طرح تولید یونیت دندان پزشکی (2)

طرح تولید یونیت دندان پزشکی

یونیت ابزارهای لازم را در اختیار دندان پزشک قرار می دهد. این مجموعه حداقل دارای یک توربین هوا، میکروموتور و سرنگ سه کاره است. وسایل دیگر شامل توربین یا موتورهای اضافه، قلم جرمگیری و یک دستگاه کیور جهت پلیمریزاسیون (Fiber-Optic) اولتراسونیک، هندپیس الکتروسرجری، فیبر نوری مواد رزینی خواهد بود. یونیت برحسب نیاز، هوای فشرده کنترل شده، آب سرد، فیبر نوری و الکتریسیته را به وسایل می رساند. این عمل از طریق کلیدهای قطع و وصل صورت می گیرد. این کلیدها دستگاه را به هنگام استفاده روشن و توسط یک پدال پایی آن را کنترل می کند.

موارد کاربرد یونیت دندان پزشکی

همانطوری که از نام یونیت دندانپزشکی مشخص می باشد، این دستگاه جزء لاینفک حرفه دندان پزشکی بوده و تمام تجهیزات لازم برای درمان بیمار را در اختیار دندانپزشک قرار م یدهد. بنابراین تنها کاربرد آن در مراکز دندان پزشکی، درمانگاه ها و مطب دندان پزشکان به عنوان ابزار اصلی دندان پزشک در درمان بیماران دهان و دندان می باشد.

طرح تولید یونیت دندان پزشکی (3)

اهمیت استراتژیک کالا

از روزگار کهن، بیماری های دهان و دندان یکی از مشکلات بشر بوده است. جمجمه افرادی که ۲۵۰۰۰ سال پیش در زمین ساکن بوده اند، شواهدی از پوسیدگی دندان را نشان می دهد. هیچکس نمی تواند انکار کند که در طی سالها علم دندانپزشکی گام های عظیمی برنداشته است. مطمئناً چیزهای زیادی از قرون وسطی تا ابتدای سالهای ۱۷۰۰ ، زمانی که اغلب درمان های دندانپزشکی توسط افرادی به نام ((جراحان آرایشگر)) انجام می شد، تغییر یافته است. عرصه دانش و تکنولوژی دندانپزشکی روزبه روز وسعت بیشتری می یابد و این مدیون تلاش های بی وقفه محققین می باشد. دهه گذشته شاهد تغییرات قابل ملاحظه ای در روش ها و دیدگاه های دندانپزشکی و نیز شاهد ظهور تغییرات مهمی در ابعاد علمی و عملی در این حیطه بوده است. در قرن گذشته امید به زندگی افراد تقریباً دو برابر شده است و تغییرات بسیار زیادی در کیفیت زندگی رخ داده است. بعضی از این تغییرات تاثیر مثبتی بر دندانپزشکی داشته است.

طرح تولید یونیت دندان پزشکی (4)

اجزای تشکیل دهنده یونیت دندان پزشکی

۱. تجهیزات چرخشی (توربین هوا، میکرو موتور، ایرموتر، پوار) می باشد.
۲. چراغ دندانپزشکی
۳. سیستم بهداشتی شامل: کراشوار، لیوان پرکن، ساکشن(بزاق کش)
۴. صندلی دندانپزشکی
۵. کمپرسور

کشورهای عمده تولیدکننده یونیت دندان پزشکی

به دلیل پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، هر روز مدل های جدیدتری از یونیت های دندانپزشکی با ویژگیها و کارایی های متنوع وارد بازار می شود. یونیت دندانپزشکی در مناطق مختلف جهان تولید می شود که بطور مثال کشورهایی همچون : ۱. امریکا ۲. انگلستان ۳. کره ۴. چین ۵. برزیل می باشند .

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید یونیت دندان پزشکی

۱. یونیت دندانپزشکی : ۳۳۱۱۵۱۲۷۸۷

طرح تولید یونیت دندان پزشکی (1)

قیمت تولید داخلی و جهانی یونیت دندان پزشکی

با توجه به اینکه یک یونیت دندانپزشکی از قطعات مختلف تشکیل شده است و در واقع یک دستگاه مونتاژ شده می باشد، کیفیت آن بستگی مستقیم به کیفیت اجزای به کار رفته در آن دارد. مطابق فعالیت های میدانی به عمل آمده یونیت های دندانپزشکی یک سری قطعات اصلی داشته که در واقع یونیت بودن آن را تشکیل می دهد مانند: صندلی یونیت، پوار آب و هوا، هندپیس، تابوره، کمپرسور و توربین که اجزای لاینفک یونیت می باشند و یک سری اجزا و قطعات فرعی دارد که شاید الزامی بر وجود آنها نباشد ولی قطعاً به روند درمان کمک شایانی می نمایند مانند: مانیتور و… بر این اساس قیمت یونیت های دندانپزشکی متفاوت می باشد. دامنه قیمت ها با توجه اطلاعات اخذ شده از شرکت های داخلی و همچنین نمایندگی های شرکت های خارجی، از ۵۰ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان متغیر می باشد. پر واضح است که هر چه یونیت کامل تر و اجزای به کار رفته در آن با کیفیت تر باشند، قیمت آن نیز بالاتر م یباشد. طبق اطلاعات اخذ شده از مرکز تأمین تجهیزات دندانپزشکی ایران قیمت پایه برای یک یونیت دندانپزشکی معمولی با تمامی قابلیت ها و تجهیزات لازم و با رعایت استانداردهای دندانپزشکی ۵۰ میلیون تومان می باشد. در مورد قیمت جهانی، با توجه به اینکه یونیت دندانپزشکی در مناطق مختلف جهان و با مدل های مختلف تولید شده و همچنین به دلیل پیشرفت روز افزون علم، هر روز مدل های جدیدی به بازار ارائه می شود، امکان دسترسی به قیمت جهانی یونیت دندانپزشکی میسر نبوده است. ولی طی مذاکرات انجام شده با صاحب نظران این صنعت، قیمت یونیت های دندانپزشکی خارجی بیشتر از یونیت های ایرانی می باشد.

وضعیت واردات و صادرات یونیت دندان پزشکی

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات یونیت دندان پزشکی در کشور به تفکیک سال آمده است .

طرح تولید یونیت دندان پزشکی (7)

وضعیت واحد های فعال تولید یونیت دندان پزشکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده یونیت دندان پزشکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید یونیت دندان پزشکی (6)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)