طرح تولید کیسه تخلیه کلوستومی

طرح تولید کیسه کلستومی

اگر روده دچار بیماری یا جراحت شده باشد، ممکن است نیاز به زمان برای بهبودی داشته باشد، یا ممکن است لازم باشد برداشته شود. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است برای بیمار یک زخم استومی ایجاد کنند. با ایجاد استومی مواد دفعی روده های از طریق این مسیر دفع میشوند. برای ایجاد استومی، بخشی یا کل روده بزرگ برداشته میشود. جراح یک قطعه از روده را از طریق شکاف کوچکی از شکم بیمار بیرون می آورد. این دهانه را استوما می نامند. استوما در روده بزرگ کولوستومی و در روده کوچک ایلئوستومی نامیده میشود. مواد دفعی بدن به جای مقعد از استوما عبور میکند. یک کیسه یکبار مصرف روی استوما قرار میگیرد تا مواد زائد بدن را جمع کند. هزاران نفر در هر سنی، گروه و اقشار مختلف اجتماعی دارای زخم استومی هستند. برای بسیاری از افراد، این روند زندگی آنها را نجات داده است. بیشتر آنها سالم و مثمر ثمر هستند. پس از عمل کولوستومی بیشتر روده هنوز وجود دارد. تقریباً به همان میزان طبیعی مواد مغذی جذب خواهد شد و مدفوع غلیظ خواهد بود. اگر ایلئوستومی تعبیه شود دیگر کولون وجود ندارد. بیمار مواد مغذی را جذب خواهد کرد، اما باید الکترولیت ها را با آنچه میخورد و مینوشد جایگزین کند. مدفوع ایلئوستومی غالباً رقیق است.

کیسه کلستومی چیست؟

مواد دفعی که از استوما خارج می‌شود، در کیسه‌ای که مخصوص استومی می‌باشد جمع می‌شود. چرا که فرد استومیت هیچ گونه اختیاری در دفع ندارد و خروج مدفوع از استوما غیر ارادی است. کیسه استومی از طریق چسب پایه به پوست اطراف استوما می‌چسبد و محتویات روده را در خود نگه می‌دارد.
سیستم کیسه گذاری استومی یا کیسه کلستومی، یک وسیله پزشکی به صورت اندام مصنوعی است که مدفوع و فضولات بدن را از طریق یک سیستم زیست شناختی انحراف یافته طی جراحی (قولون، انتهای روده کوچ، مثانه) و ایجاد یک استوما، به بیرون از بدن تخلیه می کند.سیستمهای کیسه گذاری اکثرا در مورد زیر کاربرد دارند:
لوله گذاری هدایت ادرار به بیرون از بدن، لوله گذاری به انتهای روده کوچک، و کلستومی.

کیسه کلستومی

از دیدگاه مراقبت از زخم، مهمترین قسمت سیستم کیسه برای استومی، مانع پوستی است. مانع پوستی زخم را از مواد خروجی محافظت می کند و باعث می شود که کیسه به پوست متصل شود.

چگونه کیسه کلستومی را انتخاب کنم؟

کیسه به معنی محصولاتی است که برای جمع آوری مدفوع یا ادرار استفاده می شوند. مانع پوستی حاوی مواد چسبنده ای که باعث چسبیدن کیسه ی نگه دارنده به پوست می شود. این سیستم باید یک مهرو موم مناسب را به وجود آورد و از پوست اطراف استوما مراقبت کند.

چگونه باید کیسه کلستومی خود را تغییر دهم؟

نوع کیسه ای که می پوشید و اینکه چه زمانی نیاز به تغییر آن دارید بستگی دارد به
Whoops! It looks like you forgot to specify your html tag. نوع استوما
Whoops! It looks like you forgot to specify your html tag. محل استوما
Whoops! It looks like you forgot to specify your html tag. نوع مواد تخلیه شده

استفاده از نوع مناسب کیسه کلستومی و قرار دادن آن بطور صحیح، بر مدت زمان استفاده و زمان تعویض کیسه نیز علاوه بر موارد زیر تاثیر می گذارند:
Whoops! It looks like you forgot to specify your html tag. سطح فعالیت
Whoops! It looks like you forgot to specify your html tag. شکل بدن
Whoops! It looks like you forgot to specify your html tag. میزان تعریق
مدت زمانی که شما قادر به پوشیدن یک کیسه هستید، به شما و نوع استومای شما بستگی دارد. بعضی از افراد می توانند ۳ تا ۷ روز کیسه استوما را تعویض نکنند اما بعضی دیگر نیاز به تعویض روزانه کیسه دارند. در صورت مشاهده نشتی از کیسه یا التهابات و خارش پوستی، کیسه باید در اسرع وقت تعویض گردد.

