طرح تولید کفپوش لاستیکی (کفپوش گرانولی)

کفپوش گرانولی یا پلاستیک برای پوشاندن سطح‌های مختلف به خصوص فضاهای ورزشی کاربرد دارند. به این کفپوش‌ها کفپوش ضربه‌گیر، کفپوش ورزشی و کفپوش پارکی هم می‌گویند. با توجه به وزن زیاد این کفپوش‌ها، بعد از قرار گرفتن روی زمین خود به خود ثابت باقی می‌مانند اما برای مستحکم‌تر شدن، گاهی آن‌ها را با چسب و پیچ محکم می‌کنند.
برای تولید کفپوش گرانولی از دانه‌های گرانول استفاده می‌شود. گرانول اصطلاحی است که برای نامیدن دانه‌های ریز پلیمری حاصل از بازیافت ضایعات پلاستیکی و لاستیکی، به کار می‌رود. اولین بار در سال ۱۹۸۵ و از بازیافت لاستیک اسقاطی تولید شد و امروزه تولید گرانول به صنعتی پیشرو تبدیل شده است. لاستیک‌های فرسوده زیادی به صورت روزانه در انبارها دپو می‌شوند. سالانه چندین هزار تن لاستیک فرسوده تولید می‌شود که با تبدیل به گرانول می‌توان از آن‌ها استفاده مفید کرد. دانه‌های گرانول از ترکیب لاستیک با مش مناسب و چسب لاستیک صنعتی، در قالب‌های مخصوصی حرارت دهی و تولید می‌شوند و خاصیت ارتجاعی و ضربه گیر دارند که این خاصیت باعث می‌شود برای تولید کفپوش‌های گرانولی یا لاستیکی مورد استفاده قرار گیرند.
هر چه گرانول مورد استفاده یک‌دست‌تر باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار است و کفپوش تهیه شده از آن با کیفیت‌تر خواهد بود. همچنین هر چه تراکم بیشتر و فضاهای خالی بین گرانول‌ها کمتر باشد استحکام و سختی آن بیشتر خواهد بود.

انواع کف‌پوش‌های گرانولی
کفپوش گرانولی پازلی

پازل‌های به شکل مربع هستند که مهم‌ترین ویژگی مثبت آن‌ها حمل و نقل و نصب آسان آن‌ها است، می‌توانید بعد از خرید خودتان به راحتی آن را به محل مورد نظر منتقل و نصب کنید. فرایند نصب این کفپوش‌ها بسیار راحت است و بدون کمک چسب کفپوش گرانولی و تنها با چفت شدن تکه‌های پازل نصب انجام می‌گیرد.

کفپوش گرانولی رولی

کفپوش رولی بیشتر برای مکان‌هایی با مساحت بالا استفاده می‌شود، نصب این کفپوش‌ها کمی سخت‌تر از کفپوش پازلی است و قیمت بالاتری دارند؛ اما زمان نصب آن نسبت به کفپوش پازلی بسیار کمتر است. این کفپوش‌ها نسبت به انواع پازلی برش کمتری نیاز دارند چون می‌توان دقیقاً آن را به اندازه محل مورد نیاز سفارش داد.
کفپوش‌های گرانولی رولی و پازلی به دو نوع کفپوش پشت ساده و کفپوش پشت شانه تخم‌مرغی دسته‌بندی می‌شوند.
کفپوش گرانولی پشت شانه تخم‌مرغی، فوم ضخیمی است که به علت پایه‌هایی که دارد بعد از نصب بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرد. از این نوع کفپوش برای پوشش سطوح فضای بازی پارک‌ها، محوطه‌های فضای سبز استفاده می‌کنند و به نام کفپوش پارکی هم معروفند. با وجود این فاصله هنگام بارندگی یا آبیاری و شستشو آب زیر آن جمع نمی‌شود. برای یک سطح سست و ناصاف، کف‌پوش‌های پازلی بهترین گزینه هستند، این نوع کفپوش‌ها به شما این امکان را می‌دهند که آن‌ها را از مکان‌های پر تردد و فشار بالا، به مناطق کم تردد جا به جا کرده تا کفپوش عمر بیشتری داشته باشد.
مدل‌های کف صاف دارای ضخامت کمتر بوده و در اماکن ورزشی و باشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. کفپوش‌های ساده به طور کامل با چسب کفپوش گرانولی به زمین می‌چسبند.

