طرح-تولید-کره-پاستوریزه-اسپرید-2

طرح تولید کره پاستوریزه اسپرید

روش غیر مداوم
روش غیر مداوم، که از گردونه کره‌زنی استفاده می‌شود، هر قدر خامه در گردونه کره‌زنی بیشتر تکان داده شود، عمل کره‌زنی سریع‌تر صورت می‌گیرد. مدت کره‌زنی ۳۵ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. جریان کره‌زنی و پایان کار را از روی دریچه شیشه‌ای گردونه می‌توان مشاهده نمود. در روی دریچه شیشه‌ای گردونه ابتدا خامه مثل شیر جریان پیدا می‌کند و رنگ شیری مات به شیشه می‌دهد، سپس کم کم دانه‌های کره روی شیشه شفاف ظاهر می‌شوند. پس از تشکیل دانه‌های کره، سرعت چرخش گردونه را کند نموده، آن را چند دقیقه دیگر به آهستگی می‌چرخانند و سپس متوقف ساخته، دوغ حاصله از کره‌زنی را خارج می‌سازند، پس از شستشوی دانه‌های کره و نمک زنی به آن‌ها، عملیات مالش دادن کره آغاز می‌شود. این عمل باعث چسبیدن دانه های کره به یکدیگر و پخش یکنواخت آب در بستر چربی می‌شود. امروزه مالش دادن کره در داخل خود گردونه صورت می‌گیرد، بدین ترتیب که پس از شستشوی دانه کره، گردونه را به آهستگی به چرخش درآورده، در نتیجه فشار توده کره و ضرباتی که در اثر برخورد با دیواره گردونه حاصل می‌شود، کره مالش داده می‌شود.

روش مداوم
ابتدا خامه وارد استوانه کره‌زنی می‌گردد. این استوانه دارای یک وسیله همزن است که با موتوری قابل تنظیم در سرعت‌های مختلف حرکت می‌کند. عمل تبدیل خامه به کره با سرعت در استوانه صورت گرفته و با پایان یافتن عمل، دانه کره و دوغ کره وارد قسمت جداسازی می‌شود که به آن قسمت مالش دادن اولیه گفته می‌شود. کره از دوغ جدا می‌شود، اولین مرحله شستشوی دانه کره به وسیله دوغ کره‌ای که سرد شده و دوباره در دستگاه جریان یافته، انجام می‌شود. عمل مالش دادن به کمک ابزار پیچ مانندی که سبب راندن کره به مرحله بعدی نیز می‌گردد صورت می‌گیرد. با خروج کره از این بخش، محصول از یک مجرای قیفی شکل و صفحه سوراخ داری می‌گذرد که به بخش فشار دادن و خشک کردن موسوم است. در این قسمت دوغ باقی مانده در کره خارج و دانه‌های کره به مرحله بعدی یا مالش دادن ثانویه هدایت می‌شوند. بخش بعدی مالش در شرایط خلأ می‌باشد که هوای موجود در کره را کاهش می‌دهد. مرحله آخر مالش دادن کره از چهار بخش کوچک است. محصول نهایی از محل خروج ماشین به صورت یک نوار مداوم خارج شده، از طریق ظرف نگهداری به سمت ماشین‌های بسته بندی منتقل می‌گردد. در کارخانجات کره‌زنی، خامه تحویل گرفته شده باید پاستوریزه باشد، در طی حمل و نقل نیز باید دقت شود که از آلودگی دوباره آن جلوگیری شود. امروزه در بیشتر کارخانجات دنیا، روش مداوم برای تولید کره استفاده می‌شود.

اهداف طرح تولید کره پاستوریزه اسپرید

۱- کاهش واردات
۲- تامین نیاز داخلی
۳- صادرات به کشورهای همسایه و ارز آوری
۴- ورود به بازارهای جهانی و اختصاص دادن سهمی از بازار منطقه به این شرکت

طرح-تولید-کره-پاستوریزه-اسپرید-5

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کره پاستوریزه اسپرید

۱. کد آیسیک نام کالا انواع کره پاستوریزه و روغن کره: ۱۵۲۰۳۱۲۷۰۸
۲. کد آیسیک نام کالا کره لاکتیکی پاستوریزه: ۱۵۲۰۵۱۲۷۱۰
۳. کد آیسیک نام کالا کره غیر لاکتیکی پاستوریزه: ۱۵۲۰۵۱۲۷۱۱
۴. کد آیسیک نام کالا کره پاستوریزه اسپرید ( پخش پذیر) کم چرب: ۱۵۲۰۵۱۲۷۱۳
۵. کد آیسیک نام کالا کره پاستوریزه اسپرید ( پخش پذیر) نیم چرب: ۱۵۲۰۵۱۲۷۱۴
۶. کد آیسیک نام کالا کره پاستوریزه اسپرید ( پخش پذیر) چرب: ۱۵۲۰۵۱۲۷۱۵
۷. کد آیسیک نام کالا کره پاستوریزه مخلوط از کره حیوانی و روغن گیاهی ساده: ۱۵۲۰۵۱۲۷۷۶
۸. کد آیسیک نام کالا کره پاستوریزه مخلوط از کره حیوانی و روغن گیاهی اسپرید (پخش پذیر): ۱۵۲۰۵۱۲۷۷۷
۹. کد آیسیک نام کالا کره و سایرچربیها و روغنهای مشتق ازشیر: ۱۵۲۰۱۲۴۰
۱۰. کد آیسیک نام کالا کره پاستوریزه ( تولید ): ۱۵۲۰۱۲۴۱
۱۱. کد آیسیک نام کالا کره پاستوریزه (تولید و بسته بندی): ۱۵۲۰۱۲۴۲

فرآیند تولید کره پاستوریزه اسپرید

کره، چربی حاصل از زدن خامه معمولی (شیرین) و یا خامه ترش (پرورده) است که حاوی بیش از ۸۰ درصد چربی، حداکثر ۱۶ درصد آب، ۰.۴ درصد پروتئین و حدود ۲ درصد نمک است. کره یک امولسیون آب در روغن است، قطرات کوچک آب به طور هموژن و یکنواخت در فاز مداوم روغن پخش و پراکنده هستند. خامهای که برای کرهگیری استفاده میشود دارای ۳۵ تا ۴۲ درصد چربی شیر است.

بررسی بازار طرح تولید کره پاستوریزه اسپرید

پیش بینی وضعیت آتی بازار محصول کره اینگونه تحلیل می شود که تقاضای آتی در ۵ سال آینده بطور میانگین ۱۰۵۱۷ تن برآورد شده است. این در حالی است که عرضه آتی طی ۵ سال آینده به طور میانگین معادل ۴۷۷۲۵ تن می باشد و تحلیل موازنه عرضه و تقاضای آتی محصول کره،۵۷۷۹۲ تن کمبود را نشان می دهد.

طرح-تولید-کره-اسپرید-4

فعالیت واحد های تولید کره پاستوریزه اسپرید

طرح-تولید-کره-پاستوریزه-اسپرید-10

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید کره پاستوریزه اسپرید

ظرفیت تولید سالیانه : ۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۹۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴۰ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸.۷ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)