طرح خرید دستگاه‌ خودپرداز

یکی از راه‌های نوین کسب درآمد برای بانک‌های دولتی و خصوصی، فروش دستگاه‌های خودپرداز به اشخاص حقیقی است. در این راستا از دو سال گذشته، بانک‌ها اقدام به مشارکت با اشخاص حقیقی کرده‌اند. اگر نگاهی به روند خرید خودپرداز توسط بانک‌ها بیندازیم، می‌بینیم که آن‌ها دیگر تمایلی به خرید این دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاری روی آنها ندارند و سعی می‌کنند با فروش این دستگاه‌ها، در سود اشخاص حقیقی سهیم شوند.

به این ترتیب، فروش دستگاه‌های خودپرداز به بخش خصوصی و اشخاص حقیقی از سال ۱۳۹۵ روند پرشتابی به خود گرفت و تاکنون نیز ادامه دارد؛ به‌صورتی که تعداد زیادی در صف خرید این دستگاه‌ها قرار دارند. در ابتدا واگذاری این دستگاه‌ها از طریق یک بانک دولتی به روستاها انجام می‌شد و به تجارتی پرسود تبدیل شده بود. اگر فردی در مغازه خود این دستگاه را نصب می‌کرد، با تراکنش روزانه می‌توانست اقساط خود را پرداخت کند و سود خوبی نیز عایدش می‌شد؛ اما امروز این کسب‌وکار فراگیر شده و این دستگاه‌ها حتی در شهرهای بزرگ نیز در محل‌های پرتردد و با هدف دریافت وجه نقد، نصب می‌شوند؛ اما مانند دستگاه‌های مستقر در بانک، خدمات دیگری نیز روی آنها قابل اجرا است که از طریق آنها، به بانک عامل و نیز صاحبان این دستگاه‌ها، کارمزد مشخصی تعلق می‌گیرد.

این کسب‌وکار جز معدود کارهایی است که می‌توان از طریق آن، هرماه بیش از ده درصد سرمایه خود را سود دریافت کرده و همه سرمایه نیز، نزد فرد بماند؛

جایابی خودپرداز

حفظ و جذب مشتریان نیازمند ارائه خدمات جدید است. جانمایی دستگاه‌های خودپرداز در محل مناسب، موجب افزایش گردش مالی و حجم تراکنش‌های خرده‌فروشان خواهد شد. با افزایش تعداد خرده‌فروشان در یک منطقه خاص، انتخاب محل مناسب برای جانمایی و نصب دستگاه‌های خودپرداز، اهمیت زیادی دارد. بر این اساس، انتخاب محل نامناسب برای استقرار خودپردازها، موجب هدررفت منابع و کاهش سود و سهم بازار خرده‌فروشان خواهد شد. علاوه بر این، با توجه به اینکه نصب این دستگاه‌ها برای سازمان‌ها، هزینه ثابت بالایی دارد، اشتباه در این تصمیم‌گیری، پیامدهای بسیار ناگواری برای آن‌ها خواهد داشت. در نهایت می‌توان بیان نمود که مزیت‌های این خدمت مشتمل بر حفظ مشتریان بالفعل و جذب مشتریان بالقوه، افزایش سود و سهم بازار و کاهش ریسک برای خرده‌فروشان می‌شود.
پارسا متخصص در جایابی دستگاه‌های خودپرداز می‌باشد. در حال حاضر بانک پاسارگاد، به عنوان یک مشتری حرفه‌ای، رضایت بالایی از عملکرد و میزان تراکنش‌های وارده بر خودپردازهای خود که توسط شرکت پارسا جایابی و نگهداشت می‌شود، دارد. با کسب تجربیات بسیار در این حوزه، شرکت پارسا در حال حاضر مدعی است که جایابی دستگاه‌های خودپرداز، یکی از توانمندی‌های اصلی این شرکت می‌باشد. جایابی دستگاه‌های خودپرداز به معنای جایابی یا مکان‌یابی، جستجو برای استقرار، جابجایی یا توسعه جغرافیایی فعالیت‌های سازمان و سایر مواردی از این قبیل می‌باشد.
شایان‌ذکر است بانک‌ها و مؤسساتی ATM های خود را جهت جایابی به پارسا می‌سپارند، از خدمت نگهداشت دستگاه‌های خودپرداز نیز بهره‌مند می‌شوند. این خدمت شامل شارژ اسکناس و نظافت و تعمیر اولیه دستگاه‌های خودپرداز می‌شود.