موارد استفاده از کفپوش های گرانولی

کفپوش لاستیکی یا گرانولی با استحکام و ماندگاری مناسب در مکان‌هایی که در معرض تردد زیاد، وزن‌های بالا و عوامل محیطی شدیدی هستند استفاده می‌شوند مانند پارک‌ها، حیاط مهد کودک، حیاط مدرسه ها، پیاده روها، استخرها، باشگاه بدنسازی و ورزشی و اصطبل حیوانات.
هرچند شکل ظاهری کفپوش‌های گرانولی مختلف هم یکسان هستند ولی تراکم مناسب، نوع متریال و فرمولاسیون، تفاوت فراوانی در کیفیت و کارکرد کفپوش‌های لاستیکی به وجود می‌آورد. نامناسب بودن تراکم کفپوش می‌تواند باعث ترک خوردن، پوسته پوسته شدن و کاهش عمر و کارکرد این محصول گردد. هر چه تراکم کفپوش‌ها بالاتر باشد ذرات لاستیک به هم چسبیده و فشرده هستند و سختی و دوام بالاتری در مقابل فشارهای مختلف دارند.

مزایای کفپوش های گرانولی

دوام و ماندگاری بالای کفپوش مدیون مقاومت بالای آن است. به علت خاصیت الاستیسیته این کفپوش‌ها تمام ضربه‌ها را به خود جذب می‌کند. در باشگاه‌های بدن‌سازی که انواع وزنه‌های سنگین استفاده می‌شوند انتخاب مناسبی هستند.
این کفپوش‌ها در برابر تابش نور خورشید مقاومند و تغییر رنگ نمی‌دهند. در مقابل باران و برف هم مقاومت بالایی دارند بنابراین قابل استفاده در فضاهای باز مثل پارک بازی یا حیاط مدارس هستند.
کفپوش های گرانولی در ضخامت‌های ۲۰، ۲۵ و ۳۰ میلی‌متر تولید می‌شوند و ابعاد معمول آن‌ها ۵۰*۵۰ سانتی‌متر و یا ۱*۱ متر است البته می‌توان به صورت سفارشی در ابعاد دیگری هم درخواست تولید آن را داد. این نوع کفپوش‌ها در رنگ‌بندی‌های مختلف و مناسب با محیطی که قرار است مورد استفاده قرار گیرند، وجود دارند.

انواع کفپوش لاستیکی و کاربردهای آن​

عموماً کفپوش‌های لاستیکی را به دوشکل تولید می شود، که انتخاب آن‌ها می‌تواند به مکان، شرایط نصب و ظاهر بستگی داشته باشد:

قطعه‌ای

حالت قطعه ای که نصب آن‌ها از حالت ورقه‌ای ساده‌تر است، زیرا در قطعات تکی کوچکتری هستند بنابراین جابه‌جایی و مرتب کردن آن ها آسان تر است. این نوع در فضاهای بازی و باشگاه های ورزشی کاربرد بیشتری دارد.

ورقه‌ای

حالت ورقه ای که دارای امتیاز مقاومت بیشتر در برابر رطوبت بوده زیرا درزهای کمتری دارد، اما نصب این لاستیک‌ها در مقایسه با قطعات لاستیکی نیاز به دقت بیشتری دارد.
کفپوش لاستیکی از نظر محیط زیست نیز مفید می باشد. زیرا که میلیون‌ها تکه لاستیک غیرقابل استفاده به جای دفن و سوزانده شدن و آلوده کردن آب و هوا از ذراتی چون بنزن، استیرن، فنول، بوتادی‌ان و دیگر ترکیبات سمّی تولید مجدد لاستیک اتومبیل از آن‌ها به دلیل موانع کیفی با محدودیت روبه‌رو است، اما می‌توان از آن‌ها مجدّداً برای تولید کفپوش لاستیکی استفاده کرد، و یکی از مشکل‌زاترین منابع زباله را کاهش داد. همچنین می‌توان کفپوش‌های لاستیکی را پس از سال‌ها استفاده از کف آن مکان جدا کرد و مجدّداً آن‌ها را در فضاهای جدید نصب نمود، بنابراین از صرف انرژی و منابع برای تولید مواد کفپوش جدید کاست.

ویژگی‌های کفپوش لاستیکی

مقاومت در برابر حرارت و برودت
به‌راحتی نصب می‌شود.
قابل شستشو با آب و مواد شوینده
تعمیر آسان با تعویض قطعه آسیب‌دیده
محکم و بادوام
قابل‌استفاده در فضاهای باز و بسته
ضربه‌پذیری و مقاوم در برابر ضربه
دارای رنگ‌های متنوع و ابعاد گوناگون

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کفپوش لاستیکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک انواع کفپوش لاستیکی ۲۵۱۹۴۱۲۳۳۴
کد آیسیک کفپوش های لاستیکی یکپارچه ورزشی ۲۵۱۹۵۱۲۳۳۶
کد آیسیک کفپوش های لاستیکی داخل خودرو ۲۵۱۹۵۱۲۳۳۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کفپوش لاستیکی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی کفپوش لاستیکی ۴۰۱۶۹۱۰۰ میباشد.

