تولید ماشین های جوجه کشی

ماشین جوجه درآوری یا انکوباتور به دستگاهی گفته می‌شود که شرایط مناسب برای خارج شدن جوجه از تخم‌های نطفه دار را فراهم می‌کند. در جوجه کشی طبیعی دما، رطوبت و چرخش تخم‌ها توسط مرغ مادر برای تخم‌های نطفه دار تأمین می‌شود. اما در جوجه درآوری مصنوعی دستگاه جوجه کشی این المان‌ها را تأمین و تنظیم می‌کند. در ساخت دستگاه‌های جوجه کشی امروزی از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و سنسورهای فوق حساس برای افزایش راندمان جوجه کشی استفاده می‌شود.

قابلیت‌های دستگاه‌های جوجه کشی امروزی

محفظه:
در دستگاه‌های جوجه کشی قدیمی از فلز برای ساخت بدنه یا محفظه دستگاه استفاده می‌شد. فلز علاوه بر این که عایق مناسبی برای گرما نیست و دمای داخل دستگاه را در حد مطلوب نگه نمی‌دارد، زنگ زدگی آن باعث کاهش راندمان جوجه کشی می‌شود. در دستگاه‌های جوجه کشی امروزی برای رفع این مشکل از موادی مانند PVC به جای فلز استفاده می‌شود. همچنین PVC نسبت به فلز قابلیت ضدعفونی بالایی دارد.

هوش مصنوعی:
دستگاه‌های جوجه کشی امروزی از هوش مصنوعی و منطق فازی برای تنظیم رطوبت و دمای مطلوب استفاده می‌کنند. با استفاده از این فناوری دستگاه قابلیت یادگیری پیدا می‌کند و با دریافت اطلاعات دما و رطوبت از سنسور، دستورها لازم را به سایر قطعات برای ایجاد حرارت و رطوبت مناسب ارسال می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی حتی در صورت باز بودن محفظه، دستگاه قادر به تنظیم دما و رطوبت مطلوب است.

سنسور تنظیم دما و رطوبت:
سنسور از قطعات بسیار مهم و حیاتی در دستگاه جوجه کشی است که هر گونه اختلال در آن می‌تواند تلف شدن تخم‌های نطفه دار را به دلیل عدم تنظیم دما و رطوبت بهینه به دنبال داشته باشد. برندهای معتبر دستگاه‌های جوجه کشی امروزی از سنسورهای بسیار حساس که کاربرد نظامی و پزشکی دارند در ساخت انکوباتور بهره می‌گیرند.

تأمین رطوبت:
در دستگاه‌های جوجه کشی قدیمی از ظرف آب و اسفنج برای تأمین رطوبت استفاده می‌شد. در دستگاه‌های جوجه کشی امروزی از فناوری‌هایی مانند پد سلولزی و پمپ آب و فناوری التراسونیک برای تأمین رطوبت استفاده می‌شود. پد سلولزی که با بکارگیری فناوری نانو ساخته می‌شود قابلیت ذخیره آب تا ۱۰ برابر حجم خود را دارد. در فناوری التراسونیک نیز از امواج مافوق صوت برای جدا کردن مولکول‌های آب و ایجاد رطوبت استفاده می‌شود.

چرخش ۳۶۰ درجه ای تخم‌ها:
فرایند چرخش تخم‌ها در دستگاه جوجه کشی بدین شکل است که با انتقال نیروی موتور توسط راک‌ها به شانه‌ها تخم‌های نطفه دار چرخانده می‌شوند. در دستگاه‌های جوجه کشی قدیمی سیستم چرخش ۹۰ درجه ای بود اما در دستگاه‌های جوجه کشی خانگی روز دنیا از سیستم چرخش ۳۶۰ درجه ای برای چرخش تخم‌های نطفه دار استفاده می‌شود.

جوجه کشی از انواع پرندگان – شانه‌های همه‌کاره:
در دستگاه‌های جوجه کشی مدرن با استفاده از شانه‌های همه‌کاره و سایزیک می‌توان از تخم‌های نطفه دار انواع پرندگان جوجه کشی کرد. برای این کار کافی است تخم‌ها را در داخل شانه‌ها قرار داده و با استفاده از دکمه‌های روی دستگاه نوع پرنده را انتخاب کنید. دستگاه دما و رطوبت مورد نیاز به جوجه کشی را با توجه به نوع پرنده به صورت اتوماتیک تنظیم می‌کند. همچنین با استفاده از شانه‌های همه‌کاره می‌توانید از تخم‌های انواع پرندگان به صورت همزمان جوجه کشی کرد

انواع دستگاه جوجه کشی

ظرفیت دستگاه‌های جوجه کشی بر مبنای تعداد تخم مرغ‌هایی که می‌توانند در خود جای دهند تعیین می‌شود. امروزه دستگاه‌های جوجه کشی برای جوجه کشی از چند تا چند صد هزار تخم نطفه دار در ظرفیت‌های مینی، مدیوم و ماکرو تولید و به بازار عرضه می‌شوند.


دستگاه جوجه کشی مینی یا خانگی: دستگاه جوجه کشی مینی یا خانگی به دستگاهی گفته می‌شود که ظرفیت آن کمتر از ۱۵۰ تخم مرغ بوده و بیشتر برای جوجه کشی در منزل و کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد.

دستگاه جوجه کشی مدیوم یا نیمه صنعتی: دستگاه جوجه کشی مدیوم یا نیمه صنعتی معمولاً در ظرفیت‌های بین ۱۵۰ تا ۲۰۰۰ تخم مرغ ساخته می‌شود و برای جوجه کشی در صنایع کوچک مانند پرورش دهندگان پرندگان و مرغداری‌ها کاربرد دارد.

دستگاه جوجه کشی ماکرو یا صنعتی: دستگاه جوجه کشی ماکرو یا صنعتی دارای ظرفیت بالای ۲۰۰۰ تخم مرغ است و برای جوجه کشی در ابعاد بسیار زیاد و تأمین نیازهای غذایی انسان‌ها در یک استان، منطقه یا کشور کاربرد دارد.

معرفی کدتعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ماشین های جوجه کشی

کد تعرفه گمرکی برای برای ماشین‌آلات و دستگاه‌های جوجه کشی در ردیف ۸۴۳۶۹۱۰۰ می باشد.

وضعیت واردات و صادرات ماشین های جوجه کشی

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات دستگاه‌های جوجه کشی در کشور به تفکیک سال آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید ماشین های جوجه کشی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۳ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)