طرح تولید کف کاذب

همانطور که می دانید برای پوشش کف ساختمان و زیباسازی آن از کفپوش های مختلفی استفاده می شود که هر کدام ویژگی ها و زیبایی خاص خود را دارند. برای مثال پارکت چوبی یکی از بهترین پوشش هایی است که در دکوراسیون به سبک روستیک خودنمایی کرده و حسی گرم و دوست داشتنی به فضا می بخشد. تمام کفپوش ها با استفاده از چسب یا پیچ و مهره مستقیماً بر روی کف نصب می شوند اما کف کاذب کمی متفاوت بوده و به دلیل قابلیت های منحصر بفرد خود با نام کف مرتفع یا کف متحرک شناخته شده است.

کف کاذب با استفاده از پایه های مرتفع بر روی سازه آماده نصب می شود. این کفپوش سطحی با ارتفاع برای تردد افراد فراهم می نماید و گزینه ای ایده آل برای پوشش سیم ها و کابل های ارتباطی به شمار می آید. اجزای این کف یکسری قطعات پیش ساخته هستند که بر روی کف اصلی قرار گرفته و تاسیسات را پنهان می کنند، از این رو در اماکن و ساختمان های مختلف کاربرد دارد. در فاصله بین کف کاذب و کف اصلی ممکن است لوله های آب گرم یا آب سرد، سیم برق، تجهیزات تهویه هوا، کابل های مخابرات و سایر منصوبات برقی و مکانیکی عبور داده شوند که با اجرای کفپوش مرتفع امکان دسترسی و یا تعمیر آن ها وجود خواهد داشت.

هدف از نصب کف کاذب ایجاد یک فضای خالی در زیر کف به منظور پوشش تاسیسات برقی و مکانیکی و امکان دسترسی راحت به آن ها است. این محصول به دلیل ایمنی با استفاده از تایل های فلزی ساخته شده و بر روی پایه هایی که فواصل موازی دارند محکم می شوند. لازم به ذکر است که این تایل ها را می توان جا به جا نمود و ارتفاع کف را نیز تنظیم کرد. فاصله زیر کف به حدی است که افراد می توانند وارد آنجا شده و تاسیسات را تعمیر نمایند.
اجزای کف کاذب
پایه:

یک ساختار پشتیبانی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای کف کاذب است.
ارتفاع پایه ها، اندازه فضای خالی بین کف اصلی و کف کاذب را تعیین میکند.

همانطور که اشاره شد این ارتفاع با توجه به میزان ارتفاع تجهیزاتی که قرار است زیر کف قرار بگیرند مشخص میگردد.

استرینگر:

استیرینگر یا خطکش با هدف حفظ موقعیت پایه های نصب شده بر روی کلاهک پایه قرار میگیرد .

در بعضی از مدل های کف کاذب علاوه بر حفظ فواصل بین پایه ها بستر مناسبی برای قرار گیری پنل کف بر روی ساختار سیستم زیر سازی را فراهم میکند.

پنل :

سطح رویی سیستم کف کاذب ، پنل نامیده میشود و با توجه به جنس پنل ها اسم کف-کاذب مشخص میشود.

برروی این پنل ها میتوان با توجه به محیطی که مورد استفاده قرار میگیرند از کف پوشهای مختلف استفاده کرد.

ویژگی های سیستم کف کاذب

پنل های کف کاذب اغلب در ابعاد ۶۰*۶۰ تولید میشوند.

این پنل ها ممکن است از یک هسته چوب خورد شده تشکیل شده باشند یا با فولاد دسته بندی شده باشند .

و یا با پوشش هایی مانند چوب یا سنگ ساخته شده باشند.

برروی بعضی پنل های کف کاذب میتواند حفره هایی جهت عبور وگردش هوا وجود داشته باشد.

میزان این حفره هاو شکل ظاهری آنها میتواند با توجه به نیاز پروژه متفاوت در نظر گرفته شود.

