تولید بتن سبک گازی اتوکلاوی AAC

خط تولید بتن سبک گازی اتوکلاوی AAC

شرکت کارخانجات بنای سبک قدس رضوی به عنوان نخستین تولید کننده بلوکهای هوادار اتوکلاو شده درکشور فعالیت خود را در سال ۱۳۵۳ با نام تجاری هبلکس آغاز و در سال ۱۳۶۷ با هدف صرف در آمدهای آن در امور خیریه توسط مرحوم بجستانی مقدم وقف آستان قدس رضوی گردید. بنای سبک تا سال ۱۳۸۹ با یک خط تولید و از آن سال به بعد در دو خط تولید مجزا با ظرفیت اسمی تولید روزانه هزار متر مکعب محصولات خود را به منظور عرضه مصالح ساختمانی نوین و کارا منطبق با مبحث ۱۸ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان در سایزها و اندازه های مختلف به مهندسان و انبوه سازان سراسر کشور ارائه می دهد.
تمایز هبلکس نسبت به دیگر محصولات مشابه از جمله سبکی، عایق صوت و دما، مقاومت در برابر آتش و … عواملی به حساب آمدند که به سبب آن هبلکس به عنوان محصولی سبز در جهان شناخته شده و به تبع آن بازار هدف بنای سبک نیز بزرگتر و صادرات آن به کشورهای همسایه خصوصاً انبوه سازان شهرهای بزرگ کشور عراق افزایش داده شود.
مقایسه قیمت های تمام شده بنایی با بلوک هبلکس و آجر نشان می دهد که هر متر مربع از دیوار هبلکس به ضخامت ۱ سانتی متر ۲۵ درصد و دیوار هبلکس به ضخامت ۲۰ سانتی متر ۳۰ درصد از دیوار مشابه آجری ارزان تر است.
تنها ماده وارداتی ساخت بلوک های گازی که سبب وابستگی این صنعت به کشور های غربی شده بود، عامل حباب زای آن (خمیر آلومینیوم) بوده که در سال گذشته دانش تولید این ماده مهم در شرکت کارخانجات بنای سبک قدس رضوی بدست آمده و ثبت ملی شده است. تهیه lay out تولید، نصب نوار نقاله های مربوطه و آؤایش متناسب تولید، نصب دستگاه بسته بندی خمیر آلومینیوم، خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز جهت خردکردن شمش و … از جمله اقداماتی است که تکمیل خط تولید خمیر از مرحله آزمایشی به مرحله صنعتی انجام شده است.

فروش بلوک هبلکس کارخانجات هبلکس آستان قدس رضوی با بالاترین کیفیت بصورت تضمینی

کسب نتایج قابل قبول در آزمایش های متعدد مصالح سبک ساختمانی، حفظ و ارتقا دایمی کیفیت محصولات بلوک سبک AAC و چسب بلوک سبک، تنوع زیاد در ابعاد و اندازه و قیمت مناسب بلوک های سبک از جمله دلایل استقبال خوب مشتریان از هبلکس ایران می باشد.ما بلوک سبک مورد نیاز شما را به مناسبترین قیمت و بهترین کیفیت جهت بازار داخلی و صادراتی (عراق، ترکمنستان، افغانستان، عمان، پاکستان، گرجستان، کردستان عراق، قطر و … تقدیم و ارایه می کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تماس بگیرید.

تماس با ما ۰۹۱۵۵۶۱۶۲۰۲

فرهنگ سازی در خصوص استفاده از بلوک های هبلکس در صنعت نوین ساختمان، افزایش سهم بازار و تولید محصولات جدید را از جمله اهدافی می توان نام برد که کارشناسان بنای سبک در سال گذشته جهت دستیابی هر چه سریع تر آن برنامه ریزی و مقدمات آن را به وجود آوردند که خوشبختانه از این بین راه اندازی خط تولید اسلب (slab) و پوکه صنعتی در دو ماهه ابتدایی سال با حضور دکتر نقوی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد. اصلاح ستون های سوله و راه اندازی جرثقیل های سقفی مربوطه، راه اندازی دستگاه میلگرد صاف کن، ساخت دستگاه رول بازکن میلگرد توسط کارخانه، راه اندازی سیستم plc دستگاه نقطه جوش اتوماتیک و … از جمله اقداماتی است که جهت تولید انبوه اسلب در سالجاری انجام شده است. اخذ گواهینامه های iso 14001:2013، iso 9001:2008، ohsas 18001:2007، اخذ گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، انتخاب بنای سبک به عنوان به عنوان واحد نمونه کارآفرین در سال ۹۰ و کسب لوح افتخار واحد نمونه در سال های ۸۷ و ۸۸ از جمله دستاوردهای این مجموعه در طول دوران فعالیت به حساب می آید.

مرکز فروش بتن سبک گازی اتو کلاوی ACC

کارخانه تولیدکننده سیستمهای بتن هوادار اتوکلاو شده سبک تحت نام تجاری هبلکس است. کارخانه بتن سبک هبلکس بیرجند در حال حاضر با تولید روزانه ۶۰۰ متر مکعب بلوک بتن هوادار اتوکلاو شده در روز، یکی از بروز ترین کارخانه های تولید کننده سیستمهای AAC در ایران می باشد.
ما عامل فروش داخلی و خارجی این محصول (به طور ویژه به کشور های عراق و افغانستان) هستیم، شرایطی داریم که میتوانیم با قیمتی زیر قیمت روز کارخانه، محصولات هبلکس را به فروش برسانیم. جهت اطلاع از شرایط فروش و قیمتهای روزانه هبلکس با شماره ۰۹۱۵۵۶۱۶۲۰۲ تماس حاصل فرمائید.
شرایط ویژه ای ایجاد کرده ایم تا خریداران عمده محصولات بتوانند از خط تولید کارخانه بازدید و با کیفیت محصولات از نزدیک آشنا شوند.

