تولید کاغذ کالک

طرح تولید کاغذ کالک

یکی از پرکاربرد ترین کاغذ هایی که امروزه در صنعت های مختلفی از آن به کار گرفته می شود کاغد کالک می باشد. کاغذ کالک کاغذی است که دارای تیرگی کمی می باشد و باعث عبور نور می شود. این کاغذ بخاطر اینکه نور براحتی از آن عبور می‌کند برای نقاشی، چاپ، بسته بندی و اغلب زمان‌هایی که نیاز است سایزها بدرستی در زمان‌های مهم چک شوند کاربرد پیدا می‌کند.
کاغذ کالک دارای تاری کم و کدری می باشد، به گونه ای که یک طرف آن مات و طرف دیگر آن کمی براق است و قابلیت عبور نور را دارد. کاغذ کالک به کاغذ ترسیم یا تریسینگ معروف است زیرا می توان روی آن ترسیم انجام داد. کاغذهای کالک نوعی کاغذ نرم و ضد چربی می باشند و به اندازه کافی نور را از خود عبور می دهند، که برای طرح برداشتن و نیز کپی کردن، کاغذ بسیار مناسبی است.
کاغذ کالک مهم ترین کاغذ مورد استفاده در نقشه کشی مهندسی به حساب می آید و مهندسین از این کاغذ برای آرشیو کردن مطالب خود استفاده میکنند. کاغذ کالک ابتدا برای مهندسین طراحی و آرشیتکت ها تولید شد تا بتوانند طرح های خود را با این کاغذ ترسیم و کپی کنند؛ اما بعدها این کاغذ مورد استفاده های دیگری قرار گرفت، که استفاده اصلی این کاغذ که برای طراحی و کپی بود با پیشرفت های تکنولوزی و دیجیتالی کمتر مورد استفاده قرار گرفت.
کاغذ کالک معمولا از خمیر کاغذ سولفات تولید می شود، به طوی که فیبرهای کاغذ را تا مرحله هیدرولیز شده می زنند و این کار با ضربه زدن طولانی انجام می گیرد. کاغذ کالک ممکن است کتد شده یا کتد نشده باشد؛ کاغذ کالک طبیعی برای چاپ لیزری معمولا کتد نشده است؛ سایز بندی کاغذ کالک تعیین میکند که این کاغذ برای کدام دستگاه، پرینترهای لیزری، جوهرافشان و یا افست مناسب است. کاغذ کالک قابل بازیافت می باشد و نیز در ساخت این کاغذ می توان تا ۳۰% از الیاف بازیافتی استفاده کرد. کاغذ کالک به صورت وزنی، برگی و رولی در بازار عرضه می گردد. کاغذ کالک محصول کشور آلمان می باشد و در بسته های ۵۰۰ عددی عرضه می شود، قیمت کاغذ کالک بسیار مناسب است.

کاغذ کالک چیست و مهمترین ویژگی‌های آن کدام است؟

الیاف سلولز اساس کاغذ را تشکیل می دهد ، معمولاً از گونه های چوبی یا از الیاف پنبه است. غالباً، کاغذ حاوی مواد پرکننده دیگری برای افزایش تیرگی و کیفیت چاپ است. برای ردیابی کاغذ شفافی لازم است هر ماده ای که مانع انتقال نور شود، حذف شود.
این کاغذ که براحتی نور را از خود عبور می‌دهد، کاغذ کالک است. با استفاده از کاغذ کالک براحتی می‌توانیم براحتی نمونه گیری لازم را روی کار اصلی قرار داده و آن را چک کنیم

کاربرد کاغذ کالک در صنعت چاپ

از کاغذ کالک به سبب زیبایی و جلوه خاص و متفاوتی که نسبت به سایر انواع کاغذ دارد، در طراحی کردن انواع لوگو و آرم استفاده می‌کنند.
همچنین استحکام بالای این نوع کاغذ موجب شده برای تهیه کردن شابلون و قالب در چاپ مناسب باشد.
روش های بسیار متنوعی در دنیا برای چاپ وجود دارد که برای چاپ روی کاغذ کالک می‌توانید از چاپ های سیلک، لیزری، جوهر افشان و افست استفاده نمایید. البته نوع چاپ استفاده شده روی کاغذ را گرماژ آن تعیین می‌کند و نمی‌توانید از هر نوع چاپی روی کاغذ کالک با هر گرماژی استفاده نمایید.
محصول نهایی که در صنعت چاپ از کاغذ کالک به دست می‌آید می‌تواند پوستر، پاکت نامه، کارت پستال، لوگو، کاو آلبوم، کارت بازی و … باشد.
به طور کلی بیش تر محصولات نهایی که با استفاده از چاپ روی این کاغذ به دست می‌آیند به خاطر حالت زیبا و جذاب، اصولا جنبه تبلیغاتی دارند و برای جذب مخاطب مناسب هستند.