این مدل از کف کاذب ، کف-کاذب سوراخدار نامیده میشود که اغلب در مراکز داده و اتاق سرور برای استفاده از سیستم تهویه هوا، جلوی رکها استفاده میشود.

ارتفاع:

ارتفاع سیستم کف کاذب متغیر است ، این ارتفاع با استفاده از پایه ها ایجاد میشود و با توجه به میزان و حجم کابل ها و سایر سرویس هایی که در زیر کف-کاذب قرار میگیرند،تعیین میگردد.

سیستم کف-کاذب اجازه میدهد تا انعطاف پذیری بالایی در طراحی ساختمان داشته باشیم،

زیرا این پنل ها قابلیت جابجایی و تعویض دارند و هر زمان که نیاز باشد میتوان آنها را تغییر داد و ظاهر جدیدی را به محیط بخشید.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کف کاذب

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کف کاذب : ۲۷۳۲۳۱۲۳۰۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کف کاذب

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

کاربردهای کف کاذب

اتاق‌های سرور، دیتاسنتر، اتاق‌های برق، آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های مانیتورینگ بیشترین مکان‌هایی هستند که از کف کاذب استفاده می‌شود.

جنس کف کاذب چیست؟

پوشش های کف کاذب کفپوش های متنوعی از جمله کفپوش های صنعتی و آنتی استاتیک در انواع PVC و لمینت های H.P.L ،پارکت،موکت و … می باشد که در برابر سایش،حریق و ضرب دیدگی دارای مقاومت بالا می باشند.

وضعیت واحد های فعال تولید کف کاذب

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کف کاذب در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات کف کاذب

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

انواع کف کاذب
کف کاذب آلومینیومی

این نوع کف همانطور که از نامش پیداست از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود و تولید آن به روش ریخته گری باعث افزایش تراکم و مقاومت فشاری این محصول شده است. زیبایی، ظرافت، وزن سبک و تنوع طراحی کف آلومینیومی استفاده از این کفپوش را رواج داده است.

از جمله انواع کف کاذب آلومینیومی می توان موارد زیر را نام برد:

کف کاذب آلومینیومی با روکش HPL
کف کاذب آلومینیومی با روکش پی وی سی
کف کاذب آلومینیومی با روکش پی وی سی آنتی استاتیک
کف کاذب آلومینیومی با روکش موکت

مزایا کف کاذب آلومینیومی

تایل کف کاذب آلومینیومی وزن بسیار سبکی دارد و بار مرده بر ساختمان وارد نمی کند، از این رو در طبقات بالا از این نوع کفپوش استفاده می شود.
آلومینیوم ماده ای قابل بازیافت است. چنانچه پس از چند سال تصمیم به تعویض کف ساختمان گرفتید می توانید مواد اولیه آن را بازیافت کنید.
این کفپوش متحرک به دلیل مقاومت در برابر رطوبت دچار زنگ زدگی نمی شود، از این رو می توان آن را در مناطق مرطوب و شرجی نصب نمود.

معایب کف کاذب آلومینیومی

این نوع کف از مقاومت لازم در برابر بارهای گسترده یا متمرکز سنگین برخوردار نیست.
قیمت کف کاذب آلومینیومی به نسبت نمونه فولادی گران تر است.
در صورت عدم نصب دقیق تایل ها، کف لق به نظر می رسد و افراد هنگامی که روی آن راه می روند حس می کنند زیر پایشان خالی است.
کف کاذب فولادی
این نوع کف در مقایسه با نمونه آلومینیومی از مقاومت بالاتری برخوردار است، از این رو در محیط های پر تردد و یا محیط های که کف آن ها باید بار بیشتری تحمل کند استفاده می شود. تایل های این کفپوش با استفاده از رنگ های کوره ای و اپوکسی روکش می شوند تا در برابر حرارت و رطوبت مقاوم شوند. کف کاذب فولادی در دو نوع زیر اجرا می شود:

کف کاذب فولادی توپر

در این نمونه، فضای بین دو تایل با استفاده از موادی نظیر آلومینا، پلی اتیلن، کامپوزیت، سیمان سبک و فرمالدئید پر می شود، به همین دلیل مقامت و استحکام کف افزایش پیدا می کند.

