۶۰ ایده برتر سودآور تجاری در صنعت کشاورزی جهان

کسب درآمد از یک تجارت کشاورزی مستلزم آگاهی از شیوه های کشاورزی و همچنین تجربه ای در زمینه توسعه یک تجارت است. با این وجود برای راه اندازی اغلب این کسب و کارها داشتن زمین، سرمایه و علاقمندی سه فاکتور اصلی محسوب می شود. اگر علاقمند به راه اندازی یک تجارت در بخش کشاورزی هستید و به دنبال بهترین ایده های سودآور در زمینه کشاورزی هستید، این گزارش در انتخاب فرصت مناسب تجارت به شما کمک می کند.

انواع و دسته بندی های رایج کشاورزی

قبل از شروع یک تجارت مرتبط با کشاورزی، شناخت انواع کشاورزی که در سراسر جهان محبوبیت دارد، مهم است. متخصصان کشاورزی بطور گسترده مشاغل مبتنی بر کشاورزی را به دسته های زیر طبقه بندی می کنند:

۱. مزرعه کشاورزی

اگر زمین خالی مناسب برای کشاورزی دارید، شروع یک مزرعه کشاورزی می تواند یک تجارت سودآور باشد. شما می توانید مطابق تقاضای محلی اقلام تولید کرده و بصورت محلی بفروشید. همچنین می توانید محصول را از طریق کانال های توزیع در مناطق دور از دسترس عرضه کنید.

۲. راه اندازی یک مزرعه درخت

در صورت داشتن زمین خالی و توانایی صبر کردن به مدت چند سال برای درآمدزایی، مزرعه درخت بسیار سودآوری است. باید توجه داشته باشید که همانطور که گفته شده برای گرفتن بازده از فروش محصول درختان به زمان قابل توجهی نیاز است و باید صبور باشید.

۳. پرورش گیاهان خانگی

پرورش گیاهان در خانه یک تجارت سودآور است که می توانید از حیاط خلوت خانه خود شروع کنید. بیشترین بهره را ببرید. البته این تجارت غالبا برای کسانی که به باغبانی علاقه دارند مناسب است.

۴- تولید کودهای آلی ورمی کمپوست

امروزه تولید کودهای آلی ورمی کمپوست به یک تجارت خانگی تبدیل شده است. برای شروع این کار به یک سرمایه گذاری کاملا اسمی و کمترین فضا نیاز دارید. بنابراین هر کس می تواند این کسب و کار را با داشتن دانش کافی در مورد فرآیند تولید آغاز کند.

۵. تجارت گل خشک

علاقه به گلهای خشک بریده شده طی ده سال گذشته در کشورهای مختلف افزایش یافته است. بنابراین اگر زمینی دارید یا می توانید زمینی را اجاره کنید، می توانید گل ها را پرورش دهید، آنها را خشک کنید و به فروشگاه های صنایع دستی و سرگرمی بفروشید.

۶. تجارت توزیع کود

تجارت توزیع کود برای افرادی که در شهرهای کوچک و مناطق روستایی زندگی می کنند مناسب است. درواقع این یکی از ایده های تجاری سودآور کشاورزی است که می توان با سرمایه گذاری متوسط ‌آن را شروع کرد.

۷. محصولات ارگانیک گلخانه ای

یک تجارت گلخانه ای محصولات ارگانیک از پتانسیل بالایی برای رشد و موفقیت برخوردار است زیرا تقاضا برای محصولات گلخانه ای ارگانیک در سالهای اخیر بطور قابل توجهی رشد کرده است. جالب است بدانید این تجارت گلخانه ای معمولاً در مزارع کوچک و خانوادگی اداره می شد. اما از آنجا که تقاضا برای محصولات غذایی ارگانیک در حال افزایش است، مردم در حال سرمایه گذاری در زمین های خود برای کشاورزی ارگانیک هستند.

۸- مرغداری

صنعت مرغداری در سراسر جهان از سه دهه پیش از حالت دامداری در حیاط خلوت به یک صنعت فنی و تجاری تبدیل شده است. گفتنی است صنعت طیور رو به رشد ترین بخش کشاورزی و تجارت کشاورزی است که این یک امتیاز محسوب می شود.

۹. تولید قارچ

تولید قارچ می تواند در مدت زمان کوتاهی با سرمایه کم شروع گردد و در عوض سود زیادی را نصیب شما کند. برای شروع تجارت قارچ نیز به فضای کمی نیاز است.