هدف از استفاده از کیسه کلستومی چیست؟

در درجه اول می توان گفت استفاده از کیسه های مخصوص استومی می تواند ترشحات خروجی از استوما را مدیریت کند ، همچنین از استوما و پوست های اطراف آن محافظت می کند و بو و گاز خروجی از استوما را کنترل می کند . در نتیجه باید گفت استفاده از کیسه استومی سبب راحتی و اطمینان استومیت می گردد. انتخاب کیسه ،بنا بر تشخیص فرد می باشد و بهتر است پس از استفاده از محصولات مختلف این انتخاب انجام شود .

طرح تولید کیسه تخلیه کلستومی
انواع کلستومی

هر جراحی منحصر به فرد است و دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است به کولوستومی نیاز داشته باشید. روده بزرگ اندام طولانی است، بنابراین به بخش هایی تقسیم می شود که هر کدام دارای نام های پزشکی هستند. چهار نوع کلستومی بر اساس محل تشریح در روده بزرگ نامگذاری شده اند:
کلستومی صعودی : از قسمت صعودی روده بزرگ ساخته می شود. کولوستومی صعودی معمولاً در قسمت پایین تا وسط سمت راست شکم قرار دارد. خروجی اغلب مایع تا نیمه مایع است و گاز رایج است.
کلستومی عرضی : از قسمت عرضی کولون ساخته می شود. کولوستومی عرضی معمولاً در مرکز شکم بالای ناف قرار دارد. خروجی اغلب مایع تا خمیری است و گاز رایج است.
کلستومی نزولی : از قسمت نزولی روده بزرگ ساخته می شود. کولوستومی نزولی معمولاً در سمت چپ پایین شکم قرار دارد. خروجی ممکن است به قوام شکل گرفته خمیری باشد و گاز رایج است.
کلستومی سیگموئید : از کولون سیگموئید ساخته می شود. کولوستومی سیگموئید معمولاً در قسمت پایین سمت چپ شکم قرار دارد. خروجی معمولاً خمیری به قوام شکل گرفته است و گاز رایج است.

تقاضای جهانی کیسه کلستومی قرار است از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ رشد ثابتی را با ۳.۵٪ CAGR تجربه کند که از ارزش بازار حدود ۱.۶۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. طبق پیش بینی های Persistence Market Research، کیسه های زهکشی کولوستومی سهم قابل توجهی از ۶۰ را دارند. درصد در بازار جهانی بازار کیسه کلستومی تقریباً ۵۶ درصد از سهم بازار جهانی مراقبت از استومی را به خود اختصاص داد که ارزش آن در سال ۲۰۲۰ به ۲.۸ میلیارد دلار آمریکا رسید .

اندازه بازار کیسه های تخلیه استومی (۲۰۲۰)۱.۵۷ میلیارد دلار آمریکا
فروش پیش بینی شده کیسه های تخلیه استومی (۲۰۳۱)۲.۲۹ میلیارد دلار آمریکا
رشد بازار جهانی (۲۰۲۱-۲۰۳۱)۳.۵٪ CAGR
سهم ۵ کشور برتر۵۸%

 

تجزیه و تحلیل فروش کیسه کلستومی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در مقابل چشم انداز بازار برای سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱

بازار جهانی کیسه کلستومی در ۵ سال گذشته با ۲٪ CAGR گسترش یافته است. با شیوع رو به رشد بیماری های مزمن در میان جمعیت سالمندان، تقاضای محصول کیسه های تخلیه استومی در چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
تعداد بیماری های مزمنی که نیاز به مدیریت پزشکی در بیمارستان ها و همچنین در مراکز مراقبت در منزل دارند در سراسر جهان در حال افزایش است. اینها به جراحی هایی مانند کولوستومی، ایلئوستومی، اوروستومی و استفاده از کیسه های تخلیه یکبار مصرف یا کیسه های زهکشی چند منظوره نیاز دارند. همه این عوامل تأثیر مثبتی بر بازار محصولات مراقبت از استومی دارد.