ابعاد بلوک های بتن سبک گازی اتوکلاوی (AAC)


تاریخچه تولید بتن سبک
اولین گزارشهای تاریخی در مورد کاربرد بتن سبک و مصالح سبک وزن به روم باستان بر می گردد. رومیان در احداث معبد پانتئون و ورزشگاه کلوزیوم از پومیس که نوعی مصالح سبک است استفاده کرده اند. کاربرد بتن سبکدانه پس از تولید سبکدانه های مصنوعی و فراوری شده در اوایل قرن بیستم وارد مرحله جدیدی شد. در سال ۱۹۱۸، S. J. Haydeبا استفاده از کوره دوار اقدام به منبسط کردن رس و شیل کرد و بدینوسلیه سبکدانه ای مصنوعی تولید کرد که از آنها در ساخت بتن استفاده شد. تولید تجاری روباره های منبسط شده نیز از سال ۱۹۲۸ آغاز گردید.
این سبکدانه مصنوعی در هنگام جنگ جهانی اول به دلیل محدودیت دسترسی به ورق فولادی برای ساخت کشتی بکار رفت. کشتی Atlantus به وزن ۳۰۰۰ تن که با بتن سبک های دستی ساخته شد، در اواخر سال ۱۹۱۸ به آب افتاد. در سال ۱۹۱۹ کشتی Selma به وزن ۷۵۰۰ تن و طول ۱۳۲ متر با همین نوع بتن ساخته و به آب انداخته شد. تا آخر جنگ جهانی اول و سپس تا سال ۱۹۲۲ کشتی ها و مخازن شناور متعددی ساخته شد که یکی از آن ها Peralta تا سال های اخیر شناور بود.
تا پایان جنگ جهانی دوم ۲۴ کشتی اقیانوس پیما و ۸۰ بارج دریایی ساخته شد که ساخت آن ها در دوران صلح، اقتصادی محسوب نمی گشت. ظرفیت این کشتی ها ۳ تا ۱۴۰۰۰۰ تن بود. در سال ۱۹۴۸ اولین ساختمان با استفاده از شیل منبسط شده در پنسیلوانیای شرقی احداث گردید. در ادامه، از سال ۱۹۵۰ ساخت بتن سبک گازی اتوکلاو شده در انگلستان متداول شد. اولین ساختمان بتن سبکدانه مسلح دراین کشورکه یک ساختمان سه طبقه بود درسال ۱۹۵۸و در شهر برنت فورد احداث گردید.
ساختمان هتل پارک پلازا در سنت لوئیز، ساختمان ۱۴ طبقه اداره تلفن بل جنوب غربی در کانزاس سیتی در سال ۱۹۲۹ از جمله ساختمان های دهه ۲۰ و ۳۰ میلادی ساخته شده در آمریکای شمالی با استفاده از بتن سبک هستند. ساختمان ۴۲ طبقه در شیکاگو، ترمینال TWA در فرودگاه نیویورک در سال ۱۹۶۰، فرودگاه Dulles در واشنگتن در سال ۱۹۶۲، کلیسایی در نروژ در سال ۱۹۶۵، پلی در وایسبادن آلمان در سال ۱۹۶۶ و پل آب بر در روتردام هلند در سال ۶۸ از جمله ساختمان هایی هستند که با بتن سبکدانه ساخته شده اند.
در هلند، انگلستان، ایتالیا و اسکاتلند نیز در دهه ۷۰ و ۸۰ پل هایی با دهانه های مختلف ساخته و با موفقیت بهره برداری شده اند. در سال های ۱۹۷۰ ساخت بتن سبکدانه پرمقاومت آغاز شد و در دهه ۸۰ به دلیل نیاز برخی شرکت های نفتی در امریکا و نروژ برای ساخت سازه ها و مخازن ساحلی و فراساحلی مانند سکوهای نفتی یک رشته تحقیقات وسیع برای ساخت بتن سبکدانه پرمقاومت در این دو کشور با هدایت واحد آغاز شد که نتایج آن در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ منتشر گشت. در سالیان اخیر نیز استفاده بتن سبک در دال سقف ساختمانهای بلند مرتبه، عرشه پلها و دیگر موارد مشابه و همچنین کاربردهای خاص مانند عرشه و پایه دکلهای استخراج نفت کاربرد فراوانی یافته است.
تولید بتن سبک گازی اتوکلاوی AAC

معرفی بتن سبک گازی اتوکلاوی (AAC)