کف کاذب فولادی توخالی

نمونه توخالی هنگامی که وزن ساختمان حائز اهمیت است و نباید بار اضافی بر آن وارد شود استفاده می شود.

انواع کف کاذب فولادی شامل موارد زیر می باشند:

کف کاذب فولادی توخالی با روکش موکت
کف کاذب فولادی توخالی با روکش PVC آنتی استاتیک
کف کاذب فولادی توخالی باروکش پی وی سی معمولی
کف کاذب فولادی توخالی با روکش HPL آنتی استاتیک
کف کاذب فولادی تو خالی بدون روکش
کف کاذب فولادی توپر با روکش پی وی سی آنتی استاتیک
کف کاذب فولادی توپر با روکش اچ پی ال آنتی استاتیک
کف کاذب فولادی توپر با روکش موکت
کف کاذب فولادی توپر با روکش پی وی سی معمولی
کف کاذب فولادی توپر بدون روکش

کف کاذب اتاق سرور

در اتاق های سرور که مجموعه ای از سرورها و تجهیزات متعلق به آن ها قرار دارند به منظور نگهداری و پوشش کابل ها و تجهیزات کامپیوتری از کف کاذب استفاده می شود. کف کاذب مناسب ترین گزینه برای مراکز داده و اتاق های سرور می باشد، در واقع یکی از بخش های اتاق سرور، کف آن است که باید به صورت استاندارد اجرا شده و فضایی مناسب برای حجم انبوهی از کابل ها و سیستم ها قراهم نماید. اصولاً روکشی که برای این نوع کف انتخاب می گردد، آنتی استاتیک است زیرا می تواند الکتریسیته را به سیستم ارت انتقال دهد. همچنین روکش های اچ پی ال نیز بدین منظور مناسب اند.

مزایا

این کف کاذب، یک محیط ایمن برای پرسنل فراهم می نماید.
کابل های برق به راحتی با استفاده از آن مدیریت می شوند.
جریان هوا به خوبی در فضای زیر آن توزیع می گردد.
این کفپوش، وزن سنگین را به طور موازی توزیع می نماید.
کف کاذب از خطوط داده پشتیبانی می کند.
نصب آن امکان دسترسی آسان به لوله ها و کابل ها را فراهم می نماید.
پس از اجرای آن، اتاق زیباتر شده و کابل ها و خطوط از نظر پنهان می شوند.

کف کاذب گراویسی

این نوع کف قابل استفاده در فضاهای مرطوب و یا خشک است و از روکشی بسیار مقاوم در برابر رفت و آمد برخوردار است. کف گراویسی با مقاومت های مختلف در ابعاد و ضخامت های متنوع تولید می شود. روکش این محصول مقاومت آن را در برابر مواد اسیدی و شیمیایی بالا برده، از این رو به راحتی می توان آن را در محیط های صنعتی نصب نمود.

از جمله انواع کف کاذب گراویسی به شرح زیر می باشند:

کف کاذب گراویسی آنتی استاتیک
کف کاذب گراویسی گرانیتی
کف کاذب گراویسی کانداکتیو
کف کاذب گراویسی پی وی سی آنتی استاتیک
کف کاذب گراویسی پی وی سی معمولی

قیمت کف کاذب

کف کاذب در انواع مختلف تولید و اجرا می شود و قیمت آن به نوع تایل ها، ارتفاع، مقاومت، کیفیت و ضخامت کف بستگی دارد. همسو با پیشرفت هایی که در حال حاضر در دنیای مدرن صورت گرفته، کیفیت این نوع کف نیز ارتقاء پیدا کرده و علاوه بر اینکه محصولی کاربردی به شمار می آید، زیبایی کف را نیز تضمین می کند.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.

در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)