طرح تولید چسب بلوک

چسب بلوک یکی از تجهیزاتی است که در جهت کاهش وزن ساختمان کمک فراوانی می کند. زمانی که بلوک های ساختمانی با ویژگی ها و مزایای بسیاری جای مصالح ساختمانی قدیمی همانند آجر را گرفتند، وزن سازه ها به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرد. اما به مرور زمان با تولید چسب های بلوک، این کاهش وزن و البته ویژگی بیشتر شد و وزن مرده ی ساختمان به حداقل ممکن رسید
بدون شک یکی از مهم ترین نکاتی که همواره در صنعت ساخت و ساز مورد توجه و تأکید قرار گرفته می شود، سبک سازی ساختمان و ضرورت رعایت آن است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که وزن پایین ساختمان به عنوان یکی از مهم ترین مزیت های آن شناخته می شود. جالب است بدانید قبل از تولید و مورد استفاده قرار گرفتن چسب های بلوک، سبک کردن سازه با استفاده از بلوک های سبک به جای بلوک های قدیمی به مقدار قابل توجهی مورد توجه صنعت ساخت و ساز و مهندسین قرار گرفته بود. با وجود مزیت های بسیار چسب بلوک در صنعت ساخت و ساز، هنوز هم افراد بسیاری وجود دارد که در این صنعت از ملات برای اجرای بلوک های ساختمانی استفاده می کنند که این مور علاوه بر به صرفه نبودن از نظر هزینه ها، بار مرده ی ساختمان را افزایش می دهد.
به بیان کاملا ساده و قابل فهم، چسب بلوک، به یک نوع خاصی از چسب گفته می شود که به جای ملات، جهت اجرای بلوک های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب ها دارای مزایای بسیاری نسبت به ملات هستند که در ادامه ی مقاله به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم.
چسب بلوک سیمانی یا AAC بلوک و… یک ماده اتصال چند منظوره بر پایه پلیمر است که به طور خاص برای ایجاد اتصال قوی، دوام و سرعت بخشیدن به روند ساخت بلوک AAC، آجر خاکستر، بلوک سبک و غیره طراحی شده است.
چسب بلوک یک ملات خشک آماده جهت استفاده برای چسباندن بلوک‌های بتنی سبک هوادار اتوکلاو شده (AAC) می‌باشد.
این مخلوط چسبی با کیفیت عالی و استفاده آسان از جمله سیمان، ماسه درجه بندی شده و مواد افزودنی از قبل مخلوط شده است و با ضخامت بسیار متنوع ۳-۵ میلی متر جایگزین ملات معمولی با ضخامت ۱۸-۱۸ میلی متر می شود. در این مقاله، ما در مورد روش اتصال، توابع ، مشخصات و مزایای چسب بلوک سیمانی بحث می کنیم. این مطلب برای ساختمان سازها و کسانی که با انواع بلوک سبک ساختمانی کار میکنند مفید است
این نوع چسب از نوع چسب های صنعتی می باشد که جهت اتصالات بلوک سیمانی، بلوک سبک، هبلکس، AAC، CLC و انواع دیگر بلوک کاربرد دارد. و در بسته بندی های مختلف ۴۰ کیلوگرم و… بفروش می رسد. این چسب بلوک سبک وزن به طور گسترده ای برای سیمان کاری و صاف کردن بلوک های سبک سیمانی استفاده می شود. همچنین در ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود.

ویژگی های چسب بلوک

مقاومت چسبندگی بالا با یک لایه پوشش نازک.
چسب از قبل مخلوط شده است ، بنابراین مخلوط کردن و اتصال آن آسان است.
از آنجا که بسیار نازک است (۳ تا ۵ میلی متر)، قیمت چسب بسیار کمتر از ملات سیمانی درمی آید. بنابراین، از لحاظ اتصال و استفاده باصرفه بوده و قیمت بلوک سبک سیمانی در دیوارچینی نهایتا مقرون به صرفه است.
مقاومت کششی بالا در زمان کمتری حاصل می شود.
از آنجا که ضخامت چسب بسیار نازک است ، ترک مفاصل را از بین می برد، پس ضد ترک دیوار بلوکی است.
کیفیت عایق حرارتی استثنایی
از آنجا که چسب بر پایه پلیمر است، مناسب برای ساختمانهای سبز است.

مزایای چسب بلوک

۱- اتصالات نازک است و مواد کمتری مورد نیاز است
ضخامت چسب ۳-۴ میلی متر برای اتصال و اجرای دیوار با بلوک سبک سیمانی کافی است در حالیکه با ملات ماسه سیمان که جهت اتصال ضخامتی حدود ۸-۱۲ میلی متر نیاز است. بنابراین مقدار ملات با چسب تا ۷۵٪ کاهش می یابد.
۲- ساخت سریع
چسب بلوک سیمانی یا AAC یا انواع بلوک های دیگر ماده ای مخلوط آماده است و فقط آب برای استفاده اضافه می شود. در مورد ملات ماسه سیمان، مواد اولیه باید به درستی مخلوط شده و سپس با دقت مخلوط شوند تا به صورت خمیر درآید که این کار زمان بر است.
۳- تمیزی کار
از آنجا که فرآیند اختلاط، حمل و نقل و کاربرد بسیار واضح و بدون دردسر است، به راحتی می توان محیط کار را تمیز نگه داشت.
۴- حداقل زمان پردازش
از آنجا که نیازی به پردازش نیست، دیوار سنگ تراشی برای کارهای دیگر مانند گچ کاری تا مدت ۲۴ ساعت آماده است. در مورد ملات ماسه سیمان، عمل آوری و آماده شدن برای عملیات دیگر به مدت ۷ روز انجام می شود.
۵- ضایعات کمتر
از بین رفتن و ساییدگی چسب بلوک سیمانی بسیار ناچیز است، تقریبا از بین نمی رود.
۶- عایق حرارتی
چسب بلوک سبک یا انواع چسب بلوکی دیگر متناسب با خصوصیات عایق حرارتی انواع بلوک های ساخته شده است که در مورد ملات سیمان چنین نیست. عایق حرارتی بالا مزیت اصلی چسب های بلوک می باشد.

کاربرد چسب بلوک

دیوارکشی و تیغه کشی با بلوک های سبک و همچنین نصب کاشی وسرامیک در کف
چسباندن اجسام فیزیکی دیگر به بلوک های سیمانی

روش اجرای چسب بلوک در ساخت و ساز های مختلف چگونه است؟

برای اجرای چسب های مخصوص بلوک، به سرنازل به قطر ۱ سانتی متر نیاز است. البته در بسیاری از موارد بسته بندی این چسب به شکلی است که به راحتی و با استفاده از برش کوچکی، امکان استفاده را فراهم می کند. چسب های مخصوص بلوک به صورت کلی باید در امتداد دو لبه ی موجود در بلوک ها قرار گرفته شود.
پس از ریخته شدن چسب های بلوک، بلوک های بالایی برذروی چسب قرار گرفته می شوند و با استفاده از نیروی دست و فشار، امکان دسترسی به استحکام مورد نیاز وجود خواهد داشت. توجه داشته باشید که این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است و تراز و شاغول بودن دیوار اهمیت بسیار زیادی دارد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید چسب بلوک

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۲۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۲ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)