نام این محصول بتن سبک گازی، یا بتون هوادار اتوکلاو شده (AAC)، یا هبلکس می باشد. بتن سبک یا متخلخل در سال ۱۹۲۴ میلادی توسط یک آرشیتکت سوئدی اختراع گردید. هم اکنون در اروپا بتن سبک گازی تحت نام های ایتونگ، و یا هبلکس یا هبل عرضه می شود.
سیپورکس، ایتونگ، پوریت و غیره همگی نام های تجاری AUTOCLAVAED AERATED CONCEETE می باشند که شرکت های مختلفی آنها را تولید می کنند و محصول هر تولید کننده، خصوصیات خاص خود را داراست. بتن های گازی با ترکیبی از مصالح زیر ممکن است تولید شود که اهم آنها به شرح زیر است :
– مصالح با پایه سیلیسی و یا ماسه بادی
– سیمان تیپ ۲
– آهک
– آب
– مواد گاز ساز و پودر آلومینیوم
هبلکس نام تجاری است که برای بتن هوادار اتوکلاوی تولید شده در اروپا قرارداده اند.
وزن مخصوص مناسب جهت استفاده در بلوکهای ساختمانی ۶٠٠ تا٨٠٠ کیلوگرم در متر مکعب می باشد. حدود ۶٠% وزنی مواد اولیه سنگدانه سیلیسی میکرونیزه شده با خلوص بالای ٨٠% می باشد و این میزان سیلیس غیر قابل جایگزینی با سایر سنگدانه های دیگر می باشد، مصرف سیمان در هر متر مکعب کمتر از ١٠٠ کیلوگرم در هر مترمکعب می باشد، پودر اکسید آلومینیوم با دانه بندی مخصوصی قابل استفاده می باشد.
بکارگیری سیلیس از معادن و خردایش آنها تا حد زیادی تولید را غیر اقتصادی می نماید.
به علت خصوصیات منحصر به فرد این کالا از جمله سبکی و عایق کردن ساختمان به لحاظ حرارتی و صوتی، فواید آن بر هزینه تولید آن غلبه می کند پس کالایی کاربردی و مفید و مقرون به صرفه می باشد. و با توجه به نیاز روز افزون بشر به شهر نشینی، به خصوص در کشورهای در حال توسعه و به تبع آن نیاز به ساختمان های با استحکام و عمر بیشتر و هزینه کمتر، نیاز به مصالح ساختمانی سبک، ارزان و مقاوم روز به روز در حال افزایش است.
به نقل از مر کز تحقیقات مصالح ساختمانی ایالت متحده با اتخاذ تصمیم موثر کشور ها در جهت ساخت و ساز مقرون به صرفه و نیز توجه مخصوص به مساله انرژی در ساختمان ها، AAC از اهمیت روز افزونی برخوردار می شود با استفاده از بلوک های AAC سالانه ۰۳/۳ میلیارد لیتر گازوئیل معادل ۰۶/۳ متر مکعب گاز طبیعی صرفه جویی می شود که رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

تولید بتن سبک گازی اتوکلاوی AAC

ویژگیهای بتن سبک گازی اتوکلاوی (AAC)

• عایق حرارتی مناسب: به علت وجود حباب های ریز هوا در ساختار بلوک AAC عایق مناسبی برای ساختمان ها محسوب می شود. از طرفی استفاده از بلوک AAC سبب صرفه جویی در مصارف گرمایی و الکتریکی ساختمان ها می گردد.
• عایق صوتی: به علت وجود حباب های ریز هوا در ساختار بلوک AAC عایق صوتی مناسبی نیز برای ساختمان ها محسوب می شود.
• وزن سبک: به علت ساختار متخلل بلوک، وزن مرده ساختمان کاهش می یابد و از طرف دیگر این کاهش وزن ساختمان سبب افزایش امنیت ساختمان در مقابل زلزله می گردد.
• افزایش سرعت ساختمان سازی: با توجه به یکسان بودن ابعاد بلوک ها و داشتن سطحی صاف نصب راحت تری نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارند. از طرف دیگر سوراخ کاری، بریدن و ایجاد جای پریز و لوله های برق به صورت ساده در آن صورت میگیرد.
• سازگار با محیط زیست : بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس در زمان تولید حداقل یک چهارم مصالح مشابه در واحد حجم انرژی مصرف می کند. بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس در دیوارهای محل کاربرد سه تا چهار برابر عایقی بیشتر و متناسباً مصرف انرژی کمتری را برای استفاده کنندگان به ارمغان می آورد. بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس از مواد اولیه ای معدنی استفاده می کند که برای کشاورزی مناسب نبوده واستخراج آنها به طبیعت آسیب نمی رساند. بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس ۱۰۰% قابل بازیافت و استفاده دوباره است.

فرایند تولید بتن سبک گازی اتوکلاوی

بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده هبلکس با حداکثر عایقی حرارت و صدا و با حداقل نازک کاری، حداقل ضایعات، کاربرد آسان و سرعت اجرا بهای تمام شده دیوار را کاهش می دهد.
رواداری های ابعادی بلوک های AAC در بزرگترین وجه در حدود ۳ میلیمتر است. این دقت نازک کاری داخلی و خارجی را به حداقل ضخامت رسانده و با افزایش سرعت اجرا وزن ساختمان را نیز کاهش می دهد. بلوک سبک اتوکلاوشده هبلکس با اره چوب بری برش خورده و ضمن کاربرد آسان، ضایعات آن بسیار ناچیز است.
دیوار ساخته شده با بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس مقاومت بالایی در برابر آتش دارد، به گونه ای که به عنوان یک ماده ضد آتش Fire Wall معروف است. این محصول آتش نمیگیرد و در آتش سوزی گازهای سمی از خود متصاعد نمی کند.
دیوار ساخته شده توسط بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC با ضخامت های مختلف، در حدود۴۰ تا ۵۰ دسی بل (صدای فریاد) را جذب می کند.
با ضریب انتقال حرارت حداکثر ۰٫۱۶w/m.k ، بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده هبلکس به عنوان بهترین عایق حرارتی در بین مصالح ساختمانی سخت شناخته شده است.
وزن یک مترمکعب بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس، بسته به رده مقاومتی مورد انتظاراز ۴۰۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم بر مترمکعب با مقاومت فشاری میانگین ۳ نیوتن بر میلیمترمربع است.