اهمیت انتخاب محل مناسب برای جانمایی دسنگاه‌های خودپرداز:
• استفاده از دستگاه‌های خودپرداز به‌شدت به انگیزه آنی افراد وابسته است به همین دلیل باید در مکان مناسبی واقع‌شده باشند.
• طبق یک قاعده سرانگشتی، معمولاً ۲ تا ۷ درصد از افرادی که از کنار یک ATM در فروشگاهی رد می‌شوند، از آن برای دریافت وجه نقد اضافه استفاده می‌کنند.
• بنابراین قاعده، روزانه در مکانی که ۲۰۰ نفر تردد می‌کنند، ۴ تا ۱۴ تراکنش ATM انجام می‌شود.
• مشتریانی که از خودپردازهای فروشگاه‌ها، وجه نقد دریافت می‌کنند، بیشتر در فروشگاه خرج می‌کنند. بنابراین در معرض دید قرار دادن ATM و در دسترس بودن آن بسیار بااهمیت است.

شرایط و میزان سوددهی دستگاه خودپرداز

قیمت دستگاه خودپرداز نو در حال حاضر حدود ۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان و در بعضی مدلها بیشتر نیز می باشد. در کنار خرید دستگاه، هزینه های سایت سازی، چاه ارت، یو پی اس و سایر ملزومات را نیز باید در نظر گرفت که می تواند تا ۱۵ میلیون تومان باشد.
البته در حال حاضر امکان خرید دستگاه خودپرداز دست دوم یا کار کرده نیز برای اشخاص موجود می باشد. قیمت دستگاه دست دوم بسته به مشخصات و وضعیت آن از نصف قیمت دستگاه نو به بالا می باشد. معمولاً با بودجه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می توان یک دستگاه خودپرداز دست دوم و متعلقات آن را تهیه کرده و با توجه به اینکه کارمزدهای واریزی بابت تراکنشها، ارتباطی به نو یا دست دوم بودن دستگاه خودپرداز ندارد، پس می توان با سرمایه کمتر، همان سود ماهیانه را دریافت کرد.
میزان سود دهی دستگاه خودپرداز : مبالغ نقدی ۱/۱% ازکل پول استفاده شده در یک ماه که ۵۵ درصد به حساب صاحب دستگاه و ۴۵ درصد به حساب بانک عامل واریز می شود. مثال روزانه مبلغ بیست میلیون از دستگاه گرفته شود ماهانه مبلغ چهار تومان سود تعلق میگیرد.
برای تراکنش های غیر نقدی مبلغ ثابت تعلق می گیرد: برای دریافت موجودی ۳۰ تومان ، کارت به کارت ۱۸۰ تومان ، دریافت شارژ ۹۰ تومان ، پرداخت قبض ۱۵۰ تومان به صورت تعداد محاسبه می گردد.میانگین درآمد ماهانه بالای پانصد هزار تومان برای تراکنش های غیر نقدی می باشد.
پرداخت سود ماهانه توسط بانک مرکزی بر اساس قرارداد بدون قید و شرط در اول هر ماه بدون کسر هیچ هزینه ای به حساب صاحب دستگاه واریز میشود. قرارداد بصورت ۳ جانبه بین مشتری , شرکت و بانک عامل بسته میشود. دستگاه نهایتا به مدت یک ماه تحویل داده میشود. جا به جایی , برگشت و فروش دستگاه مشکلی ندارد در صورت عودت درصد ناچیزی کسر میشود. نصب و راه اندازی دستگاه به عهده شرکت می باشد طبق لیست فوق ، ثیمت دستگاه از شمال کشور تا به جنوب کشور و همچنین از شرق تا غرب کشور دارای قیمت ثابت می باشد ، و هیجگونه هزینه ای اضافی و کسورات لحاظ نمی شود ،ابعاد دستگاه: ۱×۱×۱ متر می باشد و ملزومات دستگاه : چاهک ارت , یو پی اس , خط تلفن , اینترنت ملی, برق تکفاز و دریچه سازی می باشد که به عهده مشتری می باشد. مصرف برق پایین و هزینه تلفن و اشغالی خط ندارد.

