پرسودترین کسب‌ و کارهای خانگی در ایران

این سال‌ها مشاغل خانگی پرسود بهترین گزینه برای بهبود اقتصاد جامعه است و هر کسی می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد.

کسب و کارهای خانگی (home business) این روزها کم نیستند و کسانی که قصد دارند موفقیت را تجربه کنند، سعی دارند بهترین کسب‌ و کار خانگی پرسود را بر اساس توانایی خود راه‌اندازی کنند. با توجه به شرایط موجود کمتر کسی به مشاغل دولتی با حقوق کم راضی می‌شود و افراد خلاق به‌‌خصوص خانم‌ها سعی می‌کنند، کسب و کارهای خانگی راه بیندازند و کسب درآمد کنند. در ایران کسب و کارهای خانگی زیادی وجود دارد که می‌تواند بر اساس کسب و کارهای اینترنتی، فیزیکی، تولیدات و غیره بنیان‌گذاری شوند؛ اما چگونه می‌توان این کسب و کارها را راه انداخت و از آن‌ها کسب درآمد کرد؟

برای این کار باید قدم به قدم ایجاد یک شغل پر درآمد خانگی را بدانید، تا بتوانید از این طریق بهترین مسیر را برای رسیدن به موفقیت طی کنید.اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید کسب و کاری موفق برای خود و خانواده‌تان داشته باشید، می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را با این مقاله بدست آورید و مسیر موفقیت خود را کوتاه‌تر کنید.

کسب و کار در منزل و مزیت آن‌ها

قطعاً کسب درآمد یک اصل برای هر کسب و کاری است؛ اما آنچه پرسودترین کسب و کار خانگی را مهم کرده است، راحت بودن آن است. همان‌طور که از نام این کسب و کارها پیداست، می‌توان آن‌ها را در خانه راه‌اندازی کرد و نیازی نیست ساعت‌ها وقت خود را در ترافیک تلف کنید تا به محل کار خود برسید و خسته شروع به کار کنید. کسب و کارهای خانگی موفق بهترین گزینه برای خانم‌هایی است که دوست دارند از وقت اضافه خود در منزل استفاده کنند؛ علاوه بر این همه افراد خانواده می‌توانند در کنار هم کار کنند.

قطعاً در این نوع محیط، افراد دلسوزانه‌تر و با حس مسئولیت بیشتری فعالیت می‌کنند که همین نکته می‌تواند عامل موفقیت هر کسب و کاری باشد.

انواع کار در منزل و سود‌آورترین مشاغل خانگی

به طور کلی کسب‌ و کارهای خانگی به ۵ دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه انواع آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

پروژه‌های کسب و کار خانگی مبتنی بر خوراکی:

امروزه اکثر خانواده‌ها خریدن غذا را به پختن آن ترجیح می‌دهند. زیرا افراد خانواده زمان و وقت کافی برای تهیه غذای خانگی ندارند. به همین خاطر از فست‌فودها و رستوران‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین اگر به آشپزی علاقه‌مندید و دستپخت خوبی هم دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا به این شغل پردرآمد خانگی فکر کنید.

از انواع کسب‌ و کارهای پختنی و خوردنی میتوان به ایده‌های زیر اشاره کرد:

  • پختن غذای خانگی و فروش آن به افراد یا به سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی
  • شیرینی‌پزی و کیک پختن به صورت حرفه‌ای
  • فروش سبزی پاک کرده، ترشی و مربای خانگی و…
  • تهیه فینگرفود، ژله و سفارش گرفتن برای مناسبت‌ها و مراسمات متعدد
  • فروش میوه خشک، لواشک خانگی و…

کسب و کارهای خانگی هنری و کار هنری پرفروش:

از پرطرفدارترین کسب و کارهای خانگی پرسود می‌توان به کارهای هنری اشاره کرد. اگر سری به اینستاگرام بزنید، افراد فراوانی را می‌بینید که برای دست‌سازه‌های هنری خود یک صفحه ایجاد کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند. اگر تقاضایی برای کارهای هنری وجود نداشت، آنقدر پیج اینستاگرامی با موضوع وسایل هنری ایجاد نمی‌شد. پس مطمئن باشید که تقاضا برای خرید دست‌سازه‌های هنری بسیار بالاست. سبک زندگی امروزی به سمت سبک زندگی مینیمال می‌رود و یکی از ارکان داشتن سبک زندگی مینیمالی، استفاده از دست‌سازه‌های هنری است. مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این کسب و کارها وجود دارد آن است که راه‌اندازی کارهای هنری نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد. به یاد داشته باشید موثرترین و بهترین سرمایه برای تولید کارهای هنری، داشتن ذوق و استعداد هنری است.