فرآیند تولید بتن سبک گازی AAC

بلوک سبک بتنی AAC (Aerated Autoclaved Concrete) بلوکی است یک پارچه با بافت متخلخل ریز و وزن مخصوص کم که از سیمان و آهک, مواد سیلیسی ریز دانه و یا ریز آسیاب شده با استفاده از افزودنی های گاز ساز با آب تولید می گردد و تحت فشار بخار آب سخت می شود .
در ابتدای فرآیند تولید سیلیس چنانچه بصورت میکرونیزه تامین نمی گردد، از سیلو ذخیره سازی آن توسط تسمه نقاله به قیف خوراک دهی منتقل می شود. تسمه نقاله مجهز به سیستم توزین بوده و خوراک آسیاب گلوله ای (اختیاری) را تامین می نماید. مکانیزم عمل آسیاب گلوله ای به این صورت است که در آن ماسه به همراه آب پودر شده و دوغاب تازه ماسه تولید می گردد. دوغاب ماسه توسط پمپ به تانک ذخیره دوغاب ارسال می شود. آسیاب گلوله ای جزو ماشین آلات اختیاری می باشد.
سایر مواد اولیه تولید بلوک بتنی سبک AAC شامل سیمان، آهک و گچ توسط کامیون به کارخانه منتقل شده و در سیلوها ذخیره سازی می گردند. همچنین پودر آلومینیوم در بشکه هایی در شرایط کنترل شده در انبار کارخانه نگهداری می گردد. آهک و سنگ گچ در صورت کلوخه ای بودن، می بایست قبل از ورود به فرآیند تولید، عملیاتی مانند خرد شدن و آسیاب شدن (اختیاری) را طی کنند، در غیر این صورت بصورت میکرونیزه تهیه و خریداری می گردند.
پس از توزین مواد جامد و دوزینگ آب پروسس، مواد جامد وارد میکسر اصلی تولید بتن سبک شده و در میکسر عملیات مخلوط شدن انجام می گیرد. واکنش تولید حباب های هیدروژن با اضافه نمودن پودر آلومینیوم به مخلوط بتنی صورت می گیرد. در هر اختلاط از میکسر، پودر آلومینیوم توسط قیف نگهدارنده مجهز به سیستم دوزینگ مستقر در بالای میکسر توزین شده و در میکسر با آب دیسپرس می شود.
پس از آماده سازی مخلوط بتنی نهایی، قالب ها که در پایین میکسر مستقر شده اند بارگیری می شوند. شایان ذکر است که قالب ها قبل از بارگیری، روغن کاری می شوند. قالب ها از بخش هایی همچون بدنه قالب و کفی تشکیل شده است که بدنه قالب از طرفین به هم گیره شده اند. دمای مخلوط بتنی هنگام قالب ریزی می بایست در رنج دمایی ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتی گراد باشد.
مخلوط بتنی در قالب ها، بر اثر واکنش گرمازای تولید هیدروژن، انبساط پیدا کرده و اصطلاحاً مواد داخل قالب پف می کند. با انجام واکنش شیمیایی، حباب های هیدروژن در مخلوط بتنی آزاد شده و به سمت بالا حرکت کرده و در سطح تماس هوا جای خالی حباب های هیدروژنی را پر می نماید. پس از قالب ریزی، قالب ها به ناحیه rising منتقل شده و در آنجا عملیات پیش عمل آوری صورت می گیرد. بلوک بتنی در این مرحله تا سفت شدن باقی می مانند.
پس از این که کیک بتنی به حد کافی سفت شده تا بتوان آنرا انتقال و برش داد، بدنه قالب ها را از یکدیگر جداکرده و کیک بر روی سکو زیرین آن به سمت دستگاه برش منتقل می گردد.