۱۰. فروشگاه خرده فروشی هیدرو پونیک

هیدرو پونیک یک فناوری جدید در حوزه کشاورزی است که طی دهه های گذشته تقاضا برای آن در حال افزایش است. گفتنی است در این نوع کشاورزی، مزارع عاری از خاک است و محصولات بدست آمده از این روش نیز برای مصارف تجاری و خانگی است. به این ترتیب و با توجه به بالا رفتن تقاضا برای انجام این نوع کشاورزی شما می توانید یک فروشگاه خرده فروشی هیدرو پونیک راه اندازی کرده و تجهیزات هیدرو پونیک را بفروشید.

۱۱. پرورش حلزون

فرصت کسب و کار پرورش حلزون نیاز به نظم و انضباط و دانش خاصی از فناوری مدرن دارد. پرورش حلزون فرایند جمع آوری حلزون های زمین مخصوصاً برای مصرف انسان است. این ماده از پروتئین، آهن، چربی کم و تقریباً تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن انسان را دارا است.

۱۲. گل آفتابگردان

برای شروع کشت آفتابگردان، نیاز اصلی زمین است. از سوی دیگر آفتابگردان اغلب به عنوان محصول نقدی تجاری نامیده می شود چون پرورش گل آفتابگردان برای دانه روغنی یک فرصت مناسب برای تجارت است. بنابراین یک کارآفرین علاقه مند به کشاورزی به شرط داشتن زمین می تواند تجارت کشاورزی آفتابگردان را آغاز کند.

۱۳. ساخت آدامس گوارا

برای به دست آوردن صمغ گوارا که در زبان محلی گواران نامیده می شود، دانه های گوار آسیاب و غربال می شود. این صمغ به طور معمول به صورت یک پودر سفید رنگ تولید می شود. درواقع این ماده غذایی یک نرم کننده طبیعی و شبیه آدامس است. بنابراین کارآفرینانی که در منطقه سکونت خود به این صمغ دسترسی دارند می توانند از این تجارت بیشترین سود را ببرند.

۱۴. زنبورداری

موفقیت در کسب و کار زنبورداری مستلزم نظارت دقیق روزانه است. همانطور که میدانید با افزایش آگاهی مصرف کنندگان در مورد سلامتی و ایمنی بدن، تقاضای برای عسل در سطح جهان رو به افزایش است. زنبورداری برای فروش عسل و سایر محصولات مانند موم، یک سرمایه گذاری سودآور است که در شروع نیز نیاز به سرمایه گذاری کمی دارد.

۱۵. پرورش ماهی

تجارت ماهی یک سرمایه گذاری سودآور است که می تواند در هر زمان از سال بطور مداوم گردش مالی داشته باشد. با اجرای فنون مدرن و داشتن فضای مناسب، یک کارآفرین می تواند این کسب و کار را با یک سرمایه گذاری متوسط ‌انجام دهد.

۱۶. صادرات میوه و سبزیجات

یک کارآفرین می تواند با جمع آوری میوه و سبزیجات از کشاورزان محلی، تجارت صادرات محور میوه و سبزیجات تازه را آغاز کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فقط با داشتن یک تلفن و رایانه جهت اتصال به اینترنت، می توانید این کار را از خانه خود شروع کنید.

۱۷. تولید ریز مغذی ها

در حوزه تجارت کشاورزی ریز مغذی ها پتانسیل عظیمی دارد. به طوری که با داشتن یک استراتژی توزیع قوی می توان این کسب و کار را با یک سرمایه گذاری قابل توجه آغاز کرد.

۱۸. گل فروشی

فروش گل یک تجارت سودآور در بخش خرده فروشی کشاورزی محسوب می شود و با داشتن فضای خرده فروشی و ارتباط با گل فروشان عمده می تواند این تجارت را شروع کرد. یک کارآفرین همچنین می تواند با ارائه خدمات تحویل درب منزل مشتریان، فروش آنلاین قابل توجهی نیز داشته باشد.

۱۹. تولید خوراک دام

برای شروع کسب و کار تولید خوراک دام، فرد کارآفرین می تواند با اطمینان از اینکه محصولات خود را به خوبی توزیع خواهد کرد، اقدام نماید.

۲۰. تولید مرغ منجمد

مرغ منجمد اکنون یک محصول داغ بازاری است چرا که تقاضا برای این محصول در سطح جهان در حال افزایش است. به همین دلیل هر کارآفرینی که در حومه شهری زندگی می کند و به سرویس های حمل و نقل دسترسی دارد می تواند با برنامه ریزی مناسب این تجارت را شروع کند.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)