بیشترین استفاده از کاغذ کالک

بیش ترین استفاده از کاغذ کالک در رشته مهندسی معماری و برای رسم انواع نقشه هاست. در حقیقت تولید اولیه این کاغذ فقط با هدف کمک کردن به ارشیتکت ها بود. با توجه به این موضوع که یک طرف این کاغذ مات و طرف دیگر آن براق است، با عبور دادن نور کافی، یک وسیله بسیار کارامد برای کپی کردن طرح ها و آرشیو مطالب محسوب می‌شود.
بعد ها با توجه به دیجیتالی شدن تمام کار ها، کپی کردن طرح ها نیز ساده تر و در زمان کم تری ممکن شد و نتیجتا استفاده از کاغذ کالک به این منظور کاهش یافت. ولی در عوض، به مرور زمان کاغذ کالک مورد توجه سایر صنایع، مانند چاپ قرار گرفت.

مزایای کاغذ کالک

– علاوه بر قابل بازیافت بودن کاغذ کالک که پیش تر ذکر شد، این کاغذ ها زمان و تاریخ انقضا ندارند.
– درتولید کاغذ کالک از اسید ها استفاده نشده است.
– استحکام بالای کاغذ کالک از دیگر مزایای این نوع کاغذ است که موجب مقاومت آن در برابر پارگی نیز می‌شود.
– سطح این کاغذ چرب و روغنی نیست و می‌توان با انواع نوشت افزار روی آن ترسیم کرد.
– اشتباهات ترسیمی روی کاغذ کالک به وسیله تیغ قابل پاک شدن هستند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کاغذ کالک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک کاغذ کالک به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد آیسیک
کاغذهای نیمه شفاف۴۸۰۶۴۰۰۰
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کاغذ کالک

تعرفه یا به عبارت دیگری (TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد تعرفه گمرکی کاغذ کالک به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
کاغذهای نیمه شفاف۲۱۰۱۴۱۲۳۳۲
کاغذ کالک چگونه تولید می‌شود؟

برای تولید این نوع کاغذ سه فرآیند اصلی وجود دارد که به شرح زیر است:
از طریق تصفیه مکانیکی الیاف سلولز ، الیافی کاملاً لرزشی و ژلاتینی ایجاد می شود ، به طوری که در تشکیل ورق کاغذ ، تقریباً تمام هوا از ساختار داخلی کاغذ خارج می شود. این روش یک کاغذ بسیار شفاف و حتی زیبا را در محدوده ای از گرامرهای ۴۲ تا ۲۸۰ گرم در هر متر مربع تولید می کند.
با ساختن یک کاغذ عادی و سپس پر کردن فاصله بین الیاف با ماده ای که دارای ضریب شکست همان سلولز است. این یک روند معمول در ایالات متحده آمریکا بود. این محصول اغلب Vellum نامیده می شد ، اگرچه این اصطلاحات می تواند به طیف گسترده تری از مقالات ویژه اشاره کند. به دلیل هزینه نسبتاً زیاد ، این روش ساخت تا حد زیادی از بین رفته است.
همانند روش قبلی ، با ساخت یک ورق کاغذ معمولی ، که به دنبال آن غوطه ور شدن کاغذ برش خورده و تخلیه نشده با کیفیت خوب در اسید سولفوریک برای چند ثانیه انجام می شود. این اسید مقداری از سلولز را به شکل آمیلوئید با خاصیت ژلاتینی و نفوذ ناپذیر تبدیل می کند. وقتی کاغذ تصفیه شده کاملاً شسته و خشک شود ، محصول حاصل از آن بسیار قویتر از کاغذ اصلی است. کاغذ ردیابی در برابر روغن ، چربی و تا حد زیادی در برابر آب و گاز مقاوم است.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)