تولید-بتن-سبک-گازی-اتوکلاوی-AAC-7

پس از تمیزکاری و شستشو بدنه قالب ها، آنها بر روی سکوی تمیز و خالی برگشتی از خط بسته بندی مجدداً سوار می شوند. تا دوباره بدنه قالب بر روی سکو قفل و به قسمت روغن زنی منتقل شوند تا مجدداً قالب آماده بارگیری شود.
روغن کاری می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک صورت گیرد. پس از روغن کاری قالب ها آماده برای مرحله قالب ریزی در زیر میکسر برای تولید بچ بعدی قرار می گیرند.
برش کیک بر روی واگن در دو مرحله عرضی و طولی انجام می پذیرد. در ایستگاه اول ارتفاع بلوک تعیین و پس از برش عرضی، کیک ها وارد دستگاه برش دهنده طولی می شوند تا ضخامت بلوک تعیین شود. برش ها توسط دستگاه برش سیمی انجام می گیرند. پس از برش واگن یا سکو با کیک به بخش انتقال دهنده عمودی منتقل می شود.
سکو در ایستگاه بالابرنده از ماشین برش به ماشین انتقال دهنده منتقل می شود. در طی مراحل برش، تراشه های حاصل از برش بمنظور استفاده مجدد از ضایعات بتنی به ایستگاه بچینگ و میکسر ضایعات برگشت می شوند.
پس از تکمیل مراحل برش، جرثقیل، سکو را به همراه کیک های قطعه شده بر روی هم قرار می دهد که توسط کانوایر و سیستم انتقالی به سمت اتوکلاو هدایت می شود.
پس از استقرار بلوک ها در اتوکلاو و بسته شدن درب آن، به منظور متعادل سازی اتوکلاو برای بخارگیری، پمپ خلا به مدت نیم ساعت فشار داخلی اتوکلاو را به ۰.۰۴ تا ۰.۰۶ مگاپاسکال می رساند. در مرحله بعد اتوکلاو آماده تزریق بخار آب است که در گام اول طی مدت زمان یک ساعت و نیم، دمای داخلی اتوکلاو به ۱۷۵ درجه سانتی گراد افزایش می یابد و در گام بعدی دما و فشار داخل اتوکلاو برای مدت زمان ۵ تا ۷ ساعت ثابت نگه داشته می شود و مدت زمان دقیق ثابت ماندن درجه حرارت و فشار بستگی به حصول ویژگی مورد انتظار از محصول نهایی می باشد. در این گام فشار داخلی برابر ۰.۸ تا ۱.۲ مگاپاسکال می باشد.
در گام سوم در طی مدت زمان برابر ۱۰۰ دقیقه با افت حرارتی اتوکلاو، دمای آن پایین می آید. بخار فشار پایین خروجی از اتوکلاو به مصارف افزایش دمای اتوکلاو، افزایش دمای ناحیه rising رسانیده می شود.

در اتوکلاو کیک ها در فشار نزدیک به ۱۳ بار و دمای حدود ۱۹۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۲ ساعت عمل آوری می شود. مدت زمان و فشار با توجه به مواد اولیه و ویژگی مورد انتظار از محصول نهایی تنظیم می گردد. پس از تکمیل فرآیند عمل آوری، انتقال دهنده ها کیک سخت شده را از داخل اتوکلاو بارگیری می نمایند.
نهایتاً با استقرار سکو ها بر روی ریل، بلوک های نهایی توسط کیوبر بسته بندی بر روی پالت چوبی قرار داده شده و بر روی آنها استرچ فیلم پلاستیکی کشیده می شود. پالت ها تسمه بندی و محصول نهایی بلوک بتنی سبک AAC برای فروش انبار می گردد.
“مصالح اولیه را با یکدیگر مخلوط می کنند و سپس داخل قالب می ریزند، این مخلوط پف می کند، داخل قالب بالا می آید و شکل کیک می شود. بعد از این مرحله، برای ساخت قطعات بنایی کیک را به ابعاد مورد نیاز می برند. سپس آن را در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد با فشار زیاد ۱۲ اتمسفر با بخار در اتوکلاو، عمل آوری می کنند.
یک متر مکعب بلوک هبلکس حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد که برابر ۸۶۶ عدد آجر به وزن ۱۷۵۰ کیلوگرم می باشد. به عبارت دیگر یک عدد بلوک ۲۰*۲۵*۶۰ هبلکس مطابق با ۲۶ عدد آجر است در حالیکه وزن آن برابر وزن ۱۰ عدد آجر بوده و یک کارگر براحتی می تواند آن را حمل نماید و سریعا نیز نصب می گردد. ضمنا ملات مصرفی برابر ۲۵% ملات مورد نیاز برای اجرای همان دیوار با آجر بوده به یکصد کیلو گرم سیمان نیاز باشد همان دیوار در صورت استفاده از بلوکهای هبلکس ۲۵ کیلوگرم سیمان مصرف می کند.
هچنین بارگیری و حمل بلوک های هبلکس که در پالت های ۳،۱۵ متر مکعبی بسته بندی، نوار تسمه کشی می شوند با استفاده از جرثتقیل فکی و تریلی براحتی و اقتصادی تر انجام می گردد. یک تریلی ۹ پالت بزرگ برابر ۲۸،۳۵ متر مکعب راحمل می نماید. هبل به علت سبکی و استحکام دارای مقاومت بالا در برابر زلزله است. در موقعیت کنونی بتن سبک و هبلکس بهترین محصول برای ساخت ساختمان های کوچک مسکونی، تجاری و خدماتی و کشاورزی در مناطق زلزله خیر می باشد، روش و تکنولوژی تولید بتن سبک هوادار اتوکلاو شده در تمام دنیا مشابه می باشد و تفاوت ممکن است فقط در سطح میزان اتوماسیون و پیشرفته تر بودن تجهیزات در کشورهای پیشرفته در این امر باشد.”
مصالح سیلیس از مهمترین مواد اولیه کارخانجات تولید هبلکس از معادن داخل کشور تهیه می شود و آهک نیز به صورت فرآوری شده پخته به داخل کارخانه حمل می شود. در خط تولید بتن سبک یا هبل سه سیلوی نگهداری مواد اولیه وجود دارد که عبارتند از:
۱- سیلوی سیلیس
۲- سیلوی سیمان
۳- سیلوی آهک
که مواد اولیه پس از نگهداری به تدریج وارد خط تولید می گردد. سیلیس، آهک و سیمان توسط الوتورهای مخصوص از زیر سیلوها وارد آن شده و در مدت زمانی محصوص وارد خط تولید می شود.
تولید هبلکس یا بتن گازی اتوکلاو شده شامل مراحل زیر است :
۱- مخلوط شدن و فرآوری
۲- قالب ریزی
۳- ریخته گری
۴- مرحله برش
۵- مرحله پخت