کیسه کلستومی عمدتاً برای جمع‌آوری ادرار یا مدفوع پس از جراحی، بسته به نوع جراحی که بیمار تحت آن قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. بیماری های مزمن مانند سرطان، بیماری التهابی روده، کولیت اولسراتیو، ترومای کولورکتال و غیره نیاز به استفاده از کیسه کلستومی برای مدت طولانی تری دارند. این امر به طور مثبت بر چشم انداز تقاضای لوازم جانبی پزشکی برای مدیریت استومی، مانند کیسه های تخلیه چند لایه و کیسه های زهکشی بسته، تأثیر می گذارد.

افزایش سرمایه گذاری در بخش مراقبت های بهداشتی در اقتصادهای نوظهور، تغییر قابل توجه ارزش در بخش مراقبت های بهداشتی که منجر به سرمایه گذاری تولیدکنندگان در این بازار می شود، هزینه های بالای مراقبت های بهداشتی ، افزایش درآمد سرانه و افزایش آگاهی دائمی در مورد در دسترس بودن روش ها و محصولات پزشکی جدید از جمله مواردی هستند. عوامل عمده ای که قرار است مصرف کیسه کلستومی را در سال های آینده افزایش دهند.انتظار می رود تا سال ۲۰۳۱، فروش کیسه های تخلیه استومی با CAGR حدود ۳.۸٪ افزایش یابد.

چه فرصت هایی در انتظار تولیدکنندگان کیسه کلستومی است؟

انتظار می‌رود صنعت کیسه کلستومی جهانی شاهد سهم مناسبی از فرصت‌ها در دوره پیش‌بینی باشد. این صنعت به دلیل حضور افراد کلیدی تثبیت شده است. با این حال، نوآوری محصول و قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه که توسط افراد منطقه‌ای اتخاذ می‌شود، به حضور بیشتر در بازار برای بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده است. این باعث ایجاد رقابت شدید برای صاحبان اصلی در بازار می شود.
تولیدکنندگان بر روی توسعه موثرتر محصولات استومی محافظت از پوست و موانع پوستی تمرکز می کنند. شرکت هایی مانند Coloplast سرمایه گذاری قابل توجهی در فعالیت های تحقیق و توسعه برای افزایش فروش محصولات کیسه های تخلیه استومی خود انجام می دهند.

طرح تولید کیسه کلستومی

چه چیزی مانع رشد تقاضای کیسه کلستومی می شود؟

اگرچه استفاده از کیسه کلستومی برای بیمارانی که از آسیب های کولورکتال به دلیل تروما رنج می برند، یا بیمارانی که از سرطان های کولورکتال، بیماری التهابی روده و غیره رنج می برند مفید است، موارد مختلفی از عوارض کیسه تخلیه استومی مانند تحریک پوست در اطراف آن ثبت شده است. محل جراحی، نشت از محل جراحی و کم آبی بدن.سیاست های بازپرداخت نامطلوب توسط شرکت های بیمه نیز رشد بازار کیسه کلستومی را مختل می کند. تمایل بیماران و مراقبان برای مراجعه به درمان های جایگزین برای استومی، استفاده کلی از کیسه ها و لوازم جانبی مراقبت از استومی را کاهش می دهد.

چه چیزی ایالات متحده را به بازار بزرگی برای کیسه کلستومی تبدیل می کند؟

ایالات متحده با سهم بازار تقریباً ۹۲.۹٪ در سال ۲۰۲۰ بر منطقه آمریکای شمالی تسلط داشت و پیش بینی می شود که در طول دوره پیش بینی رشد بالایی را تجربه کند.رشد این بازار ناشی از افزایش جمعیت سالمندان است. سالمندی بیماری های مزمن مختلفی مانند بیماری التهابی روده را به همراه دارد که نیاز به جراحی و همچنین محصولات تخلیه استومی دارد.
رویکرد گسترده به تحقیق و توسعه در خصوص راه اندازی محصولات نوآورانه منجر به افزایش سرمایه گذاری در این صنعت شده است و مطمئناً از گسترش بازار در کشور در سال های آینده حمایت می کند.

