طرح تولید کولر آبی سلولزی پلیمری

امروزه یکی از جدیدترین و به روزترین سیستم های سرمایشی که برای برآوردن نیازهای سرمایشی ساختمانها تولید می شود، کولر صنعتی سلولزی پلیمری است. همان طور که از نام این نسل از سیستم های خنک کننده مشخص است، با توجه به میزان هوادهی و ظرفیت، این سیستم برای کاربردهای تجاری و صنعتی و نیز استفاده در سالن های بزرگ تولیدی بسیار مفید هستند. یکی از مزایای کولر صنعتی پلیمری همین است که در چنین فضاهایی هوای خنک و مطبوعی ایجاد می کند.
این مدل از کولر، به دلیل حذف قطعات مکانیکی نظیر پولی، تسمه، محفظه‌ی حلزونی و یاتاقان ها نیاز به سرویس و نگهداری نداشته و با توجه به بدنه پلیمری فاقد هرگونه صدا و لرزش می باشد.
بدنه ی پلیمری دستگاه علاوه بر کاهش وزن چشمگیر دستگاه، در برابر شرایط جوی و تابش مستقیم نور خورشید، مقاومت بسیار بالایی دارد. بستر پد سلولزی، از مرغوبترین سلولز موجود تهیه شده است که لایه خارجی آن آغشته به لمینت ضد رسوب جهت افزایش راندمان و بهره وری بالا می باشد و در نواحی که سختی آب بالا باشد با توجه به وجود پمپ تخلیه که به صورت اتوماتیک اقدام به تخلیه آب تشت و آبگیری مجدد می نماید، می توان با خیالی آسوده در دوره طولانی مدت، از آن استفاده نمود. با توجه به پلتفرم خاص فن آکسیال ، می توان در هر دو جهت دمش و مکش از این مدل از کولرها استفاده نمود. قابلیت تغییر دور که باعث تنظیم حجم هوادهی دقیق این کولرها می باشد، باعث آسایش و راحتی هر چه بیشتر شده است.
این نسل از کولرها در مدل های بالازن، پایین زن و روبروزن ارائه می شود و دارای خروجی با سطح مقطع گرد و چهارگوش جهت اتصال به سیستم کانال کشی بی نیاز از واسط یا برزنت ساخته می شود. به منظور تسهیل در حمل و نقل و عبور از مکان های با عرض کم جهت نصب در پشت بام یا تراس، این مدل از کولرها در مدل دمونتاژ نیز موجود بوده و شامل دو پک بسته بندی شده مستقل می باشد، که با توجه به نقشه مونتاژ که همراه با دستگاه ارسال میشود، می توان در کمترین زمان ممکن و به راحتی آن را مونتاژ و آماده به کار نمود.
کولر سلولزی علاوه بر قدرت خنک کنندگی بیشتر به علت استفاده از پد سلولزى به جای پوشال مانع انتقال قارچ و باکترى به داخل محیط منزل می گردد .
پد سلولزی دارای ساختار یکنواخت است که موجب ایجاد سطح تماس بسیار بزرگی بین آب و هوا می شود . به طور مثال یک متر مکعب از این پد معادل ۶۶۰ متر مربع سطح واسطه تبخیری است . پد سلولزی دارای قدرت جذب آب است و مانند کاغذ خشک کن می تواند آب را به خود جذب کرده ، در مقابل هوا مرطوب باقی بماند . هوای گرم و خشک با عبور از پد سلولزی حرارت خود را به آب داده تا به طور کامل تبخیر شود و هوای خنک و مطبوع بوجود آید . فرایند تبخیر در پدهای سلولزی موجب تولید بخار آب خالص می شود که فاقد آلودگی ها و مواد معدنی است .
قریبا تمام ویژگی‌های کولرهای آبی سلولزی مانند کولرهای آبی پوشالی است. با این تفاوت که در این کولرها به جای پوشال از پدهای سلولزی متراکم استفاده شده است. مزیت پدهای سلولزی به پوشال‌ها هم این است که نیاز به تعویض سالیانه ندارند و می‌توان حدود ۴-۳ سال از هر پد برای یک دستگاه کولر استفاده کرد. مزیت دیگر این پدها آن است که به دلیل تراکم بالا، اجازه ورود گردوغبار و ذرات ریز را به درون پروانه موتور و درنهایت هم محیط خانه نمی‌دهند.

