طرح تولید گیره و رخت آویز پلاستیکی

در رخت آویز معمولا بر اساس نوع لباس آویزان شده، طرحهای مختلفی ساخته می شود و ویژگی دیگر ابعاد و اندازه آنها می باشد که رخت آویزها و گیره های لباس بر اساس اندازه لباس در اندازه های مختلفی تولید می گردند.
رخت آویز پلاستیکی را معمولا از جنس پلی پروپیلن تولید می کنند که باید نوع ترکیبات و افزودنی های موجود در آن طوری باشد که با توجه به وزن البسه (مثل کت و شلوار) در مقابل تغییر فرم مقاومت داشته باشد. استحکام رخت آویز به طرح ظاهری، ابعاد و اندازه های آن بستگی دارد. شکل ظاهری رخت آویزها بسیار متنوع می باشد.
گیره پلاستیکی نیز مانند رخت آویز از پلی پروپیلن ساخته می شود و یک حلقه فنری نیز که جنس آن از فولاد فنری می باشد در بین دو قسمت پلاستیکی قرار می گیرد و قطر مفتول بکار رفته ۵/١ میلیمتر می باشد. ابعاد و اندازه گیره ها متفاوت می باشد. استحکام گیره ها بستگی به نوع مواد مصرفی و افزودنی و نیز ضخامت دیواره ها دارد که بر اساس نمونه انتخابی باید به این موارد توجه شود تا از شکستن گیره در سمت اعمال نیرو جلوگیری شود.

موارد کاربردر گیره و رخت آویز پلاستیکی

از رخت آویز پلاستیکی جهت نگهداری البسه مانند کت و شلوار و دسته بندی و منظم قرار دادن آن درون کمد یا آویزان کردن استفاده می شود. از گیره لباس وقتی استفاده می شود که البسه شسته شده بر روی بند یا جایی برای خشک شدن آویزان شده اند و برای اتصال و جلوگیری از افتادن بوسیله جریان باد از آن کمک گرفته می شود.

کالای جایگزین گیره و رخت آویز پلاستیکی

گیره و رخت آویز پلاستیکی لباس جزء محصولات نهایی بوده و مستقیما از آنها استفاده می گردد. محصولات ساخته شده از مواد غیر پلاستیکی مانند چوب و فلز می توانند جایگزین گیره و رخت آویز پلاستیکی گردند اما قطعات پلاستیکی از نظر فرآیند ساخت ساده تر از بقیه موارد می باشند و به تبع آن
قیمت تمام شده آنها نیز کمتر می شود. بنابراین مصرف این نوع قطعات از جایگاه بهتری برخوردار می باشند .

روشهای مختلف تولید و انتخاب روش بهینه

تولید گیره لباس و رخت آویز پلاستیکی فرآیندهای پیچیده ای ندارد.کلیه فرآیندهای تولید این محصول هر چند به ظاهر ممکن است اندکی متفاوت به نظر آیند اما در عمل و از لحاظ اصول فرآیند کاملا مشابه یکدیگر می باشند. تفاوتهای جزئی در انجام برخی از مراحل فرآیند عمدتا ناشی از تفاوت شرایط عملکرد، پیشرفتهای تکنولوژی و امثال آن می باشد. در این واحد از روش تزریق پلاستیک برای تولید محصول استفاده می شود.پس از اینکه ماده پلاستیکی که به شکل گرانول می باشد در ماشین تزریق ریخته شد و با حرارت ١۵٠ درجه سانتیگراد به حالت خمیری نزدیک به مایع درآمد، با فشار به داخل قالب تزریق می شود و پس از سرد شدن در داخل قالب دوباره به صورت جامد در می آید و سخت می گردد. در این مرحله قطعه از قالب خارج می شود. ذوب کردن مواد پلاستیک و تزریق آن داخل قالب از مراحل مهم تولید جنس مرغوب بشمار می رود.
ماشین تزریق (Injection (از دو قسمت اصلی تزریق و قالب گیر تشکیل شده، که هر یک از این قسمت ها بر حسب ابعاد و خصوصیات هر ماشین و متناسب با آن ساخته می شود.