برخی نکات مهم در جایابی دستگاه‌های خودپرداز

توصیه می‌شود دستگاه‌های خودپرداز در اماکنی نصب گردد که دارای رفت و آمد بیشتری باشد و نظر مشتریان را به خود جلب نماید. این امر علاوه بر جذب مشتریان بیشتر، امنیت بیشتری را نیز به ارمغان می‌آورد.
توصیه می‌شود دستگاه‌های خودپرداز در اماکنی نصب گردد که کار پول‌رسانی به سهولت انجام پذیرد. استفاده از خودپردازهای دارای قفل الکترونیکی ارجحیت بالاتری دارد؛ زیرا در مدل‌های مکانیکی باز کردن قفل رمزی زمان‌بر و مشکل است.
توصیه می‌شود دستگاه‌های خودپرداز در اماکنی نصب گردد که دارای دوربین مداربسته (اعم از دوربین‌های فروشگاه‌ها و کنترل ترافیک شهری) باشد. این امر موجب افزایش امنیت خودپردازها و همچنین مشتریان آن‌ها خواهد شد.
توصیه می‌شود دستگاه‌های خودپرداز در اماکنی نصب گردد که از پست‌های برق و یا هر منبع تولید نویز که ممکن است بر روی سیستم‌های دیجیتالی و ارسال اطلاعات خودپرداز اختلال ایجاد نماید، دور باشد.
در صورتی که خودپردازها در اماکن خلوت و با امنیت کم‌تر نصب شده است، پول کمتری درون خودپرداز قرار داده شود تا ریسک ناشی از سرقت کاهش یابد. این امر در خودپردازهای بانک‌ها چندان جدی به نظر نمی‌آید ولی در پروژه‌های کیوسک خودپرداز فوق‌العاده جدی بوده و متحمل ریسک بالایی هستند.
کیوسک نصب خودپردازها باید دارای روشنایی مناسب باشد. داشتن چراغ روشنایی متصل به برق اضطراری بسیار مطلوب است. بدیهی است که خودپردازها بایستی به تجهیزات برق اضطراری مجهز باشند تا در صورت قطع برق به هر دلیلی، تراکنش‌های مشتریان را با مشکل روبرو نسازد.
ساخت کیوسک باید به‌گونه‌ای باشد که در صورت امکان خودپرداز در بدنه کیوسک قرار داشته باشد تا خارج کردن آن مشکل باشد. بدین ترتیب امکان دزدی کل خودپرداز مشکل یا غیرممکن می‌شود.
نصب میله برق‌گیر بر روی کیوسک، موجب امنیت بیشتر کاربران و خودپردازها در برابر صاعقه می‌شود.
جانمایی صحیح مکان خودپرداز به‌هیچ‌عنوان موجب سد معبر نخواهد شد و درعین‌حال اثرات مثبتی در کاهش ترافیک و به طبع آن آلودگی هوا خواهد داشت.

طرح خرید دستگاه‌ خودپرداز

شرایط خرید دستگاه عابر بانک (ATM)

• تعهدات عمومی جهت خرید دستگاه عابر بانک
۱. خریدار دستگاه عابر بانک میبایست مکان مورد نظر جهت استقرار دستگاه مجهز به دوربین مداربسته و همچنین چاه ارت و دستگاه UPS نماید.
۲. خریداربه هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی نمی تواند تا یکسال از زمان برقراری سوئیچ بانک دستگاه را به غیر واگذار نماید.
۳. خریدار اذعان می دارد که مطیع قوانین حاکم بر تجارت الکترونیک مصوب شورای اسلامی، بخشنامه ها و مصوبات بانک مرکزی و شرکت شاپرک در مورد پرداخت های الکترونیک بوده و آنها را رعایت نماید.
۴. پذیرنده متعهد می گردد در صورت تغییر در زمینه فعالیت (صنف) ، آدرس و همچنین سایر اطلاعات مندرج در صدر قرارداد حاضر یا اتمام قرارداد واحد تجاری و اتمام اعتبار مجوز کسب خود، موارد را در اسرع وقت به صورت کتبی به شرکت اعلام نماید، در غیر این صورت شرکت حق فسخ قرارداد حاضر را به صورت یکطرفه دارد. بدیهی است ادامه فعالیت پذیرنده در حوزه جدید منوط به موافقت شرکت خواهد بود.
۵. جعل یا ارائه اطلاعات ساختگی در حوزه پرداخت الکترونیکی و یا هرگونه تلاش منجر به سلب اعتماد دارندگان کارت از نظام پرداخت الکترونیکی کشور ممنوع می باشد، در صورت وقوع مطابق با قوانین و مقرارات شرکت شاپرک، پذیرنده در لیست سیاه قرار خواهد گرفت و شرکت مجاز می باشد تا از طریق مراجع قانونی نسبت به طرح شکایت کیفری اقدام نماید.

