طرح تولید کنسانتره ی آب انگور

کنسانتره یا افشره به معنای آب میوه ی طبیعی تغلیظ شده است که فایده ی تولید آن در این است که با حذف آب، وزن ماده غذایی کاهش یافته و بنابراین حمل و نقل آن راحت‌تر و با صرف هزینه ی کمتر صورت می‌گیرد، به علاوه کنسانتره را به راحتی در هنگام مصرف با اضافه نمودن حلال (معمولاً آب) و شکر، به حالت اولیه ی خود برگردانده و مصرف می‌کنند. این قابلیت احیای مجدد میوه (Revive) بدون کم شدن خواص میوه(در این جا انگور مدنظر ما است) که به وسیله ی کنسانتره مهیا می شود سبب استفاده ی بالا از آن در صنعت آبمیوه سازی شده است. سهولت نگهداری کنسانتره به دلیل حجم کمتر آن نسبت به آب میوه است و این که با این کار آب میوه ی با کیفیت در تمام فصول سال ، حتی فصل هایی که خود میوه موجودنیست به دست خواهد آمد. از جمله دیگر مشخصات کنسانتره می‌توان به شفافیت، نداشتن ناخالصی و وزن حجمی بیشتر آن نسبت به آبمیوه اشاره کرد.

معرفی کاربردهای کنسانتره 

کنسانتره تغلیظ شده به عنوان یک فرآورده غذایی آماده جهت رفع تشنگی و تقویت بدن از طریق رساندن انواع ویتامین های لازم کاربرد دارد. مصرف انواع آب میوه به عنوان یک نوشیدنی کاربرد فراوانی دارد مصرف آب میوه ها بدلیل دارا بودن انواع ویتامین ها برای بدن مفید است زیرا همیشه امکان استفاده ازمیوه های تازه وجود ندارد ولی آب میوه ها در بسته بندی های مختلف در طول فعالیت روزانه قابل استفاده هستند. بعلاوه انواع شربت های میوه نیز به عنوان یک نوشیدنی متداول سرو میشود. مصرف عمده کنسانتره در صنایع آب میوه و نوشابه سازی است .

انگور

انگور یکی از میوه‌های لذیذ و پرطرفدار تابستانی است که به خاطر داشتن خواص فراوانی از آن به میوه بهشتی یاد می‌شود. این میوه از لحاظ تنوع و خواص موجود در آن بسیار منحصر به فرد است و بیش از ۶۰۰ نژاد از آن در دنیا وجود دارد. کشور ایران دهمین تولیدکننده انگور دنیاست. انگور شامل ویتامین های A و B و C و البته منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین نیز می‌باشد.

فروش کنسانتره انگور

کنسانتره انگور قرمز شانی برای مصارف مختلف صنایع تبدیلی میوه در ایران انجام می گیرد. از بهترین انواع کنسانتره انگور سیاه، برای فروش داخلی و صادرات کنسانتره انگور آماده خدمت گذاری هستیم. صادرات کنسانتره انگور به سایر کشورها از مبدأ کارخانه به صورت بشکه ای با بسته بندی اسپتیک و با کانتینر یخچال دار انجام می شود.

کد آسیک مرتبط با صنعت تولید کنسانتره ی آب انگور

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد ایسیک کنسانتره ی آب انگور : ۱۵۴۹۴۱۲۴۸۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کنسانتره ی آب انگور

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی کنسانتره ی آب انگور : ۲۰۰۹۴۹۱۰

تولید کنسانتره ی آب انگور

حمل میوه های تازه ی اولیه (دراینجا انگور) ، خرد شدن و حرارت‌دهی مقدماتی و پرس کردن انگور برای جداسازی آب انگور از لرد انگور و در ادامه پاستوریزه کردن و خنک‌سازی و عبور آن از صافی های مخصوص، و سپس انتقال به دستگاه‌های خلاء برای تغلیظ ، مراحل تولید کنسانتره هستند.

احیای دوباره ی انگور ، تولید آب انگور ، پر کردن و بسته بندی

کنسانتره ی حاصل در مرحله ی قبل را با طرح اختلاط زیر نظر کارشناسان تولید با آب و شکر مخلوط می کنند. آب‌میوه ی حاصل را پس از عبور از صافی های مخصوص وارد پاستوریزاتور کرده و در دمای مناسب پاستوریزه می کنند. آب میوه ی پاستوریزه شده بلافاصله به طرف پرکن منتقل شده و به صورت داغ در پاکت‌های آلومینیومی موسوم به دوی پک پر شده و پس از دربندی بلافاصله در حوضچه ی آب سرد خنک شده و پس از کارتن‌گذاری به انبار منتقل میشوند.اکنون آب انگوری با کیفیت به دست آمده که بخش زیادی از خواص انگور تازه ی طبیعی را کمامان داراست و به وسیله ی بخش فروش بین فروشگاه ها و سوپر مارکت ها توزیع می شود.

وضعیت واحد های فعال تولید کنسانتره ی آب انگور

در نمودار زیر تعداد واحدهای فعال تولید کنسانتره ی آب انگور در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات کنسانتره ی آب انگور

جدول واردات و صادرات کنسانتره ی آب انگوردر کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

ضرورت اجرای طرح تولید کنسانتره ی میوه(آب انگور)

کنسانتره ی میوه ی انگور که جهت ساخت آبمیوه به کار می رود به دلیل حجم کمتر آن نسبت به خود آبمیوه شرایط نگهداری مناسب‌تری دارد.با توجه به نیاز و رغبت عمومی مردم به آبمیوه ها و میزان جمعیت در کشور بازار خوبی را می‌توان برای راه اندازی خط تولید آبمیوه به خصوص آب انگور به علت طعم و خواص خاص آن پیش‌بینی کرد. به علت شفافیت، نداشتن ناخالصی ، وزن مخصوص بالا و نگهداری آسان حجم بالایی از کنسانتره و در دسترس بودن آن درتمام فصول سال ، استفاده از آن برای تولید آبمیوه می تواند هم برای تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان شرایط مناسبی را فراهم آورد. به نظر می آید با گذر زمان در طول چند سال آینده رغبت عمومی به سمت مواد خوراکی هیجان انگیز این چنینی به طور دائمی افزایش یابد و کشش بازار به پذیرش این محصولات بالا رود.در کنار بازار فروش داخلی آبمیوه هایی از قبیل آب انگور ، بازار صادرات این محصولات به کشورهای با قوانین واردات و صادرات آسان تر هم می تواند به موازات بازار داخلی در جریان باشد.

بازار هدف کنسانتره میوه
  بازار داخلی در ابتدا و اما در مورد بازار خارجی باید توجه داشت که آب میوه جزء محصولات غذایی میباشد که دارای استاندارهای سخت خوراکی در اروپا و آمریکا بوده و رعایت کردن اینگونه استاندارها در بدو تولید دارای هزینه زیادی میباشد، لذا پیشنهاد میشود در ابتدای تولید، صادرات به کشورهایی که دارای تعرفه های گمرکی آسان تری هستند، مدنظر قرار گیرد.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید کنسانتره ی آب انگور

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز :  ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)