برخی از کارهای خانگی تولید هنری:
  • ساخت ظروف سفالی، سرامیکی، شیشه‌ای و..
  • ساخت عروسک‌های تزیینی با استفاده از پارچه‌، خمیر چینی و..
  • خیاطی و دوخت و تولید و طراحی انواع لباس
  • بافتنی و قلاب‌بافی روتختی، کیف، لیف، کوسن و…
  • شمع‌سازی
  • ساخت صابون با رایحه‌های مختلف
  • ساخت وسایل چوبی مانند ظرف، مجسمه، وسایل خانه مانند جاکلیدی
  • گل ‌دوزی و منجوق دوزی انواع لباس، مانتو و…
  • تولید محصولات چرمی مانند کیف پول، جاکلیدی، جاکارتی
  • ساخت زیورآلات
  • نقاشی و طراحی انواع تابلوهای هنری و یا نقاشی روی لباس، شیشه، چوب و..
  • تولید و ساخت جعبه کادویی
  • پرورش گیاهان دارویی و تزیینی

کسب و کارهای خانگی اینترنتی:

فضای مجازی و اینترنت امروزه به بستری مناسب برای کاریابی و کارآفرینی تبدیل شده‌است. شما می‌توانید به راحتی و با یادگیری یک مهارت پولساز، از طریق اینترنت کسب درآمد کنید. کافیست یک سیستم مناسب داشته باشید و به اینترنت نیز دسترسی داشته باشید. این نوع کار خانگی، مناسب‌‌ترین کسب و کار خانگی برای نوجوانان است. برای یادگیری مهارت‌های زیر می‌توانید از فیلم‌های آموزشی موجود در اینترنت کمک بگیرید.

  • ادمین شبکه‌های اجتماعی
  • تایپ
  • ترجمه
  • تولید محتوا در سایت و شبکه‌های اجتماعی
  • تدریس آنلاین
  • برنامه‌نویسی و طراحی سایت
دیگر کسب‌وکارهای خانگی سودآور:
بسته بندی محصولات مختلف در خانه:

اگر به آگهی‌های کار در منزل سر زده باشید، با این عنوان شغلی قطعا روبرو شده‌اید. بسته‌بندی انواع محصولات مانند محصولات غذایی و محصولات دیگر مانند پوشاک و… برای کسانی که می‌خواهند یک کار خانگی سبک و رایگان را تجربه کنند بسیار مناسب است.

راه‌اندازی فروشگاه خانگی و یا اینترنتی:

یکی از انواع مشاغل خانگی که خانم‌های خانه‌دار از آن استقبال فراوانی کرده‌اند، راه‌اندازی فروشگاه خانگی است. شما می‌توانید با سرمایه اندک یک محصول را از مغازه‌دار و فروشگاه‌هایی که جنس عمده می‌فروشند خریداری کنید و با یک سود معقول، آن را به آشنایان و دوستان خود بفروشید. هر چقدر بیشتر سرمایه گذاری کنید، سود بیشتری خواهید کرد و هم‌چنین می‌توانید در مقیاس بزرگ‌تری فروش انجام دهید. برای مثال می‌توانید برای سود بیشتر یک پیج اینستاگرامی بزنید و یا در سایت‌هایی که خدمات همکاری در فروش دارند (مانند دیجی کالا) ثبت نام کنید.

چگونه کسب و کار خانگی پردرآمد راه‌اندازی کنیم؟

برای این که بتوانید کسب‌ و کارهای خانگی را راه‌اندازی کنید باید یک نقشه راه داشته باشید و قدم به قدم آن را دنبال کنید تا موفق شوید. شغل های خانگی این سال‌ها طرفداران زیادی دارند و بسیاری افراد این مسیر را دنبال کرده‌اند. از این رو می‌توان از تجارب افرادی که در این مسیر به موفقیت رسیده‌اند بهره برد. با ما همراه باشید تا قدم به قدم ایجاد یک کسب و کار خانگی پرسود را دنبال کنیم.

کسب و کار خانگی با ارزیابی استعداد خود

شما در کاری موفق می‌شوید که استعداد کافی در آن دارید. به استعداد و علاقه‌تان بیندیشید؛ کارهایی که واقعاً می‌توانید در آن‌ها بدرخشید. این استعدادها مانند صفات شخصیتی هستند که شما بدون صرف انرژی زیادی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. ممکن است فردی بسیار خلاق باشید یا در زمینه ارتباطات بسیار موفق عمل کنید. استعدادهایتان پایه و اساس هر گونه شغل موفقیت‌آمیز از جمله مشاغل خانگی است. اگر قبل از این هرگز خود اشتغالی نداشته‌اید، باید خود را ارزیابی کنید تا مشخص شود آیا شخصیت مناسبی برای کارآفرینی دارید یا خیر.