• تعهدات خریدار دستگاه عابر بانک
۱. خریدار متعهد می گردد مستندات ذیل را به شرکت فروشنده خودپرداز تسلیم نماید : الف: کپی برابر اصل شناسنامه تمام صفحات ب: کپی برابر اصل کارت ملی ج: کپی برابر اصل جوازکسب معتبر (جواز کسب می بایست دارای اعتبار تاریخی باشد) د: اجاره نامه محل نصب دستگاه ه: ارائه گواهی امضاء محضری
۲. کلیه تجهیزات و امکانات لازم در کل محدوده اعم از سیم کشی ، حفاظ امنیتی ، پایه ، یو پی اس ، محافظ برق ، مودم ، اینترنت ، چاه ارت و غیره به عهده خریدار می باشد.

چرا آینده بانکداری وابسته به خودپردازهاست؟

سوالات ضد و نقیض زیادی وجود دارد مبنی بر این که جایگاه خودپردازها در آینده بانکداری کجاست؟چرا آینده بانکداری وابسته به خودپردازهاست؟ آیا این فناوری پرطرفدار تا چندسال آینده همین روند رشد را خواهد داشت یا به زودی کنار گذاشته خواهد شد، این مطلب تحلیل کوتاه و ساده‌ای است از مهمترین دلایلی که نشان می‌دهد خرید خودپرداز، سرمایه قابل اطمینان و کم خطری در بانکداری الکترونیک است. این دلایل به خوبی نشان می‌دهد که بانکها بیش از مشتریان به درآمد و ارائه خدمات خودپردازها نیازمند هستند.

کارمزدهای پذیرندگی خودپردازها
در سیستم بانکداری ایران برای برخی از خدمات مانند کارت به کارت و.. از مشتریان کارمزد کسر می‌شود این کارمزد تنها مدل درآمدی از خودپرداز توسط بانک نیست بلکه از حساب صادر کننده کارت نیز در قبال دریافت خدمات کارمزد کسر می‌شود. یعنی بانکی که مشتری در آن حساب دارد به بانکی که خدمات خودپرداز به آن متصل است کارمزد پرداخت می‌کند. به همین سادگی قابل درک است که بخش قابل توجهی از درآمد سیستم بانکی به همین کارمزدها وابسته شده است و بانکها پیوسته در تلاش هستند تعداد مشتریان استفاده کننده از خدمات خودپرداز را افزایش دهند چرا که در قبال کارتها و فعالیت بیشتر درآمد بیشتری خواهند داشت.
طرح خرید دستگاه‌ خودپرداز

بر اساس ابلاغیه بانک ‏مرکزی، بانک‌ها مجاز به پرداخت ١۵‌درصد سود هستند. به عبارتی اگر شما ۴٠‌میلیون تومان (میانگین هزینه لازم برای ‏خرید و نگهداری دستگاه‌های خودپرداز) پول در بانک سپرده‌گذاری کنید، در ماه چیزی حدود ۶٠٠ هزار تومان سود عایدتان ‏می‌شود. این در حالی است که با همین سرمایه می‌توانید در ماه چیزی حدود ۲.۵ تا ٣ میلیون تومان درآمد داشته باشید.

آن‌گونه که صاحبان دستگاه‌های خودپرداز می‌گویند؛ اگر از یک دستگاه خودپرداز روزی ١۵ میلیون تومان برداشت شود، در انتهای ماه دست‌کم ٣ میلیون تومان درآمد خواهید داشت، البته در گذشته که تعداد سرمایه‌گذاران در این بخش کمتر بود. طبق گفته‌های محمدی از یک دستگاه خودپرداز ماهی تا ۴ یا ۵ میلیون تومان هم می‌توانستید پول به جیب بزنید. ‏

چه خدماتی درآمد بیشتری دارد؟

بانکی‌ها می‌گویند بیشترین درآمد کارمزدی از عابربانک‌ها مربوط به پرداخت و نقل و انتقال پول است. در حال حاضر به‌طور ‏متوسط کارمزد حاصل از انتقال وجه برای سرمایه‌گذار چیزی حدود ١۵٠ تومان، خرید شارژ ١٠ تومان و اعلام مانده حساب فقط ‏‏۵٠ تومان است.

