طرح کشت و پرورش گیاه قلقاس

قلقاس گیاهی است از خانواده Araceae که چند گونه ی مختلف دارد. قلقاس گیاهی است علفی، چند ساله و بدون ساقه ی مشخص. برگ های آن کامل، ناصاف، چین خورده، قلبی شکل، نسبتا پهن و دارای دمبرگ دراز است، دمبرگ های قسمت پایین یعنی در یقه ی گیاه به هم متصل می باشد و به نظر می رسد که از داخل یک استوانه ی گیاهی خارج می شوند.
گیاه دارای ساقه ی زیرزمینی ضخیم و متورم غده ای است. عملکرد گیاه قلقاس ۵ تن در هکتار است. از ریشه ی آن ساقه ی گل دهنده ای بیرون می آید که گل زرد رنگ با بویی شبیه بوی زردچوبه میدهد. این گیاه بومی مناطق حاره ی جزایر اقیانوسیه و هندوستان است که در کنار آب ها و باتلاق ها می روید و در اغلب کشورها در مناطق حاره نیز کاشته می شود.
گیاهی است علفی و دارای ریزوم متورم و برگ های بزرگ با دمبرگ بلند که بعضی مواقع لکه های قهوه ای نیز روی آن وجود دارد. محورگل پس ا درآمدن برگ ها و از میان آن ظاهر می شود و دارای دو نوع گل نر و ماده است. این گل عطر ناخوشایندی از خود متصاعد می کند که حشرات تلقیح کننده گل را به سوی خود می کشاند. میوه ی آن قرمز رنگ است. تمام این گیاه سمی است، ولی در اثر حرارت این اثر از بین می رود. این گیاه در اروپای مرکزی و جنوبی به صورت پراکنده در جنگلهای مرطوب، در عمق دره ها، در میان خار و خاشاک در دشت ها تا کوهستان ها می روید. در قدیم آن را گیاهی سحرآمیز و مقدس می دانستند و نانواها آن را به آرد می افزودند.
اندام مورد مصرف گیاه ریزوم آن است و باید وقتی که از خاک بیرون آورده شد کاملاً شسته شود و بعد پوست آن را کند و به طور طولی برید و به دو قسمت نمود و روی سبد قرار داد یا با نخ آویزان کرد تا خشک شود. این ریزوم محتوی نوعی گلوکوزید سمی، آرونین (Aronin)، ساپونین، نشاسته و اکسالات کلسیم است که ماده آخر به آن مزه خیلی تندی می دهد.

نام های دیگر گیاه قلقاس

قلقاس
کلم کارائیب

فواید قلقاس لکه لکه

برگهای خشک شده و گاهی تازه وپیاز خشک آن بعنوان خلط اور برای از بین بردن ترشحات مخاط دستگاه تنفسی مصرف میشود. خود گیاه سمی است،گاهی گیاه جوان له شده را برای قسمتهای دردناک در بیماری روماتیسم بکار میرود.این گیاه به عنوان کشنده انواع کرمهای مصرف میشود.خصوصا اگر ۱۰۰گرم از آن را جوشانده وبا یگ استکان سرکه مخلوط کنیم وآن را هنگام خواب میل نماییم .
اسانس ریزوم گل شیپوری بعنوان ضدنفخ و مقوی معده استفاده می شود.

ترکیبات قلقاس لکه لکه

گلوکوزید سمی، آرونین (Aronin)، ساپونین، نشاسته و اکسالات کلسیم است که ماده آخر به آن مزه خیلی تندی می دهد.

ترکیب شیمیایی

در هر صد گرم برگ و دمبرگ های گیاه مواد زیر وجود دارد:
آب ۷۸گرم
پروتئین ۳ گرم
مواد چرب ۰/۳ گرم
هیدرات کربن (نشاسته و کمی قند) ۶ گرم
کلسیم ۷۶ میلی گرم
فسفر ۵۹ میلی گرم
آهن ۱ میلی گرم

کد تعرفه گمرکی مرتبط با کشت و پرورش گیاه قلقاس

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی قلقاس ۰۷۱۴۴۰۰۰ میباشد.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)