طرح-تولید-گوشت-گندم-2

طرح تولید گوشت گیاهی از گندم

شرح مختصر از فرآیند طرح تولید گوشت گیاهی از گندم

پروتئین های گیاهی برای جایگزینی خواص عملکردی و تغذیه ای پروتئین های گوشت بکار می روند. در سراسر جهان رایج ترین پروتئین های گیاهی که در فرآورده های گوشتی استفاده می شوند، پروتئین های سویا و گندم هستند که توانایی امولسیون و بافت، تشکیل ژل، جذب آب و بهبود خواص تغذیه ای را دارا هستند. از دیگر پروتئینهای گیاهی می توان به پروتئین نخود فرنگی، سیب زمینی، ذرت، برنج و پروتئین های حاصل از دانه های روغنی و حبوبات اشاره نمود. پروتئین های گیاهی محلول را می توان به صورت مستقیم در فرآورده های گوشتی استفاده کرد و یا به درون گوشت تزریق نمود تا انسجام ساختاری ایجاد کرده، جذب آب را افزایش داده و قابلیت برشی و کیفیت خوراکی را بهبود بخشند.

اهداف تولید گوشت گیاهی از گندم

۱-اصلاح الگوی مصرف مواد پروتئینی
۲-کمک به تغذیه سالم شهروندان
۳-اشتغالزایی
۴-صادرات محصول و ارز آوری برای کشور
۵-تامین نیاز داخل به محصولات پروتئینی گیاهی
۶-حمایت از گیاه خواری

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید گوشت گیاهی از گندم

۱. کد آیسیک نام کالا سوسیس از سویا : ۱۵۱۱۱۴۴۱
۲. کد آیسیک نام کالا کالباس از سویا : ۱۵۱۱۱۴۴۲
۳. کد آیسیک نام کالا سویا برگر: ۱۵۱۴۱۳۱۸

طرح-تولید-گوشت-گندم-4

معرفی محصول گوشت گیاهی از گندم

گوشت گندم (Seitan) نوعی مادۀ غذایی است که از مادۀ پروتئینی گندم به دست می آید. منظور از گوشت گیاهی, هر نوع فراورده ی گیاهی است که از نظر بافت و مزه شبیه به گوشت طراحی شده باشد. در سراسر دنیا, فرایند رایجی که به منظور تولید گوشت مصنوعی صورت می گیرد, نوعی پروتئین بافت دار گیاهی تولید می کند. این پروتئین, ماده حجیمی است که از دانه سویا به دست می آید و به گوشت سویا معروف است. البته در برخی کشورها, از جمله ایرلند و انگلستان, گوشت مصنوعی را از انواع غلات همچون سویا, برنج و نخود و گندم تهیه می کنند. این گوشت های مصنوعی خام نیستند و بنابراین, غذاهایی که با این گوشت های مصنوعی تولید می شوند پخته و عمل آمده می باشند.

بررسی بازار تولید گوشت گیاهی از گندم

پیش بینی میشود مصرف گوشت تا سال ۰۲۰۲به دو برابر میزان فعلی برسد و دستاورد جدید در تولید گوشت با پایه گیاهی میتواند پاسخگوی نیاز سیری ناپذیر مردم جهان به مصرف گوشت باشد, براین اساس می توان با استفاده از مواد گیاهی فراوان و ارزان که در اطراف ما وجود دارند, یک ماده غذایی مقوی و سرشار از پروتئین تولید کرد که از لحاظ ظاهر و طعم مشابه گوشت حیوانات است و تقاضای موجود به گوشت را تأمین نمود.

میزان سرمایه گذاری و شاخص های اقتصادی طرح تولید گوشت گیاهی از گندم

بودجه: بیش از ۳ میلیارد تومان
نام محصول: گوشت گیاهی از گندم
ظرفیت تولید: ۲۵۰۰ تن در سال
نرخ برابری دلار: ۱۴۰۰۰۰ ریال
زمان برگشت سرمایه گذاری اولیه: ۳.۲ سال
نرخ بازده داخلی: ۵۴ %
سرمایه ثابت: ۲۹۴۶۱ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۳۴۲۱ میلیون ریال
سرمایه کل: ۳۳۴۱۱ میلیون ریال

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)