تولید-بتن-سبک-گازی-اتوکلاوی-AAC

اجزای مختلف خط تولید بتن سبک گازی اتوکلاوی

(۰۱) تسمه نقاله
(۰۲) ماشین آلات (بچینگ پلانت)
(۰۳) صفحه نمایش غلتک
(۰۴) سنگزنی سر سیلو
(۰۵) مرطوب آسیاب
(۰۶) سنگ شکن فکی
(۰۷) گرد و غبار گیر
(۰۸) Bucker آسانسور
(۰۹) سیلو برای درشت آهک
(۱۰) خشک آسیاب
(۱۱) سیلو برای آهک زیبا
(۱۲) سیلوی سیمان
(۱۳) اسکرو نوار نقاله
(۱۴) دوغاب ذخیره سازی مخزن
(۱۵) توزین هاپر های لجن
(۱۶)، توزین هاپر برای آهک و سیمان
(۱۷) فری سبد
(۱۸) عطف جرثقیل
(۱۹) ماشین برش عمودی
(۲۰) دستگاه برش افقی
(۲۱) عطف و گروه بندی جرثقیل
(۲۲) پخت سبد
(۲۳) اتوکلاو
(۲۴) در دست اجرا محصولات جرثقیل
(۲۵) بلوک بستن ماشین
(۲۶) وینچ برای بازگشت جانبی پلیت

۱- مخلوط شدن و فرآوری :

در نخستین مرحله از تولید بتن سبک مواد اولیه شامل سیلیس و آب در آسیاب شماره یک به صورت دوغاب یا گل درآورده می شود و در آسیاب شماره ۲ مواد مورد مصرف سیلیس و آهک به صورت خشک پس از توزین مصرف می شود و در واقع دو آسیاب در این مرحله وجود دارد.
آسیاب شماره یک یا آسیاب شماره دو یا مواد خشک که پس از مخلوط شدن و فرآوری مواد به محل قالب ریزی انتقال داده می شود. پیش از آن که مواد به قسمت قالب ریزی انتقال یابد به دقت توزین شده و در میکسرهای مخصوص در مدت زمان لازم مخلوط می شوند. در این بخش سه سیلوی مواد اولیه وجود دارد که توزین مواد اولیه و نهایی در آنها انجام می شود. هر سه نوع شامل آهک و سیمان و سیلیس در این قسمت وارد آسیابهای خشک و تر می شوند.

فروش بلوک هبلکس کارخانجات هبلکس آستان قدس رضوی با بالاترین کیفیت بصورت تضمینی

کسب نتایج قابل قبول در آزمایش های متعدد مصالح سبک ساختمانی، حفظ و ارتقا دایمی کیفیت محصولات بلوک سبک AAC و چسب بلوک سبک، تنوع زیاد در ابعاد و اندازه و قیمت مناسب بلوک های سبک از جمله دلایل استقبال خوب مشتریان از هبلکس ایران می باشد.ما بلوک سبک مورد نیاز شما را به مناسبترین قیمت و بهترین کیفیت جهت بازار داخلی و صادراتی (عراق، ترکمنستان، افغانستان، عمان، پاکستان، گرجستان، کردستان عراق، قطر و … تقدیم و ارایه می کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تماس بگیرید.

تماس با ما ۰۹۱۵۵۶۱۶۲۰۲

۲- قالب ریزی :

مرحله بعد کار قالب ریزی است که مواد مخلوط شده در داخل قالبهایی که تقریبا ۳ متر مکعب گنجایش دارند ریخته می شوند. مخلوطی متناسب از سیلیس و آهک و سیمان و آب که با شیوه ای هماهنگ در میکسر های عمل آوری شده اند، نیمی از حجم قالبها را پر می کنند. این مواد پس از فعل و انفعالات شیمیایی و در زمانی مشخص به صورت قالبهای مورد نظر در می آیند. این مرحله در حدود ۵/۳ ساعت طول می کشد. سپس قالبها را به خط ریخته گری انتقال می دهند.

۳ – ریخته گری قالبها :

قالبها بوسیله شیفتر به خط ریخته گری کارخانه برده شده تا این مرحله از کار انجام شود. قالبهای تولیدی را با مازوت اندود می کنند تا در مرحله ریختگری چسبندگی ایجاد نشود. به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی در مرحله قالب ریزی مواد اولیه حرارتی در حدود ۷۰ درجه سانتی گراد تولید می کنند. میزان حرارت موجود و آمادگی قالبها برای خط برش توسط متخصصین کارخانه اندازه گیری می شود تا پس از اعلام آمادگی به خط برش انتقال داده شود.
به علت تغییراتی که می تواند در مواد اولیه رخ دهد این مواد پیش از ورود به خط تولید نیز بنا به کیفیتی که قالب ها دارند تحت آزمایش و کنترل کیفی قرار می گیرند. در این بخش از کارخانه سطح خارجی قالب ها برداشته می شود تا یک سطح هموار و مشخص از تمام قالب ها نمایان شود. در این قسمت بدنه قالب ها و واگن ها جدا شده و به بخش برش انتقال داده می شوند.