با این حال سرمایه‌گذاران می‌گویند هنوز خرید عابربانک در ایران می‌تواند درآمدزا باشد. بر اساس گزارش بانک مرکزی، به ازای هر یک‌هزار و ۵۴٩ نفر، یک دستگاه عابربانک در ایران وجود دارد. طبق آخرین آمار منتشرشده از بانک مرکزی که ‏مربوط به شهریور پارسال است، در‬ مجموع حدود ۵٢ هزار و ٢٨٢ دستگاه خودپرداز در کشور در حال ارایه سرویس به مردم ‏هستند. اگر قرار باشد تعداد عابربانک‌های کشور را نسبت به جمعیت بزرگسال کشور محاسبه کنیم، شرایط برای نظام بانکی بهتر ‏می‌شود.

بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ۵۵ درصد جمعیت ایران در رده سنی ١۴‌سال به بالا قرار دارند. در واقع اگر ‏جمعیت بزرگسال کشور را ۴۴‌‬ میلیون و ۵۵٠ هزار نفر در نظر بگیریم، می‌توان ادعا کرد که به ازای هر ١٠٠‬ هزار نفر در ایران ‏‏١١٧ دستگاه خودپرداز وجود دارد؛ این در حالی است که این رقم در کشوری همچون کانادا تقریباً دوبرابر ایران است. بر اساس ‏آخرین آمار بانک جهانی در سال ۲۰۱۷، کشور کانادا با ۲۲۷.۸ دستگاه به ازای هر ١٠٠‌‬ هزار نفر بزرگسال، بیشترین دستگاه ‏خودپرداز را دارد و کشورهای سن‌مارینو ۱۸۲.۹ دستگاه، پرتغال ۱۶۸ دستگاه و فدراسیون روسیه ۱۶۳.۹ دستگاه از این منظر ‏در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این آمار به خوبی نشان می‌دهد که این کسب‌وکار جای خالی زیادی برای کار کردن دارد.

درآمدهای جانبی و تبلیغاتی دستگاههای خودپرداز

خودپردازها در مناطق پرمخاطب و نسبتا پرازدحام نصب می‌شوند، قابلیت چندرسانه‌ای آنها از جمله نمایشگرهای رنگی با کیفیتی که قادر هستند امکانات یک برند از جمله بانک یا هر تجارت دیگری را همانند یک کیوسک الکترونیک پخش کنند آینده این دستگاههای پرطرفدار را حتا در زمانی که کسی از آنها استفاده نمی‌کند را قادر به درآمدزایی می‌کند. نمایش تبلیغات در هنگام عدم استفاده از دستگاه و همچنین در حین عملیات کاربر گزینه‌ای است که بعید به نظر می‌رسد به آین سادگی بانکها از کنار منافع تبلیغاتی آن عبور کنند.

متاسفانه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه به دلیل ضعف فرهنگ اجتماعی در خصوص رعایت حریم خصوصی افراد، هنگام کار یک مشتری، در کمترین فاصله مکانی به صورت کنجکاوانه عملیات بانکی او را دنبال می‌کنند. امروز طراحان خودپرداز در این فکر هستند که با جلب توجه مخاطبان، علاوه بر استفاده تبلیغاتی از این توجه، آرامش کاربران در هنگام کار با خودپرداز را افزایش دهند.

کاهش هزینه‌های بانکی به کمک خودپرداز

دستگاههای خودپرداز به مراتب از یک کارمند کم‌هزینه‌تر و البته دقیق‌تر هستند. بانکها به شدت مشتاق هستند که علاوه بر بالا بردن دقت و سرعت عملیات بانکی خود، هزینه‌ها را نیز کاهش دهند. این موضوع یکی از اولویت‌های توجه به توسعه فنی و تجاری دستگاههای خودپرداز است. به همین دلیل مهم و ساده روند رو به رشد دستگاههای خودپرداز نه تنها در آینده کم و کمتر نخواهد شد بلکه افزایش نیز خواهد داشت.

افزایش خدمات بدون محدودیت

تصور کنید که در ترکیه، امارات و عراق از خودپرداز یک بانک ایرانی برداشت وجه داشته باشید بعلاوه تبدی مستقیم به ارز مقصد. این خدمت در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال انجام است. فرایند گسترش‌پذیری خدمات به خارج از مرزهای جغرافیایی و زمان بوسیله خودپردازها به شدت در حال توسعه و افزایش است. این همان آینده‌ای شگفت‌انگیزی است به زودی آن را تجربه خواهید کرد. توریست‌هایی که در شیراز و اصفهان از دستگاه خودپرداز ایرانی با حساب بانکی خودشان ریال دریافت خواهند کرد.

