طرح تولید کالیپر ترمز خودرو

کالیپر بخشی از سیستم ترمز دیسک است ،نوع دیگری از خودرو های موجود در ترمز های جلویی آن ها. پستانک های پیستون و پیستون های ماشین شما در دستگاه کالیپر ترمز قرار دارد. کار این است که چرخ های خودرو را با ایجاد اصطکاک با روتور ترمز کند کند. کالیپر ترمز مانند گیره در روتور چرخ متناسب است تا هنگام حرکت روی ترمزها چرخش چرخ را متوقف کند. در داخل هر کالیپر یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که به عنوان لنت ترمز شناخته می شود.
کالیپر ترمز برای جلوگیری از خودروی شما ضروری است و مسلماً یکی از مهمترین قطعات ترمز خودرو است. به هر حال امروزه بیشتر خودروها دارای ترمز دیسکی هستند ،حداقل برای چرخ های جلو. اما بسیاری از ماشین ها و کامیون ها در حال حاضر از ترمزهای دیسک نیز استفاده می کنند. در سیستم ترمز دیسک چرخ های اتومبیل به دیسک های فلزی یا روتور وصل می شوند که به همراه چرخ ها می چرخند. کار کالیپر این است که چرخ های خودرو را با ایجاد اصطکاک با روتورها کند کند. بسیاری از افراد می پرسند
کالیپر ترمز برای جلوگیری از خودروی شما ضروری است و مسلماً یکی از مهمترین قطعات ترمز خودرو است. به هر حال امروزه بیشتر خودروها دارای ترمز دیسکی هستند ، حداقل برای چرخ های جلو. اما بسیاری از ماشین ها و کامیون ها در حال حاضر از ترمزهای دیسک نیز استفاده می کنند. در سیستم ترمز دیسک چرخ های اتومبیل به دیسک های فلزی یا روتور وصل می شوند که به همراه چرخ ها می چرخند. کار کالیپر این است که چرخ های خودرو را با ایجاد اصطکاک با روتورها کند کند.
کالیپر ترمز مانند گیره روی روتور قرار می گیرد. در داخل هر کالیپر یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که با مواد اصطکاک وصل شده است – به این لنت های ترمز گفته می شود. لنت های ترمز قایق در قسمت بیرونی روتورها (به سمت جلو) و لنت های ترمز ورودی در قسمت داخلی (به سمت وسیله نقلیه) قرار دارند. هنگامی که روی ترمز قدم می زنید ، مایع ترمز از سیلندر اصلی فشار هیدرولیکی را روی یک یا چند پیستون موجود در کالسکه ترمز ایجاد می کند و پدها را در مقابل روتور مجبور می کند. لنت های ترمز دارای سطوح اصطکاک بالایی هستند و برای کاهش سرعت روتور یا حتی متوقف کردن کامل آن عمل می کنند. هنگامی که روتور کند می شود یا متوقف می شود ، چرخ نیز چنین می کند ، زیرا آنها به یکدیگر متصل هستند. حال که می دانید کالیپر ترمز چیست بیایید کارایی و زمان تعویض آن را بررسی کنیم. همچنین کالیپر‌های استفاده شده در سیستم ترمز دیسکی خودروها دارای کیفیت‌‎های متفاوتی است؛ از همین رو بسیاری از کالیپر‌ها پس از مدتی دچار زنگ زدگی می‌شوند و باید آن‌ها را با نمونه جدید عوض کنیم. از طرفی نباید این موضوع را فراموش کنیم که کالیپر ضمن اینکه یک بخش کاربردی در سیستم ترمز دیسکی خودروها است، نقش بسیار مهمی هم در تعیین وضعیت ظاهری بدنه اتومبیل‌ها ایجاد می‌کند؛ همین موضوع سبب گردیده است که شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه صنعت خودرو، اقدام به عرضه کالیپر ترمز در رنگ‌ها و طرح‎های متفاوت کنند. مجموعه لوکاپرو نیز با در نظر گرفتن این موضوع، اقدام به عرضه گسترده انواع کالیپر ترمز در رنگ‌های متفاوت کرده است. اگر خودرو شما هم مجهز به سیستم ترمز دیسکی است؛ می‌توانید با بهره‌گیری از خدمات تخصصی ما اقدام به خرید و تعویض کالیپر ترمز کنید.

انواع کالیپرهای ترمز

کالیپرهای ترمز دارای دو نوع اصلی هستند: شناور و ثابت. نوع شناور همچنین می‌تواند تحت عنوان کالیپر کشویی شناخته شود. شباهت‌ها و تفاوت‌های کالیپرهای ترمز شناور و ثابت را بررسی کنید:

کالیپرهای ترمز شناور

حرکت کالیپرهای ترمز شناور یک حرکت ورود و خروجی است. این نوع کالیپر ترمز حداکثر دارای دو پیستون در قسمت داخلی روتور خود هستند. پیستون بعد از فشار دادن پدال ترمز، کل کالیپر را فشرده می‌کند. به کمک لنت‌های ترمز باعث ایجاد اصطکاک در هر طرف روتور می‌شود.

کالیپرهای ترمز ثابت

کالیپرهای ترمز شناور کاملا متفاوت با انواع ثابت هستند. در حالی که کالیپرهای شناورها حرکت خاصی را دنبال می‌کنند. انواع ثابت به طور کلی حرکت نمی‌کنند. کالیپرهای ثابت همچنین دارای پیستون‌هایی در هر دو طرف داخلی و خارجی روتور هستند. معایب این نوع کالیپرهای ترمز قیمت بالای پیستون‌های آنها است. برخی از کالیپرهای ثابت دارای بیش از دو پیستون در هر دو طرف خود هستند. هر روتور در واقع می‌تواند چندین پیستون در اطراف خود باشد. اما این تنها در صورتی امکان پذیر است که صاحب ماشین بتواند هزینه‌های مربوط به آن را بر عهده بگیرد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کالیپر ترمز خودرو

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کالیپر ترمز خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۵۷۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کالیپر ترمز خودرو

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی کالیپر ترمز خودرو ۸۷۰۸۳۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید کالیپر ترمز خودرو

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کالیپر ترمز خودرو در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات کالیپر ترمز خودرو

نمودار واردات و صادرات کالیپر ترمز خودرو در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید کالیپر ترمز خودرو

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۵۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۶۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۱۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۶ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۷ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)