طرح تولید ژل پوشش زخم

هر انسانی در طول زندگی خود ، بیش از یکدفعه تجربه زخم های پوستی و مشکلات آنرا تجربه کرده است و از این رو کرم ترمیم کننده زخم را به عنوان یک نیاز اساسی در این دوران شناخته است. هرگونه آسیب یا شکستگی در سطح پوست با بافت های زیر پوستی ( با شکاف یا بدون شکاف) را زخم می نامند که ممکن است با عمق و اندازه های مختلف در هر نقطه از بدن ایجاد شود. به طور کلی ، وقتی زخمی بر پوستتان به هر دلیلی پیدا می شود ، معمولا دستگاه ایمنی بدن به صورت خودکار مشغول التیام و ترمیم آن می شود. ولی بعضی زخم ها مقاوم تر از بقیه هستند و به راحتی از بین نمی روند و طبیعتا درمان آنها نیز سخت و زمان بر است که در این مواقع باید از کرم ها و ژل های ترمیم کننده زخم کمک بگیریم.ژل های ترمیم کننده زخم به شما کمک می کند تا بتوانید علاوه بر اینکه سرعت التیام را بیشتر کنید ، جای زخم ها را نیز برای همیشه از بین ببرید.

کاربرد ژل پوشش زخم

– درمان تب خال
– انواع جراحت ها
– زرد زخم
– هموروئید
– زخم بستر
– جوش صورت
– رفع جای زخم
– انواع سوختگی
– اگزما و پسوریازیس
– زخم های دیابتی
– انواع زخم های عفونی
– عفونت پای ورزشکاران
– عفونت های قارچی ناحیه ناخن
– التهابات و ناراحتی های متنوع پوستی

ویژگی های اصلی ژل پوشش زخم

– نرم کردن و صاف کردن زخم های بر آمده
– کاهش قرمزی و تغییر رنگ زخم
– رفع خارش پوست
– بهبود و درمان اسکار های غیر طبیعی
– پیشگیری از زخم های غیر طبیعی و غیر نرمال

ترکیبات اصلی ژل پوشش زخم
سیلیکون:

این ماده باعث افزایش آبرسانی به لایه استرانوم کورنئوم پوست گردیده و به دنبال آن باعث تسهیل در تولید فیبروبلاست ها و تعادل در تولید کلاژن پوست میگردد. نتیجه این عملکرد، پوستی صاف تر و نرم تر میباشد. سیلیکون الاستومر همچنین مانع از تهاجم باکتری ها به پوست آسیب دیده گردیده لذا از تولید بیش از اندازه کلاژن جلوگیری به عمل می آورد، این ماده ضمن ایجاد تعادل در تولید هورمون های رشد سلولی که باعث ایجاد بافت همبند اضافی میگردد، مانع از تشکیل بافت اسکار میگردد. سیلیکون الاستومر تنفس سلولهای پوست را تقویت کرده و باعث کاهش خارش و احساس نارحتی، در ناحیه اسکار میگردد.

موم زنبور عسل:

عسل نیز حاوی پراکسید هیدروژن است که خاصیت ضد عفونی کنندگی برای باکتری های مضری دارد که معمولاً در ناحیه زخم ها وجود دارد، قندی که به طور طبیعی در عسل وجود دارد به خاطر خاصیت اسمزی را از سلول های باکتریایی بیرون می کشد که می تواند در جلوگیری از تکثیر آنها موثر باشد. همچنین به کاهش التهاب و تورم و آب انداختگی کمک میکند.

کلاژن:

این کلمه در زبان یونانیبه معنای تولید کننده چسب آمده است.فراوان‌ترین پروتئین در بدن انسان است و حدود یک سوم از ترکیب پروتئینی موجود در بدن انسان را تشکیل می دهد.
وظیفه کلاژن در ترمیم پوست افزایش حالت ارتجاعی و کشسانی پوست،نگه داشتن بافت های همجوار در کنار همو به زبان ساده تر چسب همه کاره بدن ماست که پوست را محکم نگه میدارد و یک لیفت طبیعی محسوب میشود.