تجمیع خدمات مالی و غیر مالی

بسیاری از بانکها بخشی از هلدینگهای بزرگتری مانند بانک و بیمه هستند. بزودی می‌تواند خدمات بانکی و بیمه‌ی خود را همزمان از طریق دستگاه خوپرداز مدیریت کنید. مشتریانی که صرفا به دلیل داشتن اعتبار کافی می‌تواند در نزد بانک خود خدمات بیمه‌ای هم دریافت کنند، انگیزه طرحان این دستگاهها را برای تلفیق خدمات بانکی و غیر بانکی موازی بیشتر خواهد کرد. بدین شکل وابستگی مردم از مراجعه حضوری به بانک و بیمه کمتر و کمتر شده دستگاههای خودپرداز تبدیل به اداره‌ها و دفاتر کوچک بیمه و بانک خواهد شد.
طرح خرید دستگاه‌ خودپرداز

قبل از خرید دستگاه خودپرداز، آمار تعداد خودپرداز ها و کارت های بانکی مختلف، حتما به دردتان می خورد!

انتخاب یک سوییچ مناسب برای دستگاه ATM از هر چیزی برای شما مهم تر است. اگر به فکر خرید یک خودپرداز هستید! اگر می خواهید بیش ترین درآمد را از دستگاه خودپرداز داشته باشید! اگر می خواهید اطلاعات مناسبی به مشتریان خود بدهید! آگاهی از آمار تعداد خودپردازها و کارت های بانکی حتما به دردتان می خورد.

در ادامه با ما باشید تا آخرین آماری که از سوی بانک مرکزی در آبان ماه ۹۸ منتشر شده است را بررسی کنیم.

مبلغ کل تراکنش های انجام شده در بانک های مختلف چقدر است؟!

شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که تراکنش هایی که از خودپردازها انجام می شود به چه میزان است؟ چه بانکی بیش ترین تراکنش های بانکی را دارد؟ این سوال زمانی اهمیت پیدا می کند که تصمیم داشته باشید با خودپردازها سروکار داشته باشید و بخواهید از آن کسب درآمد داشته باشید.

شکل ۱ نمودار مبلغ کل تراکنش های انجام شده در آبان ماه سال ۹۸ را برای بانک های مختلف بر حسب بیلیون تومان نشان می دهد. ۵ سردمدار تراکنش های بانکی به صورت زیر است:

  • بانک ملی ایران: ۲۹.۱۴۶ هزار میلیارد تومان
  • پست بانک ایران : ۲۲.۹۵۲ هزار میلیارد تومان
  • بانک صادرات ایران: ۱۲.۹۴۲ هزار میلیارد تومان
  • بانک ملت: ۱۰.۸۱۰ هزار میلیارد تومان
  • بانک سپه : ۹.۵۲۵ هزار میلیارد تومان

آمار مبلغ کل تراکنش ها

تعداد کل کارت های اعتباری صادر شده برای بانک های مختلف

آمار دیگری که حتما به دردتان می خورد تعداد کل کارت های اعتباری صادر شده برای بانک های مختلف است. بیشترین کارت های صادر شده به ترتیب به صورت زیر است:

  1. بانک ملت: ۱,۲۴۵,۱۴۵
  2. بانک تجارت: ۳۹۴,۲۹۴
  3. بانک سپه : ۳۶۴,۱۴۸
  4. بانک ملی ایران: ۳۲۷,۲۷۰
  5. بانک پارسیان: ۲۶۹,۳۹۸

آمار تعداد کارت های اعتباری

آمار تعداد کارت های بانکی و تراکنش ها برای کسب درآمد بیشتر از خودپرداز

” حالا وقت آن رسیده است که از آمار منتشر شده در بالا بهترین استفاده را کنیم! چطور؟؟”

همان طور که می دانید شما زمانی می توانید بیش ترین سود را از تراکنش های بانکی به دست بیاورید که کارت بانکی وارد شده در خودپرداز با سوییچ دستگاه ATM شما متفاوت باشد.

