طرح بازیابی باقیمانده های واحدهای آروماتیک زدایی با استفاده از روش تراوش تبخیری

طرح بازیابی باقیمانده های واحدهای آروماتیک زدایی با استفاده از روش تراوش تبخیری

در فرآیندهای جداسازی، این انگیزه در طراحی فرآیندها تقویت شده است که تا حد امکان از تشکیل فاز دوم در جداسازی اجتناب شود تا به این صورت در مصرف انرژی تا حد امکان، صرفه جویی قابل ملاحظه ای به عمل آید. بدین ترتیب توجه به گروهی از فرآیندها معطوف گردیده که جداسازی را بدون تغییر فاز انجام می دهند. امروزه فرآیند جداسازی غشایی، کاربردهای فراوانی را در صنایع مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی یافته است. در این فرآیند از غشاهایی استفاده می شود که با عبور دادن برخی از مولکول های خوراک و نگاه داشتن سایر مولکول ها، جداسازی را انجام می دهند. برای استفاده در مقیاس صنعتی، این غشاها در بسته هایی خاص مورد استفاده قرار می گیرند که در اصطلاح مدول نامیده می شوند. هر مدول حاوی مقدار معینی از غشاء است که با آرایشی خاص قرار گرفته اند و کانال های مشخصی برای عبور خوراک و خروج اجزای باقیمانده و عبور کرده از غشاء دارد.
فرآیندهای جداسازی توسط غشاها بسته به نوع جداسازی مورد نظر، انواع متنوعی دارند اما در همه آن ها وجه مشترک، وجود غشایی است که عامل جلوگیری از مخلوط شدن دو فاز با یکدیگر است.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح بازیابی باقیمانده های واحدهای آروماتیک زدایی با استفاده از روش تراوش تبخیری

طرح توجیهی تولید بنزن: ۲۴۱۱۳۵۳۲
طرح توجیهی تولید تولوئن: ۲۴۱۱۳۵۳۳
طرح توجیهی تولید زایلن: ۲۴۱۱۳۵۳۴
طرح توجیهی تولید اورتو زایلن: ۲۴۱۱۳۵۳۵
طرح توجیهی تولید پارا زایلن: ۲۴۱۱۳۵۳۶

موارد مصرف و کاربرد طرح بازیابی باقیمانده های واحدهای آروماتیک زدایی با استفاده از روش تراوش تبخیری

بنزن: بنزن مایعی است بی رنگ و خوشبو که در تولید صنعتی گروهی از مواد مانند پلیاستایرن، لاستیک مصنوعی و نایلون استفاده می شود. این مایع در تهیه شوینده ها و رنگ ها نیز به کار می رود. در بسیاری از ترکیبات از جمله آسپیرین و ماده منفجره تی.ان.تی نیز وجود دارد. بنزن سمی و سرطان زا است.
تولوئن: مایعی بی رنگ و آتش گیری است که به عنوان حلال درصنایع مختلفی چون رنگ و رزین کاربرد دارد. کاربردهای دیگر آن عبارت است از حلال رنگ، تینر رنگ، درزگیر سیلیکونی، واکنش گر شیمیایی، پلاستیک، جوهر چاپ، چسب، لاک و ضدعفونی کننده و گندزدا. همچنین می توان از آن برای ساخت فوم و TNT استفاده نمود.
زایلن: زایلن ها را به عنوان حلال در نقاشی و پلاستیک و چسب مصنوعی استفاده می کنند. زایلن ها مایعاتی شفاف، بی رنگ و خوش بو و بسیار اشتعال زا هستند. این ماده به طور معمول از پالایش نفت خام در فرآیند آلکیلاسیون بدست می آید.
پارا زایلن: موارد مصرف این ماده عبارت است از: ماده اولیه الیاف مصنوعی، ترفتالیک اسید، صنایع دارویی، حشره کش ها و حلال ها.
متا زایلن: موارد مصرف این ماده عبارت است از: ماده اولیه رنگ های سنتزی، صنایع دارویی، حشره کش ها و حلال ها. مهمترین کاربرد متا زایلن در تولید ایزوفتالیک اسید است که در تولید کوپلیمر PET به کار می رود.
اورتو زایلن: موارد مصرف این ماده عبارت است از: تولید ایندریدفتالیک، پلاستی سایزرها، رنگ ها، حشره کش ها.

طرح بازیابی باقیمانده های واحدهای آروماتیک زدایی با استفاده از روش تراوش تبخیری

اهمیت طرح بازیابی باقیمانده های واحدهای آروماتیک زدایی با استفاده از روش تراوش تبخیری

محصولات آروماتیک در دنیا اهمیت و جایگاه بسیار بالا در صنعت و زندگی روزمره مردم دارد. ساختارهای آروماتیکی طی فرآیندهایی تبدیل به موادی می شود که رفع کننده نیاز اولیه جوامع بشری در عصر حاضر است. صنایع بهداشتی، کشاورزی، غذایی، دارویی و بسیاری دیگر از صنایع، بدون مواد اولیه آروماتیک قادر به ادامه فعالیت نیستند. مواد آروماتیک اساس اولیه و مبنای تولید طیف وسیعی از محصولات می باشد. فرآورده های آروماتیک در بازارهای بین المللی دارای اهمیت و ارزش اقتصادی و صنعتی زیادی است و یکی از عوامل مهم در گسترش صنعت و رفاه در جوامع امروزی به شمار می رود.

تجهیزات و ماشین آلات طرح بازیابی باقیمانده های واحدهای آروماتیک زدایی با استفاده از روش تراوش تبخیری

غشا
مدول غشایی
پمپ خلاء
پمپ سانتریفیوژ
مخزن خوراک
مخزن تراوش کننده
و …

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی. 🙂

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی در حوزه صنایع بازیافت دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه مینمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

قیمت خط بازیابی باقیمانده های واحدهای آروماتیک زدایی با استفاده از روش تراوش تبخیری

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط بازیابی و استحصال باقیمانده های واحدهای آروماتیک زدایی با استفاده از روش تراوش تبخیری برابر با ۲۸۷۵۰ هزار ریال برآورد شده است.

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)