فرآیند تولید محصول در خط تولید ورق کفپوش لاستیکی
دستگاه نیمه اتوماتیک برای تولید کفپوش های لاستیکی

ابتدا در ﻣﺮﺣﻠﻪ اول برای ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻔﭙﻮش، ﮔﺮاﻧﻮل های ﻻﺳﺘﯿﮑﯽ ﺑﺎ ﭼﺴﺐ ﭘﻠﯽ ﯾﻮرﺗﺎن و رﻧﮓ در ﻣﺨﻠﻮط ﮐﻦ ریخته می شوند و تا زمانی مشخص با فرمول های خاص با هم ترکیب می گردند، سپس در مرحله دوم مخلوط به دست آمده را با جرمی مشخص ( ضخامت کفپوش تولیدی ) در قالب های مورد نظر ریخته و در پرس گرم قرار می دهند و در فشار و دمای خاصی پخته می شوند. در نهایت پرس ها تخلیه شده و محصول به انبار هدایت می شود.

دستگاه تمام اتوماتیک برای تولید فرش لاستیکی

برای تولید کفپوش لاستیکی با دستگاه تمام اتوماتیک، ابتدا در مرحله اول خمیر مایه لاستیک را در دستگاه مخلوط کن می ریزند که توسط تسمه نقاله به آسیاب مخلوط کن وارد می شود. در مرحله دوم وارد دستگاه خنک کننده می شوند و از حرارت آن می کاهند و مجددا وارد آسیاب مخلوط کن شده و شمار لاستیکی انجام می شود، پس از آن دوباره کاهش دما صورت می گیرد. سپس وارد رول خرد کن شده و در نهایت توسط دستگا پرس لاستیک فرش که دارای قالب های متفاوت می باشند به محصول نهایی تبدیل می گردند.

روش های مختلف گرمایش

گرمایش با برق
گرمایش با بخار
گرمایش با هدایت نفت

پروسه تولید کفپوش

در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻔﭙﻮش, ﮔﺮاﻧﻮل های ﻻﺳﺘﯿﮑﯽ ﺑﺎ ﭼﺴﺐ ﭘﻠﯽ ﯾﻮرﺗﺎن و رﻧﮓ در ﻣﺨﻠﻮط ﮐﻦ ﻫﺎ , ﺗﺤﺖ زﻣـﺎﻧﯽ ﻣﺸﺨﺺ و ﺑﺎ ﻓﺮﻣﻮﻟﻬﺎی ﺧﺎص ﻣﺨﻠﻮط ﺷﺪه و ﺳﭙﺲ ﻣﺨﻠﻮط ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه ﺑﺎ ﺟﺮﻣﯽ ﻣﺸﺨﺺ (ﺿﺨﺎﻣﺖ ﮐﻔﭙﻮش ﺗﻮﻟﯿﺪی) در ﻗﺎﻟﺒﻬﺎی ﻣﻮﺟﻮد رﯾﺨﺘﻪ ﺷﺪه و در ‫ﭘﺮس ﮔﺮم ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ و در ﻓﺸﺎر و دﻣﺎی ﻣﺸﺨﺼﯽ ﭘﺨﺘﻪ ﻣﯽ ﮔﺮدﻧﺪ. در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﭘﺮﺳﻬﺎ ﺗﺨﻠﯿﻪ و ﻣﺤﺼﻮل ﺑﻪ اﻧﺒﺎر ﻫﺪاﯾﺖ ﻣﯽ ﮔﺮدد.‬‬‬‬‬‬
خمیر مایه لاستیک در دستگاه مخلوط کن آماده می شود که توسط تسمه نقاله به آسیاب مخلوط کن وارد می شود و توسط دستگاه خنک کننده از حرارت آن کاسته می شود دوباره وارد آسیاب مخلوط کن شده و شمار لاستیکی انجام می شود بعد از آن دوباره کاهش دما صورت میگیرد سپس وارد رول خرد کن شده و نهایتا توسط دستگاه پرس لاستیک فرش که دارای قالب های متفاوت می باشد به محصول نهایی تبدیل می شود. برای تهیه گرانول های لاستیکی در این طرح از بازیافت لاستیک خودرو استفاده میشود.به این صورت که ابتدا لاستیک به دستگاه خورد کن منتقل شده و به قطعات یک سانتی تبدیل می شوند و سپس پس از عبور از دستگاه مگنت قطعات فلزی آن جدا شده و سپس عملیات جدا سازی الیاف انجام شده و به دستگاه آسیاب ثانویه هدایت می شود و پودر لاستیک تولید می شود.

وضعیت واحد های فعال تولید کفپوش لاستیکی (کفپوش گرانولی)

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کفپوش لاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید کفپوش لاستیکی (کفپوش گرانولی)

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کفپوش لاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات کفپوش لاستیکی (کفپوش گرانولی)

نمودار واردات و صادرات کفپوش لاستیکی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید کفپوش لاستیکی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)