صفات مشترکی که برای صاحبان مشاغل موفق می‌توان نام برد شامل موارد زیر است:
اعتماد به نفس
انگیزه
پشتکار
ابتکار عمل
مقابله با مشکلات
اگر این ویژگی‌ها را در خود پرورش دهید می‌توانید، پرسودترین کسب و کار خانگی را راه بیندازید و نگرانی از بابت موفقیت خود نداشته باشید.

کسب‌ و کارهای خانگی و بررسی مهارت‌های خود

مهارت‌های شما کارهایی است که می‌توانید انجام دهید، تفاوت استعدادها و مهارت‌ها در این است که استعدادها منفعل هستند و مهارت‌ها فعال هستند یا به عبارت دیگر، شما با استعدادهای خاصی متولد می‌شوید، اما با گذشت زمان مهارت‌های خود را یاد می‌گیرید.

به عنوان مثال، یک فرد خلاق ممکن است مهارت‌های عالی برای نقاشی یا نوشتن یا طراحی داشته باشد. شخصی که استعداد حضور در جزئیات را دارد، ممکن است، مهارت‌های حسابداری یا سازمانی قوی‌ داشته باشد.

برای شروع یک کسب‌ و کار مستقر در خانه، باید استعداد و مهارت خود را بشناسید تا بتوانید بهتر ایده پردازی کنید؛ در این صورت ایده‌های مناسب، راه‌شان را به خانه‌تان پیدا می‌کنند به طوری که از انجام آن‌ها لذت ببرید.

پروژه کسب و کارهای خانگی پرسود با ارائه ایده مناسب

روشی که در اینجا ذکر شده است برای شروع هر نوع شغلی کار خواهد کرد، اما همان‌طور که ما روی مشاغل مستقر در خانه تمرکز می‌کنیم، سؤال این است: با این استعدادها و مهارت‌ها، چه نوع شغلی، می‌توانم شروع کنم؟

قدم به قدم ایجاد یک کسب و کار خانگی پرسود نشان می‌دهد که ایده پردازی در همان ابتدا باید به صورت حرفه‌ای انجام شود تا بتوانید مهارت‌ها و استعدادهای خود را در کنار هم قرار دهید و با ترکیبی از این دو ایده‌ای مناسب برای راه‌اندازی پرسودترین کسب و کار خانگی ارائه دهید.

ایده خوب بیش از نصف مسیر را برای شما طی خواهد کرد. ممکن است بخواهید روی یک ایده تمرکز کنید یا چندین ایده در ذهن داشته باشید که هر کدام را مورد بررسی قرار دهید.

کسب و کار خود را ابتدا امتحان کنید
هر چند ممکن است ایده‌تان خوب و پرسود به نظر برسد یا تمام امکانات مورد نیاز خود را در آن ببینید؛ اما بهتر است ابتدا آن را به صورت امتحانی و در حجم کوچک‌تر انجام دهید.

قطعاً راه‌اندازی یک کار تولیدی با رفت و آمد و سر و صدای زیاد در محله‌ی مسکونی‌، باعث ناراحتی و درگیر شدن با همسایه‌ها می ‌شود، از این رو باید شرایط محل فعالیت‌تان را در نظر بگیرید و از ایده‌هایی بهره ببرید که مشکلی برای انجام‌اش در خانه نداشته باشید.

شما می‌توانید ابتدا، کارتان را در حجم کوچک انجام دهید سپس بازدهی آن را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت از اجرای ایده خود اطمینان بیشتری خواهید داشت و مشتریان خود را پیدا می‌کنید؛ همچنین می‌فهمید که زاویه سود شما در کجای کسب‌وکارتان قرار دارد و چه گروهی بیشتر از خدمات‌تان بهره می‌برند.

نحوه شروع کار در خانه و بررسی زاویه سود

در صورتی که یک ایده خوب داشته باشید و استعدادها و مهارت‌های کافی نیز در این زمینه داشته باشید، اگر مردم حاضر به خرید محصولات یا خدمات شما نباشند، استارتاپ شکست خورده می‌شوید.

از این رو باید ببینید چقدر ایده‌تان مورد نیاز جامعه است و مردم حاضرند چه مقدار برای این خدمات یا محصولات هزینه پرداخت کنند.