همان طور که در مطلب بالا دیدید بیش ترین کارت های عابربانکی کشور مربوط به بانک های ملت، تجارت، سپه ، ملی و پارسیان است. این یعنی وقتی یک کارت وارد دستگاه خودپرداز شما می شود به احتمال زیاد مربوط

به یکی از بانک های بالا است. پس اگر می خواهید بالاترین سوددهی را از خودپردازتان به دست بیاورید نباید سوییچ خود پرداز شما ملت، تجارت، سپه، ملی و پارسیان باشد.

از طرفی در آمار مبلغ تراکنش های بانکی دیدیم که پنج بانک ملی، پست بانک، صادرات، ملت و سپه صدر نشین این فهرست هستند. پس از بین گزینه های موجود ، بانک صادرات و پست بانک نیز حذف می شوند. تا شما بتوانید بهترین استفاده را از تراکنش های بالا داشته باشید.

پس بهتر است به دنبال یک انتخاب از بین بانک هایی باشیم که اولا تعداد کارت های کم تری داشته باشد و دوما مقدار تراکنش آن ها خیلی نباشد. از طرفی آمار مربوط به تعداد تراکنش های بانکی در دستگاه های خودپرداز مختلف نیز می تواند مفید باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

تعداد تراکنش های بانک های مختلف از طریق ATM

بیش ترین تعداد تراکنش در خودپردازها مربوط به بانک های زیر می باشد.

  • بانک ملی ایران: ۹۹,۹۷۳,۵۸۹
  • بانک رفاه کارگران: ۴۳,۵۷۵,۱۲۰
  • بانک صادرات ایران: ۴۱,۹۶۵,۷۵۸
  • بانک ملت: ۳۶,۹۵۹,۴۹۴
  • بانک سپه: ۳۱,۷۹۵,۰۱۳

خب! با این آمار بهتر است بانک رفاه را هم از لیست انتخابی خود حذف کنید!

آمار تعداد تراکنش ها

معرفی بهترین سوییچ بانکی برای خودپرداز

همان طور که در بالا اشاره کردیم، بهترین سوییچ بانکی برای خودپرداز شما سوییچی است که بانک مربوطه تعداد کارت اعتباری و تراکنش کم تری داشته باشد. زیرا زمانی شما بیش ترین سوددهی را از خودپردازتان خواهید داشت که کارت ورودی به خودپرداز شما با سوییچ بانکی تان متفاوت باشد.

از بین گزینه های موجود برای انتخاب سوییچ ، بانک کوثر به شما پیشنهاد می شود. زیرا هم تعداد کارت های اعتباری صادر شده برای این بانک کم است. و هم این که تعداد تراکنش ها و مبلغ کل آن به نسبت سایر بانک ها، کم می باشد.

علاوه بر این، چیزی که باعث محبوبیت خودپردازهای بانک کوثر می شود برگشت آنی پول به حساب شماست. این یعنی هر گاه تراکنشی با استفاده از خودپرداز شما انجام شد، مبلغ برداشته شده ، سریع به حساب شما بازگردانده می شود.

برای اثبات حرف مان برای محبوبیت سوییچ های بانک کوثر بهتر است نگاهی به امار تعداد خودپرداز های بانک های مختلف بنیدازیم.

 

تعداد خودپردازهای بانک های مختلف

بیشترین تعداد خودپردازها در کشور متعلق به بانک های زیر است:

  1. بانک ملی ایران: ۸,۱۲۵
  2. بانک صادرات ایران: ۵,۱۵۳
  3. بانک ملت: ۴,۹۵۲
  4. بانک سپه: ۴,۲۷۱
  5. بانک تجارت: ۳,۸۶۸
  6. بانک رفاه کارگران: ۳,۴۵۱
  7. موسسه اعتباری کوثر: ۳,۱۳۶

همان طور که مشاهده می کنید موسسه مالی و اعتباری کوثر، دارای بیش ترین تعداد خودپرداز در بین بانک های خصوصی است. که این موضوع برتری و کارآمدی این بانک را در پاسخ گویی به نیاز سوددهی کابران را به خوبی اثبات می کند.