چرا آلمان یک بازار پرسود برای تامین کنندگان کیسه کلستومی در اروپا است؟

آلمان با سهم بیش از ۲۵٪ بر بازار اروپا برای کیسه کلستومی تسلط دارد. آلمان دارای حضور بسیاری از تولیدکنندگان معروف تجهیزات پزشکی است.در آلمان، بازپرداخت ۱۰۰٪ برای بیمارانی که به کیسه کلستومی نیاز دارند، در دسترس است. بنابراین، پذیرش این محصولات افزایش یافته است زیرا هیچ هزینه ای از جیب شما وجود ندارد. این یکی از محرک های کلیدی است که به طور مثبت رشد بازار را در کشور تقویت می کند.

چگونه چین به عنوان یک بازار برجسته مصرف کیسه کلستومی در حال ظهور است؟

چین ۴۶.۹ درصد از بازار آسیا پاسیفیک را در اختیار دارد و پیش بینی می شود در دوره پیش بینی شده با CAGR بیش از ۴ درصد افزایش یابد.رشد جمعیت سالمندان همراه با افزایش شیوع سرطان روده بزرگ، ریه و مجاری ادراری به رشد بازار کمک می کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود افزایش بروز بیماری‌های التهابی روده و بیماری کرون به رشد بازار کیسه‌های تخلیه استوما در کشور ادامه دهد.

طرح تولید کیسه تخلیه کلستومی
چرا کیسه های درناژ کولوستومی باعث رشد بازار بالا می شوند؟

از نظر محصول، کیسه‌های زهکشی کولوستومی رشد ثابتی را با CAGR 3.6 درصد در طول دوره پیش‌بینی نشان می‌دهند.تقاضای زیاد برای این محصول به دلیل تعداد زیاد جراحی های کولوستومی در بین بیمارانی است که تحت عمل استومی قرار می گیرند.

کدام روش به طور گسترده در کیسه های تخلیه استومی استفاده می شود؟

کیسه کلستومی یکبار مصرف، سهم درآمدی ۶۳ درصدی را در بازار دارند.شیوع بالای بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری التهابی روده، و دیستروفی کلیه، تقاضا برای جراحی‌های استومی را در بین بیماران افزایش داده است و این منجر به افزایش استفاده از محصولات تخلیه استومی یک‌بار مصرف که ایمنی بیمار را تضمین می‌کند، شده است.

تاثیر COVID-19

تأثیر همه‌گیری COVID-19 منجر به رشد دگرگونی چندین صنعت شده است، در حالی که کاهش تقاضا برای چندین محصول و خدمات توسط صنایع مختلف مشاهده شد. با این حال، انتظار می رود صنعت بیوتکنولوژی و داروسازی فرصت های رشد امیدوارکننده ای را نشان دهد.
بخش کیسه کلستومی شاهد رشد آهسته و محدودکننده ای در طول همه گیری COVID-19 بود. اگرچه، در طول دوره پیش بینی، انتظار می رود که بازار از نظر رشد افزایش بیشتری را تجربه کند. این رشد با افزایش استفاده از کیسه های استومی به دلیل افزایش تقاضا در درمان برخی موارد تروما پشتیبانی می شود.تأثیر منفی بر فروش به دلیل توقف فعالیت‌های تحقیقاتی در اوج قرنطینه بود. با این حال، فعالیت های تحقیقاتی پس از برداشته شدن اکثر قرنطینه ها به حالت عادی بازگشت.

دستگاه تولید کیسه کلستومی
کلستومی
کد آیسیک مرتبط با طرح تولید کیسه کلستومی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک طرح تولید کیسه کلستومی به شرح جدول ذیل می باشد.

نام محصول
Product Name
کد آیسیک
کیسه کلستومی

Colostomy bag

۳۳۱۱۵۱۳۵۴۶

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید کیسه کلستومی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصول
Product Name
کد تعرفه گمرکی
کیسه کلستومی

Colostomy bag

۹۰۱۸۹۰۹۰

 

وضعیت واحد های فعال طرح تولید کیسه کلستومی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید کیسه کلستومی در کشور به تفکیک استان آمده است

طرح تولید کیسه تخلیه کلستومی
وضعیت واحد های فعال طرح تولید کیسه کلستومی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای طرح تولید کیسه کلستومی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید کیسه تخلیه کلوستومی

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید کیسه کلستومی

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۰۰۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۱.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۴۱ درصد

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)