۴- مرحله برش :

در این مرحله ابتدا برش های عرضی از قالب ها داده می شود و سپس برش های طولی داده می شوند. اندازه برش های عرضی و طولی بستگی به بازار و تقاضای مشتریان دارد و اندازه آنها تنظیم است. پس از مرحله برش قالبها بر روی واگن های مخصوص قرار می گیرند تا به بخش بعدی که مرحله پخت قالب ها است انتقال یابد.

۵- مرحله پخت :

هبلکس در مرحله پخت وارد اتوکلاوها می شوند و به مدت ۵/۱۳ ساعت در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد و با فشار ۱۲ اتمسفر پخته و عمل آورده می شوند. در حین پخت هبل، ماده آلومینیومی (گاززا) باعث تخمیر و ایجاد حباب در بتن می شود و باعث بوجود آمدن تخلخل و گاز در قطعه می شود که عامل سبکی و خواص این بتن می شود. اکنون قالبها بعد از ۵/۱۳ ساعت پخت کامل در اتوکلاوها به بخش بار انداز محصولات می روند و آماده تحویل می شوند. و به تدریج وارد بازار مصرف می گردد.

تولید-بتن-سبک-گازی-اتوکلاوی-AAC-7

لیست ماشین آلات تولید بتن سبک گازی AAC

میکسر گریز از مرکز
سیلوی سیمان
سیستم توزین اتوماتیک مصالح
الواتور
شاسی اصلی دستگاه کف ورق آجدار ۲ میل
مخزن دپو
الک برقی اتوماتیک
اسکرو حمل سیمان
فک قالب گیر
جرثقیل قالب گیر
تابلو فرمان تمام اتوماتیک
برش افقی و عمودی
قالب واگنی چرخها
قالب برای بردن کیک در اتوکلاو
گرمخانه اولیه مجهز به سیستم کنترل دما اتومات گرمایش غیر مستقیم
اتو کلاو مجهز به سیستم دماسنج ورطوبت سنج با دیگ بخار و سیستم سختگیر واکسیژن گیر
ریل واگن ها
وینچ کشش قالبها دارای سیستم کنترل سرعت و تابلو فرمان مستقل
ویبراتور ۴۰۰ کیلو
جرثقیل سقفی
سیستم مولد آبگرم
میکسر آماده سازی مواد گازدار
مخازن
شرینگ پک نیمه اتومات با تابلو فرمان مستقل سلیفون کش
تسمه کش نیمه اتومات با تابلو فرمان مستقل
بلوک باز کن قبل از اتوکلاو و تغییر جهت دهنده کیک
سیستم جمع کننده و بازیافت ضایعات کیک

فیلمها و تصاویر خط تولید بتن سبک کارخانه هبلکس بیرجند

[/vc_column_text]
[/vc_row]

راهنمای صنایع تولید بتن سبک گازی(AAC)

تومان۳۰.۰۰۰

پیشنهاد ما بدلیل بالارفتن هزینه های پستی، تهیه مجموعه مدنظر از طریق لینک دانلود است. فایل دانلود شده عینا همان فایلهایی میباشد که تحت سی دی ارسال میگردد.

توضیحات

راهنمای صنایع تولید بتن سبک گازی(AAC)

در این مجموعه آموزشی شما با کمترین هزینه به ۴۱ صفحه کاتالوگ خط تولید بتن سبک گازی، اطلاعات کلیه واحدهای تولیدکننده حال حاضر در صنعت تولید بتن سبک گازی در ایران، یک نمونه طرح توجیهی کامل تولید بتن سبک گازی و نهایتا ۱۸ دقیقه فیلم از فرآیند تولید و تجهیزات مورد نیاز دستیابی پیدا میکنید.
حجم این فایل در قالب مجموعه مولتی مدیا آموزشی ۶۱۱ مگابایت میباشد که لینکهای دانلود آن را بلافاصله پس از واریز آنلاین هزینه دریافت خواهید کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای صنایع تولید بتن سبک گازی(AAC)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مختصری در مورد خط تولید بتن سبک گازی AAC

+ طراحی و ساخت منطبق عیناً با نمونه HESS آلمان
+ توان تولید با حداقل مصرف برق ، آب و گاز
+ توان برش در هر سه محور با توجه به نیاز بازار
+ حداقل ضایعات در حین تولید علی الخصوص در حین برش
+ توان تولید بتن سبک با جرم حجمی بی نظیر ۴۱۰ کیلوگرم بر متر مکعب
+ قابلیت صادرات محصول به جهت استقبال کشور های همسایه از کالای مشابه

