طرح تولیدلیور دنده خودرو

لیور دنده یا همان دسته دنده به منظور اعمال دستور تعویض دنده مورد استفاده قرار می گیرد. لیور دنده در تعویض دنده نقش مهمی ایفا می کند و به عنوان واسطه تعویض دنده بین راننده و جا به جایی آن در گیربکس است.
شایان ذکر است که دسته دنده در خودروهای قدیمی کنار فرمان واقع شده بود. خودروهای سواری معمولا دارای ۵ دنده (۵ سرعته) است که البته اگر دو حالت خنثی و دنده عقب را نیز مد نظر قرار ندهیم، ۵ حالت مختلف می‌توان برای خودروها دنده دستی متصور شد. در خودروهای اتومات، دنده در اغلب موارد دنده دارای ۴ حالت P، N، R و D است.

محل قرار گیری لیور دنده خودرو

لیور دنده بین گیربکس و کنسول میانی نزدیک راننده قرار دارد. لیور یا دسته دنده از جنس فلز ساخته شده است و دارای بوش های مخصوصی است.

ویژگی های لیور دنده خودرو

از ویژگی های حائز اهمیت آن می توان به بیرون زدگی دنده در زمان تعویض دنده، عملکرد مناسب در هنگام تعویض دنده و عملکرد مناسب گیربکس اشاره کرد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید لیور دنده خودرو

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک اهرم تعویض دنده : ۳۴۳۰۵۱۲۳۲۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید لیور دنده خودرو

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی اهرم تعویض دنده : ۸۷۰۸۴۰

لیور دنده یا اهرم تعویض دنده به دو صورت در خودروها مختلف نصب شده است

لیور دنده ساده که برای گیربیسهای دستی مناسب میباشد. که توسط راننده دنده های مختلف را جابجا مییند. لیور دنده اتومات که توسط کامپیوتر و سیمهای رابط فرمان جابجای دنده های مختلف را با سرعتهای متناسب تنظیم مییند.دَنده یا دَسته ‌دنده اهرمی است که در خودروهای جدید زیر فلیه فرمان قرار گرفته،ولی در ماشین‌های‌ قدیمی تر در طرف راست راننده، پهلوی فرمان واقع شده‌ است.

عملش درگیر نمودن دنده‌های مختلف درون جعبه ‌دنده است که به خودرو سرعت‌های گوناگون می‌دهد یا مشخص می‌یند یه خودرو به جلو برود یا به عقب. به هنگام روشن یردن خودرو بایستی دسته ‌دنده در وضعیت خلاص باشد (یا پدال یلاچ فشرده باشد).گذاردن دسته ‌دنده در وضعیت خلاص، دنده‌های جعبه ‌دنده را از درگیر بودن با هم خارج می‌یند.نشانهٔ خلاص بودن دنده‌ها این است یه دسته ‌دنده در حدود چند سانتیمتر به راست و به چپ بازی نماید(در خودروهای دنده ‌دستی یه دسته روی فرمان است، به بالا و پایین بازی یند).این قطعه مناسب خودروهای دستی میباشد. در خودروهای اتومات شیل و میانیزم آن بسیار متفاوت می باشد.

وضعیت واحد های فعال تولید لیور دنده خودرو

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید لیور دنده خودرو در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات لیور دنده خودرو

نمودار واردات و صادرات لیور دنده خودرو در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

کمبود قطعه در بازار

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی بااشاره به‌بحث کرونا و نگرانی از تامین لوازم‌یدکی در بازار به‌خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» در بهار ۹۹ گفت: «صنف ما پس از اصلاح نرخ سوخت برای مدتی با رکود مواجه شد؛ چراکه مردم از خودروهای شخصی کمتر استفاده می‌کردند و این مساله سبب کاهش فروش ۵۰ درصدی قطعات در بازار شد. اما با توجه به‌اینکه برای مدتی نرخ دلار به‌میزان ۱۱ هزار تومان ثابت ماند، توانستیم از مشکلات به‌وجودآمده عبور کنیم

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید لیور دنده خودرو

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰ هزار عدد
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز :۳۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت :۸.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)