اوسرین:

در سال ۱۹۰۰ طبق معمول یک شیمیدان جوان، امولوسیونی به نام «اوسرین» را اختراع کرد.این امولوسیون در واقع یک فرمول پایدار از ترکیب آب، روغن و اوسریت (چربی طبیعی که از پشم حیوانات گرفته می‌شود و به آن لانونین نیز گفته می‌شود) است که بهترین پایه برای انواع کرم، پماد و لوسیون می باشد.اوسرین کمک می کند تا مواد موجود در ترکیبات کرم به خوبی جذب پوست شوند.محصولات حاوی اوسرین به علت سازگار بودن با انواع پوستها و خاصیت نرم کنندگی، مورد تایید تمام پزشکان می باشند.

آلوئه ورا :

نتایج یک مطالعه در سال ۱۹۳۵ نشان داد: عصاره آلوئه ورا در تسکین سریع درماتیت و سوختگی ناشی از تابش آفتاب بسیار عالی عمل می کند.همچنین یک مطالعه در سال ۱۹۹۶ که توسط گروه فیزیولوژی در سوئد بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به پسوریازیس مزمن انجام شده بود نشان می‌داد که درمان با آلوئه ورا ۸۳ درصد موفقیت آمیز‌تر بوده در مقایسه با مصرف دارو‌های دیگر و در طی ۱۲ ماه بعد، گزارشی مبنی بر عود بیماری مشاهده نشده بود.به محافظت از پوست در مقابل سرطان و التهابات ناشی از آفتاب سوختگی کمک می‌کند. آلوئه ورا یک داروی طبیعی برای درمان آکنه و اگزما محسوب می‌شود.خاصیت ترمیم کنندگی آلوئه ورا مرتبط با ترکیبی به نام گلوکامانان است که بر رشد سلول‌های پوست تأثیر گذاشته و ترمیم زخم را تسریع می‌کند.
در نتیجه خاصیت ترمیم کنندگی آلوئه ورا می‌تواند برای ترمیم ترک‌ها و خونریزی پینه‌های پسوریازیس مؤثر باشد و این گیاه را در لیست ترکیبات ژل های ترمیم کننده پوست قرار دهد.

آلانتوئین :

به عنوان یک ماده قوی التیام بخش در کاهش التهاب و قرمزی پوست موثر بوده و آن را در برابر خشکی محافظت مینماید.

کالاندولا :

در طب سنتی برای درمان زخم، اسکار، واریس و زگیل استفاده میگردیده است. عصاره کالاندولا به عنوان یک ماده ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهاب در درمان زخم ها موثر میباشد.

پاسیولین :

یک کنسانتره از مولکول های گرانبهای روغن گل ساعتی می باشد که با تحریک نشانگرهای بیولوژیکی باعث ترمیم، بازسازی و تسکین و التیام پوست آسیب دیده میگردد.

روغن نارگیل :

حاوی چربی اشباع شده و مقدار زیادی آب است که باعث نگهدارندگی زیاد آب در پوست خواهد شد.کرم ترمیم کننده پوست آتو حاوی روغن طبیعی نارگیل است که پوست را به خوبی آبرسانی خواهد کرد.
یکی دیگر از مزایای روغن نارگیل امکان ترمیم زخم‌های سطحی و موضعی است و حتما باید در کرم ترمیم کننده پوست بکار برود.این ماده با تولید کلاژن که یکی از اصلی‌ترین پروتئین‌های سطح پوست به شمار می‌رود، سرعت بهبود زخم را افزایش می‌دهد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ژل پوشش زخم

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک انواع ژل پوشش زخم به شرح زیر می باشد :

نام محصولکد آیسیک
ژل پوشش زخم دیابتی۲۴۲۳۵۱۴۲۸۸
ژل پوشش زخم سوختگی۲۴۲۳۵۱۴۲۸۹
ژل ترمیم کننده زخم۲۴۲۳۵۱۵۴۳۴
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ژل پوشش زخم

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی به ژل پوشش زخم تعلق نگرفته لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید ژل پوشش زخم

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای در دست بهره برداری تولید انواع ژل پوشش زخم در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات ژل پوشش زخم

باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی به ژل پوشش زخم تعلق نگرفته لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید ژل پوشش زخم

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰ هزار عدد
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)