طرح راه اندازی شرکت پخش مواد غذایی

پخش مواد غذایی شامل عملیات خرید مواد غذایی خشک از درب کارخانجات مختلف به قیمت عمده و انبارش در سایت مشخص شده جهت انبار و سپس پخش مواد غذایی به عمده فروشی ها و فروشگاه های بزرگ و کوچک می باشد. فرآیند توزیع کالا و خدمات به طور کلی به مجموعه عملیات های گفته می شود که کالا و خدمات را از تولید کننده یا سرویس دهنده به مصرف کننده تحویل می دهد. به طور کلی شرکت های پخش شامل شرکت هایی می باشد که با استفاده از تجهیزات لجستیکی و انبارهای متعدد و مجهز به عملیات خرید و نگهداری مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، شوینده ها ، داروها و… مشغول می باشند و بدون واسطه محصولات مورد نظر را به واحد های خرده فروشی پخش می نمایند.

سرمایه لازم برای راه‌اندازی شرکت پخش مواد غذایی

برای راه‌اندازی این شغل باید ابتدا تصمیم بگیرید که قصد دارید این فعالیت را در چه سطحی انجام دهید.برای مثال اینکه هدف، پخش و توزیع دسته‌ای خاص از مواد غذایی مانند مواد غذایی خشک یا ترکیبی از دسته‌های مختلف مواد غذایی باشد، یک تصمیم بسیار بااهمیت است چراکه تأثیر مستقیمی بر تجهیزات موردنیاز به‌منظور نگهداری، بسته‌بندی و ماشین‌آلات مناسب به‌منظور حمل آن‌ها می‌گذارد.در قدم بعدی باید تصمیم بگیرید قصد دارید فعالیت پخش مواد غذایی را در قالب یک شرکت انجام دهید یا در قالب یک واحد پخش یا در قالب یک مرکز عمده‌فروشی.و درنهایت سرمایه اولیه لازم برای راه‌اندازی شغل پخش مواد غذایی بستگی به هدف نهایی با توجه به توضیحات بالا دارد.

مزایا و معایب شرکت پخش مواد غذایی

مزایا :
– سوددهی بسیار خوب و بازار کار همیشگی دارد.
– در حجم پایین و کوچک هم می‌شود این شغل را راه‌اندازی کرد.
– جذب مشتری و نگهداری مشتری‌های ثابت یک برگ برنده در این شغل است.
معایب :
– سرمایه در گردش در این شغل زیاد است.
– سرمایه اولیه برای راه‌اندازی این شغل بالاست، هزینه‌های بسیاری ازجمله هزینه‌های مربوط به انبار و محفظه‌های استاندارد نگهداری ماده یا مواد غذایی موردنظر، هزینه ماشین‌آلات حمل کالا، دستمزد کارگران برای بخش‌های مختلف و هم‌چنین هزینه‌هایی به‌منظور یافتن بازاریاب‌های مجرب و خلاق به‌منظور بازدهی هرچه بیشتر است.
– حجم کار و مشغله بسیار بالاست و نیاز به تجربه دارد.
– این شغل به‌شدت شغل مدیریتی هست و نیاز به مدیریت همه‌جانبه دارد.
– به دفتر فروش و انبار برای نگهداری مواد غذایی نیاز دارید.
– فروش به‌صورت چکی و امانی در این شغل وجود دارد که در بعضی از مواقع باعث زیان می‌شود.
– جذب بازاریاب خوب و توانمند یک فاکتور مهم در این شغل است که نه تنها در حاشیه نباشد بلکه بتواند به خوبی بفروشد که متأسفانه پیدا کردن بازاریاب توانمند و باانگیزه بسیار سخت شده است.

میزان درآمد شغل پخش مواد غذایی

شغل پخش مواد غذایی یا عمده‌فروشی مواد غذایی از مشاغل پردرآمد در ایران محسوب می‌شود با توجه به اینکه در چه سطحی کار می‌کنید، حجم کار و فروش درآمدها متغیر است
نکته خیلی مهم در این شغل نحوه خرید محصولات است که چطور تهیه می‌کنید، نحوه خرید محصول بیشترین و مهم‌ترین فاکتور در میزان درآمد در این شغل هست.
برای مثال خرید یک محصول از کارخانه به‌صورت چکی شاید برای یک عمده‌فروش حدود ۳ تا ۸ درصد سود خالص داشته باشد در پایان کار ولی خرید همون محصول به‌صورت نقدی و یا به‌صورت شرایط تعیین‌شده از کارخانه (پرداخت وجه زودتر از خرید کالا) سوددهی محصول را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد و این رقم در کسب وکار عمده‌فروشی مواد غذایی رقم بسیار بزرگ و عالی محسوب می‌شود.

سوددهی شغل پخش مواد غذایی

حاشیه سود متوسط شرکت پخش برای محصولات غذایی حدود ۲۰ درصد است ولی درواقع با کسر هزینه‌های ماهیانه و پورسانت و غیره حداکثر به ۸ درصد می‌رسد.که با توجه به حجم فروش سوددهی قابل قبولی به‌حساب می‌آید.

فرآیند صدور مجوز تاسیس شرکت پخش مواد غذایی

بارگذاری مدارک ذیل در سامانه www.sdpms.ir :
۱-کارت شناسایی ملی مدیرعامل شرکت متقاضی به‏ انضمام کارت پایان خدمت یا معافیت.
۲- اساسنامه شرکت منظم به روزنامه رسمی با درج آخرین تغییرات(درمورد شرکت تولیدی ، پروانه بهره‏ برداری).
۳– اسناد مالکیت و یا اجاره ‏نامه معتبررسمی:
۳-۱- دفتر مرکزی شرکت
۳-۲- انبارها و سردخانه‌های شرکت
۳-۳- شعب شرکت (مشخصات شعب و نمایندگی‌ها)
۳-۴- ناوگان حمل و نقل(درج مشخصات خودروهای شرکت در سامانه )توجه: اجاره نامه های دفتر مرکزی، انبار، سردخانه و یا شعب شرکت می باید حداقل دارای ۶ ماه اعتبار و کد رهگیری و به نام شرکت باشد.
۴- تصویر قرارداد فی‌مابین شرکت متقاضی با کلیه نمایندگی های مربوطه (در صورت داشتن نمایندگی).
۵- فهرست کالاهای توزیعی شرکت
۶-قرارداد معتبر با تامین کننده
۷-نمونه فاکتور توزیع در هر مکان فعالیت

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح راه اندازی شرکت پخش مواد غذایی

نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت سطح زیربنا انبار و پشتیبانی : ۲۰۰۰ مترمربع (تامین استیجاری)
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
نرخ بازده داخلی : ۳۴ درصد

 

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)