طرح-تولید-کاغذ-فلوتینگ-1

طرح تولید کاغذ فلوتینگ

شرح مختصر از فرآیند طرح تولید کاغذ فلوتینگ

صنعت ظریف کاغذ سازی در حدود ۱۰۰ سال پس از میلاد در چین آغاز شد . بشر کشف کرد که با صاف کردن سوسپانسیونی از خمیر که از خیساندن پوست داخلی خیزران به دست آمده بود بر روی یک توری با منافذ ریز، میتوان نمدی از الیاف به دست آورد .این نمد، پس از فشرده شدن و خشک شدن، برای نوشتن و رسامی به کار می رفت.
با توجه به اینکه میزان مصرف کارتن تابعی از میزان تولید کالاهای مختلف می باشد و در نهایت جهت بسته بندی از کارتن استفاده می شود و با توجه به اینکه تولید کارتن در سطح کشور هنوز به خودکفایی نرسیده است و همچنین توجه دولت در زمینه ی تولید محصولات مختلف در داخل کشور و در نتیجه احتیاج به بسته بندی محصولات مورد نظر ، روند مصرف کارتن به طور کلی در حال افزایش است که از اجزای اصلی کارتن کاغذ فلوتینگ است. از آنجا که محصول مورد بررسی به عنوان یک کالای واسطه ای بوده و بطور مستقیم قابل عرضه به مصرف کنندگان نهائی نمی باشد , لذا مصرف عمده آن در کارخانجات تولید کارتن به عنوان لایه میانی کارتن به کار می رود. لایه کنگره ای میانی سفتی مورد نیاز برای کارتن سازی را به مقوا می دهد . مهمترین خواص این مقواها باید سفتی و مقاومت در برابر خرد شدن و شکستگی باشد . خواص مربوط به استحکام مکانیکی از قبیل مقاومت کششی ، ترک خوردگی و پارگی، جز در موارد استثنایی ، با اهمیت شمرده نمی شوند. در بسیاری از موارد از شکل ظاهری مقوا نیز می توان گذشت . عموما خمیر های نیمه شیمیایی برای تهیه لایه میانی کنگرهای بهترین خمیر ها هستند چون سفتی خوبی دارند و در برابر خرد شدن مقاوم هستند، اگر چه از نظر مشخصات مقاومتی ضعفهای قابل توجهی دارند . یک مسئله ویژه در مورد لایه کنگره ای آن است .حرکت پذیری معانی متفاوتی دارد و در اینجا به معنی توان ورقه در تحمل تنش ها و کشش های عملیات کنگره دار کردن بدون ترک و شکست است.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کاغذ فلوتینگ

۱. کد آیسیک نام کالا کاغذ و مقوای تست لاینر قهوهای : ۲۱۰۱۴۱۲۳۱۸
۲. کد آیسیک نام کالا فلوتینگ از کاغذ باطله : ۲۱۰۱۵۱۲۳۲۶

طرح-تولید-کاغذ-فلوتینگ-3

معرفی محصول

فلوتینگ کاغذ ضخیم ومحکمی می باشد که به عنوان کالای واسطه ای برای تولید کارتن به کار می رود .در واقع کاغذ فلوتینگ همان مقوای کنگره ای می باشد که از خشک کردن ( خمیر قهوه ای ) تولید شده به دست می آید . طبق استاندارد بین المللی کاغذ فلوتینگ به آن نوع کاغذ گفته می شود که وزن یک متر مربع آن ۱۷۰ گرم می باشد وبه دلیل استحکام و انعطاف پذیری آن در صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کاغذ فلوتینگ

۱.کاغذ فلوتیگ نیمه شیمیایی
۲.کاغذ فلوتینگ کاهی

کاغذ تست لاینر

کاغذ کرافتی است که اکثراً برای لایه بیرونی مقوای کنگره ای و همچنین در ساختارهای چند لایه ای کاغذ بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد معمولا ساختار دو لایه دارد و از خمیر کاغذ کرافت رنگبری نشده پر بازده تهیه می شود. در این نو ع کاغذ، کاغذ باطله لایه اصلی را تشکیل میدهد. سطح رویی با لایه نازکی از خمیر کاغذی که درصد بالایی از الیاف بکر رنگبری شده است و یا رنگبری نشده پوشش میدهند و معمولا دارای آهار نشاسته می باشد بدین ترتیب کاغذی با کیفیت و مقاوم کمتری نسبت به کاغذ کرافت لاینر تولید می شود. چنانچه لایه رویی از خمیر کاغذ بازیافتی سفید با مقداری خمیر کاغذ بکر سفید ساخته شود بنام کاغذ تست لاینر سفید نامیده می شود.

فرآیند تولید کاغذ فلوتینگ

طرح-تولید-کاغذ-فلوتینگ-2

بررسی بازار تولید کاغذ فلوتینگ

پیش بینی وضعیت آتی بازار کاغذ و مقوای بسته بندی )فلوتینگ و تست لاینر( اینگونه تحلیل می شود که تقاضای آتی کاغذ و مقوای بسته بندی در ۶ سال آینده بطور میانگین ۶۷۶،۶۰۷ تن برآورد شده است. این در حالی است تولید داخلی کشور طی ۶ سال آینده به طور میانگین معادل ۰۷۰،۹۹۶ تن می باشد و تحلیل موازنه عرضه و تقاضای آتی کاغذ و مقوای بسته بندی ۶۱۸،۹۶۰ تن کمبود را نشان می دهد این رقم نشان دهنده ی نیاز بازار به این محصول است که در صورت احداث و توسعه واحدهای تولید کاغذ و مقوای بسته بندی پاسخ داده می شود.

شرایط صادرات کاغذ فلوتینگ

با توجه به اینکه عمده ماده اولیه کاغذ فلوتینگ را خمیر کاغذ تشکیل می دهد و تولید داخلی این ماده اولیه جوابگوی نیاز کشور نمی باشد و حدود ۸۵% نیاز این ماده اولیه از طریق و اردات تامین می گردد لذا برای صادرات کاغذ فلوتینگ باید قیمت رقابتی و همچنین کیفیت این محصول را در بازارهای جهانی مد نظر قرار داد، و از لحاظ مقررات دولتی نیز با مراجعه به مقررات واردات صادرات وزارت بازرگانی، می توان گفت که هیچگونه محدودیتی در امر صادرات کاغذ فلوتینگ وجود ندارد.

میزان سرمایه گذاری و شاخص های اقتصادی طرح تولید کاغذ فلوتینگ

بودجه: بیش از ۱۰ میلیارد تومان
نام محصول: کاغذ فلوتینگ
ظرفیت تولید: ۱۲۰۰۰ تن در سال
نرخ برابری دلار: ۱۴۰۰۰۰ ریال
زمان برگشت سرمایه گذاری اولیه: ۴ سال
نرخ بازده داخلی: ۳۹ %
سرمایه ثابت: ۱۲۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۸۵۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۲۰۵۰۰۰ میلیون ریال

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)