قسمت تزریق
در این قسمت عمل ذوب، اختلاط و تزریق مواد انجام می گیرد به این ترتیب که مواد پلاستیکی داخل قیف تزریق ریخته شده و از قیف به تدریج به داخل سیلندر راه می یابد و با گردش مارپیچ به جلو رانده می شوند. پوسته سیلندر به وسیله گرمکن های برقی که در طول جدار خارجی سیلندر قرار گرفته اند کاملا گرم می شود و مواد نیز ضمن گردش در داخل سیلندر با تماس به جدار داخلی به تدریج گرم شده و به جلوی سیلندر می رسند. مارپیچ با چرخش به دور خود عمل موادگیری را انجام می دهد و یک حرکت افقی به سمت عقب نیز دارد. پس از انجام عمل تزریق و گذشتن زمان لازم، مارپیچ جهت بارگیری مواد به گردش در می آید و سیلندر تزریق به عقب برمی گردد. پس از گذشتن مدتی که برای خنک شدن قطعه لازم است، طرفین قالب از هم گشوده و قطعه تولید شده به بیرون پرتاب می شود.
قسمت قالب
طریقه صحیح ساخت قالب آن است که طرح و نقشه قالب توسط طراح ماهر از روی نقشه قطعه تهیه گردد و تمام جزئیات در اختیار قالب ساز قرار گیرد. قسمت هایی از قالب که مستقیما با پلاستیک در تماس است از مواد مخصوص مثل فولاد گرم کار ساخته می شود. قسمت های دیگر قالب از فولاد معمولی تولید می شود. از ویژگیهای مهم فرآیند تزریق پلاستیک، خنک کاری قالب می باشد. این عمل به منظور افزایش نرخ تولید و حفاظت از کیفیت محصول انجام می شود. در جریان عمل تزریق نیاز است که قالب توسط یک سیستم جریان سیال (معمولا آب) خنک شود. در حقیقت خنک کردن تنظیم دمای درون قالب ها است. هر قدر آب مصرفی جهت خنک کردن سردتر باشد، زمان مورد نیاز برای تولید قطعه کمتر شده و نرخ تولید افزایش می یابد.

 

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید گیره و رخت آویز پلاستیکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
رخت آویز پلاستیکی ۲۵۲۰۵۱۲۴۳۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید گیره و رخت آویز پلاستیکی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

رخت آویز پلاستیکی ۳۹۲۶۹۰۹۹

وضعیت واحد های فعال تولید گیره و رخت آویز پلاستیکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید گیره و رخت آویز پلاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات گیره و رخت آویز پلاستیکی

نمودار واردات و صادرات گیره و رخت اویز پلاستیکی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی

بطور کلی فرآیند تولید انواع گیره و رخت آویز پلاستیکی (( قالب گیری تزریقی)) می باشد. این فرآیند بسیار ساده بوده و از پیچیدگی خاصی برخوردار نمی باشد. تنها در حین عملیات باید به به برخی موارد مانند دمای مارپیچ، سرعت مارپیچ، دبی خوراک ورودی و … دقت شود تا محصولاتی با کیفیت مطلوب تولید شوند.

محل های پیشنهادی برای اجرای طرح تولید گیره و رخت آویز پلاستیکی

تهران، اصفهان، تبریز، شیراز یا مشهد

کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول

گیره و رخت آویز پلاستیکی محصول نهایی هستند و در ضمن فرآیند تولید محصول پیچیده نبوده و بسیار آسان می باشد. از طرفی به دلیل حجم بالا و وزن کم این محصولات، هزینه حمل و نقل بالایی داشته و به همین دلیل تجار تمایلی به واردات این محصول نداشته و کلا تبادلات جهانی آن از رونق
چندانی برخوردار نیست. به عبارت دیگر اکثر کشورها نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین می کنند.

اهمیت استراتژیک گیره و رخت آویز پلاستیکی

پیشرفت صنایع پلیمری و جایگزین شدن مواد اولیه پلیمری به جای خیلی از مواد دیگر درحال حاضر تاثیر شگرفی بر محصولات واحدهای تولیدی گذاشته است که در این مقوله لوازم مصرفی نیز بی بهره نمانده اند. گیره و رخت آویز لباس در گذشته از مواد اولیه چوب و فلز ساخته می شدند که هزینه تولید آن بالا و فرآیند ساخت نیز مشکل تر بود. در سالهای اخیر استفاده از مواد پلاستیکی در گیره و رخت آویز باعث سادگی فرآیند تولید و ارزان شدن کالا گردیده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید گیره و رخت آویز پلاستیکی

ظرفیت تولید سالیانه :۱۰۰ تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۳۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۱ درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

;

۵/۵ - (۲ امتیاز)