برآورد کنید چقدر هزینه باید برای راه اندازی استارتاپ پرداخت کنید و نسبت به آن، قیمت روی محصولات‌تان را تخمین بزنید؛ حساب کنید فروش‌تان در هر ماه به صورت میانگین چقدر است، با طی کردن این مراحل کسب‌ و کار خود را ارزیابی خواهید کرد و می‌دانید در پایان هر ماه به صورت میانگین چه مقدار سود خواهید برد.

لیست ایده‌های پرسودترین کسب‌ و کارهای خانگی را دوباره بررسی کنید و ببینید سوددهی کدام یک بهتر است. از این راه می‌توانید به راحتی بهترین ایده را انتخاب کنید و برای اجرای آن تلاش کنید.

پردرآمدترین کسب و کار های خانگی و برنامه کاری موفق

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که اگر دنبال وام باشند باید یک برنامه تجاری داشته باشند و آن را برای ارگان‌های مربوطه ارائه دهند؛ اما آنچه باعث می‌شود تا برنامه تجاری خوبی داشته باشید، موفقیت در کسب‌ و کار است.

اگر برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشته باشید، قطعاً می‌توانید یک تجارت موفق و رو به پیشرفت را برای خود تصور کنید. برنامه‌ریزی هم برای مراحل مختلف کسب‌ و کار و هم بودجه‌بندی و هزینه‌هایی که باید پرداخت و دریافت کنید مهم است.سعی کنید برنامه‌ی کسب‌ و کار خود را بنویسید و موفقیت در کسب‌ و کار خود را تضمین کنید. اگر بتوانید بالای ۷۰ درصد برنامه خود را اجرا کنید یعنی به موفقیت نزدیک هستید، از این رو اگر در مرحله‌ای متوجه شدید کمی از برنامه‌ای که در نظر داشتید عقب هستید نگران نباشید.

نکاتی که باید در مورد راه‌اندازی پرسودترین کسب‌ و کارهای خانگی در نظر داشته باشید
نکاتی را که باید در مراحل مختلف راه‌اندازی هر کسب‌ و کاری مد نظر قرار دهید شامل موارد زیر هستند

ممکن است برخی از کسب‌ و کارها نیاز به دریافت مجوز از ارگان‌های مختلف داشته باشند. مخصوصاً کسب‌ و کارهای خانگی که مربوط به صنایع غذایی هستند. اگر می‌خواهید حرفه‌ای کار کنید ابتدا باید مجوزهای لازم را دریافت کنید و قوانین فعالیت برای هر کسب‌ و کاری را رعایت کنید.
تبلیغات را فراموش نکنید. قطعاً دیده شدن بیشتر شما و کسب‌ و کارتان باعث می‌شود که فروش بیشتری داشته باشید، این کار با تبلیغات بهینه و مؤثر برای شما قابل انجام است.
اگر می‌خواهید یک کسب‌ و کار ماندگار راه بیندازید باید قیمتی که روی خدمات خود قرار می‌دهید نه آن قدر کم باشد که ضرر کنید نه آن قدر زیاد باشد که مشتریان خود را از دست دهید. همیشه فروش بیشتر با سود کمتر باعث ماندگاری بیشتر شما خواهد شد.
با توجه به این که وضعیت اقتصادی این روزها چندان سامان ندارد، بهتر است به فکر راه‌اندازی یک کسب‌ و کار باشید. حتی خانم‌های خانه‌دار نیز می‌توانند قدم به قدم ایجاد یک کسب و کار خانگی را طی کنند و به درآمدزایی برسند.

در این صورت نیازی به پرداخت هزینه‌های اجاره محل و غیره را ندارید و سود خود را کامل می‌توانید در جهت ارتقا کسب‌ و کار خود قرار دهید.
پرسودترین کسب‌ و کارهای خانگی این روزها کم نیستند و باید جامعه را به سمتی برد که هر کسی در بهبود اقتصاد خانواده و در نهایت جامعه بتواند نقشی ایفا کند.
اگر استعدادها و مهارت‌های خود را مورد بررسی قرار دهید به راحتی می‌توانید یک ایده خوب بین هزاران ایده پرسود برای کسب‌ و کارهای خانگی انتخاب کرده و آن را به مرحله اجرا ببرید.
سعی کنید قبل از شروع کسب‌وکار در حد کلان، آن را در حجم کمتر مورد آزمایش قرار دهید و بدین ترتیب کسب‌ و کار خود را در مرحله امتحانی به اجرا درآورید تا سوددهی آن را بررسی کنید.

ماخذ: مجله شنبه

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)