ویژگی های خط تولید بتن سبک گازی AAC

چین تحت لیسانس و نظارت عملیاتی HESS آلمان

ظرفیت خط تولید بتن سبک گازی AAC

۱۵۰ هزار متر مکعب در سال با احتساب ۷۵۰۰ ساعت کاری

ACC-11خط-تولید-بتن-سبک-گازی

مواد اولیه/کمکی/بسته بندی خط تولید بتن سبک گازی AAC

با توجه به ماهیت محصول دارای روش فرآیند تولید پیچیده ای نمی باشد و تنها درصد مخلوط کردن مواد اولیه و برخی زمانها مانند زمان پیش پخت و یا مدت انتظار در اتاق اتوکلاو از جمله پیچیدگی های روش تولید می باشد که به شرایط فرایند و مواد اولیه بستگی خواهند داشت . بعلاوه بحث کنترل کیفیت در قسمت های مختلف تولید از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. ‏این اهمیت به دلیل اینکه محصول تولیدی جزو مصالح ساختمانی بوده و به طور مستقیم با مسایل ایمنی مرتبط می ‏باشد . همچنین در مورد محصول دارای استاندارد ملی اجباری می باشیم که این امر مساله را حساس تر می نماید.‏کنترل کیفیت در ۳ مورد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد که خود این موارد باعث ایجاد مزیت رقابتی برای محصول مورد بررسی در این طرح می گردد که در زیر به آنها اشاره شده است :
۱) کنترل بر روی مواد اولیه
۲) کنترل بر روی مواد در جریان ساخت ‏
۳) کنترل بر روی محصول تولیدی
از طرفی نیز با توجه به عدم تولید آلاینده های زیست محیطی در طول فرآیند تولید محصولات AAC با توجه به اینکه از خاک تولید نمی شوند و جایگزین مصالح صنعتی تولید شده از خاک می گردند از نظر زیست محیطی مفید می باشند .در زمینه روش تولید ضایعات محصولات قبل از مرحله اتوکلاو به صورت دوغاب شده و توسط یک سیستم بسته به ابتدای خط منتقل می شود و پس از مخلوط شدن با سایر مواد و اصلاح ترکیب در صورت نیاز به خط باز می گردد بنابراین در قسمت های مختلف خط آلودگی زیست محیطی وجود نخواهد داشت. همچنین با ایجاد فضای سبز مناسب در محیط واحد در جهت ایجاد پوشش گیاهی اقداماتی به عمل خواهد آمد.
همچنین با توجه به ماهیت این صنعت و اینکه نیاز به کار در دو شیفت نیاز می باشد به همین منظور سعی شده است انتخاب تعداد ‏پرسنل به گونه ای باشد که ضمن برطرف ساختن نیازهای تولید ، مساله تولید دو شیفت نیز مد نظر قرار گیرد، ‏همچنین سعی شده از تخصص های مرتبط در بخشهای مختلف تولید مورد استفاده قرار گیرد.‏ جهت محاسبه میزان حقوق و مزایای سالیانه مبلغی را به عنوان مزایای سالانه در نظرگرفته شده است. این مزایا ‏شامل هزینه های بیمه ، سنوات و پاداش ، مرخصی ها طبق قانون و سایر هزینه های پرسنلی سالانه می باشد.

ACC-9خط-تولید-بتن-سبک-گازی

مصارف و ویژگی های خط تولید بتن سبک گازی AAC

+ ۸ نفر کارگر ساده در تولید
+ ۵ نفر کارگر ساده در ترابری مواد اولیه و محصولات
+ ۳ نفر نیروی ماهر متخصص در امور مکانیک و تاسیسات
+ ۲ نفر نیروی متخصص برق صنعتی و ابزار دقیق

لیست و تعداد تجهیزات اصلی خط تولید بتن سبک گازی AAC

+ برق : ۳۵۰ کیلووات بر ساعت برق ۵۰ هرتز با ولتاژ ۳۸۰
+ آب : حدود ۱۵۰ متر مکعب در روز شامل آب کولینگ ، آب فرآیندی
+ گاز : حدود سالانه ۵۰هزار متر مکعب مصارف عمومی

نوع خط از لحاظ اتوماسیون خط تولید بتن سبک گازی AAC

+ Lime treatment
+ sand processing procedure
+ batching/slurry making
+ pre-curing
+ crane transportation/mold assembling
+ step cutting process
+ Steam curing process
+ Automatic control system
+ Pressure tester
+ Autoclave
+ Workshop cable
+ raw material hopper and embedded parts

تعداد و نوع نیروی انسانی مورد نیاز در هر شیفت کاری خط تولید بتن سبک گازی AAC

+ استاندارد CE اروپا
+ استاندارد ANSI و ASME

میزان مصرف یوتیلیتی (آب،برق،گاز و غیره)

+ بر اساس ظرفیت پیشنهادی و محدودیت ابعاد محل دپو مواد اولیه حداقل ۸۰۰۰ متر مربع

ابعاد زمین مورد نیاز جهت احداث کارخانه/کارگاه خط تولید بتن سبک گازی AAC

+ ابعاد سوله صنعتی محل استقرار واحد بچینگ و برش ۱۸۰۰ متر مربع با انضمام یه نیم طبقه ۳۵۰ متری
+ ۸۵۰ متر مربع جهت تامین و انبار مواد اولیه مورد نیاز که قابلیت ذخیره در سیلو و بچینگ ندارد

قیمت نهایی خط تولید بتن سبک گازی AAC

۱,۱۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا

فروش بلوک هبلکس کارخانجات هبلکس آستان قدس رضوی با بالاترین کیفیت بصورت تضمینی

کسب نتایج قابل قبول در آزمایش های متعدد مصالح سبک ساختمانی، حفظ و ارتقا دایمی کیفیت محصولات بلوک سبک AAC و چسب بلوک سبک، تنوع زیاد در ابعاد و اندازه و قیمت مناسب بلوک های سبک از جمله دلایل استقبال خوب مشتریان از هبلکس ایران می باشد.ما بلوک سبک مورد نیاز شما را به مناسبترین قیمت و بهترین کیفیت جهت بازار داخلی و صادراتی (عراق، ترکمنستان، افغانستان، عمان، پاکستان، گرجستان، کردستان عراق، قطر و … تقدیم و ارایه می کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تماس بگیرید.

تماس با ما ۰۹۱۵۵۶۱۶۲۰۲

۵/۵ - (۲ امتیاز)