی مواد جامد به غلظت یا مشخصات جامدات معلق مخلوط
• امکان طراحی سیستم با سن لجن طولانی و درنتیجه تولید لجن کم

معایب پکیج تصفیه فاضلاب به روش MBR

• گرفتگی غشاء
• افزایش هزینه‌های عملیاتی به سبب تعویض غشاء
• نیازمند متعادل‌سازی جریان ورودی

فرآیند Mixed Bed Biological Reactor(MBBR)

ازجمله فرآیندهای نوین تصفیه فاضلاب می‌باشد. این فرآیند ازجمله اصلاحات فرآیند لجن فعال می‌باشد و شباهت بسیار زیادی به فرآیند هوادهی گسترده دارد. این فرآیند نیز مانند فرآیند هوادهی گسترده دارای واحدهای آشغال‌گیری، هوادهی، ته‌نشینی، کلرزنی و ذخیره لجن می‌باشد. تنها تفاوت این فرآیند با هوادهی گسترده استفاده از بستر رشد بیولوژیکی (پکینگ مدیا) در مخزن هوادهی می‌باشد. پکینگ مدیا باعث افزایش سطح در مخزن هوادهی می‌شود که این امر موجب کاهش ابعاد مخزن هوایی و به طبع کاهش هزینه ساخت پکیج می‌شود. از این فرآیند می‌توان برای تصفیه طیف گسترده‌ای از فاضلاب‌های صنعتی و فاضلاب‌های بهداشتی استفاده کرد.

فرآیند هوادهی گسترده (Extended Aeration Activated Sludge):

ازجمله پرکاربردترین اصلاحات فرآیند لجن فعال می‌باشد که برای تصفیه فاضلاب بهداشتی جوامع کوچک تا متوسط و فاضلاب‌های صنعتی کاربرد دارد فرق این روش با لجن فعال متعارف حذف مخزن ته‌نشینی اولیه و افزایش حجم مخزن هوادهی می‌باشد. اساس کار این فرآیند هضم هوازی بار آلی موجود در فاضلاب توسط میکروارگانیسم‌ها می‌باشد. بدین ترتیب که فاضلاب ورودی پس از طی مراحل فیزیکی تصفیه از قبیل آشغال‌گیری، متعادل‌سازی و … وارد مخزن هوادهی می‌شود.
پکیج‌های فرایند هوادهی گسترده تولیدی این شرکت دارای آشغال‌گیر، مخزن هوادهی، مخزن ته‌نشینی، مخزن تماس کلر، مخزن ذخیره و تغلیظ لجن، سیستم بازگشت و دفع لجن، سیستم تولید و توزیع هوا، سیستم آماده‌سازی و تزریق کلر و تابلو برق برای کنترل سیستم می‌باشد.

تصفیه
کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب به روش MBR
تصفیه فاضلاب انواع کارخانه‌های تولید مواد غذایی
تصفیه فاضلاب کشتارگاه‌های دام و طیور
تصفیه فاضلاب صنایع همچون صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و …
تصفیه فاضلاب مناطق شهری، روستایی و کمپ‌ها
تصفیه فاضلاب بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مجتمع‌های تفریحی
تصفیه فاضلاب مدارس و مراکز آموزشی

مکانیسم‌های گرفتگی غشا

مکانیسم‌های گرفتگی در MBR شامل سه مرحله اصلی به شرح زیر می‌باشند.
محدود شدن حفره: گرفتگی آرام و بسته شدن حفرات نتیجه پوشیده شدن حفرات با مواد محلول و مواد جامد با اندازه کوچک‌تر از منافذ غشاء می‌باشد که منجر به افزایش فشار انتقالی غشاء می‌شود.
مسدود شدن یا بسته شدن حفرات: این امر به علت جذب SMP و مواد کلوئیدی و مواد آلی با اندازه نزدیک به قطر حفرات غشاء رخ می‌دهد که منجر به گرفتگی غشاء می‌شود.
تشکیل لایه کیک: تشکیل لایه کیک توسط رسوب مواد بزرگ‌تر از حفرات غشاء ایجاد می‌شود.

طبقه‌بندی گرفتگی غشایی

گرفتگی غشاء به سه زیرشاخه گرفتگی قابل‌حذف، غیرقابل‌حذف و برگشت‌ناپذیر تقسیم می‌شود. گرفتگی قابل‌حذف یا برگشت‌پذیر به دلیل اتصال مواد به سطح غشاء و تشکیل لایه کیک ایجاد می‌شود. از این گرفتگی می‌توان با کاهش فلاکس یا افزایش سرعت جریان متقاطع جلوگیری کرد.
همچنین می‌تواند به‌وسیله شست‌وشوی فیزیکی حذف و یا توسط شست‌وشوی معکوس کاهش یابد. جذب مواد محلول و کلوئیدی که منجر به مسدود شدن حفرات می‌شود، منجر به گرفتگی غیرقابل‌حذف شده، که با استفاده از مواد شیمیایی قابل برطرف شدن می‌باشند.
گرفتگی برگشت‌ناپذیر، ناشی از جذب مواد پروتئینی و هیومیک اسید می‌باشد که نمی‌توانند با استراتژی‌های فیزیکی و یا شیمیایی حذف شوند و منجر به کاهش قابل‌توجهی در بهره‌وری غشاء و درنتیجه نیاز به جایگزینی غشاء می‌شود. عوامل مؤثر بر گرفتگی غشاء، در نوع و طبقه‌بندی گرفتگی غشاء تأثیرپذیر می‌باشند.

محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب

میزان تولید فاضلاب شهری و بهداشتی در هر جامعه‌ای به میزان مصرف آب در آن جامعه و پارامترهای اقلیمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سطح بهداشت وزندگی مردم وابسته است و به دنبال افزایش مصرف آب، میزان تولید فاضلاب نیز افزایش می‌یابد.
به دلایلی مانند جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و لزوم استفاده مجدد از آب سبب شده است که امروزه تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شوند و فاضلاب جمع‌آوری‌شده و پساب از خانه‌ها، ادارات و صنایع، قبل از ورود به آب، زمین یا استفاده مجدد آن، به تأسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب تخلیه می‌شوند.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی یک سیستم تصفیه فاضلاب، انتخاب نوع فرایند تصفیه و ظرفیت موردنیاز می‌باشد که اشتباه در آن باعث خسارات مالی و زمانی جبران‌ناپذیر می‌شود. ازاین‌رو باید به عوامل مؤثر در آن توجه شود. از مهم‌ترین عوامل می‌توان به حجم فاضلاب، آنالیز کیفیت فاضلاب‌های بهداشتی (مخصوصاً دو شاخص مهم BOD5 و COD، راندمان موردنیاز جهت تصفیه و…. اشاره کرد.
برای محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب باید از حجم تولیدی فاضلاب در طول شبانه‌روز اطلاعات کافی در اختیار باشد. می‌توان با توجه به نوع کاربری ساختمان و تعداد افراد ساکن در آن با استفاده از جداول ذیل این اطلاعات را استخراج کرد.

انواع پکیج‌های تصفیه فاضلاب بر اساس جنس بدنه

پکیج‌های تصفیه فاضلاب تولیدی شرکت ناب زیست به لحاظ جنس بدنه‌ای که تجهیزات هوادهی و تصفیه درون آن قرار می‌گیرد به سه دسته کلی تقسیم می‌گردد.

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

در این نوع سیستم تصفیه فاضلاب بدنه اصلی دستگاه از ورق فولادی سیاه به همراه سه لایه رنگ‌آمیزی اپوکسی تولید می‌گردد. ضخامت بدنه و ضخامت ورق کف بر اساس درخواست کارفرما قابل‌تغییر می‌باشد.
بزرگ‌ترین مزیت پکیج تصفیه فاضلاب فلزی نسبت به نمونه‌های بتنی، پلی‌اتیلنی و کامپوزیت قیمت مناسب‌تر و همچنین هوادهی یکنواخت فاضلاب می‌باشد.
ایراد اصلی پکیج تصفیه فاضلاب فلزی که هم‌اکنون بسیاری از کارفرمایان، مهندسین مشاور و خریداران دستگاه‌های تصفیه فاضلاب هوازی را به سمت نمونه دیگر سوق داده است زنگ زدن بدنه دستگاه به دلیل اسیدی بودن پساب می‌باشد.
برای این منظور اصولاً شرکت‌های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب فلزی از سه لایه زنگ اپوکسی در بیرون دستگاه و سند بلاست نمودن قسمت درونی پکیج تصفیه فاضلاب فلزی اکتفا می‌نمایند.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی‌اتیلنی

در این دستگاه از لوله‌های دوجداره پلی‌اتیلن با قطرهای ۲ متر و ۲.۵ متر و حتی ۳ متر استفاده می‌گردد. ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب پلی‌اتیلنی به تولیدکننده خواهد گفت از چه نوع لوله‌ای و با چه قطری به‌منظور ساخت بدنه استفاده نماید.بزرگ‌ترین مزیت طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب پلی‌اتیلن شاید مقاومت بالای پلی‌اتیلن در برابر خاصیت اسیدی فاضلاب و مدفون شدن آن و نهایتاً کاهش فضای موردنیاز برای راهبری از پکیج باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی

مخازن این پکیج‌ها از مواد کامپوزیتی به همراه رزین و الیاف و به‌صورت مدولار در ابعاد و حجم‌های مختلف تهیه می‌گردد. قیمت سیستم تصفیه فاضلاب کامپوزیتی نسبت به نمونه‌های بتنی، فلزی و پلی‌اتیلنی گران‌تر است و کاربرد اصلی آن‌ها زمانی که مکان محل نصب دستگاه دارای آب و هوایی شرجی و یا بسیار گرم باشد.

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی به شرح جدول ذیل می باشد.

نام محصولproduct nameکد آیسیک
تجهیزات تصفیه فاضلاب به روش فیزیکی

Wastewater treatment equipment(physical method)

۲۹۱۹۴۱۲۴۴۳

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولproduct nameکد تعرفه گمرکی
تجهیزات تصفیه فاضلاب به روش فیزیکی

Wastewater treatment equipment(physical method)

۸۴۲۱۲۹۹۰

 

وضعیت واحد های فعال طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی در کشور به تفکیک استان آمده است .

تصفیه
وضعیت واحد های فعال طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی در کشور به تفکیک استان آمده است .

تصفیه
پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید پکیج تصفیه فاضلاب غشایی

ظرفیت : ۱۶۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۹ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)