طرح پرورش گوسفند قره گل

گوسفند قره گل جزوه دسته گوسفندان با زیست بوم بیابانی است. منشا گوسفند قره گل بیابانهای سرخس و از ویژگیهای این نوع گوسفند اهلی می توان به بدن و ظاهر آنها اشاره کرد که متناسب با آب هوای مناطق بیابانی و در دوران برگی به رنگ مشکی و زمانی که به رشد و بلوغ می رسند به مراتب به رنگ خاکستری تبدیل می شوند.
لازم به ذکر است که گوسفند قره گل پس از تغییر رنگ به خاکستری دست و پای آنها همچنان به رنگ مشکی می ماند. خصوصیتی که این نوع گوسفندان دارند البته تعداد اندکی که رنگ آنها خاکستری و همچنین قهوه ای می باشد می تواند در زیست بوم هایی زندگی کنند که از نظر آب و هوایی ایده آل نیست یعنی با تحمل خوبی که دارند قادر به زیستن هستند.
برای مثال در تابستان ها با هوای بسیار گرم تا حدود ۴۰ درجه را به خوبی تحمل می کنند همچنین در زمستان های بسیار سرد تا ۳۰ درجه زیر صفر تحمل دارند. همچنین نژاد گوسفند قره گل می توانند در مراتع های فقیر که کم علوفه هستند، چرا کنند.
یکی از دلایل مقاومت این نژاد از گوسفندان در مناطق گرم و سرد همچنین گرد و غبار همین بینی پیچ و انحنا می باشد که در مقابل وزش بادهای موسمی می توانند به راحتی تنفس کنند.به طور کلی محل زندگی و پرورش گوسفند قره گل، منطقه های گرم و سوزان، صحراهای کم آب و علف با رطوبت بسیار کم است. این منطقه زمستانهای سرد ویا یخبندانی دارند.

نژاد گوسفند قره گل

گوسفند نژاد قره گل جز دسته ی گوسفندان شیری، پشمی و گوشتی می باشد که برای پرورش دادن بسیار مناسب می باشد و فرد پرورش دهنده می تواند از تمام فرآورده های حاصل از این گوسفند استفاده کند و این درحالی است که در گذشته فقط برای یک مصرف این نژاد از گوسفندان را پرورش می دادند و آن هم برای بهره بردن از پشم گوسفند بود.

نژاد گوسفند قره گل به دو گروه تقسیم می شود که شامل :

۱- گوسفند قره گل دم دار
همانطور که از اسم آنها پیداست داری دم هستند و با توجه به این که چربی زیادی در اطراف دم ذخیره می شود شکل دم آنها به صورت S دیده می شود.و از نظر ظاهری این گروه از نژاد گوسفند قره گل داری سر متوسط و کشیده و بینی و پیشانی آنها برآمدگی و دای پیچ است همین امر سبب شده تا بتوانند در مناطق گرم و گرد غبار به راحتی تنفس کنند.علاوه بر این ویژگی ها داری گوش های بلند که تا حدود ۱۵ سانت می رسد.همچنین گوسفندان نر نژاد قره گل درای شاخ هستند که قوچ قره گل نامیده می شوند.
۲- گوسفند قره گل دنبه دار
گوسفندان این گروه همانند سایر گوسفندان ایرانی داری دنبه هستند و با توجه به ذخیره زیاد چربی در ناحیه خلفی کاهی وزن این دنبه ها به ۱ کیلو گرم می رسد.                                                                           

ویژگی پوست گوسفند قره گل

به طور معمول در همه نژاد های گوسفند قره گل ، موهای روی پوست بره هایی که تازه به دنیا آمده اند، دارای پیچیدگی و حتی گل هایی است. تعدادی از این نوع پوست ها هم وارد بازار تجارت می شود. اما پوست بره قره گل ویژگی هایی دارد که در پوست بره های دیگر دیده نمی شود.پوست گوسفند قره گل پر پیچ و گل است.
در پوست این نوع بره، موها طوری قرار گرفته اند و به هم تابیده اند که نقش و نگارهایی را روی پوست بوجود می آورند. به علاوه کشش موو درخشندگی و زیبایی پوست در این بره ها با نژادهای دیگر به طور کلی فرق می کند. به همین سبب از سالهای دور تاکنون، تجارت پر سود پوست گوسفند قره گل در تمام جهان وجود داشته است.

کشور های عمده تولیدکننده پوست گوسفند قره گل

کشورهای اصلی تولید کننده پوست این نوع بره ایران، افغانستان و ازبکستان هستند. به دلیل ارزشمندی این نوع پوست جدود ۵۰ کشور دیگر هم چند سال است که در حال پرورش این نژاد هستند.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح پرورش گوسفند قره گل

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰راس
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹۰۰میلیون تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳۵ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.

در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)