نحوه عملکرد کولر صنعتی سلولزی پلیمری

نحوه عملکرد کولر صنعتی سلولزی پلیمری مانند ساید کولرهای آبی با استفاده از تبخیر آب است (Evaporative Cooler). هوای گرم محیط در تماس با پدهای مرطوب کولر گرمای خود را به آب داده و خنک می شود و سبب تبخیر آب می شود. در این سیستم، آنتالپی تبخیر بالای آب فاکتور اساسی کارکرد سیستم است چرا که سبب خنک سازی هوای گرم تا دمای پایینی می شود.

جنس بدنه کولر صنعتی سلولزی پلیمری

با توجه به این که بدنه این سیستم های سرمایشی تبخیری از پلیمر ساخته شده، مقاومت (Resistance) بدنه در برابر آب و سایر فاکتورهای محیطی بسیار بالاتر از کولر های معمولی است. در کولرهای آبی معمولی با بدنه فلزی معمولا بدنه پس از مدتی در تماس با اب دچار پوسیدگی می شود. اما جنس پلیمری بدنه این کولرها سبب افزایش عمر مفید دستگاه شده است. به علاوه، می نمی توان زیبایی ظاهری و وزن پایین این بدنه ها را فراموش کرد.

 

مزایا و قابلیت های سوپر کولر پلیمری سلولزی نیرو تهویه البرز

۱- اولین تولید کننده کولر با بدنه‌ی تماما پلیمری که باعث طول عمر بالا، عدم پوسیدگی قطعات ، عدم جذب حرارت و افزایش راندمان کولر می‌گردد
۲- دارای فلوتر (سطح سنج) برای جلوگیری از کارکرد پمپ آب در صورت قطع جریان آب
۳- دارای پمپ تخلیه اتوماتیک آب سخت به منظور افزایش طول عمر پنل های تبخیری و افزایش راندمان
۴- کاهش استهلاک دستگاه به دلیل عدم استفاده از شفت، توربین، تسمه و فولی در نتیجه کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری
۵- انتخاب سیستم از نوع بالا زن یا پایین زن با فن محوری آکسیال به درخواست مشتری
۶- دارای سنسور نمایشگر دمای آب کولر
۷- دارای سیستم دور معکوس برای اگزاست هوای داخل
۸- دارای ۱۲ ظرفیت هوادهی با استفاده از سیستم اینورتری ( قابل تنظیم توسط کاربر) ودارای ریموت کنترل که باعث کاهش مصرف فوق العاده ای می‌گردد
۹- دارای دو مدل خروجی برای اتصال به کانال ( گرد – مربع)
۱۰- دارای سیستم تایمر الکترونیکی برای کاهش مصرف انرژی
۱۱- ۳۰% افزایش راندمان تبخیر نسبت به کولرهای آبی متداول
۱۲- استفاده از ۴ پنل سلولزی به جای ۳ پنل سلولزی که باعث خنکی بیشتر می گردد
۱۳- استفاده از پد سلولزی ۱۰ سانتی متر برای جذب آب بیشتر استحکام بیشتر نسبت به پوشال و راندمان تبخیر بسیار بالاتر
۱۴- پاسخگویی کولرهای سلولزی پلیمری نیرو تهویه البرز تا دمای ۴۰ درجه سانتیگراد در حالی که در کولرهای پوشالی تا دمای ۳۷ درجه پاسخگو می باشد
۱۵- کاهش انتقال باکتری های مضر تنفسی به علت عدم انتقال قطرات آب تبخیر نشده در مسیر جریان هوا
۱۶- کاهش عبور گرد و غبار به داخل محیط
۱۷- دارای سیستم آبریز خاص برای پخش آب بسیار یکنواخت بر روی پنل پد سلولزی و عدم ایجاد ناحیه خشک
۱۸- دارای یکسال گارنتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش
۱۹- سطح تماس بسیار بیشتر پد با هوای ورودی به داخل کولر
۲۰- صدای کم، صرفه جویی در انرژی و کارایی بالا

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کولر آبی سلولزی پلیمری

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کولر سلولزی پلیمری ۲۹۳۰۵۱۲۴۵۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کولر آبی سلولزی پلیمری

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید کولر آبی سلولزی پلیمری

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کولر آبی سلولزی پلیمری در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید کولر آبی سلولزی پلیمری

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۱ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)