 

آمار تعداد خودپردازها

بررسی مقدار تراکنش ها و تعداد خودپرداز ها در شهرهای مختلف ایران

مقدار تراکنش های انجام شده از خودپرداز در شهرهای مختلف
اگر امکان راه اندازی خودپرداز در شهرهای مختلف را دارید، بررسی آمار تعداد خودپرداز ها و میزان تراکنش ها به تفکیک شهرها، می تواند مفید باشد. طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در آبان ماه سال ۹۸ ، شهرهای زیر به ترتیب بیش ترین تراکنش را به خود اختصاص داده اند:

  • تهران: ۲۹۰,۲۵۹ میلیارد ریال
  • خراسان رضوی: ۱۰۱,۵۳۴ میلیارد ریال
  • اصفهان : ۹۰,۶۱۳ میلیارد ریال
  • فارس: ۸۵,۲۳۲ میلیارد ریال
  • مازندران : ۷۰,۱۸۵ میلیارد ریال

وضعیت سایر شهر ها را نیز می توان از نمودار زیر بررسی کرد. شاید با دیدن مقدار تراکنش شهر تهران وسوسه شده باشید! اما صبر کنید و سایر آمار ها را نیز مشاهده کنید.

آمار مبلغ کل خودپردازها

تعداد دستگاه های خودپرداز در شهرهای مختلف ایران

طبق آمار منتشر شده تا آخر آبان ماه سال ۹۸ ، ۵۸,۴۰۶ خودپرداز در ایران مشغول به فعالیت هستند. از بین شهرهای مختلف، تهران بیشترین خودپرداز را به خود اختصاص داده است.

در فهرست زیر می توانید ببینید بیش ترین خودپردازهای در حال کار، مربوط به کدام شهرها هستند.

  1. تهران: ۱۳,۳۲۰ دستگاه
  2. خراسان رضوی: ۴,۶۵۹ دستگاه
  3. اصفهان: ۳,۴۱۵ دستگاه
  4. فارس: ۳,۱۹۶ دستگاه
  5. خوزستان: ۲,۷۸۳ دستگاه

هم چنین شهر های زیر دارای کم ترین تعداد دستگاه ATM در کشور هستند:

  1. منطقه آزاد ۳۲۱ دستگاه
  2. کهگیلویه و بویر احمد: ۴۸۵ دستگاه
  3. ایلام: ۵۴۰ دستگاه
  4. خراسان شمالی: ۵۷۴ دستگاه
  5. خراسان جنوبی: ۶۱۶ دستگاه

شکل زیر نمودار تعداد کل خودپردازهای بانک ها را برای شهرهای مختلف نشان می دهد.

آمار تعداد خودپردازها

میانگین تراکنش های انجام شده برای یک دستگاه خودپرداز در شهرهای مختلف

آمار دیگری که می تواند برای شما مفید باشد میانگین تراکنش های انجام شده از یک دستگاه خودپرداز در شهرهای مختلف است. همان طور که در آمار قبل دیدیم، تهران با داشتن بیش ترین میزان تراکنش، بیش ترین تعداد خودپردازها را نیز تصاحب کرده است. پس برای بررسی این که چه شهری پتانسیل بیش تری برای سرمایه گذاری در خودپرداز را دارد نیاز به پارمتر دیگری داریم.

بهترین حالت ممکت، شهری است که اولا مقدار تراکنش در آن بالا باشد. ثانیا تعداد خودپردازها در آن شهر کم باشد. میانگین تراکنش های انجام شده پارامتر مناسبی است که به شما کمک می کند حالت تعادلی بین تعداد خودپرداز کم و مبلغ تراکنش زیاد پیدا کنید. نمودار زیر این مقدار میانگین ( میانگین مقدار تراکنش انجام شده در یک ماه برای یک دستگاه خودپرداز) را در شهرهای مختلف نشان می دهد.

شهرهای زیر به ترتیب بالاترین تراکنش های میانگین برای یک دستگاه خودپرداز را دارند:

  • سیستان و بلوچستان: ۵۵۴/۲۹ میلیارد ریال
  • مازندران: ۷۰۸/۲۷ میلیارد ریال
  • کرمانشاه: ۵۵۷/۲۷ میلیارد ریال
  • همدان: ۵۰۴/۲۷ میلیارد ریال
  • چهارمحال و بختیاری: ۹۳۵/۲۶ میلیارد ریال

آمار میانگین تراکن ها

خلاصه بررسی فنی، مالی خرید و کار با دستگاه خودپرداز

ظرفیت خدمات : ۱۵۰ میلیون تومان گردش روزانه
نرخ برابری دلار : ۱۶۰۰۰ تومان
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۰۰ میلیون تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۶۰ میلیون تومان
میزان سرمایه در گردش : ۱۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۶ درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۳.۶/۵ - (۸ امتیاز)